Zajęcia języka angielskiego

Zapraszam do wakacyjnej zabawy

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam


Pani Kamila

PODZIĘKOWANIA

 Podziękowania

Dla Rodziców

 

W marcu wszyscy  znaleźliśmy się w zupełnie

innej rzeczywistości.

Nagle stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami.

Dziękujemy za poświęcony czas, za wspieranie

dzieci w procesie edukacji.

 

Życzę Państwu oraz moim Jeżykom,

udanego wypoczynku podczas zbliżających się wakacji,

oraz sił do pracy w przyszłym roku szkolnym

 

                   Mariola Kraj

                   Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 46

Zajęcia religii 30.06.2020r.

 

Z Bogiem na wakacjach

Dziecko rozumie, że wakacje to czas odpoczynku, ale także spotkań z Jezusem.

Wakacje radośnie przeżywamy

i o Bogu pamiętamy.

 

W ciągu całego roku szkolnego spotykaliśmy się razem,

rozmawialiśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać w czasie wakacji?

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie:

w górach,

w lesie,

na łące,

w parku,

wodą.

Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem,

ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie.

Chce także spotkać się z każdym z nas nie tylko w tych miejscach.

Jest jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe – to kościół.

 

KLIKNIJ

 

To była ostatnia w tym roku szkolnym katecheza.

Z Panem Bogiem


Pani Dorota

 

 

Zajęcia 30.06.2020r.

 

 

WITAJCIE   MOJE   JEŻYKI

 

„WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE”

 

1. Rozmowa na temat wakacji.

Zbliżają się wakacje, tak więc najwyższy czas porozmawiać  o Waszych marzeniach i planach na ich spędzenie – gdzie, a przede wszystkim jakim środkiem lokomocji  można tam dotrzeć.

Pomysły na sposoby podróżowania znajdziecie w filmie edukacyjnym:

 

KLIKNIJ

 

Natomiast o tym jak bezpiecznie podróżować popularnymi środkami transportu opowie

Pan Bilecik

KLIKNIJ

 

A na koniec:

KLIKNIJ

 

2. Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „Daleko jeszcze?”

Daleko jeszcze?

Jak już będę duża, to na wycieczkę za miasto pojadę na koniu albo hulajnodze. Bo w samochodzie, przypięta pasami do małego fotelika, okropnie się nudzę. Nie mogę skakać po siedzeniach, ani ciągnąć tatę za uszy. A strasznie trudno jest tak siedzieć i nic nie robić. Pół biedy, gdy jedziemy tylko kawałek do przedszkola, ale wczoraj tata wymyślił wyprawę nad jezioro. Ledwo wsiedliśmy do auta, spytałam:

– Tatusiu, daleko jeszcze?

Tata westchnął i nerwowo potarł czoło.

– Tosiu, dopiero co wyjechaliśmy z domu – powiedział, a ja dalej nie wiedziałam, czy daleko.

Za to poczułam, że chce mi się pić. Mama pogrzebała w torbie i podała mi kartonik z sokiem. Wypiłam tylko troszkę, resztę postawiłam na siedzeniu i sama nie wiem, kiedy wszystko się wylało. Na szczęście to był sok z jabłek, więc plama nie była widoczna.

Nie to co po marchewkowym – pomyślałam z ulgą i, kopiąc z nudów w fotel mamy, zapytałam:

– Daleko jeszcze?

– Tosiu, przed nami kawał drogi. Może się prześpisz? – spytał tata z nadzieją w głosie.

– Nie mogę, bo chce mi się siusiu – wyznałam.

– Teraz?! – Tata był taki zdziwiony, jakby jemu nigdy nie chciało się siusiać.

– No teraz, bo za chwilę może być za późno – ostrzegłam.

Gdy samochód zjechał na pobocze i zatrzymał się, mama powiedziała:

– Skoro tak, to biegnij za te krzaki, a my tu poczekamy. (...)

Potem, już z foczką na kolanach spytałam:

– A daleko jeszcze?

– Tosiu! – jęknął tata i znowu potarł sobie czoło, a mama wyjęła z torby jajko niespodziankę i podała mi je, mówiąc:

– Wyjmij sobie ze środka zabaweczkę i pobaw się grzecznie przez chwilę.

W czekoladowym jajeczku znalazłam części, z których można było złożyć traktorek.

Właśnie miałam przyczepić mu koła, gdy tata gwałtownie zahamował i wszystko wypadło mi z rąk.

– Mój traktorek się rozsypał! Pogubiły się kółka! – krzyczałam, a łzy kapały mi na sweterek. – Chcę nowy traktor! – marudziłam tak długo, aż na najbliższej stacji benzynowej tata kupił mi trzy jajka niespodzianki. W jednym był Eskimos, w drugim kosiarka, a w trzecim żyrafa. Niestety w żadnym nie było traktorka. Mama nie chciała słyszeć o kupowaniu następnych jajek, a gdy po raz kolejny zapytałam:

– Daleko jeszcze? – tata zrobił się czerwony i powiedział:

– Tosiu, przestań mi wiercić dziurę w brzuchu! (...)

Byłam zła i zmęczona. Jechaliśmy już tysiąc, albo nawet sto godzin, a czerwony tata z dziurą w brzuchu nie chciał mi powiedzieć, czy jeszcze daleko. Znudziło mi się pokazywanie języka dzieciom w innych autach, więc pociągnęłam dwa razy nosem, żeby wszyscy wiedzieli, że jestem obrażona, i zdrzemnęłam się chwileczkę.

Kiedy się obudziłam, byliśmy już na miejscu. Od razu wrócił mi dobry humor, zwłaszcza że gdy wygramoliłam się wreszcie z fotelika, znalazłam na podłodze kółka od traktorka. Nie wiem tylko, dlaczego tata tak marudził, że takie podróże nie są na jego nerwy. O co mu chodziło? (...)

3.Rozmowa na temat opowiadania:

Czy Tosia za­chowywała się odpowiednio podczas podróży nad jezioro? Co mógł czuć tatuś dziewczynki, kiedy za­miast skupiać się na prowadzeniu samochodu, musiał bez ustanku spełniać zachcianki córki?

4.Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym pojedziemy na wakacje?

- rodzic zaprasza dzieci w podróż i prosi, aby ruchem pokazywały pojazd, którym będą się poruszać.

− Wyruszają z domu samochodem – dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.

− Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają).

− Wsiadają do pociągu ( dzieci maszerują, rękoma naśladują ruch kół ).

− Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).

5.Połącz obraz z jego cieniem:

KLIKNIJ

 

6. Zabawa paluszkowa „Jedziemy pociągiem”

Do wagonu wsiądźmy, - dziecko dobierają się w parę z rodzicem i siadają w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie

bardzo mili bądźmy.  - uśmiechają się do siebie

Pięknie was witamy, -  chwytają się za prawe dłonie

grzecznie się kłaniamy. -  lewymi dłońmi wykonują gest ukłonu

Podróż na nas czeka,  - machają na pożegnanie prawą ręką

długa i daleka.  - machają lewą ręką

Bilety już mamy, w drogę więc ruszamy!  - wykonują „młynek” palcami wskazującymi swoich dłoni

W dalekiej podróży czas się bardzo dłuży…  - stukają paluszkiem o nadgarstek niczym w zegarek na rękę

Ale wśród kolegów czas nie zwalnia biegu.  - naprzemienne szybkie ustawianie w parze pięści na pięści

7. Przedszkolaku, poruszaj się w rytm usłyszanej piosenki. Swobodna ekspresja  muzyczno - ruchowa do piosenki: "Jedzie pociąg z daleka”  

KLIKNIJ

 

8.„ Żaglówka” – wykonanie pracy przestrzennej ze skorupki  od orzecha, patyka do szaszłyków, plasteliny i papieru, budzenie radości z wykonanej samodzielnie pracy.

 

 KLIKNIJ

 

 

Dziękuję Wam za wspólnie, choć osobno  spędzone chwile, za wszystkie zadania i zabawy, które wykonaliście a Wasi rodzice sfotografowali i do nas przysłali.

Czas odpocząć od zajęć i komputera, teraz wolne chwile spędzajmy jak najcześciej na świeżym powietrzu.

Bawcie się dobrze i uważajcie na siebie.

 

Do zobaczenia w przedszkolu po wakacjach.

Pozdrawiam Was serdecznie

Pani Mariola

Zajęcia 29.06.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

BEZPIECZNE WAKACJE

 

KLIKNIJ

 

 

„Jedziemy na wakacje” (aut. Cz.Janczarski)

 

Jedziemy na wakacje, do lasu, nad wodę

Prosimy ciebie słonko o piękną pogodę

Jedziemy na wakacje, nad morze, na plażę

Kolorowe muszelki przynieś falo w darze

Jedziemy na wakacje, w te góry wysokie

Nie chowajcie się szczyty za mgłą, za obłokiem

 

Wakacje to czas odpoczynku, zabaw, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu. Jedni wolą wyjazdy nad morze, inni chętniej chodzą po górach. Niektórzy kochają kąpiele w jeziorze, a jeszcze inni wieś i spacery po łące lub lesie. Część turystów wyjeżdża za granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy. Aby wakacje były udane i pełne radosnych wspomnień muszą być przede wszystkim bezpieczne. O czym należy wiedzieć i jakich zasad należy przestrzegać? Popatrzcie i posłuchajcie:

 

KLIKNIJ

 

 

„Wakacyjne rady” (aut. W.Badalska)

Głowa nie jest od parady służyć musi dalej

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali

Płynie w rzece woda, chłodna, bystra, czysta

Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj

Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! – bo zatruć się możesz

Urządzamy grzybobranie, jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj do koszyka

Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada:

Idąc na wycieczkę pieszą -  dobre buty wkładaj.

 

A teraz usiądźcie razem z rodzicami i stwórzcie wspólnie Kodeks Bezpiecznych Wakacji (przypominając sobie usłyszane zasady). Możecie go ozdobić, podpisać się (każdy tak jak potrafi) i zabrać ze sobą na wakacje.

 

I jeszcze:

„6 bezcennych rad dla tych, co wędrują w świat” (aut. D.Gellner)

- W pierwszym rzędzie tenisówki, bo najlepsze na wędrówki.

Mogą być też adidasy, bo wygodnie iść przez lasy

- Plecak także mieć potrzeba, mały plecak albo chlebak

W nim kanapki, no i picie. Spakowane? – Znakomicie!

- Uśmiech na wycieczkę też, do plecaka z sobą bierz

- Towarzystwo, moi mili, takie, by nie lazło w tyle

Takie, by na widok chrząszcza nie chowało się po gąszczach.

Takie, żeby proszę was, nie wrzeszczało idąc w las

- Mapa, kompas – to wiadomo – nie zostają same w domu

- Gdy już wszystko spakowane, budzik sobie nastawiamy

Bo kto chce iść na wycieczkę, musi wcześnie wstać – koniecznie!

No, już dosyć dobrych rad – wyruszamy jutro w świat!

 

A kto na razie zostanie w mieście, temu pomysłów podsunę dwieście. Aby się w domu nie nudził wcale, by o wakacjach nie myślał stale.

 

KLIKNIJ

 

 

A teraz cieszmy się, że jest lato i wakacje!!!

 

KLIKNIJ

 

 

 

Dziękuję Wam kochane Jeżyki i drodzy Rodzice za wspólnie spędzony czas i życzę udanych, radosnych, słonecznych

i bezpiecznych WAKACJI. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym

 

 

 

 

POZDRAWIAM WAS WAKACYJNIE!

 

Pani Maja

Zajęciua języka angielskiego 26.06.2020r.

Dzień dobry.

Zapraszam na ostatnie zajęcia języka angielskiego przed wakacjami

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam

Pani Kamila

Zajęcia religii 25.06.2020r.

KSIĄDZ POMAGA POZNAĆ BOGA

Dziecko poznaje prawdę, że ksiądz pomaga ludziom modlić się̨ wspólnie do Boga.

Ksiądz chodzi w sutannie, Mszę Świętą odprawia,

prowadzi do Boga, uczy z Nim rozmawiać.

 

Ksiądz pomaga ludziom modlić się wspólnie na Mszy Świętej, spotyka się z ludźmi w czasie kolędy, uczy dzieci o Bogu w przedszkolu i szkole; ksiądz opiekuje się też kościołem, dba o jego wygląd; zadaniem księdza jest sprawowanie Mszy Świętej i prowadzenie ludzi do spotkania z Bogiem.

 

Pomódl się wieczorem z rodzicami za księży

 

Posłuchaj piosenki:

KLIKNIJ

         Z Panem Bogiem

 

            Pani Dorota

Zajęcia 26.06.2020r.

WITAM WAS MOJE JEŻYKI

 

 



Dzisiaj zapraszam Was do tematu  „SMAKOWITE LATO”.

 

1. Suchanie wiersza D. Strzemińskiej-Więckowiak „Truskawka”.

Przyjrzyj się dobrze truskawce,


która rośnie na rabatce.


Jest czerwona i dojrzała,


w pestkach jest maleńka cała.


Ma poziomkę w swej rodzinie


i ze smaku w świecie słynie.


Latem są truskawek zbiory


– możesz zrobić z nich przetwory:


soki, konfitury, dżemy,


delikatne musy, kremy.


Myj owoce zanim zjesz


i się zdrowiem swoim ciesz.

 

2. Rozmowa w oparciu o treść wiersza.

Propozycje pytań:

- O jakim owocu jest mowa w wierszu?
- Jakiego koloru jest truskawka?
- Co można zrobić z truskawek?
- Co należy zrobić z owocami przed jedzeniem?
- Dlaczego należy myć owoce?
- Dlaczego powinno się jeść owoce?

3. „Jak wyglądają owoce?” – praca z naturalnymi okazami.

Drodzy Rodzice, pokażcie dzieciom letnie owoce


– truskawki, maliny, porzeczki, agrest, wiśnie i czereśnie.
Niech dziecko opisuje ich wygląd – kształt, kolor, wielkość.
Zapytacie swoją pociechę, który owoc lubi najbardziej.

Jeśli nie macie w domu wspomnianych owoców,
można wykorzystać poniższe obrazki.

TRUSKAWKA

 

MALINA

   

CZEREŚNIE

PORZECZKI

   

AGREST

   

WIŚNIE

 

4. „Sałatka owocowa z polewą czekoladową” – zabawa taneczna.

Spróbujcie zatańczyć:

KLIKNIJ

 

5. „Czy wiesz…?” – rozwiązywanie zagadek.

„Na małych krzaczkach w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne i czerwony kolor mają”
(truskawki)

„Jakie to na drzewie dojrzewają przysmaki,
które lubią jeść dzieci, dorośli i szpaki?”
(czereśnie)

„Gdy tylko lato się zaczyna,
na krzaku dojrzewa czerwona…”
(malina)

„Mnóstwo w niej witamin i kształt ma kuleczki.
Najsmaczniejszy i najzdrowszy sok z czarnej…”
(porzeczki)

6. „Jaki to owoc?” – zabawa dydaktyczna.

Zawiążcie dziecku oczy chustką i podajcie mu do ust wybrany owoc.
Jego zdaniem jest odgadnąć , jaki owoc został mu podany.

*Owoce można też rozpoznawać po zapachu.

 

7. „Truskawka” – praca plastyczna.

 

Truskawkę możecie wykonać na kilka sposobów:

- pomalować farbami,

- pokolorować kredkami,

- wykleić kolorowym papierem lub plasteliną.

KAŻDA NA PEWNO BĘDZIE PIĘKNA i SMAKOWITA !

 

PROPOZYCJA DLA MAŁYCH BRZUSZKÓW:

- sałatka owocowa

- koktajl truskawkowy lub z wykorzystaniem innych sezonowych owoców

- ciasto z truskawkami

Do wyboru do koloru  Opcji jest wiele 

A tylko nie zapomnijcie przed pracą umyć rąk i owoców.

Smacznego !

 Pozdrawiam

Pani Mariola

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 25.06.,2020r.

 

Dziś kochani gimnastyka korekcyjna z woreczkami


Ćwiczcie pilnie żeby mieć piękną postawę.

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam wszystkich serdeczn

Pani Bożena

 

Zajęcia 25.062020r.

WITAJCIE  MOJE  JEŻYKI

 

K   O  L   O  R  Y      Ę   C   Z   Y   

1. Przywitajmy się piosenką „Dzień dobry”.


Spróbujcie zaśpiewać razem z Misiem i Margolcią.

KLIKNIJ

 

TEKST PIOSENKI

Dzień dobry Tato i Mamo kochana.
Dzień dobry wszystkim mówię już od rana.
Dzień dobry wołam do pana sąsiada.
Dzień będzie dobry nawet gdy deszcz pada.

Pogłaszczę pieska, przytulę też kotka.
Dzień dobry powiem, jeśli kogoś spotkam.
Pomacham ręką do pana sąsiada.
Już świeci słońce, deszczyk przestał padać.

2. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Słonko i deszczyk”.

Pada deszczyk,
świeci słonko,
będzie tęcza
ponad łąką.

Małe chmurki,
tany, tany,
tańczą skocznie
z promykami.

3. Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza.

Pytania pomocnicze:

- Co robił deszczyk?
- Co robiło słonko?
- Z kim tańczyły chmurki?
- Co pojawia się nad łąką, kiedy po deszczu zaświeci słonko?

4. „Tęcza” – praca z obrazkiem.

Proszę pokazać dziecku poniższy obrazek,
a następnie poprosić je o nazwanie wszystkich kolorów tęczy.

 

5. „Tańczące chmurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko biega po pokoju w tempie dowolnej piosenki.
Na hasło Rodzica: „Chmurki tańczą”
– staje w małym rozkroku i kołysze się w jedną i drugą stronę.
Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. Propozycje prac plastycznych:

  

 

 

 

 

 

7. „Deszczyk pada” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Odtwórzcie piosenkę i poproście dziecko, by ilustrowało jej treść ruchem.

Piosenka dostępna tutaj: KLIKNIJ

 

8. „Kolory tęczy” – zabawa z piłką.

Dziecko staje naprzeciwko Rodzica. Rodzic mówi nazwę dowolnego koloru, rzucając jednocześnie piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica. Jeśli Rodzic powie „czarny”– dziecku nie wolno złapać piłki.
Jeśli to zrobi – daje fant. Na koniec zabawy fanty są wykupywane
– dziecko musi wykonać zadanie wymyślone przez Rodzica.

 

PROPOZYCJE DODATKOWE:

ZABAWY ODDECHOWE:

KLIKNIJ

KLIKNIJ

 

    

TĘCZOWE  EKSPERYMENTY:

TĘCZA W KUBKU 

KLIKNIJ

 

TĘCZA Z LUSTERKA, PŁYTY CD I Z KROPELEK

KLIKNIJ

 


Bajka o tęczy „Rodzina Treflików”

KLIKNIJ


 

Pstt... Kto wie, może niedługo zobaczymy prawdziwą tęczę na niebie.
Wypatrujcie je uważnie 

 

DZIĘKUJĘ ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ

 

POZDRAWIAMY WAS SERDECZNIE

PANI  MARIOLA

Zajęcia 24.06.2020r.

 

WITAJCIE  MOJE  JEŻYKI

 

NA WAKACJE RUSZAĆ CZAS

 

1. Dzisiaj na dzień dobry "Gimnastyka dni tygodnia" według I. Dziubak. 

 

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa robi dwa kółeczka,

no a w czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

 

 

2.Rodzic czyta poniższy wiersz ( po jednej zwrotce) a dziecko próbuje dopasować  zdjęcie do każdej zwrotki.

 

Na wakacje ruszać czas

 

Za dni kilka –o tej porze

będę witać polskie morze.

Bo najbardziej mi się marzy

żeby bawić się na plaży.

 

A ja chciałbym dotknąć chmury

i dlatego jadę w góry.

Razem z mamą, razem z tatą

w górach lubię spędzać lato.

 

Ja na morze nie mam czasu.

Wolę jechać het- do lasu.

I tam z dziadkiem zbierać grzyby

albo w rzece łowić ryby.

 

Dla mnie to najlepsza pora

żeby wskoczyć do jeziora.

Nie chcę w upał chodzić w góry.

Wolę jechać na Mazury.

 

Morze, góry, las i rzeka;

Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

      

   

    

 

 

 

3. ,,Bezpieczne wakacje”- bajki edukacyjne o bezpiecznych wakacjach.

Proszę puścić dziecku poniższe bajki (1,5 min i 3,5 min) o bezpieczeństwie dzieci.

Bezpieczeństwo nad wodą:

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

Bezpieczeństwo w górach:

 KLIKNIJ

 

 

4.,, Bezpieczne wakacje”- piosenka.

Proszę puścić dziecku piosenkę aby utrwalić zasady bezpiecznego spędzania wakacji.

 KLIKNIJ

 

 

5. "Wakacyjne obrazki" - rysowanie na piasku.

 Potrzebne będą:

♦tacka lub pojemnik
♦piasek lub mąka 
♦małe karteczki z narysowanymi obrazkami (słońce, chmurka, fale, wiaderko, itp.)

 

6.,,Ruletka”- zakręć  kołem i ćwicz.

 

 KLIKNIJ

 

Pozdrawiam cieplutko

Pani Mariola

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 23.06.2020r.

Dzień dobry kochanie dzieciaki


Dziś Was zapraszam na ćwiczenia korekcyjne na stopy.


Mam nadzieję że wam się spodoba filmik i będziecie ćwiczysz.


Pozdrawiam Was serdecznie

KLIKNIJ


Pani BOŻENKA

Zajęcia religii 23.06.2020r.

 

KOCHAM MOJEGO TATĘ

Kształtowanie postawy miłości i szacunku wobec taty.

 

Dzień z tatą.

Kacper uwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą naboisko

i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padał deszcz i gra w piłkę

była niemożliwa. Tata powiedział:

– Kacperku idę do garażu, zrobię skrzynkę na narzędzia.

– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.

– Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik.

Kacper podawał tacie wszystkie potrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Po kilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa. – Synku, dziękuję ci za pomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu, poczuli wspaniały zapach.

– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołał Kacper.

– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata, uśmiechając się.

Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemu duży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:

– Czy skrzynka gotowa?

– O tak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. Wieczorem Kacper postanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzony z tatą. Gdy

skończył, podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoim biurkiem.

 

 

Rozmowa na temat opowiadania:

– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra z tatą?

– Co razem robili w sobotnie popołudnie?

– Czy tata cieszył się z pomocy syna?

– Jak Kacper podziękował tacie za piękny dzień?

 

Tata jest bardzo ważną osobą dla każdego. Tata ma swoje święto w czerwcu.

Tego dnia możemy pokazać tacie, jak bardzo go kochamy.

– W jaki sposób możemy pokazać tacie, że go kochamy?

– Jak możemy mu pomóc?

– Jakie słowa sprawią tacie radość?

 Posłuchaj piosenki:

KLIKNIJ

 

 Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia 23.06.2020r.

 

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

DZIEŃ TATY

 

 

Książę z bajki (aut. M.Przewoźniak, fragm.)

Mamo, powiedz mi, dlaczego nie masz księcia bajkowego?

Co jest piękny i bogaty? Jesteś tylko żoną taty?

„Przecież tata nasz jest księciem!” – mówi mama

Ja z przejęcia aż przysiadłam na dywanie.

„Co nie wierzysz mi, kochanie?

Powiedz kto jest uśmiechnięty i przynosi nam prezenty?

Kto cię na barana nosi, kto nas na wycieczki wozi…

Kto wyręcza mnie w sprzątaniu, robi rano nam śniadanie

Budzi nas całusem właśnie, jak królewny śpiące w baśni?

Chcesz przykładów jeszcze więcej?”

„Mamo, nie! Tata jest księciem!

Wiem już teraz. Dziś z katronu zrobię piękną mu koronę!”

 

Opowiedzcie jaki jest wasz tata – mama może zapisać wasze wypowiedzi. Zróbcie koronę dla taty.

 

DZIŚ DZIEŃ TATY.

 

Zróbcie mu niespodziankę. Niech poczuje, że go bardzo, bardzo kochacie. Przygotujcie razem z mamą coś pysznego, powiedzcie mu do uszka coś miłego, przytulcie się do niego najmocniej jak potraficie i powiedzcie, że kochacie go nad życie. A na koniec wręczcie mu upominek (np. namalowany przez siebie obrazek albo piękną „koszulę z krawatem”)

 

KLIKNIJ

 

Zaproście też tatę do wspólnych ćwiczeń i zabaw, np. takich jak te:

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

Możecie pobawić się też tak:

 

- „Postać taty” - tata kładzie się na podłodze a dziecko układa dookoła jego postaci klocki, sznurek lub paski papieru (w nietypowy sposób „tworzymy” kontur postaci taty)

 

- „Kalambury” - dziecko pokazuje tylko ruchem i gestem różne czynności, które może wykonywać tata (np. golenie się, wbijanie gwoździa, pompowanie koła, kierowanie samochodem, itp.). Oczywiście zadaniem taty jest zgadnąć o jaką czynność chodzi.

 

- „Tata król” – dziecko zakłada tacie koronę i wykonuje polecenia, które wydaje tata – król (np. klaśnij trzy razy w ręce, podskocz najednej nodze, zaśpiewaj piosenkę, podrap króla po brzuchu, rozśmiesz króla, uściskaj króla najmocniej jak potrafisz, itp.). Im śmieszniej, tym lepiej!

 

Niech to będzie wesoło i miło spędzony czas z tatą!!!

 

Na zakończenie piosenka, po wysłuchaniu której możecie narysować swojego tatę (przyjrzyjcie mu się dobrze).

 

KLIKNIJ

 

 

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DRODZY TATUSIOWIE!!!

 

POZDRAWIAM!

 

Pani Maja

Zajęcia 22.06.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI

 

PRZYSZŁO DO NAS LATO

 

1.  Gimnastyka poranna

Zapraszam was na poranną gimnastykę z Fruzią.

KLIKNIJ

 

 

2. Słuchanie wiersza.

Przyszła ukochana przez wszystkich pora roku - lato - pełna słońca i zabaw na dworze, wspaniałych wycieczek, spacerów po górach, lasach i dolinach oraz letnich przysmaków... 

Posłuchajcie wiersza "Za co lubimy lato?" E. Bełczewskiej.

 

Za co lubimy lato?


Za słońce, co jasno świeci,


Za bawiące się na podwórku dzieci,


Za leśne poziomki, maliny, jagody,


Za spacery z rodzicami do parku, na lody,


Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,


Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.


A za co jeszcze lubimy lato?


Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,


Za żabki kumkające koncerty wieczorne,


Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,


Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.


I lato za to lubimy…


Że daleko jeszcze do zimy.

 

Propozycje pytań:

Jak nazywa się pora roku, o której mowa w wierszu?


Za co lubimy lato?


A co wy lubicie robić latem?
 

3. Zabawa "Mucha".

Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki.
Na przerwę w muzyce kładzie się na podłodze, unosi ręce i nogi wysoko oraz mówi tekst:

 

Chodzi mucha po suficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/

Czy wy też tak potraficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/

Bzz, bzz, bzz / bardzo szybko porusza uniesionymi w górze kończynami

 

4. "Czym różnią się obrazki?" - znajdź 5 różnic.

  

  

5. A teraz czas na piosenkę "Razem z latem".

KLIKNIJ

 

 

6. Masażyk relaksacyjny.

Dziecko siedzi odwrócone plecami do rodzica. Rodzic recytuje wierszyk i postępuje zgodnie z instrukcjami:

 

Świeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)

Płynęła sobie rzeczka (masowanie całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)

Przeszły konie (stukanie pięściami)

Potem słonie (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)

Szła pani na szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)

Z gryzącym pieskiem (lekkie szczypanie)

Spadł deszczyk (lekkie uderzenia palcami)

Czujesz dreszczyk? (dotyk szyi).

 

7. Karta pracy - połącz paluszkiem kubek z odpowiednią słomką.

  

KLIKNIJ

 

8. Rymowanki logopedyczne - ćwiczenie buzi i języka.

 

Piłka sama podskakuje, język piłkę naśladuje / wyciągamy język do przodu i kręcimy nim w górę i dół /

Otwórz buźkę i zamykaj tak jak pyszczkiem robi rybka /wysuwamy wargi do przodu, zaokrąglając je w kształt litery O i poruszamy ustami /

Dotknij swym językiem nosa, by nie siadła na nim osa / wysuwamy mocno język do przodu i próbujemy jego końcem dotknąć nosa /

Choć nie robi się już tego, język mlaska na całego  / naśladujemy odgłosy mlaskania /

 

9. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Słońce-deszcz".

Dziecko biega po pokoju. Na hasło "Słońce!" staje i kieruje twarz w górę do słońca. Na hasło "Deszcz!" kuca i chowa głowę między kolana.

 

10. Dla chętnych propozycja pracy plastycznej "Lody dla ochłody".

 KLIKNIJ

   

 

 

MIŁEJ ZABAWY!

POZDRAWIAM  WAS   LODOWO-SMAKOWO

PANI   MARIOLA

 

Propozycja zajęć 19.06.2020r.,

WITAM WAS MOJE JEŻYKI 

 

CO FRUWA, PŁYWA, LATA

 

 

1„Skąd wyruszamy?” –  łączenie nazw miejsc z odpowiednimi nazwami środków lokomocji.

 

Poniżej  obrazki przedstawiające miejsca, z których można wyruszyć w podróż. Dzieci podają ich nazwy: dworzec, lotnisko, port, przystanek itp.

 

Następnie zwracamy się do dzieci:

 

Jestem na lotnisku (wskazujemy ilustrację). Czym wyruszę w podróż?.

Ze sylwet pojazdów dzieci wybierają odpowiednią  np. lotnisko – samolot, port– statek.

 

Układają zdania typu: Z lotniska odlatujemy samolotem. Z portu wypływamy statkiem.

 

KLIKNIJ

 

 KLIKNIJ

 

 KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

( zdjęcia wszystkie widoczne w pliku wysłanym mailem)

 

2.,,Bardzo głodna gąsienica”- uzupełnianie powtarzających się rytmów

 

 

3. ,,Taniec Zygzak”- zabawa ruchowa przy piosence.

 

KLIKNI

 

4. Zabawy kształtujące orientację w schemacie ciała

 

Plecy, brzuszek

Plecy z tyłu, brzuszek z przodu,

Stopy w dole, głowa w górze.

Osiem kroczków zrób do tyłu,

Wtedy koło będzie duże.

Prostuj plecy, wciągnij brzuszek

I na jednej poskacz nodze.

Cztery razy stuknij piętą

Potem usiądź na podłodze.

 

Stuk-puk, lewa

Gdzie mam lewą stronę ciała,

Wiem naprawdę znakomicie.

Z lewej strony mego ciała

Serce puka całe życie.

Stuk-puk, lewa! Stuk-puk, lewa!

Tak serduszko sobie śpiewa.

Stu-puk, lewa, Stuk-puk, lewa!

Tak serduszko sobie śpiewa

 

5. ,,Różnice”- gra online z Rybką MiniMini.

Rozpoznawanie, który z obiektów pasuje do danego opisu.

KLIKNIJ

 

 

 

MIŁEJ PRACY!!!

 

POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE

Pani Mariola

Zajęcia religii 18.06.2020r.

Nabożeństwo czerwcowe – 

Litania do Najświętszego Serca Pana Jezusa

 

 

Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale

szczególnie w czerwcu. W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego

modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy,

powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie

zawsze chcemy Go naśladować.

 

KLIKNIJ

 

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 18.06.2020r.

Dzień dobry dzieciaki
 
Bardzo się cieszę że jeszcze nie znudziły się Wam ćwiczenia.


Wszyscy wiemy że są one bardzo, bardzo ważne dla naszego ciała


"W zdrowym Ciele zdrowy Duch"


Tak więc   zapraszam Was  do Ćwiczeń

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ


No to pociąg dojechał do sytuacji końcowej.


Teraz się napijemy wody i możemy odpocząć


Pozdrawiam wszystkich serdecznie


Pani Bożena


Dziękuję Wam że ćwiczcie że mną


Pa pa

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 18.06.2020r.

Podróże kosmiczne

 

Nasz Zdzisław pozazdrościł Elonowi Muskowi sławy i tym razem pokaże nam, że podróże kosmiczne to pestka. Nie potrzebny do nich żaden wymuskany Starship firmy SpaceX. Wystarczy trochę wyobraźni by nasz Imbrykship mógł wyruszyć z międzyplanetarną misją na planetę MuzaX. Przed Wami ważne zadanie. Nasz kosmiczny statek z napędem na dwie łyżki potrzebuje do lotu waszego działania. Okazało się, że jego paliwem jest wygrywany przez Was rytm. Pomożecie?

KLIKNIJ

 

 

Piosenka na początek dnia

Zdzichu wybrał się z samego rana na samotny spacer po lesie nad jeziorem i tak zachwyciło go to, co zobaczył, że aż wymyślił piosenkę. Obudźcie się wszystkie śpiochy i leniuszki  i zaśpiewajcie z nim wspólnie. Koniecznie rano, bo to piosenka na początek dnia, ciekawego dnia - dodajmy. Piosenka jest prościutka, ale dla ułatwienia - oto jej słowa:

Patrz zaczyna się nowy dzień.

Z łóżka wstaje nawet leń.

Słońce wchodzi już do góry.

Zaraz dotknie się do chmury.

Popatrz, popatrz ze mną,

na ten piękny świat

Co dzisiaj zobaczymy.

Któż by zgadł.

Muzyka i słowa: Zdzisław Smucerowicz

 

KLIKNIJ

 

Zajęcia 18.06.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

PODNIEBNE PODRÓŻE

 

Ludzie zawsze marzyli o tym, by latać jak ptaki i unosić się w powietrzu. Te marzenia się w końcu spełniły i możemy podróżować w powietrzu wygodnie, bezpiecznie i szybko. Rozwiążcie zagadkę, a dowiecie się czym możemy podróżować latając po niebie.

 

Lata na skrzydłach podniebnym szlakiem

Lata wysoko, choć nie jest ptakiem (samolot)

 

Dzięki nowoczesnym samolotom możemy zwiedzać cały świat. Takie maszyny, które latają w powietrzu nazywamy pojazdami latającymi. - - Jakie jeszcze pojazdy powietrzne znacie? (helikopter, szybowiec, lotnia, rakieta)

 

KLIKNIJ

 

 

Lecimy samolotem (aut. K.Skafiriak)

 

Dziś lecimy samolotem, ale kto będzie pilotem?

Możę ty, może ja, już zaczyna się ta gra

Jeden, dwa i trzy i cztery – pilot musi siąść za stery

Pięć i sześć, siedem, osiem – nie mów, że jesteś nie w sosie

Dziewięć, dziesięć – już jest czas, abyś ty dziś zawiózł nas

 

Spróbujcie policzyć do dziesięciu i zamieniamy się w pilotów samolotu:

Start samolotu - dziecko powoli wstaje z przysiadu z rozpostartymi ramionami

Lot samolotu – dziecko porusza się po mieszkaniu z rękami rozłożonymi jak skrzydła samolotu

Lądowanie samolotu – dziecko powoli wraca do przysiadu

 

KLIKNIJ

 

 

Samolot (aut. I.Salach)

 

Złożył Staś z papieru samolocik mały

W ogrodzie go puścił, aż się dzieci śmiały

Zamyślił się Stasio: Jak już będę duży

To polecę samolotem w dalekie podróże.

 

A teraz zamieniamy się w konstruktorów samolotów. Spróbujcie z pomocą rodziców wykonać samolot z papieru. Zobaczcie jak to się robi:

 

KLIKNIJ

 

 

Wasze samoloty są na pewno fantastyczne. Spróbujcie nimi polecieć.

 

Zabawa „ Gdzie wylądował samolot?

Puszczamy w ruch samolot i określamy miejsce jego lądowania (np. na dywanie, pod stołem, obok kanapy, itp.)

 

KLIKNIJ

 

 

A może mielibyście ochotę narysować albo skonstruować z klocków lub innych materiałów „latający pojazd przyszłości” – taki, którego jeszcze przed wami nikt nie wymyślił (każdy pomysł jest dobry!).

 

Gdy lecimy samolotem i spoglądamy przez okienko, to zobaczyć możemy… No właśnie co moglibyśmy zobaczyć? Spróbujcie to sobie wyobrazić i narysować lub namalować. 

 

 

POZDRAWIAM WAS MOI MALI PILOCI!

 

Pani Maja

Zajęcia 17.06.2020r.

Witajcie moje Jeżyki

 

Dużo pojazdów dookoła.

 

1. Na powitanie wierszyk gimnastyczny

 

Ręce do góry, nóżki prościutkie. Tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie. 

Teraz ramiona w dół opuszczamy i kilka razy tak powtarzamy. 

Teraz się każdy robi malutki, to proszę państwa, są krasnoludki. 

Następnie na jednej nodze stajemy, bo jak bociany chodzić umiemy. 

W górę wysoko, piłeczki skaczą, takie piłeczki - chyba coś znaczą? 

Powoli powietrze noskiem wdychamy i delikatnie ustami wypuszczamy. 

 

2. Zapraszam do wysłuchania opowiadania “Mały samochodzik” U. Piotrowskiej.

 

Pewnego dnia zamieszkał w przedszkolu mały samochodzik Autoś. 

– Misiu Anatolu, brum, brum – zawołał Autoś. – Marzę o dalekiej podróży, ale nikt nie ma czasu, żeby wybrać się ze mną.  

– Ja mam czas – odpowiedziałem i usiadłem za kierownicą. I pojechaliśmy. Droga była prawie pusta. Autoś pozdrawiał mijające nas samochody, trąbiąc ze wszystkich sił.  

W pewnym momencie wyprzedził nas ogromny samochód policyjny, który odezwał się:  

– Słuchaj, brzdącu, nie wolno używać klaksonu bez powodu. Następnym razem będę ci musiał wypisać mandat.  

– A mogę chociaż mrugać światełkami? – pytał prosząco Autoś.  

– Nie możesz, bo każde mrugnięcie coś oznacza. I proszę wjechać na chodnik. Ulica to nie miejsce dla zabawek. Ojej, jak się obydwaj zawstydziliśmy. I samochodzik posłusznie jechał po chodniku, brum, brum, brum. Wtem w bocznej uliczce pojawiła się śmieciarka.  

– Dzień dobry – zawołaliśmy równocześnie.  

– Jestem bardzo zajęta – odpowiedziała śmieciarka. – I chociaż dzień jest rzeczywiście dobry, to nie mogę przerwać pracy. Trzeba pozbierać wszystkie śmieci i czym prędzej wywieźć z miasta. Nie wypadało przeszkadzać śmieciarce w pracy, więc brum, brum, pojechaliśmy dalej.  

– Zobacz, misiuniu – szepnął Autoś. – Na poboczu stoi ktoś z mojej rodziny. Rzeczywiście. Samochód był bardzo podobny do Autosia, tylko sto razy większy. Podjechaliśmy powoli. Kuzyn Autosia pojękiwał cichutko.  

– Co ci się stało, kuzynku – zmartwił się Autoś.  

– Chyba zachorowałem – odpowiedział. – Boli mnie silnik.  

I w tym momencie nadjechało auto, na którym był napis „Pomoc drogowa”. Kuzynek został dokładnie zbadany.  

– Trzeba wyleczyć silnik – mówił samochód pomocy drogowej. – Gdybyś, kolego, tak nie pędził, wszystko byłoby dobrze. A teraz odwieziemy cię do warsztatu, gdzie podreperują twoje zdrowie. – Jak wyzdrowieję, to przyjadę do was w odwiedziny – obiecał obolałym głosem kuzynek.  

– Będziemy czekać! – wołaliśmy.  

Ledwo odjechali, rozległ się niebywały hałas. Zawyły syreny alarmowe. Jadące drogą pojazdy zjeżdżały na pobocze.  

– Co to, co to? – pytaliśmy przerażeni.  

– Pewnie gdzieś wybuchł pożar – wytłumaczył nam motocykl.  

Wreszcie zobaczyliśmy piękne czerwone auto, które migotało światłami i mknęło z ogromną szybkością, a za nim pędziło mniejsze, białe i też migotało światełkami. Obydwa samochody wołały:  

– Droga dla straży pożarnej, droga dla karetki pogotowia. I wszyscy słuchali i grzecznie ustępowali miejsca.  

Nagle samochód straży pożarnej zmniejszył szybkość i powiedział do Autosia:  

– Nie bój się, mały samochodziku. Nic się nie stało. Mamy tylko ćwiczenia, żeby swoje obowiązki wykonywać jak najlepiej. I już ich nie było. Wracaliśmy powolutku do przedszkola. Mały samochodzik Autoś przez całą drogę powrotną milczał. Dopiero gdy weszliśmy do sali, zaczął opowiadać. I opowiadał, ile pracy mają duże samochody.  

– Wiesz, co ci powiem, misiu? – zawołał samochodzik. – Cieszę, że jeszcze jestem mały i mogę być w przedszkolu, brum, brum.  

Ja też się cieszę, bo mały samochodzik Autoś jest bardzo miłym kolegą i lubię się z nim bawić.  

 

Propozycje pytań: 

·         Jakie samochody spotkał Autoś? 

·         Co powiedział do Autosia samochód policyjny? 

·         Czym była zajęta śmieciarka? 

·         Co zrobiła pomoc drogowa? 

·         Jaki samochód jechał na sygnale do pożaru? 

 

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa “Samochody”. 

Przygotowujemy dla dziecka kierownicę (talerzyk papierowy lub koło wycięte z kartonu). Podczas dowolnej muzyki dziecko jedzie samochodem, wymijając różne przeszkody, np. krzesła, itp. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się. Zabawę powtarzamy 3-4 razy. 

 

4. Obejrzyjcie teraz film edukacyjny “Pojazdy”. 

Omawiamy wspólnie z dzieckiem wygląd różnych pojazdów. Określamy ich przydatność. 

 

KLIKNIJ

 

5. Karta pracy “Pojazdy i ich cienie”. 

Połącz liniami lub wskaż pasujące do siebie obrazki.

 

 

6. Zagadki dźwiękowe - rozpoznawanie pojazdów po wydawanych odgłosach. 

KLIKNIJ

 

 

7. Praca plastyczna “Mój samochodzik”.  

Moje propozycje:

KLIKNIJ

 

 

8. Na koniec posłuchajcie piosenki “Rodzinna wycieczka”. 

KLIKNIJ

 

 

9. Dla chętnych zabawa “Wyścigi samochodowe”.

Rysujemy dwie drogi na dużym arkuszu (dla dziecka i rodzica) lub wyznaczamy taśmą papierową na podłodze. Przygotowujemy małe samochodziki i... do wyścigu, gotowi, start!   

   

                                                                                        

MIŁEJ ZABAWY!

Pozdrawiam Was serdecznie

Pani Mariola

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 16.06.2020r.

Witam Was serdecznie drogie dzieci


Witam również Szanownych rodziców


Jest początek kolejnego tygodnia
Jest już ciepło, prawie lato
Wejdzmy w ten tydzień tanecznym krokiem, rozruszajmy się tanecznIe.
Tym razem zapraszam Was włącznie sobie poniższy załącznik i poruszajcie się w rytm muzyki z innymi ptzedszkolakami.
Ja już wypróbowałam te tańce jest super

KLIKNIJ


Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Pani Bożena

 


Dziękuję za Waszą uwagę

 

Zajęcia religii 16.06.2020r.

CHCĘ NAŚLADOWAĆ JEZUSA W DOBROCI I MIŁOŚCI

 

Uświadomienie prawdy, że Jezus kocha nas nawet wtedy, gdy o Nim zapominamy.

 

Prośba Jezusa

Ponad 300 lat temu żyła we Francji mała Małgosia. Od najmłodszych lat bardzo kochała Jezusa. Często z Nim rozmawiała. Podziwiała siostry zakonne, które spotykała. Widywała je modlące się w kościele i pomagające innym ludziom. Gdy miała 4 lata, obiecała należeć do Jezusa tak jak one. Gdy dorastała, miłość do Jezusa wypełniała całe jej serce. Tak jak obiecała, została siostrą zakonną. Najważniejszym wydarzeniem w jej życiu było spotkanie z Jezusem, podczas którego Jezus ukazał jej swoje Serce jaśniejące jak słońce. Mówił, że jest ono pełne miłości do wszystkich ludzi, nawet wtedy, gdy o Nim zapominają. Jezus prosił Małgorzatę, aby przez modlitwę i dobre czyny przypominała ludziom o przepełnionym miłością do nas Sercu Jezusa.

Od tej chwili Małgosia jeszcze więcej się modliła, opiekowała się chorymi, obdarzała

miłością wszystkich, którzy zwracali się do niej o pomoc. Starała się, aby jej serce było podobne do serca Jezusa.

 

 

Pytania :

– Jak miała na imię dziewczynka, która od najmłodszych lat kochała Jezusa?

– Kim została Małgosia, gdy dorosła?

– Kto był najważniejszy w życiu Małgosi?

– Co robiła Małgosia, aby jej serce stało się podobne do Serca Jezusa?

 

Posłuchajcie fragmentu Pisma Św.

„I obchodził Jezus całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelię o królestwie i lecząc wszelkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu. A wieść o Nim rozeszła się po całej Syrii. Przynoszono więc do Niego wszystkich cierpiących, których dręczyły

rozmaite choroby i dolegliwości, (...) a On ich uzdrawiał”.  (Mt 4,23-24 )

 

Galilea - – to część Ziemi Świętej leżąca nad jeziorem. Kraj, w którym żył Jezus był bardzo suchy i pustynny, dlatego jezioro zwane Galilejskim było bardzo ważne. Łowiono w nim ryby, a nad brzegiem rosły piękne zielone drzewa i krzewy. Jezus często wędrował wokół jeziora ze swoimi uczniami, głosząc dobrą nowinę o Bogu, czyli Ewangelię.

Syria – tokrajsąsiadującyzziemiąJezusa,doktóregotakżedotarławiadomośćoJegowspaniałych czynach.

Synagoga –to miejsce modlitwy.

 

– Co Jezus robił, wędrując po ziemi? (nauczał, głosił Ewangelię, leczył, pomagał)

 – O czym nauczał Jezus?

– Jak zachowywali się ludzie słuchający Jezusa?

– Co Jezus czynił, gdy przynoszono do Niego chorych i cierpiących?

– Jakie choroby leczył Jezus?

 

Jezus prosił siostrę Małgorzatę, aby naśladowała Jego dobroć i miłość do ludzi. Jezus prosi o to również każdego z nas. Chce, abyśmy stawali się coraz lepsi, i pragnie nam w tym pomóc. Zastanówmy się, w jaki sposób możemy naśladować Jezusa.

 

KLIKNIJ

  Pani Dorota

Zajęcia 16.06.2020r.

 

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

JEDZIE POCIĄG…

 

Zapraszam Was dziś do podróży pociągiem.

KLIKNIJ

 

Dziś pociągami podróżujemy szybko i wygodnie. Zobaczcie.

 

KLIKNIJ

 

Dawniej taka podróż trwała znacznie dłużej, bo pociągi wyglądały trochę inaczej niż dziś. Zobaczcie.

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

O takim pociągu opowiada wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”. Posłuchajcie uważnie i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej.

 

KLIKNIJ

 

 

Zadania do wiersza:

- spróbujcie wymienić jak najwięcej przedmiotów i postaci, które podróżowały w wagonach

- zabawa ortofoniczna - naśladowanie dźwięków lokomotywy: to, to tak, to, to tak…(jak najdłużej); buch, buch, buch…(szybko, wolno); buuuuch (na wydechu, jak najdłużej)

- interpretacja ruchowa wiersza – słuchamy wiersza jeszcze raz i naśladujemy ruchami jego treść (każdy pomysł jest dobry!)

 

„Wagony” - zabawa matematyczna

 

Przygotujcie kilka (3-6 w zależności od możliwości dziecka) kartek formatu A-5 (każda w innym kolorze) – to będą wagony. Możecie też przygotować lokomotywę (narysować, wyciąć, itp.). Dziecko układa wagony za lokomotywą, a następnie przelicza ile jest wagonów. Teraz przeliczamy razem liczebnikami porządkowymi: pierwszy, drugi, trzeci… itd wagon.

Zadanie 1

- pokaż drugi wagon, pierwszy wagon, itp.

- jakiego koloru jest trzeci wagon, czwarty wagon?, itp.

Zadanie 2

- ukłóż na każdym wagoniku dowolną zabawkę

- co lub kto „jedzie” w pierwszym wagonie, w trzecim wagonie?, itp.

Zadanie 3

Dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera zabawkę z np. z drugiego wagonika

- co było w drugim wagonie?, itp.

Zadanie 4

- z pociągu wysiadły wszystkie zabawki. Spróbuj teraz poukładać je tak samo. Przypomnij sobie co było w każdym wagoniku.

 

Miłej zabawy!!!

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

 

POZDRAWIAM WAS! CIUCH, CIUCH!

Pani Maja

Zajęcia 15.06.2020r.

WITAJCIE  MOJE JEŻYKI

 

Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne.

 

1. Na powitanie zabawa muzyczno-ruchowa "Hop, siup, dana, dana".

KLIKNIJ

 

 

2.  Posłuchajcie wiersza M. Berowskiej "Kto najszybszy, kto najważniejszy?". 

 

W pokoju na półce między zabawkami 
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami- 
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 

Rozmowa na temat wiersza:

Jakie pojazdy występowały w wierszu?
O co sprzeczały się pojazdy?
Który pojazd jest najszybszy?
Jak poruszają się te pojazdy?
 

3. Zabawa naśladowcza "Samoloty".

A teraz czary-mary, fokus-pokus, zamieniam wszystkie dzieci w samoloty. Odbędziemy podróż nad naszym miastem (Jak nazywa się nasze miasto?).

Zapominamy pasy, spoglądamy przez okienko, odpalamy silnik i startujemy wysoko, wysoko. Uwaga, turbulencje - szszsz (Nie zapominamy wydawać dźwięków)!

Mijamy park, uwaga, stado kaczek! itd. Och, widać nasze przedszkole, plac zabaw i wszystkie panie, pomachajmy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, rozpinamy pasy i wysiadamy.

 

4. "Co pływa, co jeździ, a co lata?" - ćwiczenia klasyfikacyjne.

 

 KLIKNIJ

 

 

5. Zabawa ortofoniczna "Odgłosy pojazdów" - ćwiczenie narządów mowy poprzez powtarzanie zgłosek.

Naśladowanie za rodzicem odgłosów pojazdów:

pociąg - puf, puf, puf
samolot - szz, szz, szz
samochód - wrr, wrr, wrr
 

6. Teraz rozwiążcie zagadki:

 

Łatwo tę zagadkę zgadną wszystkie dzieci.

Chociaż nie jest ptakiem jak ptak w górze leci (samolot)

 

Cztery koła, kierownica,

szybko pędzi po ulicach (samochód)

 

Pędzi po szynach wielka maszyna,

mknie poprzez pola na stalowych kołach (pociąg)

 

Pływa po morzach i oceanach,

a na swym mostku ma kapitana (statek)

 

Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat!

Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr (żaglówka)

 

7. Zabawa do piosenki "Jedzie pociąg z daleka" - na pewno pamiętacie ją z przedszkola.

KLIKNIJ

 

 

8. Praca indywidualna:

Pokoloruj obrazki - dorysuj elementy świadczące o sposobie poruszania się środków lokomocji (auto - droga, samolot - chmury, statek - woda).

 

KLIKNIJ  i pokoloruj np.

 

 

 

 

 

 

9. Jak zrobić statek z origami? - film.

KLIKNIJ

 

 

MIŁEJ ZABAWY!

POZDRAWIAM  WAS  SERDECZNIE

PANI   MARIOLA

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »