Zajęcia 06.11.2020r.

"Co ptaki robią jesienią?

 

Ten tydzień   poświęcamy zwierzętom, poznamy ich zwyczaje związane z przygotowaniami do zimy. Dzisiaj odwiedzimy ptaki.

1. Gimnastyka poranna „ Wszyscy razem w koło...”

KLIKNIJ

 

2."Czy znasz te ptaki?" - rozmowa przy obrazkach

 KLIKNIJ

 

3."Gdzie są ptaki?" - słuchanie opowiadania

Nawet jesienią może być ciepło. Słońce grzeje tak mocno, jakby zapomniało, że to już jesień. Lubimy takie jesienne słońce. To dobry czas na spacery po lesie, łące, parku. Liście usłały barwny dywan i czekają, aż ktoś zrobi z nich kolorowy bukiet.

Jeszcze tylko dwa dni i będziecie mogli wyjść z rodzicami na jesienny spacer.

Właśnie w  taki piękny, jesienny dzień rodzina Treflików wybrała się na spacer do parku. Treflik zajął się zbieraniem kaszatanów. Już w poniedziałek zaplanował, że zrobi kasztanowe ludziki. Treflinka zbierała żółte liście klonu.

- Jak tu cicho i spokojnie - powiedziała mama. Przyroda przygotowuje się do odpoczynku.

- Mamo, czy przyroda jest zmęczona? - zapytał Treflik.

- Myślę, że tak - odpowiedziała mama. Wiosna i lato to w przyrodzie pracowity czas. Rozwijają się liście, kwitną kwiaty, dojrzewają owoce. Drzewa są schronieniem dla ptaków. Pozwalają im w swoich koronach uwić gniazda. Teraz ptaki nie potrzebują gniazd, więc drzewa mogą odpocząć.

- A gdzie mieszkają ptaki? -  zapytał Treflik.

- Niektóre z nich odleciały do ciepłych krajów. Tam spędzą zimę. U nas nie miałyby co jeść.

- Już sobie przypominam - powiedział Treflik. Przecież widzieliśmy mnóstwo bocianów na łące. Tata mówił, że przygotowują się do odlotu. Odlatują też inne ptaki.

- Trzeba więc czekać, aż wrócą do nas wiosną - powiedziała Treflinka.

- Tak potwierdziła mama. Trzeba poczekać do wiosny, żeby znowu posłuchać ptasich koncertów. A tym ptakom, które z nami zostały, trzeba pomóc przetrwać zimę.

4. Rozmowa na podstawie opowiadania:

- Co jesienią można znaleźć w parku?

- Co zebrał w parku Treflik, a co Treflinka?

- Dokąd odleciały niektóre ptaki?

- W jaki sposób można pomóc ptakom, które spędzają zimę z nami?

5. Zabawa ruchowa „ Ptaszki fruwają”

KLIKNIJ

 

 

6."Lepimy ptaszki z plasteliny"

KLIKNIJ

 

7.Ptasi koncert" - zabawa artykulacyjna

Dzieci ćwiczą narządy artykulacyjne poprzez powtarzanie zgłosek:

ćwir ćwir ćwir

kle kle kle

kra kra kra

pi pi pi 

hu hu hu

8."Gdzie siedzi ptak?" - zabawa matematyczna. Dziecko siedzi po turecku, umieszcza wykonanego przez siebie  ptaka w różnych miejscach zgodnie z instrukcją rodzica: na kolanie, na głowie, na dłoni, na ramieniu. Ponoszą sylwetę do góry (wysoko) i kładą na podłodze (nisko).

9. Na zakończenie posłuchajcie jakie odgłosy wydają ptaki:

KLIKNIJ

 

Dziękuję za wspólną zabawę w tym tygodniu.

Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu

Pa, pa

Pani Mariola

Zającia muzyczno - rytmiczne 05.11.2020r.

 Dzień dobry.

 

Zapraszam Was w podróż do wnętrza organów

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam Was

 

Pan Zdzisiu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia religii 05.11.2020r.

Pan Bóg głosi swoją miłość poprzez proroków

Cele:

Uświadomienie dzieciom, że Pan Bóg powołuje ludzi do służby Bożej

 

Na ostatniej katechezie mówiliśmy o Aniele Stróżu.

KLIKNIJ

 

Opowiadanie

Pewnego dnia do mamy Zuzi i Franka zadzwoniła pani Wiktoria, sąsiadka państwa Wiśniewskich.

– Pani Aniu, muszę pani powiedzieć coś niesamowitego! Mój najmłodszy syn postanowił, że pójdzie do seminarium. Właśnie mi to oznajmił i wy- szedł. Zostawił mnie z tą wiadomością. Musiałam się z kimś podzielić radością i zaskoczeniem!

– Gratuluję, pani Wiktorio – odpowiedziała mama. – To wspaniała wiadomość! Syn kapłanem!

– Tak! – odparła sąsiadka. – Ten mój Albert, ten wieczny rozrabiaka! – Pani Wiktoria mówiła jakby do siebie samej.

– Bóg wybiera różnych ludzi – odpowiedziała z uśmiechem mama Zuzi i Franka. – Widocznie Albert jest potrzebny Panu Bogu jako kapłan. Ciekawe, jakie plany ma wobec niego Stwórca.

Zuzia, która przysłuchiwała się rozmowie, podeszła do brata i powie- działa:

– Franek, wszyscy opowiadali, że Albert zawsze był najlepszym bramkarzem na podwórku. Ciebie też uczył grać, prawda? A teraz ma zostać księdzem... Dziwne, co?

– Może i dziwne, ale właściwie... Dlaczego ksiądz nie może być dobrym bramkarzem? Może założy klub parafialny... – Na samą myśl o tym Franek się uśmiechnął.

 

·         Z jaką nowiną przyszła do pani Ani sąsiadka? (z informacją, że jej syn Albert chce zostać księdzem)

·         Dlaczego mama Alberta była tym zdziwiona? (Albert był rozrabiaką)

·         Co powiedziała mama Zuzi? (że Pan Bóg powołuje do bycia księdzem różnych pod względem charakteru mężczyzn)

·         czym jest przekonana mama Zuzi? (że Pan Bóg ma wobec Alberta jakieś plany)

·         Co zaskoczyło Zuzię? (że Albert, świetny bramkarz, chce być księdzem)

·         Jaki pomysł na wykorzystanie talentu Alberta miał Franek? (może Albert jako ksiądz założy parafialny klub piłki nożnej)

 

Bóg powołuje do służenia Jemu i ludziom. Zobaczcie historię Samuela, którego Bóg wolał po imieniu.

KLIKNIJ

 

My też otrzymaliśmy na chrzcie św. imię, które zna Bóg i powołuje nas do radości, czynienia dobra ale też do wielu zadań, które nam przygotował.

KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorotka

Zajęcia 05.11.2020r.

Dzik Władysław wam opowie....

 

Ten tydzień   poświęcamy zwierzętom, poznamy ich zwyczaje związane z przygotowaniami do zimy. Dlatego dzisiaj odwiedzimy niedźwiedzia, mrówki, wiewiórkę i jeża.

1. Najpierw jednak zapraszam na gimnastykę:

KLIKNIJ

 

2. Wysłuchanie opowiadania:

Dzik Władysław opowie nam, jak chciał zorganizować liczenie zwierząt w lesie. Posłuchajcie:

Pewien dzik o imieniu Władysław szedł po lesie w poszukiwaniu żołędzi. Idąc obserwował co się wokół niego dzieje. Zobaczył wiewiórkę, która zbierała orzechy, niedźwiedzia przechadzającego się w poszukiwaniu ślimaków, na gałęziach siedziały wilgi, a na pobliskiej łące spacerowały bociany. Sarny jadły trawę.

- Ciekawy jestem, ile zwierząt mieszka w lesie? -pomyślał dzik.

- A może uda się je policzyć? Wiem co zrobię. Ogłoszę, że odbędzie się wielkie liczenie zwierząt leśnych. Zrobię to w grudniu. Każdy przyniesie ze sobą coś do jedzenia i urządzimy na polanie przyjęcie. Jak pomyślał, tak też zrobił. Poprosił srokę, aby poleciała do wszystkich zwierząt i przekazała im  zaproszenie na liczenie. Sroka zrobiła, o co poprosił dzik. Wszyscy wiedzieli o grudniowym spotkaniu. Zadowolony dzik czekał z niecierpliwością na zaproszone zwierzęta.

Aż wreszcie przyszedł długo wyczekiwany dzień. Śnieg pokrył polanę, a leciutki wiatr strącał igły z sosen na ziemię.

- Idealny dzień na spotkanie - pomyślał Władysław.

Przyszedł pierwszy, aby witać gości. Najpierw pojawiły się trzy sarenki, po chwili dołączyły do nich dwa lisy. Przyszedł też dzik Kazimierz z żoną, dwie wrony i jedna sikorka.

- Zaraz przyjdzie niedźwiedź - pomyślał dzik. On zawsze się spóźnia. No i borsuk. Chyba nie zapomniał o spotkaniu. Ale niedźwiedź nie przyszedł, nie było też borsuka i jeża. Nie przyleciały bociany z pobliskiej łąki ani szpaki.

- Dlaczego nie przyjęli mojego zaproszenia? - zasmucił się dzik.

Trudno, urządzę przyjęcie wiosną. Może wtedy uda mi się policzyć zwierzęta.

 

3. Próby odpowiedzi przez dzieci na pytania:

- co dzik chciał zrobić w lesie?

- kogo poprosił o pomoc?

- jakie zwierzęta mieszkały w lesie?

- dlaczego dzik nie mógł policzyć wszystkich zaproszonych zwierząt?

- dlaczego niektóre nie przyszły?

4. Zabawa ruchowa przy piosence " Marsz mrówek"

KLIKNIJ

 

5.Opowiadanie dzieciom o zwierzętach:

a)Jednym ze zwierząt nieobecnych na spotkaniu był niedźwiedź.

Czy wiecie, że niedźwiedź brunatny zamieszkuje górskie lasy w Polsce. Jego waga może wynieść nawet 800 kilogramów. Jesienią zapada w sen zimowy, uprzednio gromadząc pod skórą zapasy tkanki tłuszczowej. To dzięki niej przeżyje zimę i wiosną zbudzi się ze snu. Wtedy jednak musi uzupełnić masę ciała i dużo jeść.

 

b)Kolejnym ciekawym zwierzęciem gromadzącym zapasy są mrówki.

Żyją one w gniazdach, nazywanych mrowiskami. W jednym gnieździe żyje kilka rodzajów mrówek. Są to na przykład robotnice i królowe. Robotnice  to córki królowej, zajmują się zbieraniem materiałow, jedzenia i obroną gniazda. Mrowisko składa się z dwóch części: kopca zbudowanego z igieł i runa leśnego oraz z części nadziemnej z wielu korytarzy i komór. Zimą mrówki przytulają sie do siebie w głębi mrowiska i tak przesypiają zimowe miesiące.Kiedy stwierdzają, że temperatura na zewnątrz jest wyższa, budzą sie i zabierają sie za wiosenne porządki.

 

c)Wiewiórka najpopularniejsza z zwierząt gromadzących zapasy na zimę.

Jak wygląda, chyba nikomu nie trzeba przypominać.Warto wspomnieć, że wiewórka nie przesypia zimy, a jedynie robi sobie w swej dziupli krótkie drzemki. Potem skacze po drzewach i pałaszuje uzbierane jesienią zapasy. Warto je jednak dokarmiać, gdyż wiewiórki słyną z bardzo krótkiej pamięci i często zapominają, gdzie chowają zapasy.

Przygotujcie sobie kilka zapasów wiewiórki: szyszki, żołędzie, orzeszki.

  Będą nam potrzebne do liczenia w trakcie słuchania opowiadania.

Zaczynamy:( ilość orzechów do przeliczania wg każdego dziecka indywidualnie, wg ich umiejętności)

Wiewiórka Ela przygotowuje się do zimy, gromadzi w spiżarni zapasy.

Z jednej leszczyny zerwała 3 orzechy, a z drugiej 1. Ile orzechów zerwała razem?

Następnego dnia poszła po szyszki. Z pobliskiej sosny zerwała 3, a z następnej 1.

Ile szyszek zebrała razem?

Kolejnego dnia poszła po żołędzie. Z dębu zerwała 2, a pod drzewem znalazła jeszcze 2.

Ile żołedzi zgromadziła razem?

Potem postanowiła uporządkować zapasy i sprawdzić, których ma najwięcej.

Na pierwszej półce ułożyła orzechy, policzyła je i okazało się, że ma ich 4.

na drugiej położyła szyszki, policzyła i okazało się, że jest ich 4.

To samo zrobiła z żołędziami i też było ich 4.

Zastanawiała sie, których zapasów ma najwięcej. Jeszcze raz policzyła żołędzie, szyszki i orzechy na półkach i znowu okazało się, że na każdej były po 4 smakołyki.

Wtem usłyszała pukanie do drzwi.

Przyszła do niej sąsiadka z prośbą, aby podzieliła się z nią swoimi zapasami, bo biedna nic w lesie nie znalazła.

Oddała Krysi 2 orzechy z pierwszej półki. Ile jej zostało?

Dała też sąsiadce 2 szyszki. Ile jej zostało?

Oraz 1 żołędzia. Ile jej zostało?

Krysia zapakowała podarowane zapasy i poszła do domu.  Ile smakołyków dostała  od Eli?

Ela podzieliła się zapasami z przyjaciółką, teraz obie czekają na zimowe czasy.

Czy potrafisz policzyć ile smakołyków pozostało w spiżarni wiewiórki Eli?

 

d) Ostatnim zwierzątkiem jest jeż. Jak wiadomo, jeż zimą smacznie śpi zakopany w kopczyku z liści. Swoje zimowe zapasy gromodzi przed snem w swoim pulchnym brzuszku, by potem w czasie mrozu mógł z nich korzystać podczas snu. Głęboko schowany śpi twardym snem aż do wiosny.

Przygotujcie sobie masę solną z 1 szklanki mąki, 1 szklanki soli i około pól szklanki wody i wykonajcie jeża:

KLIKNIJ

Na zakończenie proponuję dla chętnych prezentację o przygotowaniach zwierząt do zimy.
 

KLIKNIJ

 

Dziękuję za wspólną zabawę.

 

Do jutra pa, pa

 

Pani Mariola

 

Zajęcia 04.11.2020r.

                                                                   Jesienne zabawy

 

 

1.Gimnastyka poranna:

Zapraszam do wspólnej gimnastyki:

KLIKNIJ

 

2. Zabawa matematyczna: Segregowanie


Pomoce: kasztany, żołędzie, szyszki i liście


Opis zabawy: Zebrane podczas wcześniejszego spaceru liście, kasztany, żołędzie i szyszki dzielimy wg. rodzaju. Pokazujemy dziecku różnice. Można również zachęcić je do ułożenia od największych do najmniejszych. Podobnie można układać zebrane w czasie spaceru liście, omawiając ich kształt, rozmiar i kolor. Jeżeli przyniesiony ze spaceru zbiór pozwala możemy razem z dzieckiem dopasować owoce do liści.

 

3. Zabawa: Rzucanie do celu


Pomoce: kasztany, żołędzie lub szyszki, 3 miski, wstążka


Opis zabawy: Rozmieszczamy trzy nieduże miski w pewnej odległości od siebie. Ze wstążki przygotowujemy linię startu, za którą siada lub staje dziecko. Jego zadaniem jest celowanie szyszką lub orzechem, kasztanem, żołędziem do celu.

Dziecko próbuje raz jedną, raz drugą ręką, może obiema, może z góry, może z dołu. Pomyślcie jak jeszcze inaczej...

 

4. Zabawa plastyczna - maska z liści

Pomoce: liście zebrane podczas spaceru, twardy papier, nożyczki, gumkę lub tasiemkę do przymocowania maski na głowie, klej typu wikol albo kropelka, ewentualnie zszywacz i zszywki oraz szablon maski.

Dla chętnych dodatkowo:
farby, kredki i wszystko, czym jeszcze można pomalować maskę.

Opis zabawy: Rodzic przygotowuje szablon maski rysując samodzielnie lub za pomocą szablonu, można ściągnąć np.     KLIKNIJ

Należy pamiętać o zrobieniu dziurek do przewleczenia  gumki lub tasiemki.  
Tak przygotowany szablon dziecko koloruje w dowolny sposób, a następnie układa kompozycję z liści, które rodzic mocuje najlepiej klejem typu Wikol lub Kropelka.

 Tak może wyglądać maska: KLIKNIJ

 

5. Zabawa przy muzyce:

Ubierzcie swoją maskę i zatańczcie przy piosence " Tańcowała jesień"

  KLIKNIJ

 

 

Dziękuję za wspólną zabawę.

Zapraszam na jutro.

Pa, pa

Pani Mariola

Zajęcia 03.11.2020r.

"Życie zwierząt w jesiennym lesie"

 

 

1.Gimnastyka poranna:

Zapraszam do wspólnej zabawy ruchowej „ Głowa, ramiona, kolana, pięty”:

 

KLIKNIJ

 

 

2.Rozwiązywanie zagadek:

· Mam puszysty i rudy ogonek,

 a dziupla to mój domek ( wiewiórka)

· Ma długie uszy, szybko ucieka,

boi się kiedy widzi człowieka.

W śniegowej niecce chowa się zimą

i głodny czeka aż mrozy miną (zając)

· Kiedy jesień się kończy i zima zaczyna,

szukam dużego mieszkania.

Bo mroźna zima to dla mnie , w ciepłej gawrze czas

miłego spania  (niedźwiedź).

 

3."Jakie zwyczaje mają zwierzęta?" - rozmowa przy obrazkach

- Jakie zwierzęta były bohaterami zagadek?

- Jak wygląda wiewiórka?

- W jaki sposób wiewiórka przygotowuje się do zimy?

- Jak wygląda zająć?

- Gdzie się chowa zając  zimą?

- Jak wygląda niedźwiedź?

- W jaki sposób niedźwiedzie spędzają zimę?

 

 Zobaczcie jak te zwerzęta wyglądają:

a) wiewiórka  KLIKNIJ

b) zajączek KLIKNIJ

c) niedźwiedź KLIKNIJ

 

4. Masażyk relaksacyjny.

Dziecko siedzi odwrócone plecami do rodzica. Rodzic recytuje wierszyk i postępuje zgodnie z instrukcjami:

 

Świeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)

Płynęła sobie rzeczka (masowanie całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)

Przeszły konie (stukanie pięściami)

Potem słonie (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)

Szła pani na szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)

Z gryzącym pieskiem (lekkie szczypanie)

Spadł deszczyk (lekkie uderzenia palcami)

Czujesz dreszczyk? (dotyk szyi).

 

5. "Sowa" - praca plastyczna.

 Teraz zapraszam do poskładania  sowy z wyciętych elementów. Z szablonu wycinamy kontur sowy, następnie skrzydła, oczy, dziobek, nóżki i odrysowujemy na kolorowym papierze, ( 4-latek) może próbować samodzielnie wyciąć, albo tylko posklejać przygotowane elementy w całość.

 

KLIKNIJ

( można wydrukować wzór przesłany e-mailem)

 

6. Na zakończenie zabawimy się przy piosence „ Jadą, jadą misie”

KLIKNIJ

 

Dziękuję za dzisiejszą zabawę.

Zapraszam na jutro.

Pa, pa

Pani Mariola

Ps. Zachęcam do  wykonywania  zdjęć  waszych  prac i przesyłanie nam  na adres mailowy przedszkola.  Wstawimy  je wtedy  do  albumu zdjęć.

 

 

Zajęcia religii 03.11.2020r.

Aniołowie opiekują się nami.

Cele:

– Poznanie prawdy, że każdym człowiekiem opiekuje się Anioł Stróż.

– Odmawianie z wiarą modlitwy do Anioła Stróża.

 

Anioł Stróż

Po powrocie z przedszkola Julka zachowywała się dziwnie. Od czasu do czasu patrzyła w tył, jakby kogoś lub czegoś za sobą szukała. Wreszcie zaciekawiło to mamę, która zapytała:

– Julciu, dlaczego się tak oglądasz za siebie? Kogo szukasz?

– Szukam swojego Anioła Stróża.

Na te słowa Karol parsknął śmiechem i powiedział:

– Oj, głuptasku, przecież aniołowie są niewidzialni. Są duchami, nie mają ciała... – Ale przecież pani od religii mówiła, że każdego pilnuje Anioł Stróż. Pokazała nam

też obrazek, na którym dziecko przechodziło przez rzekę po uszkodzonej kładce. Za nim szedł anioł i chronił je przed nieszczęśliwym wypadkiem.

– Tak, to prawda, ale my go nie możemy zobaczyć, choć on wciąż nam towarzyszy i pilnuje nas – zaznaczył Karol.

– No tak, ale ja jednak myślałam, że swojego anioła zobaczę.

Karol pokładał się ze śmiechu, ale wkrótce o wszystkim zapomniał, bo zaraz po obiedzie wybrał się z kolegami na rolki. Mama ostrzegała go, żeby nie jeździł zbyt długo, bo na niebie gromadziły się chmury. Jednak Karol na to nie zważał i choć zaczęło już kropić, wcale nie myślał o powrocie do domu. Tymczasem rozpadało się na dobre. Teraz dopiero uświadomił sobie, że czas wracać. Jechał bardzo szybko. W pewnym momencie nie wyhamował na śliskim chodniku, zbliżając się do jezdni, i niewiele brakowało, a wpadłby pod samochód. Na szczęście kierowca widział zbliżającego się chłopca i w porę się zatrzymał. Skończyło się na strachu i rozbitym kolanie i łokciu. Kierowca okazał się wyrozumiały i pocieszył Karola:

– Oj, mały, uratował cię Anioł Stróż. Całe szczęście, że jechałem ostrożnie i zdążyłem zahamować.

W domu mama opatrzyła Karolowi rany. Gdy wieczorem Karol klękał do modlitwy, pomyślał, że teraz już dobrze wie, jak ważne zadanie ma każdy Anioł Stróż. Z wielkim przekonaniem wypowiedział słowa modlitwy:

Aniele Boży, stróżu mój,

Ty zawsze przy mnie stój.

Rano, wieczór, we dnie, w nocy

bądź mi zawsze ku pomocy.

Broń mnie od wszystkiegozłego

i doprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

 

·         Kogo szukała Julka po powrocie do domu?

·         Czego Julka dowiedziała się o aniołach od brata? – Jaką przygodę miał brat Julki, Karol?

·         Kto ustrzegł Karola w niebezpieczeństwie?

·         Jak nazywamy anioła, który nas strzeże?

·         W jaki sposób Karol modlił się do swojego anioła?

 

Pan Bóg bardzo nas kocha i opiekuje się nami na wiele sposobów. Dlatego przydzielił każdemu człowiekowi opiekuna, jakim jest Anioł Stróż. Nie można go wprawdzie zobaczyć, ale on czuwa nad nami tak, jak czuwał nad Karolem.

Możemy w prosty sposób kontaktować się z naszym Aniołem Stróżem, odmawiając modlitwę:

 

KLIKNIJ

 

Szczęść Boże

 

Pani Dorotka

Zajęcia 02.11.2020r.

 

Witajcie moje  PSZCZÓŁECZKI.

Nie możemy się dzisiaj spotkać w przedszkolu dlatego zapraszam do zabowy w domu.

 

1."Kroki" - zabawa z elementem marszu.

Rodzic wyznacza ścieżkę w pokoju, a dziecko pokonuje trasę skacząc jak zajączki, bociany, wróbelki.

 

2."Jesień jest piękna" - słuchanie wiersza.

Przez park idzie jesień, sypie kasztanami.

Rozrzuca żołędzie i tańczy z listkami.

Suknię ma czerwoną, a buty brązowe.

Z żółtych liści wieniec, ozdabia jej głowę.

Cały park kolorami dzisiaj przystrojony.

"Jesień jest piękna, jesień jest piękna" -

Kraczą czarne wrony.

 

3.Rozmowa w oparciu o wiersz: Co jesień robi w parku? Jak ubrana jest jesień? Co o jesieni mówią wrony?

Powtórne słuchanie wiersza. Próby wspólnej recytacji wiersza - dzieci powtarzają po rodzicu.

4."Jaki to instrument?" - zagadki słuchowe.

 

Rodzic za np. parawanem (  umieszcza  dostępne w domu instrumenty: grzechotka, tamburyno, bębenek ( a jeśli nie są dostępne można stworzyć instrumenty domowe grzechotka --> ryż, groch, kasza zamknięte w plastikowym pojemniku lub butelce; bębenek --> miska, garnek; klawesy --> dwie drewniane łyżki, trójkąt --> szklanka i łyżeczka). Zadaniem dziecka jest odgadnąć jaki instrument gra.

5."Grzechotka" - proponuję na początek zabawę sensoryczną z ryżem. Wsypujemy ryż do miseczki (nie ugotowany) i coś w nim chowamy (korale klocek), a zadaniem dziecka jest je odnaleźć. Po zabawie ryż wykorzystujemy do wykonania grzechotki. W przedszkolu wykorzystaliśmy ryż i jajka z Kinder niespodzianek, ale można też mae butelki np. po jogurcie użyć.

6."Liście" - połącz w pary takie same liście

( praca dla 4-latka)

KLIKNIJ

 

7. Praca z obrazkiem. Jak myślicie jaka to pora roku? Po czym to poznać?

Spróbujcie opisać,  co widzicie na obrazku.

KLIKNIJ

 

Mam nadzieję, że Wam się podobało.

Do zobaczenia jutro

Pani Mariola

Zajęcia języka angielskiego

Zapraszam do wakacyjnej zabawy

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam


Pani Kamila

PODZIĘKOWANIA

 Podziękowania

Dla Rodziców

 

W marcu wszyscy  znaleźliśmy się w zupełnie

innej rzeczywistości.

Nagle stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami.

Dziękujemy za poświęcony czas, za wspieranie

dzieci w procesie edukacji.

 

Życzę Państwu oraz moim Jeżykom,

udanego wypoczynku podczas zbliżających się wakacji,

oraz sił do pracy w przyszłym roku szkolnym

 

                   Mariola Kraj

                   Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 46

Zajęcia religii 30.06.2020r.

 

Z Bogiem na wakacjach

Dziecko rozumie, że wakacje to czas odpoczynku, ale także spotkań z Jezusem.

Wakacje radośnie przeżywamy

i o Bogu pamiętamy.

 

W ciągu całego roku szkolnego spotykaliśmy się razem,

rozmawialiśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać w czasie wakacji?

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie:

w górach,

w lesie,

na łące,

w parku,

wodą.

Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem,

ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie.

Chce także spotkać się z każdym z nas nie tylko w tych miejscach.

Jest jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe – to kościół.

 

KLIKNIJ

 

To była ostatnia w tym roku szkolnym katecheza.

Z Panem Bogiem


Pani Dorota

 

 

Zajęcia 30.06.2020r.

 

 

WITAJCIE   MOJE   JEŻYKI

 

„WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE”

 

1. Rozmowa na temat wakacji.

Zbliżają się wakacje, tak więc najwyższy czas porozmawiać  o Waszych marzeniach i planach na ich spędzenie – gdzie, a przede wszystkim jakim środkiem lokomocji  można tam dotrzeć.

Pomysły na sposoby podróżowania znajdziecie w filmie edukacyjnym:

 

KLIKNIJ

 

Natomiast o tym jak bezpiecznie podróżować popularnymi środkami transportu opowie

Pan Bilecik

KLIKNIJ

 

A na koniec:

KLIKNIJ

 

2. Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „Daleko jeszcze?”

Daleko jeszcze?

Jak już będę duża, to na wycieczkę za miasto pojadę na koniu albo hulajnodze. Bo w samochodzie, przypięta pasami do małego fotelika, okropnie się nudzę. Nie mogę skakać po siedzeniach, ani ciągnąć tatę za uszy. A strasznie trudno jest tak siedzieć i nic nie robić. Pół biedy, gdy jedziemy tylko kawałek do przedszkola, ale wczoraj tata wymyślił wyprawę nad jezioro. Ledwo wsiedliśmy do auta, spytałam:

– Tatusiu, daleko jeszcze?

Tata westchnął i nerwowo potarł czoło.

– Tosiu, dopiero co wyjechaliśmy z domu – powiedział, a ja dalej nie wiedziałam, czy daleko.

Za to poczułam, że chce mi się pić. Mama pogrzebała w torbie i podała mi kartonik z sokiem. Wypiłam tylko troszkę, resztę postawiłam na siedzeniu i sama nie wiem, kiedy wszystko się wylało. Na szczęście to był sok z jabłek, więc plama nie była widoczna.

Nie to co po marchewkowym – pomyślałam z ulgą i, kopiąc z nudów w fotel mamy, zapytałam:

– Daleko jeszcze?

– Tosiu, przed nami kawał drogi. Może się prześpisz? – spytał tata z nadzieją w głosie.

– Nie mogę, bo chce mi się siusiu – wyznałam.

– Teraz?! – Tata był taki zdziwiony, jakby jemu nigdy nie chciało się siusiać.

– No teraz, bo za chwilę może być za późno – ostrzegłam.

Gdy samochód zjechał na pobocze i zatrzymał się, mama powiedziała:

– Skoro tak, to biegnij za te krzaki, a my tu poczekamy. (...)

Potem, już z foczką na kolanach spytałam:

– A daleko jeszcze?

– Tosiu! – jęknął tata i znowu potarł sobie czoło, a mama wyjęła z torby jajko niespodziankę i podała mi je, mówiąc:

– Wyjmij sobie ze środka zabaweczkę i pobaw się grzecznie przez chwilę.

W czekoladowym jajeczku znalazłam części, z których można było złożyć traktorek.

Właśnie miałam przyczepić mu koła, gdy tata gwałtownie zahamował i wszystko wypadło mi z rąk.

– Mój traktorek się rozsypał! Pogubiły się kółka! – krzyczałam, a łzy kapały mi na sweterek. – Chcę nowy traktor! – marudziłam tak długo, aż na najbliższej stacji benzynowej tata kupił mi trzy jajka niespodzianki. W jednym był Eskimos, w drugim kosiarka, a w trzecim żyrafa. Niestety w żadnym nie było traktorka. Mama nie chciała słyszeć o kupowaniu następnych jajek, a gdy po raz kolejny zapytałam:

– Daleko jeszcze? – tata zrobił się czerwony i powiedział:

– Tosiu, przestań mi wiercić dziurę w brzuchu! (...)

Byłam zła i zmęczona. Jechaliśmy już tysiąc, albo nawet sto godzin, a czerwony tata z dziurą w brzuchu nie chciał mi powiedzieć, czy jeszcze daleko. Znudziło mi się pokazywanie języka dzieciom w innych autach, więc pociągnęłam dwa razy nosem, żeby wszyscy wiedzieli, że jestem obrażona, i zdrzemnęłam się chwileczkę.

Kiedy się obudziłam, byliśmy już na miejscu. Od razu wrócił mi dobry humor, zwłaszcza że gdy wygramoliłam się wreszcie z fotelika, znalazłam na podłodze kółka od traktorka. Nie wiem tylko, dlaczego tata tak marudził, że takie podróże nie są na jego nerwy. O co mu chodziło? (...)

3.Rozmowa na temat opowiadania:

Czy Tosia za­chowywała się odpowiednio podczas podróży nad jezioro? Co mógł czuć tatuś dziewczynki, kiedy za­miast skupiać się na prowadzeniu samochodu, musiał bez ustanku spełniać zachcianki córki?

4.Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym pojedziemy na wakacje?

- rodzic zaprasza dzieci w podróż i prosi, aby ruchem pokazywały pojazd, którym będą się poruszać.

− Wyruszają z domu samochodem – dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.

− Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają).

− Wsiadają do pociągu ( dzieci maszerują, rękoma naśladują ruch kół ).

− Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).

5.Połącz obraz z jego cieniem:

KLIKNIJ

 

6. Zabawa paluszkowa „Jedziemy pociągiem”

Do wagonu wsiądźmy, - dziecko dobierają się w parę z rodzicem i siadają w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie

bardzo mili bądźmy.  - uśmiechają się do siebie

Pięknie was witamy, -  chwytają się za prawe dłonie

grzecznie się kłaniamy. -  lewymi dłońmi wykonują gest ukłonu

Podróż na nas czeka,  - machają na pożegnanie prawą ręką

długa i daleka.  - machają lewą ręką

Bilety już mamy, w drogę więc ruszamy!  - wykonują „młynek” palcami wskazującymi swoich dłoni

W dalekiej podróży czas się bardzo dłuży…  - stukają paluszkiem o nadgarstek niczym w zegarek na rękę

Ale wśród kolegów czas nie zwalnia biegu.  - naprzemienne szybkie ustawianie w parze pięści na pięści

7. Przedszkolaku, poruszaj się w rytm usłyszanej piosenki. Swobodna ekspresja  muzyczno - ruchowa do piosenki: "Jedzie pociąg z daleka”  

KLIKNIJ

 

8.„ Żaglówka” – wykonanie pracy przestrzennej ze skorupki  od orzecha, patyka do szaszłyków, plasteliny i papieru, budzenie radości z wykonanej samodzielnie pracy.

 

 KLIKNIJ

 

 

Dziękuję Wam za wspólnie, choć osobno  spędzone chwile, za wszystkie zadania i zabawy, które wykonaliście a Wasi rodzice sfotografowali i do nas przysłali.

Czas odpocząć od zajęć i komputera, teraz wolne chwile spędzajmy jak najcześciej na świeżym powietrzu.

Bawcie się dobrze i uważajcie na siebie.

 

Do zobaczenia w przedszkolu po wakacjach.

Pozdrawiam Was serdecznie

Pani Mariola

Zajęcia 29.06.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

BEZPIECZNE WAKACJE

 

KLIKNIJ

 

 

„Jedziemy na wakacje” (aut. Cz.Janczarski)

 

Jedziemy na wakacje, do lasu, nad wodę

Prosimy ciebie słonko o piękną pogodę

Jedziemy na wakacje, nad morze, na plażę

Kolorowe muszelki przynieś falo w darze

Jedziemy na wakacje, w te góry wysokie

Nie chowajcie się szczyty za mgłą, za obłokiem

 

Wakacje to czas odpoczynku, zabaw, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu. Jedni wolą wyjazdy nad morze, inni chętniej chodzą po górach. Niektórzy kochają kąpiele w jeziorze, a jeszcze inni wieś i spacery po łące lub lesie. Część turystów wyjeżdża za granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy. Aby wakacje były udane i pełne radosnych wspomnień muszą być przede wszystkim bezpieczne. O czym należy wiedzieć i jakich zasad należy przestrzegać? Popatrzcie i posłuchajcie:

 

KLIKNIJ

 

 

„Wakacyjne rady” (aut. W.Badalska)

Głowa nie jest od parady służyć musi dalej

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali

Płynie w rzece woda, chłodna, bystra, czysta

Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj

Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! – bo zatruć się możesz

Urządzamy grzybobranie, jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj do koszyka

Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada:

Idąc na wycieczkę pieszą -  dobre buty wkładaj.

 

A teraz usiądźcie razem z rodzicami i stwórzcie wspólnie Kodeks Bezpiecznych Wakacji (przypominając sobie usłyszane zasady). Możecie go ozdobić, podpisać się (każdy tak jak potrafi) i zabrać ze sobą na wakacje.

 

I jeszcze:

„6 bezcennych rad dla tych, co wędrują w świat” (aut. D.Gellner)

- W pierwszym rzędzie tenisówki, bo najlepsze na wędrówki.

Mogą być też adidasy, bo wygodnie iść przez lasy

- Plecak także mieć potrzeba, mały plecak albo chlebak

W nim kanapki, no i picie. Spakowane? – Znakomicie!

- Uśmiech na wycieczkę też, do plecaka z sobą bierz

- Towarzystwo, moi mili, takie, by nie lazło w tyle

Takie, by na widok chrząszcza nie chowało się po gąszczach.

Takie, żeby proszę was, nie wrzeszczało idąc w las

- Mapa, kompas – to wiadomo – nie zostają same w domu

- Gdy już wszystko spakowane, budzik sobie nastawiamy

Bo kto chce iść na wycieczkę, musi wcześnie wstać – koniecznie!

No, już dosyć dobrych rad – wyruszamy jutro w świat!

 

A kto na razie zostanie w mieście, temu pomysłów podsunę dwieście. Aby się w domu nie nudził wcale, by o wakacjach nie myślał stale.

 

KLIKNIJ

 

 

A teraz cieszmy się, że jest lato i wakacje!!!

 

KLIKNIJ

 

 

 

Dziękuję Wam kochane Jeżyki i drodzy Rodzice za wspólnie spędzony czas i życzę udanych, radosnych, słonecznych

i bezpiecznych WAKACJI. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym

 

 

 

 

POZDRAWIAM WAS WAKACYJNIE!

 

Pani Maja

Zajęciua języka angielskiego 26.06.2020r.

Dzień dobry.

Zapraszam na ostatnie zajęcia języka angielskiego przed wakacjami

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam

Pani Kamila

Zajęcia religii 25.06.2020r.

KSIĄDZ POMAGA POZNAĆ BOGA

Dziecko poznaje prawdę, że ksiądz pomaga ludziom modlić się̨ wspólnie do Boga.

Ksiądz chodzi w sutannie, Mszę Świętą odprawia,

prowadzi do Boga, uczy z Nim rozmawiać.

 

Ksiądz pomaga ludziom modlić się wspólnie na Mszy Świętej, spotyka się z ludźmi w czasie kolędy, uczy dzieci o Bogu w przedszkolu i szkole; ksiądz opiekuje się też kościołem, dba o jego wygląd; zadaniem księdza jest sprawowanie Mszy Świętej i prowadzenie ludzi do spotkania z Bogiem.

 

Pomódl się wieczorem z rodzicami za księży

 

Posłuchaj piosenki:

KLIKNIJ

         Z Panem Bogiem

 

            Pani Dorota

Zajęcia 26.06.2020r.

WITAM WAS MOJE JEŻYKI

 

 



Dzisiaj zapraszam Was do tematu  „SMAKOWITE LATO”.

 

1. Suchanie wiersza D. Strzemińskiej-Więckowiak „Truskawka”.

Przyjrzyj się dobrze truskawce,


która rośnie na rabatce.


Jest czerwona i dojrzała,


w pestkach jest maleńka cała.


Ma poziomkę w swej rodzinie


i ze smaku w świecie słynie.


Latem są truskawek zbiory


– możesz zrobić z nich przetwory:


soki, konfitury, dżemy,


delikatne musy, kremy.


Myj owoce zanim zjesz


i się zdrowiem swoim ciesz.

 

2. Rozmowa w oparciu o treść wiersza.

Propozycje pytań:

- O jakim owocu jest mowa w wierszu?
- Jakiego koloru jest truskawka?
- Co można zrobić z truskawek?
- Co należy zrobić z owocami przed jedzeniem?
- Dlaczego należy myć owoce?
- Dlaczego powinno się jeść owoce?

3. „Jak wyglądają owoce?” – praca z naturalnymi okazami.

Drodzy Rodzice, pokażcie dzieciom letnie owoce


– truskawki, maliny, porzeczki, agrest, wiśnie i czereśnie.
Niech dziecko opisuje ich wygląd – kształt, kolor, wielkość.
Zapytacie swoją pociechę, który owoc lubi najbardziej.

Jeśli nie macie w domu wspomnianych owoców,
można wykorzystać poniższe obrazki.

TRUSKAWKA

 

MALINA

   

CZEREŚNIE

PORZECZKI

   

AGREST

   

WIŚNIE

 

4. „Sałatka owocowa z polewą czekoladową” – zabawa taneczna.

Spróbujcie zatańczyć:

KLIKNIJ

 

5. „Czy wiesz…?” – rozwiązywanie zagadek.

„Na małych krzaczkach w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne i czerwony kolor mają”
(truskawki)

„Jakie to na drzewie dojrzewają przysmaki,
które lubią jeść dzieci, dorośli i szpaki?”
(czereśnie)

„Gdy tylko lato się zaczyna,
na krzaku dojrzewa czerwona…”
(malina)

„Mnóstwo w niej witamin i kształt ma kuleczki.
Najsmaczniejszy i najzdrowszy sok z czarnej…”
(porzeczki)

6. „Jaki to owoc?” – zabawa dydaktyczna.

Zawiążcie dziecku oczy chustką i podajcie mu do ust wybrany owoc.
Jego zdaniem jest odgadnąć , jaki owoc został mu podany.

*Owoce można też rozpoznawać po zapachu.

 

7. „Truskawka” – praca plastyczna.

 

Truskawkę możecie wykonać na kilka sposobów:

- pomalować farbami,

- pokolorować kredkami,

- wykleić kolorowym papierem lub plasteliną.

KAŻDA NA PEWNO BĘDZIE PIĘKNA i SMAKOWITA !

 

PROPOZYCJA DLA MAŁYCH BRZUSZKÓW:

- sałatka owocowa

- koktajl truskawkowy lub z wykorzystaniem innych sezonowych owoców

- ciasto z truskawkami

Do wyboru do koloru  Opcji jest wiele 

A tylko nie zapomnijcie przed pracą umyć rąk i owoców.

Smacznego !

 Pozdrawiam

Pani Mariola

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 25.06.,2020r.

 

Dziś kochani gimnastyka korekcyjna z woreczkami


Ćwiczcie pilnie żeby mieć piękną postawę.

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam wszystkich serdeczn

Pani Bożena

 

Zajęcia 25.062020r.

WITAJCIE  MOJE  JEŻYKI

 

K   O  L   O  R  Y      Ę   C   Z   Y   

1. Przywitajmy się piosenką „Dzień dobry”.


Spróbujcie zaśpiewać razem z Misiem i Margolcią.

KLIKNIJ

 

TEKST PIOSENKI

Dzień dobry Tato i Mamo kochana.
Dzień dobry wszystkim mówię już od rana.
Dzień dobry wołam do pana sąsiada.
Dzień będzie dobry nawet gdy deszcz pada.

Pogłaszczę pieska, przytulę też kotka.
Dzień dobry powiem, jeśli kogoś spotkam.
Pomacham ręką do pana sąsiada.
Już świeci słońce, deszczyk przestał padać.

2. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Słonko i deszczyk”.

Pada deszczyk,
świeci słonko,
będzie tęcza
ponad łąką.

Małe chmurki,
tany, tany,
tańczą skocznie
z promykami.

3. Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza.

Pytania pomocnicze:

- Co robił deszczyk?
- Co robiło słonko?
- Z kim tańczyły chmurki?
- Co pojawia się nad łąką, kiedy po deszczu zaświeci słonko?

4. „Tęcza” – praca z obrazkiem.

Proszę pokazać dziecku poniższy obrazek,
a następnie poprosić je o nazwanie wszystkich kolorów tęczy.

 

5. „Tańczące chmurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko biega po pokoju w tempie dowolnej piosenki.
Na hasło Rodzica: „Chmurki tańczą”
– staje w małym rozkroku i kołysze się w jedną i drugą stronę.
Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. Propozycje prac plastycznych:

  

 

 

 

 

 

7. „Deszczyk pada” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Odtwórzcie piosenkę i poproście dziecko, by ilustrowało jej treść ruchem.

Piosenka dostępna tutaj: KLIKNIJ

 

8. „Kolory tęczy” – zabawa z piłką.

Dziecko staje naprzeciwko Rodzica. Rodzic mówi nazwę dowolnego koloru, rzucając jednocześnie piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica. Jeśli Rodzic powie „czarny”– dziecku nie wolno złapać piłki.
Jeśli to zrobi – daje fant. Na koniec zabawy fanty są wykupywane
– dziecko musi wykonać zadanie wymyślone przez Rodzica.

 

PROPOZYCJE DODATKOWE:

ZABAWY ODDECHOWE:

KLIKNIJ

KLIKNIJ

 

    

TĘCZOWE  EKSPERYMENTY:

TĘCZA W KUBKU 

KLIKNIJ

 

TĘCZA Z LUSTERKA, PŁYTY CD I Z KROPELEK

KLIKNIJ

 


Bajka o tęczy „Rodzina Treflików”

KLIKNIJ


 

Pstt... Kto wie, może niedługo zobaczymy prawdziwą tęczę na niebie.
Wypatrujcie je uważnie 

 

DZIĘKUJĘ ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ

 

POZDRAWIAMY WAS SERDECZNIE

PANI  MARIOLA

Zajęcia 24.06.2020r.

 

WITAJCIE  MOJE  JEŻYKI

 

NA WAKACJE RUSZAĆ CZAS

 

1. Dzisiaj na dzień dobry "Gimnastyka dni tygodnia" według I. Dziubak. 

 

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa robi dwa kółeczka,

no a w czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

 

 

2.Rodzic czyta poniższy wiersz ( po jednej zwrotce) a dziecko próbuje dopasować  zdjęcie do każdej zwrotki.

 

Na wakacje ruszać czas

 

Za dni kilka –o tej porze

będę witać polskie morze.

Bo najbardziej mi się marzy

żeby bawić się na plaży.

 

A ja chciałbym dotknąć chmury

i dlatego jadę w góry.

Razem z mamą, razem z tatą

w górach lubię spędzać lato.

 

Ja na morze nie mam czasu.

Wolę jechać het- do lasu.

I tam z dziadkiem zbierać grzyby

albo w rzece łowić ryby.

 

Dla mnie to najlepsza pora

żeby wskoczyć do jeziora.

Nie chcę w upał chodzić w góry.

Wolę jechać na Mazury.

 

Morze, góry, las i rzeka;

Wszystko to już na nas czeka.

Bo zaczęło się już lato

Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

      

   

    

 

 

 

3. ,,Bezpieczne wakacje”- bajki edukacyjne o bezpiecznych wakacjach.

Proszę puścić dziecku poniższe bajki (1,5 min i 3,5 min) o bezpieczeństwie dzieci.

Bezpieczeństwo nad wodą:

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

Bezpieczeństwo w górach:

 KLIKNIJ

 

 

4.,, Bezpieczne wakacje”- piosenka.

Proszę puścić dziecku piosenkę aby utrwalić zasady bezpiecznego spędzania wakacji.

 KLIKNIJ

 

 

5. "Wakacyjne obrazki" - rysowanie na piasku.

 Potrzebne będą:

♦tacka lub pojemnik
♦piasek lub mąka 
♦małe karteczki z narysowanymi obrazkami (słońce, chmurka, fale, wiaderko, itp.)

 

6.,,Ruletka”- zakręć  kołem i ćwicz.

 

 KLIKNIJ

 

Pozdrawiam cieplutko

Pani Mariola

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 23.06.2020r.

Dzień dobry kochanie dzieciaki


Dziś Was zapraszam na ćwiczenia korekcyjne na stopy.


Mam nadzieję że wam się spodoba filmik i będziecie ćwiczysz.


Pozdrawiam Was serdecznie

KLIKNIJ


Pani BOŻENKA

Zajęcia religii 23.06.2020r.

 

KOCHAM MOJEGO TATĘ

Kształtowanie postawy miłości i szacunku wobec taty.

 

Dzień z tatą.

Kacper uwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą naboisko

i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padał deszcz i gra w piłkę

była niemożliwa. Tata powiedział:

– Kacperku idę do garażu, zrobię skrzynkę na narzędzia.

– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.

– Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik.

Kacper podawał tacie wszystkie potrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Po kilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa. – Synku, dziękuję ci za pomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu, poczuli wspaniały zapach.

– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołał Kacper.

– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata, uśmiechając się.

Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemu duży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:

– Czy skrzynka gotowa?

– O tak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. Wieczorem Kacper postanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzony z tatą. Gdy

skończył, podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoim biurkiem.

 

 

Rozmowa na temat opowiadania:

– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra z tatą?

– Co razem robili w sobotnie popołudnie?

– Czy tata cieszył się z pomocy syna?

– Jak Kacper podziękował tacie za piękny dzień?

 

Tata jest bardzo ważną osobą dla każdego. Tata ma swoje święto w czerwcu.

Tego dnia możemy pokazać tacie, jak bardzo go kochamy.

– W jaki sposób możemy pokazać tacie, że go kochamy?

– Jak możemy mu pomóc?

– Jakie słowa sprawią tacie radość?

 Posłuchaj piosenki:

KLIKNIJ

 

 Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia 23.06.2020r.

 

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

DZIEŃ TATY

 

 

Książę z bajki (aut. M.Przewoźniak, fragm.)

Mamo, powiedz mi, dlaczego nie masz księcia bajkowego?

Co jest piękny i bogaty? Jesteś tylko żoną taty?

„Przecież tata nasz jest księciem!” – mówi mama

Ja z przejęcia aż przysiadłam na dywanie.

„Co nie wierzysz mi, kochanie?

Powiedz kto jest uśmiechnięty i przynosi nam prezenty?

Kto cię na barana nosi, kto nas na wycieczki wozi…

Kto wyręcza mnie w sprzątaniu, robi rano nam śniadanie

Budzi nas całusem właśnie, jak królewny śpiące w baśni?

Chcesz przykładów jeszcze więcej?”

„Mamo, nie! Tata jest księciem!

Wiem już teraz. Dziś z katronu zrobię piękną mu koronę!”

 

Opowiedzcie jaki jest wasz tata – mama może zapisać wasze wypowiedzi. Zróbcie koronę dla taty.

 

DZIŚ DZIEŃ TATY.

 

Zróbcie mu niespodziankę. Niech poczuje, że go bardzo, bardzo kochacie. Przygotujcie razem z mamą coś pysznego, powiedzcie mu do uszka coś miłego, przytulcie się do niego najmocniej jak potraficie i powiedzcie, że kochacie go nad życie. A na koniec wręczcie mu upominek (np. namalowany przez siebie obrazek albo piękną „koszulę z krawatem”)

 

KLIKNIJ

 

Zaproście też tatę do wspólnych ćwiczeń i zabaw, np. takich jak te:

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

Możecie pobawić się też tak:

 

- „Postać taty” - tata kładzie się na podłodze a dziecko układa dookoła jego postaci klocki, sznurek lub paski papieru (w nietypowy sposób „tworzymy” kontur postaci taty)

 

- „Kalambury” - dziecko pokazuje tylko ruchem i gestem różne czynności, które może wykonywać tata (np. golenie się, wbijanie gwoździa, pompowanie koła, kierowanie samochodem, itp.). Oczywiście zadaniem taty jest zgadnąć o jaką czynność chodzi.

 

- „Tata król” – dziecko zakłada tacie koronę i wykonuje polecenia, które wydaje tata – król (np. klaśnij trzy razy w ręce, podskocz najednej nodze, zaśpiewaj piosenkę, podrap króla po brzuchu, rozśmiesz króla, uściskaj króla najmocniej jak potrafisz, itp.). Im śmieszniej, tym lepiej!

 

Niech to będzie wesoło i miło spędzony czas z tatą!!!

 

Na zakończenie piosenka, po wysłuchaniu której możecie narysować swojego tatę (przyjrzyjcie mu się dobrze).

 

KLIKNIJ

 

 

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DRODZY TATUSIOWIE!!!

 

POZDRAWIAM!

 

Pani Maja

Zajęcia 22.06.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI

 

PRZYSZŁO DO NAS LATO

 

1.  Gimnastyka poranna

Zapraszam was na poranną gimnastykę z Fruzią.

KLIKNIJ

 

 

2. Słuchanie wiersza.

Przyszła ukochana przez wszystkich pora roku - lato - pełna słońca i zabaw na dworze, wspaniałych wycieczek, spacerów po górach, lasach i dolinach oraz letnich przysmaków... 

Posłuchajcie wiersza "Za co lubimy lato?" E. Bełczewskiej.

 

Za co lubimy lato?


Za słońce, co jasno świeci,


Za bawiące się na podwórku dzieci,


Za leśne poziomki, maliny, jagody,


Za spacery z rodzicami do parku, na lody,


Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,


Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.


A za co jeszcze lubimy lato?


Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,


Za żabki kumkające koncerty wieczorne,


Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,


Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.


I lato za to lubimy…


Że daleko jeszcze do zimy.

 

Propozycje pytań:

Jak nazywa się pora roku, o której mowa w wierszu?


Za co lubimy lato?


A co wy lubicie robić latem?
 

3. Zabawa "Mucha".

Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki.
Na przerwę w muzyce kładzie się na podłodze, unosi ręce i nogi wysoko oraz mówi tekst:

 

Chodzi mucha po suficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/

Czy wy też tak potraficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/

Bzz, bzz, bzz / bardzo szybko porusza uniesionymi w górze kończynami

 

4. "Czym różnią się obrazki?" - znajdź 5 różnic.

  

  

5. A teraz czas na piosenkę "Razem z latem".

KLIKNIJ

 

 

6. Masażyk relaksacyjny.

Dziecko siedzi odwrócone plecami do rodzica. Rodzic recytuje wierszyk i postępuje zgodnie z instrukcjami:

 

Świeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)

Płynęła sobie rzeczka (masowanie całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)

Przeszły konie (stukanie pięściami)

Potem słonie (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)

Szła pani na szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)

Z gryzącym pieskiem (lekkie szczypanie)

Spadł deszczyk (lekkie uderzenia palcami)

Czujesz dreszczyk? (dotyk szyi).

 

7. Karta pracy - połącz paluszkiem kubek z odpowiednią słomką.

  

KLIKNIJ

 

8. Rymowanki logopedyczne - ćwiczenie buzi i języka.

 

Piłka sama podskakuje, język piłkę naśladuje / wyciągamy język do przodu i kręcimy nim w górę i dół /

Otwórz buźkę i zamykaj tak jak pyszczkiem robi rybka /wysuwamy wargi do przodu, zaokrąglając je w kształt litery O i poruszamy ustami /

Dotknij swym językiem nosa, by nie siadła na nim osa / wysuwamy mocno język do przodu i próbujemy jego końcem dotknąć nosa /

Choć nie robi się już tego, język mlaska na całego  / naśladujemy odgłosy mlaskania /

 

9. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Słońce-deszcz".

Dziecko biega po pokoju. Na hasło "Słońce!" staje i kieruje twarz w górę do słońca. Na hasło "Deszcz!" kuca i chowa głowę między kolana.

 

10. Dla chętnych propozycja pracy plastycznej "Lody dla ochłody".

 KLIKNIJ

   

 

 

MIŁEJ ZABAWY!

POZDRAWIAM  WAS   LODOWO-SMAKOWO

PANI   MARIOLA

 

Propozycja zajęć 19.06.2020r.,

WITAM WAS MOJE JEŻYKI 

 

CO FRUWA, PŁYWA, LATA

 

 

1„Skąd wyruszamy?” –  łączenie nazw miejsc z odpowiednimi nazwami środków lokomocji.

 

Poniżej  obrazki przedstawiające miejsca, z których można wyruszyć w podróż. Dzieci podają ich nazwy: dworzec, lotnisko, port, przystanek itp.

 

Następnie zwracamy się do dzieci:

 

Jestem na lotnisku (wskazujemy ilustrację). Czym wyruszę w podróż?.

Ze sylwet pojazdów dzieci wybierają odpowiednią  np. lotnisko – samolot, port– statek.

 

Układają zdania typu: Z lotniska odlatujemy samolotem. Z portu wypływamy statkiem.

 

KLIKNIJ

 

 KLIKNIJ

 

 KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

( zdjęcia wszystkie widoczne w pliku wysłanym mailem)

 

2.,,Bardzo głodna gąsienica”- uzupełnianie powtarzających się rytmów

 

 

3. ,,Taniec Zygzak”- zabawa ruchowa przy piosence.

 

KLIKNI

 

4. Zabawy kształtujące orientację w schemacie ciała

 

Plecy, brzuszek

Plecy z tyłu, brzuszek z przodu,

Stopy w dole, głowa w górze.

Osiem kroczków zrób do tyłu,

Wtedy koło będzie duże.

Prostuj plecy, wciągnij brzuszek

I na jednej poskacz nodze.

Cztery razy stuknij piętą

Potem usiądź na podłodze.

 

Stuk-puk, lewa

Gdzie mam lewą stronę ciała,

Wiem naprawdę znakomicie.

Z lewej strony mego ciała

Serce puka całe życie.

Stuk-puk, lewa! Stuk-puk, lewa!

Tak serduszko sobie śpiewa.

Stu-puk, lewa, Stuk-puk, lewa!

Tak serduszko sobie śpiewa

 

5. ,,Różnice”- gra online z Rybką MiniMini.

Rozpoznawanie, który z obiektów pasuje do danego opisu.

KLIKNIJ

 

 

 

MIŁEJ PRACY!!!

 

POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE

Pani Mariola

Zajęcia religii 18.06.2020r.

Nabożeństwo czerwcowe – 

Litania do Najświętszego Serca Pana Jezusa

 

 

Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale

szczególnie w czerwcu. W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego

modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy,

powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie

zawsze chcemy Go naśladować.

 

KLIKNIJ

 

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

 

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »