Zajęcia religii 26.05.2020r.

Wyrażam miłość do mojej Mamy

 

Dziecko wyraża szacunek i wdzięczność wobec swojej mamy

 

– Dlaczego lubisz słoneczne dni?

 

– Co możemy robić, gdy jest słonecznie?

 

(jest radośnie, ciepło, wesoło, jasno, można się̨ bawić na dworze)

 

– Komu potrzebne jest słońce?

 

– Do czego potrzebne jest słońce?

 

Jest ktoś, kto jest nam potrzebny tak jak słońce. Ktoś́, bez kogo

 

byłoby szaro, smutno i źle…

 

Mama to nasze najukochańsze „słońce”.

 

– Co możesz robić, aby mama zawsze się̨ uśmiechała?

 

(słuchać́ jej, nie grymasić́ przy jedzeniu, chętnie pomagać, grzecznie się̨ do niej odnosić,

 

robić rożne niespodzianki)

 

– Jak podziękujesz mamie za to, że tak bardzo nas kocha i troszczy się o nas? (można ucałować, powiedzieć „dziękuję”, zrobić coś

miłego, modlić się̨ za mamę)

 

Pan Bóg daje nam mamę. Poprzez jej pracowitość i dobroć kocha nas On sam

 

  Do Matki

 

Mamusiu droga!

 

Wciąż proszę Boga,

 

który króluje na niebie,

 

by ręką Boską

 

przed wszelką troską

 

ochraniać zawsze chciał ciebie.

 

Dziś tym goręcej

 

z duszy dziecięcej

 

prośba się w górę wyrywa,

 

abyś się, miła,

 

zdrowiem cieszyła

 

i zawsze była szczęśliwa.

 

Posłuchaj piosenki:

 

KLIKNIJ

  Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 26.05.2020r.

Witam serdecznie


Kochane Dzieci Drodzy rodzice Witam i zapraszam do Ćwiczeń z butelkami

 

KLIKNIJ

 


Pozdrawiam wszystkich serdecznie


Pani Bożena

Zajęcia 26.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

DZIEŃ MAMY

DZIŚ DZIEŃ MAMY.

Zróbmy sobie Dzień Świętowania.

Dziś każda Mama niech poczuje się jak Królowa.

Wręczcie swojej Mamie wszystkie prezenty, które dla Niej przygotowaliście, złóżcie życzenia (może to być krótki wierszyk, którego się być może nauczyliście). Przytulcie się mocno do swojej Mamy i ucałujcie Ją. Bądźcie w tym dniu tak grzeczni i mili jak nigdy wcześniej. Przygotujcie sobie wspólne przyjęcie i spędźcie ten dzień jak najmilej i jak najprzyjemniej. Jeśli mama lubi masaż lub czesanie, zróbcie jej taką właśnie przyjemność.

Życzę MIŁEGO I NIEZAPOMNIANEGO DNIA MAMY!!! (choć wypada on w dzień powszedni)

 

KLIKNIJ

 

I jeszcze jedna prośba do Was: przygotujcie laurki dla Waszych kolegów Benia oraz Kacperka(zróbcie zdjęcia i przyślijcie do nas). Benio będzie obchodził swoje urodziny 27 maja,
a Kacperek miał urodzinki 28 kwietnia i chcemy mu złożyć zaległe życzenia (nastąpiła pomyłka/niedopatrzenie w dacie). Zróbcie niespodziankę Waszym kolegom, będzie im na pewno bardzo miło, jak otrzymają od Was przepiękne życzenia!!! Liczę na Was.   

 

POZDRAWIAM! Pani Maja

 

 

 

Zajęcia 25.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

DZIECIĘCY ŚWIAT

 

 

Zaczynamy od gimnastyki.

 

KLIKNIJ

 

„Dzieci” (aut. D.Gellner)

 

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same –

Lubią skakać na jednej nodze

I lubią zanudzać mamę

Wszystkie dzieci na całym świecie

Śpiewają wesołe piosenki

I byle kamyk i byle szkiełko

Biorą jak skarb do ręki

Podobno dzieci na całym świecie

Bywają niegrzeczne czasem

Lecz to nie u nas, nie w naszym mieście

To gdzieś za górą za lasem.

 

Niedługo, bo już 1 czerwca wszystkie dzieci na całym świecie będą obchodzić swoje święto.

 

KLIKNIJ

 

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same: lubią się bawić, skakać, biegać, a czasem nawet broić (tak jak każdy z Was). Kochają swoich rodziców, lubią się przytulać, chcą czuć się bezpiecznie. Mają też swoje marzenia, tajemnice i swój kolorowy świat.

 

Proponuję, żebyście teraz stworzyli swój „kolorowy świat” pełen barw, pomysłów, zabawy i fantazji.

 

Zabawa plastyczna:

Na kartkę nanosimy różne kolory farb (farby powinny być dość gęste – robimy kropki, mazy, esy – floresy; im więcej kolorów tym lepiej). Teraz nakładamy na kartkę folię spożywczą i wałkujemy (wałkiem do ciasta, szklaną butelką lub rolką po papierowych ręcznikach – ja próbowałam nawet zielonym ogórkiem). Wcześniej dzieci mogą ugniatać folię rączkami – ciekawe doznania dotykowe (a nie brudzą rączek!). Kolory farb będą się mieszać, przenikać. Można na kartce z farbami położyć drugą kartkę, ale dziecko nie będzie widziało od razu efektów mieszania się barw. Ściągamy folię i czekamy, aż „tęczowa” kartka wyschnie.

 

 

Czy lubicie lizaki? Myślę, że każde dziecko lubi. No to wybieramy się do „Fabryki Lizaków”. Wyczarujcie z „tęczowej kartki” tyle lizaków ile się da. Odrysowujemy koła (np. z zakrętki od słoików - różne rozmiary) i wycinamy je. To będą Wasze „tęczowe lizaki”. Czego brakuje? Patyczków! Doklejcie je i lizaki gotowe. Ile lizaków udało się Wam „wyprodukować”? Policzcie! Obdarujcie nimi całą rodzinę. Na pewno każdy się ucieszy.

 

 

POZDRAWIAM WAS SŁODZIUTKO!

Pani Maja

 

 

Zajęcia języka angielskiego 22.05.2020r.

Witam,

zapraszam do zabawy

KLIKNIJ

 

KLIKNI

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 


Pozdrawiam,


Kamila Chodór

Zajęcia 22.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

NIESPODZIANKA DLA MAMY

 

Dziś zaczynamy od piosenki

 

KLIKNIJ

 

Wiem, że dobrze znacie swoją Mamę. Poszukajcie i zgromadźcie w jednym miejscu przedmioty, które należą do mamy, takie których używa wyłącznie Wasza Mama lub które lubi najbardziej (oczywiście jeśli wyrazi na to zgodę – zapytajcie). Może to być np. grzebień, szczotka do włosów, szminka lub inne kosmetyki, torebka, sukienka, lakier, apaszka, itp.

 

Zadania

- Nazwijcie te przedmioty (starajcie się dokładnie wymieniać ich nazwy)

- Podzielcie na sylaby nazwy tych przedmiotów.

- Powiedzcie do czego służy każdy z tych przedmiotów

- Odgadnijcie zagadki o tych przedmiotach, wymyślone przez mamę, np. ma zęby, ale nie gryzie i służy do czesania włosów – (grzebień); jest duża/mała, wkładam do niej różne przemioty i zabieram ze sobą gdy wychodzę z domu (torebka), itp.

- Spróbujcie sami wymyślić zagadki o tych przedmiotach – mama odgaduje  

 

Mamy mają wiele różnych przedmiotów, które ciągle „zapadają się pod ziemię” albo „znikają” (bo nie zawsze pamiętają gdzie je włożyły!!!). Dlatego na pewno każdej mamie przyda się „Magiczne pudełko”, w którym będą mogły przechowywać te swoje rzeczy i nie będą musiały ich szukać po całym domu.

 

- Chcielibyście mamie zrobić taki prezent? Jeśli tak, to zabieramy się do pracy!!!

 

Potrzebne będzie dowolne pudełko (np. po butach lub inne, które znajdziecie w domu i nie jest już potrzebne). Przydadzą się różne materiały do ozdabiania pudełka (np. papier kolorowy, naklejki, farby, plastelina, cekiny, mazaki lub inne – kto czym dysponuje).Dzieci samodzielnie ozdabiają pudełko, tak jak potrafią– niech to będzie niespodzianka dla Was Drogie Mamy!

 

Podczas pracy dobrze posłuchać muzyki

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

POZDRAWIAM WAS I POSYŁAM CAŁUSKI!

Pani Maja

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 21.05.2020r.

Dzień dobry  Witam Was kochanie dzieci i drodzy rodzice
Tym razem zapraszam Was w czwartek przed weekendem do rozruszania się w tańcu.

W weekend majowy wchodzimy tanecznym krokiem.

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Pani Bożena

 

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 21.05.2020r.

Dzień dobry dzieciaki

Stawiam przed Wami prawdziwe wyzwanie rytmiczne! Pierwszy rytm na domowej perkusji na 4 łyżki wydaje się prosty, ale ten ostatni wygrany przez Zdzicha? Kto powtórzy, ten mistrzunio! Ale, ale! Nie zrażajcie się początkowym niepowodzeniem. Mistrzostwo osiąga się przez praktykę. Powtarzajcie więc cierpliwie do skutku, nawet jeśli dorośli krzyczą: Dość!

 

KLIKNIJ

KLIKNIJ

 

Życzę udanej zabawy

 

Pan Zdzisiu

Zajecia religii 21.05.2020r.

Jestem misjonarzem Jezusa

 

Dziecko poznaje pracę misjonarzy wie, że może im pomóc modlitwą.

 

Dobry Bóg kocha każdego z nas, niezależnie od tego, czy ktoś jest duży czy mały,

 

czy ktoś jest gruby czy chudy, czy ktoś ma buzię jasną czy ciemną.

 

Bóg kocha wszystkich ludzi mieszkających w różnych miejscach na świecie.

 

Wielu ludzi nie zna dobrego Jezusa ani Jego Matki. Dlatego księża, siostry zakonne i inni ludzie (lekarze, pielęgniarki) jadą do tych miejsc (Afryka, Ameryka Południowa, Azja...),aby im opowiadać o wspaniałym i kochającym Jezusie i Jego Matce. Tych ludzi nazywamy misjonarzami i misjonarkami.

 

Kasia chce zostać misjonarką

 

Wróciłam do domu bardzo wesoła i od progu zawołałam radośnie.

 

– Mamusiu, w końcu wiem, kim będę, gdy dorosnę.

 

Nie kończąc zdania, szybko pobiegłam do pokoju Piotrka. Po chwili wróciłam,

 

trzymając w ręku mapę. Dopiero teraz mama mogła dopytać.

 

– Kasiu, kim będziesz, gdy dorośniesz?

 

– Będę misjonarką, pojadę do Afryki, by pomagać murzyńskim dzieciom poznawać dobrego Jezusa.

 

Mama ze zdumieniem popatrzyła na mnie, kiedy zaczęłam oglądać mapę pożyczoną od

 

Piotrka. Usiadła przy mnie i z zaciekawieniem zapytała:

 

– Kasiu, skąd przyszedł ci do głowy taki pomysł?

 

– Dziś podczas katechezy siostra czytała nam list od małego chłopca z Afryki o imieniu

 

Mukasa. Mieszka on w małej wiosce w domu z liści bambusowych. Opiekuje się nim tylko babcia, bo tata i mama zginęli, kiedy ludzie z różnych miejscowości walczyli ze sobą. Mukasa często czuje się smutny i samotny. Kiedyś babcia powiedziała mu o dobrym Jezusie,

który nas kocha. Mukasa bardzo chciałby poznać dobrego Jezusa. Dlatego napisał ten list i czeka na misjonarzy, którzy pomogą mu w poznaniu wspaniałego Jezusa. Siostra mówiła, że misjonarze niosą również inną pomoc: budują kościoły i kaplice, sale katechetyczne, szpitale, szkoły, domy dla dzieci, które nie mają rodziców, uczą również pisać i czytać nie tylko dzieci, ale i dorosłych.

 

Opowiadałam bez wytchnienia, a mama słuchała z zainteresowaniem tego, co mówiłam.

 

– Na koniec siostra powiedziała, że trzeba wiele rąk do pracy, bo jest jej tam bardzo dużo. Mamusiu, moje ręce są gotowe, ja chcę pomagać tym biednym ludziom.

 

Mama ze wzruszeniem popatrzyła na mnie, przytuliła mnie mocno do siebie i powiedziała:

 

– Kasiu twoje ręce są jeszcze zbyt małe, ale serce masz pełne dobroci i miłości. Najlepszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa.

 

– Mamusiu, od dziś codziennie będę się modliła za misjonarzy i misjonarki, by mieli siłę 

i odwagę pomagać potrzebującym. A gdy dorosnę pojadę na misje!

 

Z sąsiedniego pokoju wyszedł tata, który przysłuchiwał się wszystkiemu. Podszedł i powie- dział:

 

– Kasiu, jestem z ciebie bardzo dumny. Ty już dziś, dzięki twojej modlitwie i zapałowi, jesteś misjonarką Jezusa.

 

Rozmowa na temat opowiadania

 

– Kim chciała zostać Kasia, gdy dorośnie?

 

– Czym zajmują się misjonarze i misjonarki?

 

– W jaki sposób możemy pomóc misjonarzom i misjonarkom?

 

 

 

Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy. Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania, jednak najlepszą naszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa.

 

 

Misjonarze ciężko pracują mej pomocy potrzebują

 

Posłuchajcie piosenki

KLIKNIJ

 

Zajęcia 21.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

SERCE DLA MAMY

 

Dziś zaczynamy od gimnastyki

 

KLIKNIJ

 

 

Przedstawiam Wam kilka krótkich rymowanek, w których powtarzają się dwa ważne słowa mama i serce/serduszko. Bo właśnie serce jest symbolem wielkiej miłości mamy i dziecka. Miłości, która jest najważniejszym uczuciem jakie istnieje na świecie.

 

Mamo, mamo cóż Ci dam?

Jedno serce tylko mam

A w tym sercu róży kwiat

Mamo, mamo, żyj sto lat!

 

 

Serce moje nie kłamie

Serce moje mocno bije

Ciebie mocno kocham

I dla Ciebie żyję!

 

 

Mamo, gdy mnie przytulasz

Serduszko mi mocniej bije

I mam wielką ochotę

Rzucić Ci się na szyję!

 

Ile kwiatków na łące

Ile gwiazdek na niebie

Tyle pięknych serduszek

Zrobię dziś mamo dla Ciebie!

 

Ćwiczymy pamięć

Wybierzcie rymowankę, która spodobała się Wam najbardziej
i nauczcie się jej na pamięć – to będzie jeden z prezentów na Dzień Mamy.

 

Ćwiczymy umiejętność wycinania

- Przygotujcie 3 serca wycięte z papieru kolorowego (duże, średnie, małe – różnice w wielkościach powinny być znaczące)

Jak to zrobić? Rysujemy dziecku połowę serca na złożonej na pół kartce, a dziecko próbuje wyciąć samodzielnie.

- Przygotujcie 1 duże serce i po 6 serduszek w różnych kolorach (kto ma serduszkowy dziurkacz ma zadanie ułatwione) –to zadanie zróbcie razem, bo jest ono pracochłonne

 

Ćwiczymy umiejętności matematyczne:

Zadanie I

- Pokaż, które serce jest duże – małe - średnie

- Pokaż, które serce jest największe – najmniejsze

- Ułóż serca od największego do najmniejszego a potem od najmniejszego do największego

 

Zadanie II (potrzebna będzie kostka do gry)

Duże serce leży na środku. Kładziemy przed dzieckiem małe serduszko w wybranym kolorze. Dziecko rzuca kostką i układa w dużym sercu tyle małych serduszek w określonym  kolorze, ile wskazała kostka. Postępujemy tak samo z innymi kolorami serduszek.Teraz dziecko próbuje określić „na oko” (bez liczenia) - serduszek, w którym kolorze jest „najwięcej”, „najmniej” (a może „tyle samo”)

 

 

Ćwiczymy kordynację wzrokowo-ruchową

- rysujemy dużeserce, w powietrzu, obiema rękami jednocześnie (zaczynamy od „środka” serca, potem na zewnątrz i w dół)

- na tacy z solą lub mąką rysujemy serce paluszkami obu rąk jednocześnie

 

Zabawa rytmiczno-ruchowa

Powtarzamy rytmicznie słowa i wykonujemy określone ruchy i gesty

- Serce dla mamy – bum, bum, bum (3x stukamy piąstkami o brzuch)

- Serce dla mamy – hop, hop, hop (3 podskoki)

- Serce dla mamy – tup, tup, tup (3 kroki w miejscu)

- Serce dla mamy – klap, klap, klap (3 klaśnięcia w ręce)

Możecie spróbować kontynuować zabawę wg własnych pomysłów.

 

Ćwiczymy kreatywność

Na zakończenie proponuję wykonanie obrazka z „serduszkowym kwiatkiem” (lub kwiatkami – jak kto woli). Potrzebne będą: kółeczko i 4 serduszka z papieru kolorowego oraz kartka, klej i kredki. Jak to zrobić? Pomyślcie sami (podpowiem kółeczko to środek kwiatka, a serduszka to jego płatki) Powodzenia.

 

NIE ZAPOMNIJCIE PRZYKLEIĆ NA WASZYM PLAKACIE DZISIEJSZYCH SERDUSZEK I INNYCH PIĘKNYCH DZIEŁ.

I CAŁY PLAKAT MACIE GOTOWY!!! BRAWO!!!

 

 

Dla chętnych i wytrwałych dodatkowe propozycje plastyczne:

 

KLIKNIJ

KLIKNIJ

KLIKNIJ

 

 

POZDRAWIAM WAS,SERDUSZKOWO!

 

Pani Maja

Zajęcia 20.05.2020r.

 

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

POMAGAMY MAMIE

 

„Mama”(I.Suchorzewska)

 

- Mamo, zapnij mi guziki!

- Mamo, wciągnij mi buciki!

- Mamo, zawiąż sznurowadło!

- Mamo, podnieś, bo coś spadło!

- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!

- Mamo, popraw poduszeczkę!

We dnie, w nocy, wieczór, rano

Ciągle tylko: - Pomóż, mamo!

Za to beczeć umie sam…

- Znasz takiego? Bo ja znam.

 

Czy Wy też jesteście takimi marudami i leniuszkami. Pewnie czasem każdemu z Was się zdarza. Ale od dziś na pewno więcej będziecie robić sami, a nawet pomagać swojej mamie. Bo jesteście przecież już dużymi przedszkolakami. Prawda?

 

Zmieniamy zatem treść wiersza (M.W)

Już od dzisiaj przyrzekamy, nie będziemy męczyć mamy

Teraz będzie już inaczej, duże dzieci wszak nie płaczą

Sami wszystko w mig zrobimy i mamusię wyręczymy

- Mamo, zapnę ci guziki

- Mamo włożę ci buciki

- I zawiążę sznurowadło

- I podniosę, bo coś spadło

- I przyniosę ci łyżeczkę

- I poprawię poduszeczkę

We dnie, w nocy, wieczór, rano

Będziesz słyszeć – To dla Ciebie Mamo!

 

Wiadomo, nie wszystko od razu zrobicie tak doskonale jak mama, ale pamiętajcie – najważniejsze są Wasze dobre chęci i zapał do pomagania.

 

Zadanie rysunkowe:

Na kartce najpierw mama odrysowuje swoją dłoń, potem, wewnątrz dłoni mamy, odrysowujemy dłoń dziecka. Każdy koloruje swoją dłoń.

 

Czyja dłoń jest większa: mamy czy dziecka?

 

Mamy ręce są większe i więcej potrafią, ale waszymi rączkami też już wiele rzeczy możecie zrobić.

 

KLIKNIJ

 

 

Ćwiczenia rąk i palców:(można ćwiczyć pojedyńczo albo w parach)

Rączka rączkę pogładziła (gładzimy dłonie)

Rączka, rączkę przytuliła (przykładamy dłoń do dłoni)

Gdy paluszki się spotkały, to się strasznie rozbrykały (wszystkie palce poruszają się, łaskocząc się wzajemnie)

Tak broiły, tak skakały, że się biedne poplątały (splatamy palce)

 

Rozruszajcie też całe swoje ciało i poskaczcie do piosenki

 

KLIKNIJ

 

 

A teraz, gdy już jesteście gotowi, mama wymyśli dla was jakieś zadania. Ja proponuję:

- nakrywanie do posiłku (używamy przy tym różnych określeń dotyczących położenia w przestrzeni, np. obok, przed, pod, za, itp.)

- składanie prostych form np. ręczników, kocyków lub różnych części garderoby

- i inne wg waszych pomysłów i potrzeb.

 

Na pewno świetnie się spisaliście i mamusie są z Was dumne.

 

Na zakończenie posłuchajcie opowieści o MAMODAJU

 

„Mamodaj” (M.Przewoźniak)

 

Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy

Miałem w domu małe zwierzę

Bardzo psotne, bardzo młode

Nazywało się Mamodaj!

I to zwierzę, powiem skrycie

Zatruwało mamie życie

Bo od czerwca aż do maja

Słychać było Mamodaja

Gdy pragnąłem wziąć zabawkę

Albo atlas z górnej szafki

Kiedy mi się pić zachciało

Kiedy cukru było mało

Kiedy zjeść banana chciałem

Gdy apetyt wielki miałem

Na kanapkę, jabłko, loda –

- ciągle skrzeczał ten Mamodaj!

Nagle widzę, a tu mama

Patrzy na mnie zapłakana

I cichutko mi się zwierza

„Proszę wyrzuć tego zwierza!”

I tak na początku maja

Wypędziłem Mamodaja

Teraz mam zwierzątko drugie

Które mama bardzo lubi

I codziennie z sobą noszę

Takie małe, śliczne PROSZĘ

 

Nie jest to łatwy utwór, ale spróbujcie porozmawiać z dzieckiem o jego treści.

Możecie przeczytać jeszcze raz i gdy pojawi się w tekście słowo „Mamodaj” dziecko tupie nóżkami lub stuka rękami o stół, podłogę (można wymyślić inny dowolny sygnał)

 

Propozycja dla chętnych:

Narysujcie lub namalujcie Mamodaja.

 

 

POZDRAWIAM WAS,PRACOWITE RĄCZKI!

 

Pani Maja

 

Zajęcia religii 19.05.2020r.

Czasem jest mi smutno

Dziecko rozumie, że w chwilach pocieszenia może szukać pocieszenia
u Boga i ludzi.
Stara się nie sprawiać przykrości innym.

Ulubiona lalka

Julka wzięła do przedszkola swoją ulubioną lalkę Zuzię. W czasie zabawy Julka pożyczała swoją lalkę innym dziewczynkom, żeby mogły się nią bawić. Po skończonej zabawie lalka wróciła do Zuzi ale miała oderwaną jedną nogę. Julce zrobiło się przykro i zaczęła płakać. Pani wychowawczyni zapytała:
- kto zniszczył lalkę?
Po chwili ciszy do winy przyznała się Maja. Było jej przykro, że swoją nieostrożną zabawą zniszczyła zabawkę Julki.
Następnego dnia Julka przyszła smutna do przedszkola. Przed zajęciami Maja podeszła do koleżanki, przeprosiła ją za złe zachowanie i podarowała jej kwiatek zrobiony z mamą z bibuły. Julka bardzo podziękowała za prezent, uśmiechnęła się
i uściskała koleżankę.

Pytania do opowiadania:

Co stało się z lalką Julki?
Jak czuła się Julka gdy zobaczyła zniszczoną zabawkę?
Co zrobiła Maja, by przeprosić koleżankę?
Jak poczuła się Julka, gdy otrzymała kwiatek?

 

Każdy z nas chciałby być szczęśliwy, jednak czasem zdarzają się smutne chwile. Może to być choroba, zniszczona zabawka. Zawsze gdy jesteśmy smutni możemy porozmawiać o tym z rodzicami czy z panią w przedszkolu. Zawsze też możemy o tym smutku porozmawiać z BOGIEM.

 

Gdy gorsze masz dni,
kiedy smutno Ci,
byś radosnym być mógł,
pamiętaj, pocieszy Cię… ( BÓG)


KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 19.05.2020r.

Dzień dobry, dzień dobry
Kochane Dzieci ❤
Drodzy rodzice zapraszam Was serdecznie do kolejnego zestawu ćwiczeń.
Mam nadzieję że ćwiczcie pilnie

 

KLIKNIJ

Pozdrawiam wszystkich serdecznie


Pani Bożena

Zajęcia 19.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

MOJA MAMA JEST NAJLEPSZA

 

„Mamusia”(M.Strzałkowska)

 

Motylek ma mamę. I żaba i ćma.

I słonik i konik i kotek i ja.

Lecz moja mamusia jest inna troszeczkę.

Dlaczego? Nie wiecie? Pomyślcie chwileczkę…

Nikt jeszcze nie odgadł? Naprawdę nie wiecie?

Bo ona mnie kocha najmocniej na świecie!

 

Jaka naprawdę jest Wasza mama? Czy ją dobrze znacie? Sprawdźmy!

 

„Co wiesz o swojej mamie?” (Zdania uzupełnione wypowiedziami dziecka można zapisać i potem przykleić na PLAKACIE)

- Moja mama ma oczy …….(kolor lub inny przymiotnik wymyślony przez dziecko)

- Moja mama najbardziej cieszy się, gdy……

- Moja mama lubi kolor……

- Moja mama boi się…….

- Moja mama złości się, gniewa, gdy…..

- Moja mama najbardziej lubi….

- Moja mama nie lubi….

- Moja mama jest najlepsza, bo….

 

Zaproście teraz mamusię do tańca:

 

KLIKNIJ

 

Posłuchajcie teraz wiersza (aut.nieznany):

 

Moja mama ma uśmiech jak słońce

I ramiona bezpieczne jak drzewa

A gdy czasem mi nudno lub smutno

To piosenki wesołe mi śpiewa

 

Zadania dla dziecka:

Zadanie I

„Słoneczko dla mamy” - na niepotrzebnej płycie CD lub kartonowym kółeczku poprzypinaj jak najwięcej klamerek do bielizny – to będzie słoneczko z promykami

Zadanie II

Namaluj farbami, przy pomocy paluszków słoneczko dla mamy (gdy wyschnie – dopiszcie: „Słonko dla Mamy”i przyklejcie na PLAKACIE)

 

A teraz zadanie dla mamy:

Mamusiu zaśpiewaj swojemu dziecku piosenkę – proste, prawda? A więc do dzieła!

 

 

c.d. wiersza

Moja mama ma oczy jak gwiazdy

I spojrzenie głębokie jak woda

A gdy z mamą wybieram się w podróż

zawsze czeka mnie jakaś przygoda

 

Zadanie dla dziecka:

Zwińcie w rulonik gazetę – to będzie wasza „czarodziejska pałeczka”. Tą „pałeczką” zaczarujcie mamusię w złotą gwiazdkę (możecie wymyślić swoje własne zaklęcie!)

Zadanie dla mamy:

Mamusiu wymyśl ćwiczenia gimnastyczne (lub zadania) dla swojego dziecka.

 

c.d. wiersza

Moja mama zna bajki i wiersze

Moja mama zna przepis na wiosnę

I to do niej przytulam się pierwszej

I to przy niej się śmieję i rosnę…

 

Zadanie dla dziecka:

Przytul się mocno do mamy i daj jej buziaka!

Zadanie dla mamy:

Mamusiu, przeczytaj swojemu dziecku wybrany wspólnie wierszyk lub bajkę!

 

Mam nadzieję, że miło spędziliście czas! Nasz PLAKAT jeszcze nie jest całkiem gotowy – co się na nim jeszcze znajdzie, dowiecie się następnym razem.

 

Na zakończenie posłuchajcie piosenek o waszych kochanych mamusiach

 

KLIKNIJ

 

 

POZDRAWIAM WAS I PRZESYŁAM BUZIACZKI!

 

Pani Maja

Zajęcia 18.05.2020r

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

 

 

MOJA NAJMILEJSZA

 

Na początek posłuchajcie zagadki, a dowiecie się kto będzie dzisiaj
i przez kolejne dni naszym bohaterem.

 

Zbudzi całusem codziennie rano

Poda kolację, powie „dobranoc”

A kiedy sobie stłuczesz kolano

To do niej z płaczem zawołasz… (MAMO)

 

KLIKNIJ

 

 

 

Zbliżający się Dzień Matki (26.V) jest okazją, aby poznać swoją MAMĘ jeszcze lepiej. A mamy sprawdzą co o nich wiecie. Będzie okazja, żeby dowiedzieć się o nich jeszcze więcej i pokazać jak bardzo je kochacie.

 

„Mama” to najczęściej pierwsze słowo dziecka.

 

Przygotujcie na czterech oddzielnych kartonikach litery składające się na wyraz „mama” (na każdym kartoniku jedna litera, litery drukowane, tak, by ich środki dziecko mogło pokolorować - MAMA)

Dla większości dzieci w tym wieku, są to na razie nic nie znaczące znaki. Możemy dziecku wytłumaczyć, że te znaki to litery, a gdy ułożymy je w odpowiedni sposób, powstanie nam wyraz.

Mama: układa gotowe litery w wyraz „mama”.

Dziecko: liczy ile jest liter, a następnie prosimy aby pokazało, które litery są takie same?

 

Przyklejcie wykonany napis na dużym arkuszu papieru – będzie to początek plakatu o mamie.

 

Kochane Mamusie, poszukajcie w swoich zbiorach, albumach zdjęć z różnych okresów swojego życia i razem z dzieckiem je pooglądajcie. Niech dziecko zobaczy, że mama była kiedyś małym dzieckiem, dziewczynką, panienką, itp. Poopowiadajcie dziecku różne historie, które wam się przydarzały. Spędźcie ten czas miło i serdecznie!

Wybierzcie kilka najciekawszych zdjęć i poprzyklejajcie na plakacie.

 

Jaka jest moja mama? – wszystkie wypowiedzi dziecka wpisujemy na plakacie.

 

„Zabawa przed lustrem” – siadamy przed lustrem - mama i dziecko.  Najpierw określamy kolor oczu, włosów, wielkość nosa, itp. Potem porównujemy różne części swoich twarzy (oczy, nos, włosy, uszy, usta, itp.) – w czym jesteście podobni, w czym się różnicie.

 

„Portret mojej mamy”

Wersja I

Mama siedzi przed dzieckiem. Dziecko czystym pędzelkiem, paluszkiem lub delikatnym przedmiotem rysuje „portret mamy” delikatnie dotykając poszczególnych części jej twarzy.

Wersja II

Wycinamy z kolorowych czasopism: oczy, usta, nos, włosy, itp. Dziecko na wyciętym z różowego lub cielistego papierowego owalu tworzy portret.

Wersja III

Dziecko samodzielnie rysuje portret swojej mamy (tak jak potrafi). Mama może pozować i być muzą swojego dziecka.

 

Wykonany portret przyklejamy na naszym plakacie.

Jakie jeszcze elementy znajdą się na plakacie? Dowiecie się niebawem.

 

POZDRAWIAM WAS I ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA! Pani Maja

 

 

 

Zajęcia języka angielskiego 15.05.2020r.

Zapraszam do zabawy z językiem angielskim:

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

Pani Kamila

Zajęcia 15.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

BIEDRONECZKI SĄ W KROPECZKI

 

Kogo dziś poznamy? Malutkiego, bardzo sympatycznego owada, którego często spotykamy na łące. Obejrzyjcie krótką historyjkę o  znanej Wam kropce, która lubiła ciągle się zmieniać (w galerii zdjęć na stronce przedszkolnej). Dowiecie się, w co tym razem się zmieniła.

 

Już wiecie? – to … Biedronka!!!

Zobaczcie jak piękne są biedronki.

 

KLIKNIJ

 

Zapraszam Was teraz do „Biedronkowej dyskoteki” – tańczcie tak jak potraficie!

 

KLIKNIJ

 

Jak zauważyliście, biedronki mają na swich skrzydełkach czarne kropeczki. Dziś poznamy biedronkę, która miała 7 kropek, ale teraz jest bardzo smutna, bo wszystkie swoje kropeczki zgubiła. Pomożecie biedroneczce odszukać kropeczki? Jeśli tak, to do dzieła!!!

 

„Gdzie biedronka kropki zgubiła?

Z brystolu przygotowujemy dość dużą biedronkę bez kropek (ale, żeby dziecku było łatwiej sprawdzać ile jeszcze kropek brakuje, rysujemy na skrzydełkach 7 okręgów). Potrzebne będzie też 7 czarnych kółeczek – „kropek” biedronki, które chowamy w różnych miejscach mieszkania. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich kółeczek, a potem nalkejenie ich na biedronkę. Po odnalezieniu każdej „kropki” dziecko określa słowami, gdzie ona była ukryta. Po naklejeniu wszystkich kółeczek, dziecko przelicza ile kropek ma jego biedronka.

 

To nie było łatwe! Daliście radę? Oczywiście!!! Zatem należy się nagroda. Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy „Żuk”. Potem, jeśli będziecie mieli ochotę, możecie pobawić się w teatrzyk.

 

KLIKNIJ

 

 

Czas pożegnać się z biedronką. Ale na pewno chcielibyście mieć jej portret. Wybierzcie coś dla siebie.

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

 

 KLIKNIJ

 

 

 

POWODZENIA!!!

 

 

POZDRAWIAM WAS BIEDRONKOWO!

Pani Maja

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 14.05.2020r.

 

 

Pan Zdzichu nie jest Panem Ślimakiem. Ślimak nie jest Panem Zdzichem, ale wszystkim  nam 

  wolno się nie śpieszyć. Posłuchajcie wolnej piosenki i spróbujcie zaśpiewać z Panem Zdzichem.

Dziś na wzór Pana Ślimaka będziemy przyglądać się z zachwytem światu - nawet jeśli pada

deszcz.

A oto sama piosenka:

Ślimak w deszczu woła tak:

"Jaki piękny jest ten świat".

Lasy, łąki, pola,

góry, sady i jeziora.

Ślimak z domem na głowie,

jego życie kolorowe

Wszędzie zdąży i czas ma.

Jak w zegarku wszystko gra.

Poszukam jabłuszka,

w sadzie na mnie czeka.

Moja jedna nóżka,

nie powinna zwlekać

Ślimak z domem na głowie,

jego życie kolorowe.

Wszędzie zdąży i czas ma.

Jak w zegarku wszystko gra.

Słowa i muzyka: Zdzisław Smucerowicz

KLIKNIJ

Dziękuję za wspólną zabawę

Pan Zdzichu

Zajęcia religii 14.05.2020r.

Pan Jezus jest Dobrym Pasterzem

 

Kształtowanie postawy ufności w miłość Bożą

Pasterz to taki człowiek, który przez cały  dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkie owieczki, nawet nazywa je po imieniu. 
Kiedy są głodne prowadzi je na zieloną trawę.
Pasterz jest odważny, nosi laskę, broni swoje Owce przed złym wilkiem. Kocha swoje owce, one kochają swojego pasterza, słuchają go i idą za nim.


- Jaki jest ten pasterz ( dobry ) 
- Dlaczego nazywamy go dobrym ( kocha owce, troszczy się, pilnuje, broni przed wilkiem ).


Pewnego dnia jedna z owieczek oddaliła się od całego stada, nikogo nie chciała słuchać. Odeszła od stada i pasterza.
Po całym, pracowitym dniu pasterz prowadzi swoje owce do zagrody, liczy je i zauważa, że nie ma jednej owieczki! 
Zamyka swoje owce w zagrodzie, a sam idzie szukać owcy, która odeszła od stada. Pasterz wreszcie odnajduje zagubioną owcę, 
cieszy się, że nic złego jej się nie stało. Zanosi ją na swoich ramionach do domu, karmi ją i opatruje rany. Cieszy się, że ją odnalazł.


- Co stało się z jedną owieczką? ( nie słuchała pasterza ) 
- Co robi pasterz? (poszukuje zagubionej owcy )
- Jaki jest pasterz dla owcy?  (przebacza jej, poucza i przyprowadza do stada )


Teraz musimy zastanowić się KTO jest prawdziwym, dobrym pasterzem. 
Posłuchajcie  fragment z Pisma Św., zastanówcie się kto powiedział te słowa:
zastanówcie się kto powiedział te słowa:
 

J 10, 11 – „Ja jestem Dobrym Pasterzem.  Dobry Pasterz daje życie swoje za owce”.
 

- Kto jest prawdziwym, dobrym Pasterzem? ( Pan Jezus)
- O kim Pan Jezus myśli mówiąc o owieczkach? ( o nas, wszystkich ludziach )
Pan Jezus jest Dobrym Pasterzem, który troszczy się o nas i bardzo nas kocha.
( zobacz obrazek na górze strony )

 

                                                                                                                             

Jednak czasami jesteśmy taką zagubioną owcą, która oddala się od swojego Pasterza. Kiedy nie modlimy się, bijemy z kolegami wtedy oddalamy się od Pana Jezusa. Jednak  On zawsze nas kocha, nawet wtedy kiedy zrobimy coś złego, zawsze na nas czeka i chce, abyśmy wrócili do Niego. Za złe zachowanie musimy Pana Jezusa przeprosić  i starać się czynić dobro.
Zastanówmy się teraz co możemy czynić, aby  pokazać Panu Jezusowi – Dobremu Pasterzowi, że Go kochamy i chcemy być zawsze przy Nim. Jakie zachowanie sprawi Panu Jezusowi radość? Postanowienia dziecka
Przeproszę za zło 
Pomodlę się
Spełnię dobry uczynek
Pamiętam o słowach proszę, przepraszam, dziękuję
 

Posłuchaj piosenki


KLIKNIJ

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

 

 


 

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 14.05.2020r.

Kochane Dzieci Drodzy rodzice Witam Was serdecznie na kolejnych ćwiczeniach

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie

 

Pani Bożenka

Zajęcia 14.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

MOTYLE

Gdy spacerujemy po łące często zobaczyć możemy latające nad naszymi głowami piękne, kolorowe, delikatne owady. Co to takiego? Posłuchajcie zagadki!

 

Na skrzydełkach mają piękne wzory

W promieniach słońca się mienią

I zachwycają barwami:

Żółcią, błękitem, czerwienią.

 

To oczywiście…. Motyle!!!

 

KLIKNIJ

 

Motyle zachwycają nas swoją urodą i delikatnością. Ale czy zawsze takie były? Skąd w ogóle się wzięły? Posłuchajcie bajki i odpowiedzcie na pytania zawarte w filmie.

 

KLIKNIJ

 

Obejrzyjcie dokładnie jak to się dzieje, że z gąsieniczki powstaje piękny motyl

 

KLIKNIJ

 

Możecie spróbować ułożyć sobie sami, taki cykl rozwojowy motyla

 

„Jak się rodzi motyl?” Ułóżcie po kolei:

- koralik na listku – to będzie jajeczko

- kawałeczek sznurka – to będzie gąsieniczka

- kawałek watki – to będzie kokon

- i na koniec… motylek z papieru

 

Proponuję zabawę w parach (będzie to masażyk na plecach partnera - możecie siedzieć lub położyć się na brzuchu)

 

Pnie się po łodydze gąsienica mała – spacer palców od dołu pleców do góry

Szarym, brzydkim płaszczykiem otulona cała – pocieranie całymi dłońmi po powierzchni pleców

Nóg ma bardzo wiele, ciągle nimi przebiera – szybkie stukanie palcami po całej powierzchni pleców

Smutna jest, bo nie może, znaleźć przyjaciela – delikatne uciskanie ramion

W każdym liściu wygryza, wielką, wielką dziurę – rysowanie koła

Potem najedzona w kokon się zawinie –rysowanie spirali

Będzie tutaj spała w tej miękkiej gęstwinie – delikane dotykanie całych pleców

A gdy przyjdzie pora, słonko ją obudzi – rysowanie słonka

I z kokona wyjdzie do słonka, do ludzi – rysowanie motyla

Będzie pięknym motylem, co nad łąką lata – j.w

Będzie się uśmiechać do całego świata – rysowanie uśmiechu

 

„Uczuciowo - matematyczne gąsienice” (potrzbne będą kółeczka z papieru kolorowego)

 

Przygotowujemy: 4 kółeczka z narysowanymi buźkami (każda w innym kolorze) –np. wesoła buźka – na zielonym kółeczku, smutna–na niebieskim kółeczku, zła–na czerwonym kółeczku, wystraszona–na żółtym kółeczku (liczę na waszą kreatywność!) orazkilka mniejszych kółeczek w kolorach buziek. Zadaniem dziecka jest stworzyć gąsienice, dobierając kółeczka w kolorach buziek, np. wesoła gąsieniczka, to: zielone kółeczko z wesołą buźką + 4 małe zielone kółeczka, smutna gąsieniczka, to: niebieskie kółeczko zesmutną buźką + 5 małych niebieskich kółeczek, itp

Stworzyliście 4 gąsienice: zieloną, niebieską, czerwoną, żółtą. Z ilu kółeczek składa się każda z nich? Policzcie kółeczka!Ile kółeczek ma radosna gąsienica? Ile kółeczek ma smutna gąsienica? Policzcie! A pozostałe? Sprawdźcie - (rozpoznawanie emocji i przy okazji rozwijanie umiejętności w liczeniu)

 

Jak wiemy, gąsieniczka zanim stała się motylkiem długo, długo spała w swoim kokonie. Zwijamy się w kłębek. Mocno, mocno, mocno! Teraz mama albo tata spróbują Was „rozwinąć” (wzmacnianie napięcia mięśniowego)

 

Trochę to trwało, ale w końcu gąsiniczce udało się wydostać z kokonu i wtedy stała sie przepięknym motylem, który fruwa po łące. Pożyczcie od mamy dwie chustki/apaszki, chwyćcie je dwoma rękami – to będą skrzydła i zamieńcie się w motyla. Włączmy muzykę – dziecko porusza się tak, jak czuje.

Możecie potańczyć do piosenki:

 

KLIKNIJ

 

Może chcielibyście pobawić się w „łąkowy teatrzyk”?

Propozycje są następujące:

- Gąsieniczka – przygotowujemy kilka kółeczek z kartonu, które łączymy zszywaczem (wtedy łatwo będzie operować tak wykonaną gąsieniczką, np. zmieniać jej ustawienie - propozycja do zabawy w teatr: „Gąsieniczki na spacerze”

- „Motyl na klamerce” – zwijamy papier w harmonijkę i spinamy pośrodku klamerką do wieszania prania

- „Symetryczny motyl” – kartkę składamy na pół. Na jednej połowie malujemy różne wzory, a następnie składamy kartkę mocno dociskając. Wycinamy kształt motyla. Po otwarciu kartki zauważymy symetryczne wzory po obu stronach. Doklejcie patyczek i kukiełka gotowa.

Życzę Wam wesołej zabawy.

 

POZDRAWIAM WAS KOLOROWO!

Pani Maja

Zajęcia 13.05.2020r.

„Tajemnice łąki”

 

1.”DUŻY I MAŁY SKOK „– zabawa na „Dzień dobry”

 

 KLIKNIJ

 

2.Słuchanie wiersza Bożeny Forma „Łąka”

 

KLIKNIJ

 

3. Zabawa przyrodnicza „Tajemnice łąki” - do wyboru 2 warianty:

a) ”Łąkowi badacze” . Rodzic zabiera dziecko (jeśli pogoda pozwoli ) na łąkę lub do ogródka w celu obserwacji przyrody. Można zabrać ze sobą kartkę poglądową z owadami, zwierzętami, roślinami , rodzić może też zapisywać na kartce – to, co udało mu się zaobserwować.

 

 KLIKNIJ

 

b) ”Wiosenna łąka”. Rodzic prezentuje ilustrację przedstawiającą wiosenną łąkę i prosi, aby dziecko uważnie przyjrzało się ilustracji i powiedziało jakie miejsce przedstawia. Następnie zasłania ilustrację i prosi, aby wymieniło jak najwięcej mieszkańców łąki z ilustracji.

KLIKNIJ

 

Po zajęciach możesz ułożyć puzzle.

4.„Skoczny wyścig” – dziecko ustawia się obok rodzica. Na sygnał obydwoje zaczynają skakać do wyznaczonego miejsca na prawej lub lewej nodze, z drugą nogą ugiętą w kolanie. Gotowi do startu… start!

5. „Mieszkańcy łąki”- zabawy matematyczne. Przeliczanie elementów za pomocą liczebników głównych.

 

Poznaliście już mieszkańców łąki. Dziś policzymy, ilu mieszkańców jest na łące. Możecie wykorzystać zieloną kartkę, koc, dywan.

Będziemy potrzebować: nakrętek różnego koloru (np. czerwone- biedronki, żółte- pszczółki, niebieskie- motyle) lub guzików, koralików, papierowych kółek, czyli wszystko to, jest dostępne w domu.

Rodzic prosi dziecko, by ułożyło na „łące” nakrętki (lub koralik, guziki, kółka) po prawej i lewej stronie, np. po prawej stronie sześć, a po lewej cztery. Dziecko liczy nakrętki, wskazuje stronę, po której jest więcej „zwierzątek”. Rodzic może tez prosić dziecko o ułożenie konkretnej liczby zakrętek, może wyklaskać, wystukać.

 

6."Zabawy na łące” - zabawy ruchowo-naśladowcze

 

-  „Lot biedronki”. Dziecko „ biedronka”  porusza się po pokoju ,
w rytmie wygrywanym na np. garnku, czy pokrywce od garnka. Na przerwę
w graniu - siadają na kwiatkach – na podłodze.

-  „Żabki na łące”. Dziecko robi przysiad podparty, na sygnał rodzica udaje żabkę – skacze po pokoju. Na hasło „leci bocian” dziecko chowa się i robi przysiad podparty.

 

7.„Znajdź i pokoloruj” – ćwiczenie spostrzegawczości. Znajdź i pokoloruj dwa takie same obrazki

KLIKNIJ

 

8.„Wyprawa rowerowa na łąkę”- zabawa ruchowa

 

Dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”

 

9. Doświadczenie z farbami - „Wielobarwna pajęczyna”

Czego potrzebujemy?

stare gazety,
kartka papieru,
farby,
plastikowe pojemniczki bądź słoiczki,
słomki.

Wyłóż podłogę gazetami. Do kubeczków lub innych pojemników wlewamy wodę i dodajemy farby .Rodzic pokazuje dzieciom, jak przytrzymywać kropelki wody w słomce – włóż ją do wody i zamknij drugi koniec palcem. Słomkę przenosimy nad papier i delikatnie w nią dmuchamy. Zabarwiona woda skapująca na kartkę utworzy na niej kształt przypominający pajęczynę. Wzory na papierze mogą się na siebie nakładać, tworząc różnokolorowe kompozycje.

 

10. Zabawa “Prawda to czy plotka?”.  

Dziecko ocenia czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie.  

 

Prawda to czy plotka, 

…żaba urodziła kotka, 

…ślimaki to ogromne zwierzaki, 

…maki to kolorowe ptaki, 

…ryby pływają w stawie, 

…żaby skaczą po trawie, 

…dzięcioł stuka w korę drzewa i ziemniaki z niej wybiera, 

…kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące. 

 

11. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet “Na wiosennej łące”.  

Jesteśmy na łące, świeci słońce, oddychamy głęboko. 

Na hasło: 

Wieje wiatr – dziecko trzyma gazetę przed sobą i dmucha na nią, aby "poruszała się na wietrze" 
Pada deszcz – dziecko stuka palcami o gazetę 
Parasol – dziecko chowa się pod gazetę, robiąc parasol 
Wieje wiatr – dziecko porusza gazetą 
 

 

Zabawy dla chętnych:

Karta pracy "Ukryty obrazek" – Pokoloruj obrazek według poniższych oznaczeń. 

 KLIKNIJ

 

 

“Kolorowy deszcz” - eksperyment z wykorzystaniem barwników spożywczych.

KLIKNIJ

 

 Dziękuję za wspólną zabawę. Mam nadzieję, że Wam się podobało.

Pozdrawiam łąkowo Pani Mariola

 

 

Zajecia sprawnościowo - zdrowotne 12.05.2020r.

Kochane dzieci Drodzy Rodzice


Tym razem zapraszam Was do zajęć ruchowych:

KLIKNIJ

 

a teraz tanecznie:


KLIKNIJ


i kolejny taniec ze skokiem:


KLIKNIJ

A teraz do przodu i do tyłu:

KLIKNIJ

 


Mam nadzieję że się dobrze bawiliście
pozdrawiam i życzę zdrowia
Pani Bożena

Zajęcia religii 12.05.2020r.

 

UWAGA 

Maj to szczególny miesiąc Maryjny. 

Spotykamy się w kościołach lub przy kapliczkach i dziękujemy Maryi za wyproszone dla nas łaski. 

Spróbujcie zrobić swoją własną kapliczkę domową.

To może Wam się przydać: pudełko po chusteczkach, kolorowe serwetki, 

kwiaty sztuczne, prawdziwe lub z papieru, figurka lub obrazek Maryi

 

Zdjęcia Waszych kapliczek ( przynajmniej w rozmiarze średnim) przyślijcie na adres mail

dulaczyk@gmail.com

 

Najlepsze będą nagrodzone . Czekam na zdjęcia do 22 maja.

 


Umiem się przyznać do winy

 

Dziecko rozumie jak ważne jest mówienie prawdy.

 

Przy śniadaniu

Jak co dzień rano mama obudziła Julkę. Poprosiła ją, aby szybko się ubrała i przyszła na śniadanie. Gdy Julka wychodziła z pokoju, przypomniała sobie o swojej ulubionej lalce Zuzi. Chciała się nią pobawić i zabrała ją do kuchni. Mama zauważyła, że dziewczynka siada do śniadania z zabawką, i powiedziała:

 

– Kochanie, teraz jest śniadanie. Przy posiłku nie powinnaś się bawić. Odłóż lalkę i wypij kakao.

 

Dziewczynka odłożyła lalkę, ale bardzo chciała się nią bawić. Gdy tylko mama wyszła, Julka wzięła lalkę i zaczęła nią poruszać po stole, udając, że tańczy. Kiedy robiła obrót, zahaczyła nogą lalki o kubek z kakao i wywróciła go. Kakao wylało się na obrus i czyste ubranie Julki. Po chwili przyszła mama:

 

– Co się stało? – zapytała córkę.

 

– Rozlało się kakao – powiedziała Julka.

 

– Czy to kotek przewrócił kubek? – dopytywała mama.

 

– Nie..., to ja bawiłam się przy stole lalką – powiedziała dziewczynka,

 

spuszczając głowę. – Przepraszam mamo, że cię nie posłuchałam.

 

– Jest mi przykro, że mnie nie posłuchałaś, ale dobrze, że potrafisz przyznać

 

się do winy. – Mama pogłaskała Julkę.

 

– Już wiem, że nie powinnam się bawić przy jedzeniu.

 

 Pytania do opowiadania

 

– Co Julka przyniosła ze sobą do stołu podczas śniadania?

 

– Co powiedziała mama, gdy zobaczyła lalkę?

 

– Co się stało, gdy Julka bawiła się lalką przy śniadaniu?

 

– Jak się zachowała Julka, gdy mama zauważyła rozlane kakao?

 

Bóg pragnie, abyśmy mówili prawdę i byśmy nie kłamali. Gdy zdarzy się nam zrobić coś złego, to należy przeprosić. Julka była nieposłuszna i mimo zakazu mamy bawiła się lalką podczas śniadania. Rozlała kakao, pobrudziła obrus i swoje ubranie.– Przypomnij, jakie słowo mówimy, gdy zdarzy nam się zrobić coś złego?

 

Słowo „przepraszam” mówimy, gdy zrobimy coś złego i chcemy to zło naprawić. 

 

Rodzicom, dziadkom czy pani w przedszkolu jest smutno i przykro, gdy dzieci kłamią.

 

A kiedy mówimy prawdę, mamy coraz więcej przyjaciół.

 

KLIKNIJ

 

 Z panem Bogiem Pani Dorota

 

 

Zajęcia 12.05.2020r.

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

CO DZIEJE SIĘ NA ŁĄCE?

 

Dziś nauczymy się tworzyć zdania, a potem wspólnie „odczytywać” te zdania. Będziemy też liczyć słowa/wyrazy w zdaniach.

 

Przygotujcie niewielkie obrazki (możecie je wyciąć z czasopism lub narysować sami): słonko, kwiatki, motylek, bocian, żabka

 

Zadanie I – rozwiązujemy zagadki. Przygotowane obrazki układamy przed dzieckiem, następnie dziecko podnosi właściwy obrazek jako rozwiązanie zagadki:

 

- Mam długi dziób i długie czerwone nogi (bocian)

- Jestem żółte i gorące (słonko)

- Mam kolorowe skrzydełka i delikatnie latam nad łąką (motyl)

- Mamy piękne, pachnące płatki i rośniemy na łące (kwiaty)

- Jestem zielona, kumkam i wysoko skaczę (żaba)

 

Zadanie II – układamy zdania. Potrzebne będą: 5 pasków papieru, pisak, klej i obrazki: słonko, kwiaty, motyl, bocian, żaba

 

Na pasku papieru piszemy zdanie (niech dziecko widzi czynność pisania - podczas pisania można wypowiadać słowa na głos, oczywiście bez ostatniego wyrazu):

- Na niebie świeci…(słonko) - zadaniem dziecka jest odnalezienie obrazka będącego kontynuacją tego zdania i naklejenie tego obrazka na końcu zapisanego zdania

Tak samo postępujemy z pozostałymi zdaniami

- Na łące rosną…(kwiatki)

- Nad kwiatkami lata… (motylek)

- Po łące chodzi… (bocian)

- W trawie siedzi… (żaba)

 

Zadanie III – wspólnie „czytamy” wszystkie zdania (rodzic czyta to co napisane- dziecko dopowiada, to co na obrazku). W ten sposób powstanie nam całe zdanie i do tego razem „czytamy”!!!.

 

Zadanie IV – liczymy słowa/wyrazy w zadaniu.

Małe wyjaśnienie: słowo – to coś co słyszymy, wyraz to coś co widzimy, co jest zapisane (nie ma potrzeby, żeby wyjaśniać to dziecku, ale jeśli się domaga – spróbujcie!)

 

Potrzebne będą: paski ze zdaniami (te, które razem utworzyliście), jednokolorowe kółeczka z papieru, lub zakrętki z butelek lub inne dostępne liczmany.

 

Teraz liczymy wyrazy/słowa w naszych zdaniach – dziecko układa liczmany pod każdym zdaniem: każdy wyraz/słowo to jeden liczman:

 

- Na niebie świeci słonko. (4 słowa/wyrazy)

- Na łące rosną kwiatki (4)

- Nad kwiatkami lata motylek (4)

- Po łące chodzi bocian (4)

- W trawie siedzi żabka (4)

 

Po każdym odczytanym zdaniu pytamy dziecko ile jest słów/wyrazów w tym zdaniu – dziecko może policzyć liczmany.

- Ile wyrazów/słów jest w każdym zdaniu? (po 4 - czyli tyle samo, w każdym zdaniu jest tyle samo słów/wyrazów).

 

Uświadamiamy dziecku, że zdanie składa się z kilku słów/wyrazów. W tych przypadkach są to cztery wyrazy/słowa, ale mogą być zdania, w których jest więcej wyrazów/słów. Można wzbogacić te zdania o kolejne słowa/wyrazy, np.  Na łące rosną pachnące kwiatki. Nad kwiatkami lata kolorowy motyl. Po łące chodzi wesoły bocian,itp.

 

Teraz trochę ruchu:

Pokazujemy dzieciom określony obrazek lub mówimy:

 

- słonko – wspięcie na palcach, ręce uniesione wysoko – kręcimy się wokół własnej osi

- kwiatki – przysiad, podnosimy się powoli w górę, aż do wyprostu

- motylek – ręce w bok, poruszmy się delikatnie po pokoju, machając rękami

- bocian – stajemy na jednej nodze, ręce złączone przed sobą, naśladujemy klekotanie boćka

- żabka – skaczemy jak żabka, najwyżej jak to możliwe

 

Jeśli zabawa we wspólne czytanie Wam się spodobała, wymyślcie zdania z innymi obrazkami. POWODZENIA!!!

 

Propozycje dla chętnych:

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

 

 

POZDRAWIAM WASZ ŁĄKI, NA KTÓREJ DZIEJĄ SIĘ CIEKAWE HISTORIE! Pani Maja

 

 

 

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »