Zajęcia religii 26.05.2020r.

Wyrażam miłość do mojej Mamy

 

Dziecko wyraża szacunek i wdzięczność wobec swojej mamy

 

– Dlaczego lubisz słoneczne dni?

 

– Co możemy robić, gdy jest słonecznie?

 

(jest radośnie, ciepło, wesoło, jasno, można się̨ bawić na dworze)

 

– Komu potrzebne jest słońce?

 

– Do czego potrzebne jest słońce?

 

Jest ktoś, kto jest nam potrzebny tak jak słońce. Ktoś́, bez kogo

 

byłoby szaro, smutno i źle…

 

Mama to nasze najukochańsze „słońce”.

 

– Co możesz robić, aby mama zawsze się̨ uśmiechała?

 

(słuchać́ jej, nie grymasić́ przy jedzeniu, chętnie pomagać, grzecznie się̨ do niej odnosić,

 

robić rożne niespodzianki)

 

– Jak podziękujesz mamie za to, że tak bardzo nas kocha i troszczy się o nas? (można ucałować, powiedzieć „dziękuję”, zrobić coś

miłego, modlić się̨ za mamę)

 

Pan Bóg daje nam mamę. Poprzez jej pracowitość i dobroć kocha nas On sam

 

  Do Matki

 

Mamusiu droga!

 

Wciąż proszę Boga,

 

który króluje na niebie,

 

by ręką Boską

 

przed wszelką troską

 

ochraniać zawsze chciał ciebie.

 

Dziś tym goręcej

 

z duszy dziecięcej

 

prośba się w górę wyrywa,

 

abyś się, miła,

 

zdrowiem cieszyła

 

i zawsze była szczęśliwa.

 

Posłuchaj piosenki:

 

KLIKNIJ

  Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 26.05.2020r.

Witam serdecznie


Kochane Dzieci Drodzy rodzice Witam i zapraszam do Ćwiczeń z butelkami

 

KLIKNIJ

 


Pozdrawiam wszystkich serdecznie


Pani Bożena

Zajęcia 26 maj

Temat – MOJA MAMA


1. „Szlaczki” – rysowanie ołówkiem elementów literopodobnych w liniaturze. Ćwiczenia grafomotoryczne – Moje 6 lat, część 2, s. 27. • Przygotowanie dzieci do nauki pisania.

2. „Jaki to zawód?” – scenki pantomimiczne. • Rozwijanie pomysłowości dzieci w przedstawieniu dowolnie wybranego zawodu. Dzieci za pomocą ruchu i mimiki przedstawiają różne zawody. Pozostałe odgadują.

3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 36.
- Marsz po obwodzie koła. „Tworzymy koła”- zabawa bieżna. Dziecko biega w różnych kierunkach, na sygnał: uwaga, tworzą koła z klocków lu chustek, czy ręczników
- „Idziemy w góry” – zabawa naśladowcza. Dzieci wykonują polecenia: maszerujemy, wchodzimy na górę, zeskakujemy z kamienia, maszerujemy, przeskakujemy przez strumyk, kładziemy się, odpoczywamy.
- „Wyprawa rowerowa” – ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci dobierają się dwójkami / w parę z rodzeństwem lub rodzicem, kładą się na plecach naprzeciwko siebie, unoszą lekko zgięte nogi i stykają się stopami. Naśladują jazdę rowerkiem

4. „Mamusiu moja” – słuchanie wiersza.

Mamusiu moja, mamo kochana,
dzisiaj jest święto Twoje od rana,
więc ja dziś Tobie składam życzenia,
z całego serca, pełna wzruszenia.

Życzę Ci tego, czego chcesz skrycie,
bo przecież kocham Ciebie nad życie,
za to, że miłość mi swoją dałaś
i mną się czule opiekowałaś.

Mamusiu moja, miła mateczko,
dziś się do Ciebie śmieje słoneczko,
wietrzyk Cię lekko muska po twarzy
i da Ci wszystko, o czym zamarzysz.

Ja zaś Ci teraz wręczę laurkę
– masz na niej serce, kwiatki i chmurkę,
bo o tym marzy córeczka mała,
byś się mamusiu wciąż uśmiechała.

Omówienie treści wiersza. Podjęcie decyzji o przygotowaniu uroczystości rodzicom. Nauka wiersza.

5. „Moja mama jest…” - kończenie zdania.
Dzieci siedzi na dywanie i powtarza początek i kończy jaka jest mama.
„Do czego zaprasza nas muzyka?” – zabawa muzyczno – ruchowa.

6. „Rzeźba i płaskorzeźba” – różne formy sztuki. Oglądanie dzieł sztuki.
- Co to jest rzeźba?
- Co to jest płaskorzeźba?
- Jaka jest różnica pomiędzy rzeźbą i płaskorzeźbą?
Pomoce: rzeźby (mogą być ceramiczne: zwierzęta, laleczki, aniołki…) i płaskorzeźby, broszki, masa papierowa, agrafki.

Wiadomości dla rodzica: Płaskorzeźba – dziedzina sztuk plastycznych posługująca się dwuwymiarową bryłą. Oglądana jest z jednej strony. Dzielimy ze względu na przeznaczenie: sakralne, pomnikowe, dekoracyjne, itp.; ze względu na stosunek do rzeczywistości – przedstawiające i abstrakcyjne.

7. „Moja mama” - słuchanie wiersza Anny Surowiec.
Krysia - to moja mama kochana,
troszczy się o mnie od rana.
Ma jasne włosy i zielone oczy
i co dzień mnie budzi jej uśmiech uroczy.

Kocham ją bardzo za ciepło, oddanie
i dlatego prezent przygotuję dla niej.
Mocno ją uściskam i życzenia złożę,
a na jej kolanach swój prezent położę.

8. „Broszka dla mamy” – oglądnie różnych broszek i podanie tematu pracy.
- Do jakiej dziedziny sztuki zaliczymy broszki? (płaskorzeźby)
- Po co nosimy broszki? Wyjaśnienie sposobu wykonanie broszki.
• Z masy papierowej dzieci formują broszki, aby od spodu były płaskie.
• Kształt może być: okrągły, owalny, prostokątny, kwadratowy.
• Przymocowanie agrafki.
Informacja dla rodzica: Masę papierową można kupić lub zrobić samemu.

Sposób wykonania masy papierowej. Porwane, drobne kawałki papieru gazetowego zalewamy wodą. Można to zagotować. Gdy papier jest rozmiękczony, odciskamy wodę, a papier rozcieramy. Odmierzamy w proporcji 2:1 roztarty papier i klej (klajster). Całość należy wymieszać. Masy papierowej nie można długo przechowywać.


/ Po wykonaniu dzieci określają kształt swojej broszki. Odłożenie w wyznaczone miejsce do wyschnięcia. Po wyschnięciu dzieci będą ozdabiały broszki według własnego pomysłu (w popołudniu)/

9. „Co kupili rodzice?” – rozwiązywanie zadań tekstowych. Zabawy matematyczne – Mamy 6 lat, s. 46.

10. „Dom” – zabawa tematyczna w kąciku lalek. • Przyjmowanie na siebie ról, • Zwrócenie uwagi na używanie form grzecznościowych.

11. „Zdania pytające i oznajmujące” – czytanie zdań pytających i dobieranie oznajmujących.

12. Pomoce: zdania na paskach.
Kto to jest? To jest Ala.
Co robi Marek? Marek buduje dom.
Co je kotek? Kotek je mleko.
Gdzie jest mama i Kamila? Mama i Kamila jest w parku.
Co ma tata? Tata ma motor.
/ Dzieci czytają zdania pytające i muszą dobrać zdanie oznajmujące /

13. „ Czego nigdy nie robię?”- wymyślanie przez dziecko, robienie listy zabaw, w które się nigdy nie bawi. Zmiana zajęć, aby się nie nudzić.

Zajęcia 25 maj

Temat – MOJA RODZINA
1. „Kwiaty dla mamy” - łączenie kropek, dorysowywanie kwiatów w wazonie. Ćwiczenia grafomotoryczne – Moje 6 lat, część 2, s. 26. • Rozwijanie zamiłowań do precyzyjnego wykonywania szczegółów- lub inne ćwiczenie wymyślone przez Was

2. „Moja rodzina” – wykonanie gazetki ściennej lub domowej wystawki z wykorzystaniem zdjęć, czy rysunków, rozmowa na temat osób znajdujących się na zdjęciu. • Kształtowanie właściwego stosunku do rodziców i rodzeństwa.

3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 36.
- Marsz po obwodzie koła. „Tworzymy koła”- zabawa bieżna. Dziecko biega w różnych kierunkach, na sygnał: uwaga, tworzą koła z klocków lu chustek, czy ręczników
- „Idziemy w góry” – zabawa naśladowcza. Dzieci wykonują polecenia: maszerujemy, wchodzimy na górę, zeskakujemy z kamienia, maszerujemy, przeskakujemy przez strumyk, kładziemy się, odpoczywamy.
- „Wyprawa rowerowa” – ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci dobierają się dwójkami / w parę z rodzeństwem lub rodzicem, kładą się na plecach naprzeciwko siebie, unoszą lekko zgięte nogi i stykają się stopami. Naśladują jazdę rowerkiem

4. „Co to jest rodzina?” – burza mózgów. Dzieci mówią, a tata lub mama zapisuje na arkuszu szarego papieru.
- „Moja rodzina” – wypowiedzi dzieci na podstawie fotografii z wykorzystaniem gazetki ściennej wykonanej w ranku. Dzieci opowiadają kto znajduje się na fotografii, gdzie zdjęcie było zrobione.
- „To jest rodzina” – rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie członków rodziny na obrazku.
5. „Rodzina Oli”- rysowanie kredkami sylwet do opowiadania i wycinanie ich.
/ Dzieci rysują postacie przedstawiające członków rodziny Oli: mamę, tatę, Olę, młodszą siostrę Oli i starszego brata, kota, psa. /
- Wycinanie postaci.

„Rodzina Oli” – słuchanie opowiadania Ewy Kalinowskiej.
/ Dzieci siadają na dywanie przed sobą mają sylwety członków rodziny Oli (Olę, mamę, tatę, brata i siostrę, zwierzęta: kota i psa). Tata opowiada. W odpowiednich miejscach milknie, aby dzieci miały czas na podniesienie odpowiedniej sylwety.

Rodzina Oli składa się z pięciu osób. Ola ma 6 lat i chodzi do przedszkola.
Ala to młodsza siostra Oli, ma ona trzy lata i chodzi razem z Anią do przedszkola, jest w maluchach. Dziewczynki bardzo lubią razem bawić się lalkami.
Jacek jest starszym bratem Oli. Ma 10 lat i uczy się w szkole. Jacek lubi czytać książki przygodowe.
Rodzice Oli to mama Wanda i tata Karol. Mama pracuje w sklepie i sprzedaje książki. Taki sklep nazywa się księgarnią. Jest tam bardzo dużo ciekawych książek dla dzieci i dorosłych. Tata Oli, Ali i Jacka jest lekarzem. Pracuje w szpitalu i leczy chorych ludzi. Jego praca jest bardzo ciężka, ponieważ często pracuje w nocy.
W domu mieszkają także zwierzęta. Jest śliczna biała kotka Kulka, która bardzo lubi zabawy z Olą. Pies nazywa się Maks. Maks jest czarnym labradorem. Na spacery do parku często wychodzi z nim tata z Jackiem.
Rodzina bardzo lubi wyjazdy na wieś do babci Zosi i dziadka Tadka.

6. Rozmowa na temat opowiadania.
- Z ilu osób składa się rodzina Oli?
- Ile lat na Ola?
- Jak nazywa się rodzeństwo Oli?
- Ile lat ma Jacek? - Ile lat ma Ala?
- Jak nazywa się mama Oli, Ali i Jacka?
- Jak nazywa się tata dzieci?
- Gdzie pracuje mama i co robi?
- Gdzie pracuje tata i co robi?
- Jakie zwierzęta są w domu?

7. „Ola i jej rodzina”
- układanie zdań z rozsypani wyrazowej (można wybrać 3 - 4 zdania). Przypomnienie pojęć: wyraz i zdanie oraz, że zdanie zaczyna się wielką literą, a kończy kropką.
Ola ma 6 lat.
Jacek ma 10 lat.
Ala ma 3 lata.
To mama Wanda.
To tata Karol.
To kotka Kulka.
To pies Maks.
Mama pracuje w sklepie.
Tata i Jacek idą na spacer do parku.

Odczytanie zdań.
„Spacer z mamą” – zabawa ruchowa.

8. Zajęcia ruchowe – zestaw 36

Część wstępna
- „Berek z imionami” - zabawa ożywiająca. Dziecko biega sobie dowolnie. Kiedy usłyszy swoje imię- zatrzymuje się i podnosi obie ręce w górę, pozostałe osoby ustawiają się za osobą wywołaną. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie i zmieniamy imiona uczestników zabawy.

Część główna
- Zabawa naśladowcza: Dziecko stoi w dowolnym miejscu, tata lub mama mówi hasło np. pokaż „ jak słoń je trawę”, podczas pokazywania nie wolno się odzywać. Potem nowe hasło. - Jak żyrafa je liście akacji,
- Jak bociek zjada żabę,
- Jak nosorożec kąpie się w błocie,
- Jak słoń ochładza się wodą,
- Jak małpka je banana,
- Jak kotek się myje,
- Jak myszka je serek,
- Jak piesek kładzie się do snu,
- Jak zachowuje się żuk kiedy leży na plecach,
- Jak zachowuje się żółw kiedy się wystraszy.
- „Literki” - zabawa ruchowa.
/ Dzieci ustawiają w dowolnym miejscu w pokoju, mama podaje literkę jeśli jest to samogłoska dziecko biega w miejscu, jeżeli spółgłoska- to dziecko wykonuje pajacyki.
/ W dalszej części zabawy zmieniamy ćwiczenia, które wykonujemy i tak na samogłoskę wykonujemy przysiad, a na spółgłoskę wykonujemy skłon tułowia w przód
/ dodatkowa /trudność to reakcja dziecka na literki występujące w jego imieniu. Zabawę możemy modyfikować w zależności od umiejętności dzieci, chodzi tu o dobór ćwiczeń gimnastycznych/ .

Część końcowa
- W marszu wykonujemy następujące ćwiczenie:
- na 1 maszerujemy na palcach i wznosimy ramiona bokiem w górę (wdech),
- na 2 przechodzimy na całe stopy i opuszczamy ramiona bokiem w dół (wydech). Powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie

9. „Gdzie pracują rodzice?” – nazywanie zawodów. Łączenie zdjęcia z odpowiednim przedmiotem. Wiosna, s. 42. • Wzbogacenie wiadomości dzieci o pracy ludzi w różnych zawodach, • Kształtowanie poglądu o potrzebie i ważności każdego zawodu.

10. „Członkowie rodziny” – kończenie rozpoczętych zdań. • Zapoznanie z bliższymi i dalszymi członkami rodziny.
- Mama i tata to moi ……………………….
- Ja dla swojej mamy jestem ………………
- Ja dla swojego taty jestem ……………….
- Mama mojej mamy to moja ……………..
- Tata mojej mamy to mój …………………
- Mama mojego taty to moja ………………
- Tata mojego taty to mój …………………

12. Dowolne zabawy dzieci, szanujemy zabawki i sprzątamy po sobie.

 

 

Zajęcia języka angielskiego 22.05.2020r.

Witam,

zapraszam do zabawy

KLIKNIJ

 

KLIKNI

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 


Pozdrawiam,


Kamila Chodór

Zajęcia 22 maj

Temat – MOJE MIASTO

1. „Gdzie leży moje miasto?” – oglądanie mapy administracyjnej Polski. • Zapoznanie z pojęciem: województwo. Pokazanie miasta i województwa, w którym mieszkamy na mapie Polski.

2. „Herb mojego miasta” – rysowanie kredkami herb swojego miasta. Wiosna, s. 32. • Wyjaśnienie pojęcia: herb. Oglądanie herbu miasta, w którym mieszka dziecko. Rysowanie kredkami.

3. „Rebus” – rozwiązanie rebusu i rysowanie odpowiedzi. Wiosna, s. 32. • Kształcenie umiejętności rozwiązywania rebusu obrazkowego.
- Dziecko mówi pierwsze głoski rzeczy na ilustracji i łączą je w wyraz (d – o - m),
- rysowanie domu.
- Oglądanie albumów i pocztówek przedstawiających najciekawsze miejsca, zabytki.

4. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 34.
- Marsz po obwodzie koła, każde dziecko bierze krążek np. talerzyk plastikowy.
- „Złap krążek” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Podrzuca krążek do góry i łapie.
„W przód – w tył” - ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko siedzi na podłodze, stopy leżą na krążku. Dziecko odsuwa krążek stopami i przysuwają do siebie.
- „Toczymy krążek” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko toczy swoje krążki w różne strony. Na sygnał (gwizdek) zatrzymują krążki i siadają przed krążkiem.
- „Stoimy na jednej nodze” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na sygnał (gwizdek) stają na jednej nodze, drugą nogę podnoszą, uginają i kładą krążek na kolanie. Marsz po obwodzie koła. Odłożenie krążków.

5. „Moje miasto” – nauka wiesza Doroty Kossakowskiej.
Pomoce: pocztówki, zdjęcia z miasta, wydrukowany tekst wiersza dla dziecka.

„Moje miasto” – słuchanie wiersza.

Jest takie miejsce, gdzie mieszkam,
gdzie chodzę do przedszkola.
Tu mieszka moja mama,
tata i siostra Ola.

Tutaj są parki i sklepy,
kino, gdzie bajki oglądam
oraz duża fontanna,
przy której pięknie wyglądam.
Są nowe, ładne ulice,
na których jest czasem ciasno.
Bardzo lubię tu mieszkać,
bo to jest moje miasto.

Informacja dla rodzica: Można zmienić ostatni wers: Warszawa, (Białystok) to moje miasto.

„Co jest w moim mieście?” – omówienie treści wiersza z realną sytuacją miasta, w którym mieszkają dzieci oraz z jednoczesnym śledzeniem tekstu.
Nauka wiersza.
6. „Samogłoski” – wyszukiwanie ich w tekście wiersza.
- Zamalowanie czerwoną kredką wszystkich samogłosek- to samodzielna praca dziecka przy stole
- „Moje miasto” – mówienie wiersza

7. „Jedziemy samochodem” – zabawa ruchowa, naśladowanie z aranżowaniem sytuacji : światła, ustąpienie komuś, wjazd na parking itp.

8. „Moje miasto” – przedstawianie sytuacji przestrzennej uwzględniającej kształt i fakturę, wykonanie makiety.
- Pomoce: pudełka różnej wielkości, gałązki lub patyki, plastelina, wycinanki, klej, kolorowy papier, bibuła, farby, mazaki, kredki.
„Makieta” – swobodne wypowiedzi dzieci. - Co to jest makieta? - Po co ludzie tworzą makiety?
„Moje miasto” – wykonanie makiety. Wyjaśnienie sposobu wykonania pracy
Wykonanie pracy według kolejnych etapów:
- projekt planszy na dużym arkuszu papieru: malowanie ulic, przejść dla pieszych, zielonych skwerków – farby, mazaki, kredki.
- wykonanie domów: oklejanie pudełek, przyklejanie drzwi, okien – pudełka różnej wielkości, kolorowym papierem
- wykonanie samochodów: oklejanie pudełek, wycinanie i przyklejanie kół – pudełka od zapałek, kolorowy papier
- wykonanie drzew, krzaczków, kwiatów – gałązki, plastelina, bibuła.
Umieszczenie wykonanych elementów na makiecie. Ustawienie makiety w widocznym miejscu, aby wszyscy mogli podziwiać; dziecko też powinno czuć radość z wykonanej pracy!

9. „Kolory” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po domu. Kiedy tata powie nazwę koloru, dziecko ma za zadanie dotknąć jakiś dowolny przedmiot w tym kolorze.

10. „Dom” – nazywanie figur geometrycznych, z których składa się dom. Przeliczanie i rysowanie odpowiedniej liczby kropek lub wstawianie cyfr. Wiosna, s. 33. • Utrwalenie kształtu figur geometrycznych i umiejętności przeliczania w zakresie 10 elementów.

11. „Jedziemy na wycieczkę” – zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa. • Utrwalenie najciekawszych zabytków, obiektów znajdujących się w naszym mieście, zasad ruchu drogowego.
- Dziecko otrzymuje krążki. Kiedy tata trzyma zieloną kartkę naśladują jazdę samochodem, kiedy czerwoną - zatrzymują się. Kiedy tata podniesie do góry ilustrację przedstawiającą zabytek, dziecko siadają i muszą powiedzieć, jak najwięcej wiadomości o nim.

12. Zabawy ulubioną zabawką lub w ulubionym domowym kąciku. • Zwrócenie uwagi na mówienie umiarkowanym głosem.

 

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 21.05.2020r.

Dzień dobry  Witam Was kochanie dzieci i drodzy rodzice
Tym razem zapraszam Was w czwartek przed weekendem do rozruszania się w tańcu.

W weekend majowy wchodzimy tanecznym krokiem.

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Pani Bożena

 

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 21.05.2020r.

Dzień dobry dzieciaki

Stawiam przed Wami prawdziwe wyzwanie rytmiczne! Pierwszy rytm na domowej perkusji na 4 łyżki wydaje się prosty, ale ten ostatni wygrany przez Zdzicha? Kto powtórzy, ten mistrzunio! Ale, ale! Nie zrażajcie się początkowym niepowodzeniem. Mistrzostwo osiąga się przez praktykę. Powtarzajcie więc cierpliwie do skutku, nawet jeśli dorośli krzyczą: Dość!

 

KLIKNIJ

KLIKNIJ

 

Życzę udanej zabawy

 

Pan Zdzisiu

Zajecia religii 21.05.2020r.

Jestem misjonarzem Jezusa

 

Dziecko poznaje pracę misjonarzy wie, że może im pomóc modlitwą.

 

Dobry Bóg kocha każdego z nas, niezależnie od tego, czy ktoś jest duży czy mały,

 

czy ktoś jest gruby czy chudy, czy ktoś ma buzię jasną czy ciemną.

 

Bóg kocha wszystkich ludzi mieszkających w różnych miejscach na świecie.

 

Wielu ludzi nie zna dobrego Jezusa ani Jego Matki. Dlatego księża, siostry zakonne i inni ludzie (lekarze, pielęgniarki) jadą do tych miejsc (Afryka, Ameryka Południowa, Azja...),aby im opowiadać o wspaniałym i kochającym Jezusie i Jego Matce. Tych ludzi nazywamy misjonarzami i misjonarkami.

 

Kasia chce zostać misjonarką

 

Wróciłam do domu bardzo wesoła i od progu zawołałam radośnie.

 

– Mamusiu, w końcu wiem, kim będę, gdy dorosnę.

 

Nie kończąc zdania, szybko pobiegłam do pokoju Piotrka. Po chwili wróciłam,

 

trzymając w ręku mapę. Dopiero teraz mama mogła dopytać.

 

– Kasiu, kim będziesz, gdy dorośniesz?

 

– Będę misjonarką, pojadę do Afryki, by pomagać murzyńskim dzieciom poznawać dobrego Jezusa.

 

Mama ze zdumieniem popatrzyła na mnie, kiedy zaczęłam oglądać mapę pożyczoną od

 

Piotrka. Usiadła przy mnie i z zaciekawieniem zapytała:

 

– Kasiu, skąd przyszedł ci do głowy taki pomysł?

 

– Dziś podczas katechezy siostra czytała nam list od małego chłopca z Afryki o imieniu

 

Mukasa. Mieszka on w małej wiosce w domu z liści bambusowych. Opiekuje się nim tylko babcia, bo tata i mama zginęli, kiedy ludzie z różnych miejscowości walczyli ze sobą. Mukasa często czuje się smutny i samotny. Kiedyś babcia powiedziała mu o dobrym Jezusie,

który nas kocha. Mukasa bardzo chciałby poznać dobrego Jezusa. Dlatego napisał ten list i czeka na misjonarzy, którzy pomogą mu w poznaniu wspaniałego Jezusa. Siostra mówiła, że misjonarze niosą również inną pomoc: budują kościoły i kaplice, sale katechetyczne, szpitale, szkoły, domy dla dzieci, które nie mają rodziców, uczą również pisać i czytać nie tylko dzieci, ale i dorosłych.

 

Opowiadałam bez wytchnienia, a mama słuchała z zainteresowaniem tego, co mówiłam.

 

– Na koniec siostra powiedziała, że trzeba wiele rąk do pracy, bo jest jej tam bardzo dużo. Mamusiu, moje ręce są gotowe, ja chcę pomagać tym biednym ludziom.

 

Mama ze wzruszeniem popatrzyła na mnie, przytuliła mnie mocno do siebie i powiedziała:

 

– Kasiu twoje ręce są jeszcze zbyt małe, ale serce masz pełne dobroci i miłości. Najlepszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa.

 

– Mamusiu, od dziś codziennie będę się modliła za misjonarzy i misjonarki, by mieli siłę 

i odwagę pomagać potrzebującym. A gdy dorosnę pojadę na misje!

 

Z sąsiedniego pokoju wyszedł tata, który przysłuchiwał się wszystkiemu. Podszedł i powie- dział:

 

– Kasiu, jestem z ciebie bardzo dumny. Ty już dziś, dzięki twojej modlitwie i zapałowi, jesteś misjonarką Jezusa.

 

Rozmowa na temat opowiadania

 

– Kim chciała zostać Kasia, gdy dorośnie?

 

– Czym zajmują się misjonarze i misjonarki?

 

– W jaki sposób możemy pomóc misjonarzom i misjonarkom?

 

 

 

Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy. Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania, jednak najlepszą naszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa.

 

 

Misjonarze ciężko pracują mej pomocy potrzebują

 

Posłuchajcie piosenki

KLIKNIJ

 

Zajęcia 21 maj

 

Temat – MOJE OSIEDLE

 

1. Zabawy i gry stolikowe: wybór dowolnej gry lub układanki z domowego zbioru, doprowadzanie pracy, gry do końca.

 

2. „Szlaczki” – rysowanie ołówkiem elementów litropodobnych. Ćwiczenia grafomotoryczne – Mamy 6 lat, s. 23. • Zwrócenie uwagi na rysowanie w liniach.

 

3. „Kto robi podskoki?” – zabawa matematyczno – ruchowa. • Utrwalenie cyfr od 0 do 9, • Wdrażanie do szybkiej reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe.

Pomoce:  cyfry od 0 do 9  / komplet dla dziecka i dla rodzica / napisane na kartonikach w kolorach szarf.

- Dziecko porusza się w rytm gry na instrumencie lub klaskania w różne strony.

- Na przerwę tata podnosi kartonik z cyfrą. Dziecko szuka takiego, jak tata pokazuje kartonika i robi tyle przysiadów, ile wskazuje cyfra, może przy tym górno liczyć.

 

4. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 34.

- Marsz po obwodzie koła, każde dziecko bierze krążek np. talerzyk plastikowy.

-  „Złap krążek” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Podrzuca krążek do góry i łapie.

„W przód – w tył” - ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko siedzi na podłodze, stopy leżą na krążku. Dziecko odsuwa krążek stopami i przysuwają do siebie.

- „Toczymy krążek” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko toczy swoje krążki w różne strony. Na sygnał (gwizdek) zatrzymują krążki i siadają przed krążkiem.

- „Stoimy na jednej nodze” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na sygnał (gwizdek) stają na jednej nodze, drugą nogę podnoszą, uginają i kładą krążek na kolanie. Marsz po obwodzie koła. Odłożenie krążków.

 

5. „Moje osiedle” – malowanie farbą plakatową.

Pomoce: kartka i farby plakatowe, pojemnik na wodę, pędzle.

 

„Domy na moim osiedlu” – wypowiedzi dzieci na temat swojego najbliższego otoczenia, w którym mieszkają.
 

„Moje osiedle”- malowanie farbą plakatową. Podanie tematu i techniki, jaką będą dzieci wykonywały pracę. Przygotowanie miejsca pracy przy stole
 

Praca indywidualna dzieci – malowanie farbami plakatowymi. Wyeksponowanie pracy w widocznym miejscu.
 

Drodzy rodzice! -  każda zabawa jest jeszcze lepsza i ciekawsza dla dziecka, kiedy bierze w niej udział dorosły, więc wy też  możecie w ty samym czasie malować swoją pracę. Zachęcam – to super terapia-  antystresowa! J

 

6. Zajęcia ruchowe,

Zabawy z gazetami – ćwiczenia ogólnorozwojowe

Przybory: gazety, lina lub związane 2-3 skakanki, kosz lub pudełko.

 

Część wstępna:

- Marsz po obwodzie koła, dziecko bierze jedną kartkę gazety. Marsz z gazetą, którą trzymamy przed sobą. Marsz na palcach, ręce z gazetą trzymamy w górze. Dziecko stoi przodem do koła, trzyma gazetę w lewej ręce. Na klaśnięcie mamy , dziecko przekazuje gazetę drugiej osobie, przekładając gazetę z ręki prawej do lewej i zabawa trwa dalej.

Część główna:

- Dziecko robi wiatraczki, w ten sposób znajduje sobie miejsce, aby mu nic nie przeszkadzało. Gazety kładziemy na podłodze - wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem, tyłem i bokiem. Składanie gazety na pół – przejście przez gazetę, w przód, w tył. Składanie gazety na ¼ - przeskoki przez gazetę.

- Dziecko swobodnie poruszają się po pokoju pomiędzy rozłożonymi gazetami. Na klaśnięcie wchodzi na gazetę, na dwa klaśnięcia schodzi z gazety.

- Gniecenie gazety trzymanej w jednej ręce. Prasowanie gazety na podłodze. Zmiana ręki i gniecenie gazety trzymanej w drugiej ręce.

- Toczenie zmiętą gazetę – kulki do celu. Dziecko ustawia się w takiej odległości , aby dały rade rzucić do celu.

- Dziecko i mama siadają naprzeciw siebie, po środku leży lina, skakanka lub coś innego. Zadaniem dzieci jest za pomocą palców u nóg przerzucanie kulek na stronę przeciwnika, wygra ten, kto będzie miał na swojej części jak najmniej gazetowych kulek.

-  Dziecko bierze kulkę i rzuca do celu: do kosza, pudełka, czy do miski.

Część końcowa:

- Relaks – dziecko kładzie się na podłodze i przy muzyce relaksacyjnej wykonuje głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.

- Marsz po sali przy dowolnej piosence marszowej.

- Zakończenie zabaw okrzykiem.  Mama – bawimy się, dziecko – wesoło!

                                                      Mama – bawimy się, dziecko – wesoło!

                                                      Mama  – bawimy się, dziecko – wesoło nam tu jest!

 

7. „Moje osiedle” – spacer / tutaj znowu bierzemy pod uwagę aktualne , możliwości /

- Cechy charakterystyczne miejsca, w którym mieszkają dzieci: zakłady, instytucje, sklepy na osiedlu. • Zainteresowanie dzieci najbliższym otoczeniem.

 

8. „Pocztówkowe puzzle” – układanie obrazków z części, opowiadanie o swoim obrazku.

 Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.

Rodzic daje dziecku wcześniej przygotowany obrazek lub pocztówkę rozmyślnie pocięte na kawałki np. z miastem Katowice.
Zadaniem dzieci jest ułożyć pocztówkę i opowiedzieć, co przedstawia.
 

9. „Kto zmienił miejsce?” – zabawa rodzinna integracyjna, najlepiej , jeżeli w domu jest więcej osób, jeżeli jest nas mało, dokładamy jakieś przedmioty: misia, lalkę, autko itp

- Jedna osoba odwraca się,  w tym czasie dziecko zmienia miejsce lub zmieniamy miejsce przedmiotu. Zadaniem osoby jest wskazać, kto lub co zmieniło miejsce.

 

10. Zabawy dowolne dziecka zgodne z jego zainteresowaniami, oddawanie się hobby, relaks.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia 20 maj

Temat – MÓJ DOM

1. Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, zabawa w "minki"


2. „Ile wyraz ma głosek?” – zabawa dydaktyczna- liczenie głosek w wyrazach związanych tematycznie z domem, • Utrwalenie cyfr od 0 do 9. Dziecko ma kartoniki z cyframi; mama pokazuje obrazek i mówi jego nazwę. Dziecko dzieli wyraz na głoski i podnosi odpowiedni kartonik z cyfrą.


3. Zabawy i ćwiczenia poranne 
- Marsz po obwodzie koła, każde dziecko bierze krążek np. talerzyk plastikowy.
- „Złap krążek” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Podrzuca krążek do góry i łapie.
„W przód – w tył” - ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko siedzi na podłodze, stopy leżą na krążku. Dziecko odsuwa krążek stopami i przysuwają do siebie.
- „Toczymy krążek” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko toczy swoje krążki w różne strony. Na sygnał (gwizdek) zatrzymują krążki i siadają przed krążkiem.
- „Stoimy na jednej nodze” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na sygnał (gwizdek) stają na jednej nodze, drugą nogę podnoszą, uginają i kładą krążek na kolanie. Marsz po obwodzie koła. Odłożenie krążków.

4. „Mój dom” – konstruowanie domów z różnego typu klocków.
Pomoce: różnorodne klocki, rozsypanka literowa.
Co to jest?” – rozwiązanie zagadki.

Co to za miejsce, kto z was już wie?
Mieszkają tam ludzie, a koniki nie. (domy)

Rozmowa na temat klocków: - Jakie mamy klocki w domu?
- Jakie klocki są w przedszkolu?
- Jak należy bawić się klockami?
- Co możemy zbudować z klocków?
układanie wyrazów z rozsypani literowej. Dziecko mówi, co można zbudować z klocków i układa wyrazy, np. dom, most, ul, auto…

5. - Co możemy zbudować z klocków? – układanie wyrazów z rozsypani literowej. Podział dzieci na zespoły. Dzieci mówią co można zbudować z klocków i w zespołach układają wyrazy, np. dom, most, ul, auto…


6. „Co jest potrzebne, żeby zbudować dom?” – wypowiedź dziecka
- Kolejne etapy budowy: • Pozwolenie na budowę domu, • Projekt, • Budowa fundamentów, • Budowa ścian, kominów, • Wykonanie stropów, • Ułożenie pokrycia, dach.
- Osoby potrzebne do budowy: • Kierownik budowy, • Ekipa murarsko-ciesielska, • Ekipa dekarska.


7. „Budujemy dom” - zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków, jakie posiadamy w domu.
- wybieramy kierownika budowy
- Następnie projektujemy razem dom lub więcej domów, lub każdy uczestnik zabawy buduje swój, aby domów było więcej
- uzgadniamy z jakiego materiału - klocków będą budować.

„Nasze domy” - porównywanie wielkości: duży – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy. Dziecko i pozostali ustawiają swoje wybudowane domy i porównują wielkość.

8. „Kolorowe klocki” - zabawa ruchowa. Dziecko bierze klocki i rozsypuje je na dywanie: żółty, niebieski, czerwony, zielony i porusza się w rytm muzyki.
Na przerwę w muzyce- tata mówi: budujemy żółty dom- wtedy dziecko zbiera według podanego koloru klocki i kładzie je na jedna kupkę , jak cegły.

9. „Polonez” – słuchanie muzyki
Pomoce: muzyka różnych tańców: np. różne polonezy, krakowiak, trojak, kujawiak, itp.
/ próby rytmicznego poruszania się /
- „Jaki to taniec?” – zagadki muzyczne. Rozpoznawanie tańca po fragmencie muzyki. - „Polonez” – utrwalenie ustawienia i kroku podstawowego.

10. „Dom” – nazywanie i liczenie pomieszczeń w domu, łączenie kółek z odpowiednimi pomieszczeniami. Wiosna, s. 31. • Utrwalenie pojęć: dół, góra, po prawej, po lewej stronie

11. „Wesołe miasto” – układanie z figur geometrycznych. • Utrwalenie nazw figur geometrycznych. Rodzic wymienia cechy figury, dziecko odgaduje o jakiej figurze mówi, wskazuje daną figurę spośród innych.
- Wygląda jak góra, ma trzy boki.
- Przypomina boisko piłkarskie, dwa boki są dłuższe, dwa krótsze.
- Ma wszystkie boki równej długości.
- Przypomina księżyc w pełni, nie ma żadnych kątów.
Dzieci z figur geometrycznych (płaskich) układają domy, drzewa, kwiaty, płoty itp. (powstanie w ten sposób osiedle).

12. Swobodne zabawy dowolnie wybraną zabawką- postarajcie się, aby Wasza zabawa była cicha i nie utrudniała zajęć innym domownikom.

 

Zajęcia religii 19.05.2020r.

Czasem jest mi smutno

Dziecko rozumie, że w chwilach pocieszenia może szukać pocieszenia
u Boga i ludzi.
Stara się nie sprawiać przykrości innym.

Ulubiona lalka

Julka wzięła do przedszkola swoją ulubioną lalkę Zuzię. W czasie zabawy Julka pożyczała swoją lalkę innym dziewczynkom, żeby mogły się nią bawić. Po skończonej zabawie lalka wróciła do Zuzi ale miała oderwaną jedną nogę. Julce zrobiło się przykro i zaczęła płakać. Pani wychowawczyni zapytała:
- kto zniszczył lalkę?
Po chwili ciszy do winy przyznała się Maja. Było jej przykro, że swoją nieostrożną zabawą zniszczyła zabawkę Julki.
Następnego dnia Julka przyszła smutna do przedszkola. Przed zajęciami Maja podeszła do koleżanki, przeprosiła ją za złe zachowanie i podarowała jej kwiatek zrobiony z mamą z bibuły. Julka bardzo podziękowała za prezent, uśmiechnęła się
i uściskała koleżankę.

Pytania do opowiadania:

Co stało się z lalką Julki?
Jak czuła się Julka gdy zobaczyła zniszczoną zabawkę?
Co zrobiła Maja, by przeprosić koleżankę?
Jak poczuła się Julka, gdy otrzymała kwiatek?

 

Każdy z nas chciałby być szczęśliwy, jednak czasem zdarzają się smutne chwile. Może to być choroba, zniszczona zabawka. Zawsze gdy jesteśmy smutni możemy porozmawiać o tym z rodzicami czy z panią w przedszkolu. Zawsze też możemy o tym smutku porozmawiać z BOGIEM.

 

Gdy gorsze masz dni,
kiedy smutno Ci,
byś radosnym być mógł,
pamiętaj, pocieszy Cię… ( BÓG)


KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia sprawnościowo - ruchowe 19.05.2020r.

Dzień dobry, dzień dobry
Kochane Dzieci ❤
Drodzy rodzice zapraszam Was serdecznie do kolejnego zestawu ćwiczeń.
Mam nadzieję że ćwiczcie pilnie

 

KLIKNIJ

Pozdrawiam wszystkich serdecznie


Pani Bożena

Zajęcia 19 maj


Temat – POZNAJĘ MOJE MIASTO

1. „Zabytki i nowe obiekty w naszym mieście” – opowiadanie taty lub mamy na podstawie ilustracji, zdjęć i pocztówek. • Zapoznanie z pojęciami: obiekt zabytkowy i obiekt nowoczesny, • Kształtowanie uczuć patriotycznych.


2. „Mieszkam w ….. na ulicy…”– zabawa dydaktyczna. • Zwrócenie uwagi na potrzebę znajomości adresu.


3. „Legenda powstania mojego miasta” – zapoznanie z legendą powstania miasta lub najbliższej okolicy- jeżeli macie czas . to poszukajcie z dzieckiem w internecie• Zapoznanie z pojęciem: legenda.


4. Zabawy i ćwiczenia poranne 
- Marsz po obwodzie koła, dziecko bierze krążek np. talerzyk plastikowy.
- „Złap krążek” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Podrzuca krążek do góry i łapie.
„W przód – w tył” - ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko siedzi na podłodze, stopy leżą na krążku. Dziecko odsuwa krążek stopami i przysuwają do siebie.
- „Toczymy krążek” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko toczy swoje krążki w różne strony. Na sygnał (gwizdek) zatrzymują krążki i siadają przed krążkiem.
- „Stoimy na jednej nodze” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na sygnał (gwizdek) stają na jednej nodze, drugą nogę podnoszą, uginają i kładą krążek na kolanie. Marsz po obwodzie koła.


5. „Poznajemy nasze miasto (miejscowość)” – spacer lub wycieczka po okolicy w miarę możliwości- jak można wyjść z dzieckiem w obecnej sytuacji. • Zapoznanie z zabytkami znajdującymi się w mieście, • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki- omawianych wcześniej w domu, • oglądanie najciekawszych miejsc i zabytków, słuchanie informacji o swoim mieście.


6. „Litery p – b – d” – różnicowanie głosek. • oglądanie wyrazów rozpoczynających się głoskami p, b, d.- dostrzeganie różnic pomiędzy nimi, wzrokowe zapamiętywanie ich.

7. Na kartkach piszemy litery p, P, b, B, d, D. Omówienie kształtu liter – podobieństwa i różnice. Dzieci wymawiają głoskę p (d, b) i podają wyrazy zaczynające się nią. Następnie dzieci dostają kartki z napisanymi literami p, b, d i pod każdą literą mają narysować dowolną rzecz zaczynającą się tą literą.

8. „Przybory do mycia zębów” – rysowanie po śladach. Ozdabianie kubka. Ćwiczenia grafomotoryczne – Mamy 6 lat, s. 22. • Rozwijanie sprawności manualnej.

9. „Strumyk” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).

Tu jest las, tam strumyk płynie, - szybkie uderzanie palcami jednej ręki po plecach, drugą – rysujemy zygzak,
coś zalewa, coś ominie - całą dłonią masujemy jedno miejsce, potem rysujemy zakole,

W strumyku rybki pływają - palcami rozłożonej dłoni rysujemy fale,

i tak pyszczki otwierają. - skubiemy dziecko po plecach dwoma palcami jednej potem drugiej ręki

 

Zajęcia 18 maj

Temat – MAMY RÓŻNE DOMY

1. Oglądanie albumów, ilustracji, pocztówek /– lub tego , co udało się znaleźć przedstawiających miasto, w którym mieszkamy • Wzbogacanie czynnego słownictwa dzieci o słowa związane z tematem, • Budzenie zainteresowania dorobkiem kulturalnym własnego miasta.


2. „Układamy wyrazy” – czytanie i układanie wyrazów z rozsypanki literowej. • Rozwijanie umiejętności czytania wyrazów o prostej budowie fonematycznej, • Utrwalenie kształtu liter pisanych i drukowanych.
Pomoce: wyrazy pisane literami pisanymi: dom, sroka, notes, las, mama, lalka, balon… Dzieci mają za zadanie przeczytać i z rozsypanki ułożyć taki sam wyraz z liter drukowanych.


3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe
- Marsz po obwodzie koła, każde dziecko bierze krążek np. talerzyk plastikowy.
- „Złap krążek” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Podrzuca krążek do góry i łapie.
„W przód – w tył” - ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko siedzi na podłodze, stopy leżą na krążku. Dziecko odsuwa krążek stopami i przysuwają do siebie.
- „Toczymy krążek” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko toczy swoje krążki w różne strony. Na sygnał (gwizdek) zatrzymują krążki i siadają przed krążkiem.
- „Stoimy na jednej nodze” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na sygnał (gwizdek) stają na jednej nodze, drugą nogę podnoszą, uginają i kładą krążek na kolanie. Marsz po obwodzie koła. Odłożenie krążków.

4. „Mamy różne domy”
wypowiedzi dzieci na podstawie obserwacji oraz ilustracji.
Pomoce: ilustracje różnych domów, napisy: blok, wieżowiec, dom szeregowy, dom jednorodzinny, Wiosna, s. 30.
„Co to jest?” - rozwiązanie zagadki Bożeny Szuchalskiej.

Kto odgadnie, co to jest?
Mieszka tam mama, tata i pies.
Mieszkasz tam ty i brat twój też,
to miejsce dla ciebie ważne jest. (dom)

Wypowiedzi dzieci na temat: - Kto mieszka w twoim domu?
- Dlaczego dom jest ważnym miejscem?


5. „Mój dom” – zabawa ruchowa.
- Na dywanie rozłożone są ilustracje przedstawiające różne domy. Dziecko porusza się po sali. Na sygnał: idziemy do domu - dziecko siada obok obrazka przypominającego jego dom.

6. „Jak wygląda mój dom?” –
wypowiedzi dzieci. Dziecko opowiada jak wygląda dom, w którym mieszka. Następnie przyczepia ilustrację do tablicy. Porównywanie domów z użyciem określeń: mniejszy - większy, niższy - wyższy. Przeliczanie pięter, okien.
„Znamy nazwy domów” – przyczepianie napisów pod ilustracjami. Podział wyrazów na sylaby, głoski. Przeliczanie i porównywanie ilości liter w wyrazie.
„Mój dom” – rysowanie ramki po śladzie. Wiosna, s. 30.

7. Zajęcia ruchowe, 
Zabawy z gazetami – ćwiczenia ogólnorozwojowe
Przybory: gazety, lina lub związane 2-3 skakanki, kosz lub pudełko.

Część wstępna:
- Marsz po obwodzie koła, dziecko bierze jedną kartkę gazety. Marsz z gazetą, którą trzymamy przed sobą. Marsz na palcach, ręce z gazetą trzymamy w górze. Dziecko stoi przodem do koła, trzyma gazetę w lewej ręce. Na klaśnięcie mamy , dziecko przekazuje gazetę drugiej osobie, przekładając gazetę z ręki prawej do lewej i zabawa trwa dalej.
Część główna:
- Dziecko robi wiatraczki, w ten sposób znajduje sobie miejsce, aby mu nic nie przeszkadzało. Gazety kładziemy na podłodze - wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem, tyłem i bokiem. Składanie gazety na pół – przejście przez gazetę, w przód, w tył. Składanie gazety na ¼ - przeskoki przez gazetę.
- Dziecko swobodnie poruszają się po pokoju pomiędzy rozłożonymi gazetami. Na klaśnięcie wchodzi na gazetę, na dwa klaśnięcia schodzi z gazety.
- Gniecenie gazety trzymanej w jednej ręce. Prasowanie gazety na podłodze. Zmiana ręki i gniecenie gazety trzymanej w drugiej ręce.
- Toczenie zmiętą gazetę – kulki do celu. Dziecko ustawia się w takiej odległości , aby dały rade rzucić do celu.
- Dziecko i mama siadają naprzeciw siebie, po środku leży lina, skakanka lub coś innego. Zadaniem dzieci jest za pomocą palców u nóg przerzucanie kulek na stronę przeciwnika, wygra ten, kto będzie miał na swojej części jak najmniej gazetowych kulek.
- Dziecko bierze kulkę i rzuca do celu: do kosza, pudełka, czy do miski.
Część końcowa:
- Relaks – dziecko kładzie się na podłodze i przy muzyce relaksacyjnej wykonuje głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.
- Marsz po sali przy dowolnej piosence marszowej.
- Zakończenie zabaw okrzykiem. Mama – bawimy się, dziecko – wesoło!
Mama – bawimy się, dziecko – wesoło!
Mama – bawimy się, dziecko – wesoło nam tu jest!

8. Słuchanie dowolnej bajki czytanej przez rodzica. • Rozwijanie wyobraźni, skupienia uwagi i umiejętności śledzenia rozwijającej się akcji.
Wybierzcie proszę dowolna bajkę, która Waszym zdaniem spodoba się dziecku.

9. „Dwa koła” – zabawa matematyczno – ruchowa. • Utrwalenie pojęć: więcej, mniej, tyle samo, • Ustalanie równoliczności np. obrazków domków , czy innych przedmiotów.
Dzieci na „oko” określają czego jest więcej.

10. Może uda się Państwu znaleźć utwór muzyczny np. Krakowiak.
Następnie dzieci poruszają się cwałem bocznym po obwodzie koła w prawą, a potem w lewą stronę do muzyki krakowiaka- ćwiczenie kroków.

11. Zabawy typu: układanki, mozaiki, rysowanie kredkami na dowolny temat.
• Kształcenie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji co do zabawy.

12. Zadanie na jutro- kochane dzieci przygotujcie sobie zabawę na jutro zaplanujcie , co będziecie robić, może należy coś poszukać albo przygotować.

 

Zajęcia języka angielskiego 15.05.2020r.

Zapraszam do zabawy z językiem angielskim:

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

Pani Kamila

Zajęcia 15 maj

Piątek- dzień zabawek, dzień zabaw, proponujemy na dziś:


Zabawy z mydłem.


CELE - dziecko:
pozna zjawisko rozpuszczalności mydła w zależności od temperatury
pozna zależność między wielkością baniek, a siłą dmuchania
potrafi abstrahować poprzez wyróżnianie cech mydła i wyszukiwanie podobieństw miedzy mydłem, a innymi obiektami.

POMOCE:
dwa szklane naczynia, kubeczki  i słomki różne rodzajami mydła.

PRZEBIEG:
1. Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie zagadki:
Gładkie i śliskie  pachnie bardzo
ładnie, ale się rozpłynie,
gdy do wody wpadnie.                                          
(mydło)

2. Przygotowujemy mydełka różnej wielkości, w różnych kształtach, kolorach, dwa mydełka tej samej marki  nowe i używane, mydło szare, mydło w płynie. Dzieci przyglądają się mydełkom, porównują je, badają za pomocą zmysłu dotyku i węchu.

3. Zabawa „Lista atrybutów” – dzieci podają cechy mydła. Nauczycielka zapisuje je na tablicy; mydło jest białe, śliskie, kolorowe, prostokątne, okrągłe, płynne, matowe.
 
4. Zabawa „Podobieństwa” – dziecko wyszukuje podobieństwa między mydłem, a innymi obiektami.
mydło jest śliskie jak lód
mydło jest okrągłe jak opona
mydło jest  białe jak mleko

5. Badanie rozpuszczalności mydła w ciepłej i zimnej wodzie. Przekrojenie kostki mydła na dwie równe części i włożenie ich do szklanych naczyń z  zimną i gorącą wodą (przyklejenie na naczyniach kółeczek w kolorze niebieskim i czerwonym.) W oczekiwaniu na wyniki doświadczenia, bajka „U króla Baruby” – P. Szarzeca. (Miś 2/88)
Bardzo dawno temu pewien król, który nazywał się Baruba, postanowił: niech się zjawią przed moim zamkiem poddani, którzy potrafią robić bańki mydlane! Obiecał: kto wydmucha największą i najładniejszą bańkę, dostanie Złote Mydełko!
Przyszło bardzo wielu ludzi z całego kraju, a nawet z dalekiego świata. Każdy pragnął zrobić najpiękniejszą i najładniejszą  bańkę mydlaną  i dostać w nagrodę Złote Mydełko. Od rana do wieczora na dziedziniec zamku króla Baruby schodzili się młodzi i starzy. Każdy z garnuszkiem mydlin i ze słomką, przez którą wydmuchiwał babki . Król Baruba obejrzał ogromnie dużo różnych baniek. I małych i dużych, czerwonych, żółtych, niebieskich i zielonych. Dworzanie klaskali ! Ale król ciągle był niezadowolony. Fryzjerowi udało się wydmuchać bańkę bardzo dużą, ale król grymasił:
- jest za mało kolorowa, bez blasku słońca w środku!
Bańka krawca była kolorowa, ale król westchnął:
-jest mała jak poziomka!
Nagrodę – Złote Mydełko otrzyma tylko ta osoba, która zrobi bańkę i dużą i kolorową. Nadal przychodzili do zamku coraz to nowi ludzie. Wydmuchiwali bańki mydlane, aż się od tego dmuchania trzęsły drzewa, a ptaki pochowały się za kominem zamku. Trwało to długo, nim w całym królestwie króla Baruby zabrakło w końcu mydła  do  mycia i do prania. Nie mogło być inaczej, skoro było potrzebne na bańki mydlane! Królowie z sąsiednich krain zaczęli nazywać króla Barubę Brudnym, jego poddanych  - Brudasami. Prawnuków króla Baruby można poznać jeszcze dzisiaj, bo zawsze mają brudne ręce i plamy na ubraniach. Zapomnieli do czego przede wszystkim służy mydło i nikim tego nie przypomniał.
 
Krótka rozmowa na temat utworu.

6. Puszczanie baniek mydlanych  - zabawy w wydmuchiwanie i wypuszczanie baniek. Określanie ich wielkości i koloru. Wykrywanie związków przyczynowo – skutkowych (ćwiczenia oddechowe, regulowanie oddechu).

7. Sprawdzenie wyników doświadczenia z mydłem – wyciągnięcie wniosków.

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 14.05.2020r.

 

 

Pan Zdzichu nie jest Panem Ślimakiem. Ślimak nie jest Panem Zdzichem, ale wszystkim  nam 

  wolno się nie śpieszyć. Posłuchajcie wolnej piosenki i spróbujcie zaśpiewać z Panem Zdzichem.

Dziś na wzór Pana Ślimaka będziemy przyglądać się z zachwytem światu - nawet jeśli pada

deszcz.

A oto sama piosenka:

Ślimak w deszczu woła tak:

"Jaki piękny jest ten świat".

Lasy, łąki, pola,

góry, sady i jeziora.

Ślimak z domem na głowie,

jego życie kolorowe

Wszędzie zdąży i czas ma.

Jak w zegarku wszystko gra.

Poszukam jabłuszka,

w sadzie na mnie czeka.

Moja jedna nóżka,

nie powinna zwlekać

Ślimak z domem na głowie,

jego życie kolorowe.

Wszędzie zdąży i czas ma.

Jak w zegarku wszystko gra.

Słowa i muzyka: Zdzisław Smucerowicz

KLIKNIJ

Dziękuję za wspólną zabawę

Pan Zdzichu

Zajęcia religii 14.05.2020r.

Pan Jezus jest Dobrym Pasterzem

 

Kształtowanie postawy ufności w miłość Bożą

Pasterz to taki człowiek, który przez cały  dzień obserwuje swoje stado. Zna wszystkie owieczki, nawet nazywa je po imieniu. 
Kiedy są głodne prowadzi je na zieloną trawę.
Pasterz jest odważny, nosi laskę, broni swoje Owce przed złym wilkiem. Kocha swoje owce, one kochają swojego pasterza, słuchają go i idą za nim.


- Jaki jest ten pasterz ( dobry ) 
- Dlaczego nazywamy go dobrym ( kocha owce, troszczy się, pilnuje, broni przed wilkiem ).


Pewnego dnia jedna z owieczek oddaliła się od całego stada, nikogo nie chciała słuchać. Odeszła od stada i pasterza.
Po całym, pracowitym dniu pasterz prowadzi swoje owce do zagrody, liczy je i zauważa, że nie ma jednej owieczki! 
Zamyka swoje owce w zagrodzie, a sam idzie szukać owcy, która odeszła od stada. Pasterz wreszcie odnajduje zagubioną owcę, 
cieszy się, że nic złego jej się nie stało. Zanosi ją na swoich ramionach do domu, karmi ją i opatruje rany. Cieszy się, że ją odnalazł.


- Co stało się z jedną owieczką? ( nie słuchała pasterza ) 
- Co robi pasterz? (poszukuje zagubionej owcy )
- Jaki jest pasterz dla owcy?  (przebacza jej, poucza i przyprowadza do stada )


Teraz musimy zastanowić się KTO jest prawdziwym, dobrym pasterzem. 
Posłuchajcie  fragment z Pisma Św., zastanówcie się kto powiedział te słowa:
zastanówcie się kto powiedział te słowa:
 

J 10, 11 – „Ja jestem Dobrym Pasterzem.  Dobry Pasterz daje życie swoje za owce”.
 

- Kto jest prawdziwym, dobrym Pasterzem? ( Pan Jezus)
- O kim Pan Jezus myśli mówiąc o owieczkach? ( o nas, wszystkich ludziach )
Pan Jezus jest Dobrym Pasterzem, który troszczy się o nas i bardzo nas kocha.
( zobacz obrazek na górze strony )

 

                                                                                                                             

Jednak czasami jesteśmy taką zagubioną owcą, która oddala się od swojego Pasterza. Kiedy nie modlimy się, bijemy z kolegami wtedy oddalamy się od Pana Jezusa. Jednak  On zawsze nas kocha, nawet wtedy kiedy zrobimy coś złego, zawsze na nas czeka i chce, abyśmy wrócili do Niego. Za złe zachowanie musimy Pana Jezusa przeprosić  i starać się czynić dobro.
Zastanówmy się teraz co możemy czynić, aby  pokazać Panu Jezusowi – Dobremu Pasterzowi, że Go kochamy i chcemy być zawsze przy Nim. Jakie zachowanie sprawi Panu Jezusowi radość? Postanowienia dziecka
Przeproszę za zło 
Pomodlę się
Spełnię dobry uczynek
Pamiętam o słowach proszę, przepraszam, dziękuję
 

Posłuchaj piosenki


KLIKNIJ

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

 

 


 

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 14.05.2020r.

Kochane Dzieci Drodzy rodzice Witam Was serdecznie na kolejnych ćwiczeniach

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam Was serdecznie

 

Pani Bożenka

Zajęcia 14 maj

Temat – UNIA EUROPEJSKA

1. „Litera f, F” – utrwalenie litery f, F ćwiczenia grafomotoryczne. Zabawy z literami – Mamy 6 lat, s. 45 • Rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas pisania liter, • Wyrabianie umiejętności precyzyjnego pisania po śladzie według określonego ruchu. Rysowanie palcem po śladzie litery f, F. Pisanie ołówkiem po śladzie i samodzielnie litery f, F. / proszę skorzystać z pomocy w załączniku z dnia wczorajszego /

2. „Wesoły pociąg” – ćwiczenia słownikowe do utworu Bożeny Szuchalskiej.
Pomoce: kolorowe karteczki, tyle ile jest w grupie dzieci. Dzieci uczą się rymowanki.

Wesoły pociąg po szynach jedzie,
do wspólnej podróży zaprasza też ciebie.
Lecz wsiąść dziś może tylko ta osoba,
która na …(np. a, o, k) wyraz mi poda.

/ wybrana osoba bierze karteczki – bilety i mówi rymowankę. Kto powie prawidłowo wyraz zaczynający się daną głoską otrzymuje karteczkę. Zabawa toczy się, aż każdy otrzyma bilet.
„Pociąg” – zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg”. Uczestnicy zabawy
Ustawiają się w pociąg, oddając konduktorowi bilet / wybrana osoba / . Dzieci poruszają się za maszynistą w rytm muzyki.

3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe
Pomoce: krążki chustki lub kartki czy gazety Krążki porozkładane na dywanie.
- „Marsz w różnych kierunkach” – zabawa bieżna. Dzieci poruszają się tak, aby nie nadepnąć na krążek.
- „Dzieci do domku”– zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa. Dzieci biegają po pokoju w różnych kierunkach, na sygnał: dzieci do domków stają na dowolnym krążku.
- „Góra - dół” – ćwiczenia równoważne. Dzieci podnoszą krążki, trzymają przed sobą. Na sygnał góra – trzymają wysoko nad głową, na sygnał: dół – wykonują skłon (ważne, aby kolana były proste).
- „Wyruszamy w podróż” – zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują jazdę samochodem (krążek jest kierownicą).

4. „Polska w Europie” – kolorowanie kredkami państw europejskich.
/ może poszukacie hymnu Unii europejskiej „ Oda do radości”/- załącznik Unia Europejska
Pomoce: płyta z hymnem Unii Europejskiej „Oda do radości”, mapa Europy, mapa konturowa Europy dla każdego dziecka.
- „Mapa Europy” – oglądanie mapy. Wskazanie Polski na mapie oraz krajów sąsiadujących z Polską. Porównywanie wielkości krajów. „Unia” – przyczepienie napisu do tablicy, próby wyjaśnienia przez dzieci, co słowo to oznacza. (Unia to związek kilku państw, które mają wspólne cele).


5. „Unia Europejska” – przekazanie krótkich informacji dzieciom.
Informacje dla rodzica- to głównie załącznik Unia Europejska / jeżeli chcecie więcej/
Unia Europejska została utworzona 1 listopada 1993 na mocy podpisanego 7 lutego 1992, traktatu z Maastricht. Jest to związek państw europejskich, których głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa, stabilnego wzrostu gospodarczego, rozwoju społecznego oraz ochrona praw i wolności obywateli. Od 1 maja 2004 roku Polska jest członkiem UE. Walutą jest Euro, flaga to dwanaście złotych gwiazd ułożonych w okrąg na lazurowym tle. Symbolizuje ona solidarność i harmonię między narodami Europy. Hymnem UE jest „Oda do radości”. Główna siedziba instytucji Unii Europejskiej znajduje się w stolicy Belgii – Brukseli.

- „Każdy mówi inaczej” – słuchanie rozmów ludzi mówiących w różnych językach: np. niemieckim, francuskim, czeskim… należących do Unii Europejskiej.
- „Oda do radości” – słuchanie hymnu Unii Europejskiej. Omówienie słów./załącznik UE

6. Polska w Europie” – podanie tematu pracy.
• Można z załącznika wydrukować mapę i wyciąć
• Odszukanie Polski,
• Kolorowanie państw europejskich, każdy innym kolorem.

7. Zajęcia ruchowe – zestaw 35. Temat: Kształtowanie sprawności ogólnej
Przybory: kulki papierowe.

Tata lub mama chodzi i sprawdza czy papierowe kule są dokładnie schowane.
Powtarzamy zabawę kilkakrotnie. Dzieci wyrzucają papierowe kule do specjalnie przygotowanego pojemnika na papier.

Część końcowa Ćwiczący w parach siadają twarzą do siebie, tata podaje jakich części ciała dotykamy u siebie i jakich części ciała dotykamy u osoby współćwiczącej:
- dotykamy swojej głowy,
- dotykamy głowy osoby współćwiczącej,
- dotykamy swoich policzków,
- delikatnie gładzimy policzki osoby współćwiczącej,
- dotykamy swojego nosa,
- delikatnie dotykamy nosa osoby współćwiczącej,
- dotykamy swojej brody,
- delikatnie łaskoczemy osobę współćwiczącą po brodzie,
- dotykamy swoich barków,
- dotykamy barków osoby współćwiczącej,
- dotykamy swoich kolan,
- dotykamy kolan osoby współćwiczącej,
- dotykamy swoich pleców,
- dotykamy pleców osoby współćwiczącej.

8. „Flagi” – oglądanie flag różnych państw. Wiosna s. 41. • Zapoznanie z wyglądem flag wybranych państw europejskich. Dzieci oglądają flagi i pokazują, która jest Polski. Łączenie w pary takich samych flag. Otaczanie pętlą flagi Polski.
- „Czym różnią się flagi” – wypowiedzi dzieci.

9. Flaga Unii Europejskiej” – wykonanie pracy przestrzennej według wzoru. Wiosna, s. 39/40. • Wdrażanie do starannego wykonania pracy lub dowolnej pracy na temat.

10. Gry, układanki, puzzle i inne zajęcia odpowiadające dziecku.

 

 

Zajęcia 13 maj

Temat – PIĘKNO POLSKIEJ ZIEMI

1. „Litery” – wycinanie pasków papieru i układanie z nich liter. • Utrwalenie kształtów wielkich liter drukowanych. Pomoce: białe i kolorowe kartki, nożyczki, klej. Dzieci kolorowe kartki tną na paski o szerokości 1 cm. Następnie z pasków papieru układają wielkie litery drukowane np. M, A, E, K… (paski mogą dowolnie ciąć dopasowując do liter).

2. „Mapa Polski” - oglądanie mapy, odczytywanie napisów na mapie. Wiosna, s. 36, 37. • Zapoznanie dzieci z położeniem miast w Polsce. Wyszukiwanie na mapie swojego miasta i innych miast. Łączenie w pary takich samych herbów i napisów. Prowadzenie linii po granicy Polski.

3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 35.
Pomoce: krążki chustki lub kartki czy gazety Krążki porozkładane na dywanie.
- „Marsz w różnych kierunkach” – zabawa bieżna. Dzieci poruszają się tak, aby nie nadepnąć na krążek.
- „Dzieci do domku”– zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa. Dzieci biegają po pokoju w różnych kierunkach, na sygnał: dzieci do domków stają na dowolnym krążku.
- „Góra - dół” – ćwiczenia równoważne. Dzieci podnoszą krążki, trzymają przed sobą. Na sygnał góra – trzymają wysoko nad głową, na sygnał: dół – wykonują skłon (ważne, aby kolana były proste).

- „Wyruszamy w podróż” – zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują jazdę samochodem (krążek jest kierownicą).


4. „Polska” – słuchanie piosenki./ ta lub każda inna/


KLIKNIJ


Polska to miasta, moje przedszkole,
parki ulice i dzieci w szkole.

Ref. To także pola lasy i łąki,
stokrotki maki, śpiewne skowronki.

Polska to wioski pachnące chlebem,
białe obłoki płynące niebem.

Ref. To także pola lasy i łąki,
stokrotki maki, śpiewne skowronki.

I jeszcze dodam tata i mama.
Polska to moja Ojczyzna kochana.

Ref. To także pola lasy i łąki, stokrotki maki, śpiewne skowronki.

- „Co to jest Polska?” - rozmowa na temat piosenki.
- Co to jest Polska? – odpowiedź na pytanie.
- Nauka refrenu.

5. „Piękno polskiej ziemi” – malowanie na podkładzie z kaszy.
- Pomoce: ilustracje przedstawiające Polskę: morze, góry, miasta, puszcze, podkładki z kaszy (wykonane przez dzieci wcześniej ), farby plakatowe, pędzle.

- „Piękna nasza Polska” – oglądanie ilustracji przedstawiających Polskę i wypowiedzi dzieci.
- Dzieci opowiadają co przedstawiają ilustracje. „Piękno polskiej ziemi” – malowanie na podkładzie z kaszy.
- Zapoznanie z nową techniką plastyczną.
- Wykonywanie pracy- zwrócenie uwagi na zachowanie porządku podczas pracy.
- Odłożenie prac do wyschnięcia. Wystawa prac.

6. „Baśnie i legendy polskie” – słuchanie dowolnej legendy czytanej przez rodzica.
- rozwijanie wyobraźni, skupienia uwagi i umiejętności śledzenia rozwijającej się akcji.

7. „O czym myślę?” – zabawa dydaktyczna
- dziecko trzyma piłkę, toczy do rodzica lub innej osoby w zabawie mówiąc zagadkę dotyczącą różnych miejsc w Polsce. Jeśli osoba odgadnie zadaje zagadkę innej. np. Jest tam bardzo dużo drzew, rosną tam grzyby (las). Można spotkać tam krowy, świnie, jeżdżą tam traktory (wieś).

Zajecia sprawnościowo - zdrowotne 12.05.2020r.

Kochane dzieci Drodzy Rodzice


Tym razem zapraszam Was do zajęć ruchowych:

KLIKNIJ

 

a teraz tanecznie:


KLIKNIJ


i kolejny taniec ze skokiem:


KLIKNIJ

A teraz do przodu i do tyłu:

KLIKNIJ

 


Mam nadzieję że się dobrze bawiliście
pozdrawiam i życzę zdrowia
Pani Bożena

Zajęcia religii 12.05.2020r.

 

UWAGA 

Maj to szczególny miesiąc Maryjny. 

Spotykamy się w kościołach lub przy kapliczkach i dziękujemy Maryi za wyproszone dla nas łaski. 

Spróbujcie zrobić swoją własną kapliczkę domową.

To może Wam się przydać: pudełko po chusteczkach, kolorowe serwetki, 

kwiaty sztuczne, prawdziwe lub z papieru, figurka lub obrazek Maryi

 

Zdjęcia Waszych kapliczek ( przynajmniej w rozmiarze średnim) przyślijcie na adres mail

dulaczyk@gmail.com

 

Najlepsze będą nagrodzone . Czekam na zdjęcia do 22 maja.

 


Umiem się przyznać do winy

 

Dziecko rozumie jak ważne jest mówienie prawdy.

 

Przy śniadaniu

Jak co dzień rano mama obudziła Julkę. Poprosiła ją, aby szybko się ubrała i przyszła na śniadanie. Gdy Julka wychodziła z pokoju, przypomniała sobie o swojej ulubionej lalce Zuzi. Chciała się nią pobawić i zabrała ją do kuchni. Mama zauważyła, że dziewczynka siada do śniadania z zabawką, i powiedziała:

 

– Kochanie, teraz jest śniadanie. Przy posiłku nie powinnaś się bawić. Odłóż lalkę i wypij kakao.

 

Dziewczynka odłożyła lalkę, ale bardzo chciała się nią bawić. Gdy tylko mama wyszła, Julka wzięła lalkę i zaczęła nią poruszać po stole, udając, że tańczy. Kiedy robiła obrót, zahaczyła nogą lalki o kubek z kakao i wywróciła go. Kakao wylało się na obrus i czyste ubranie Julki. Po chwili przyszła mama:

 

– Co się stało? – zapytała córkę.

 

– Rozlało się kakao – powiedziała Julka.

 

– Czy to kotek przewrócił kubek? – dopytywała mama.

 

– Nie..., to ja bawiłam się przy stole lalką – powiedziała dziewczynka,

 

spuszczając głowę. – Przepraszam mamo, że cię nie posłuchałam.

 

– Jest mi przykro, że mnie nie posłuchałaś, ale dobrze, że potrafisz przyznać

 

się do winy. – Mama pogłaskała Julkę.

 

– Już wiem, że nie powinnam się bawić przy jedzeniu.

 

 Pytania do opowiadania

 

– Co Julka przyniosła ze sobą do stołu podczas śniadania?

 

– Co powiedziała mama, gdy zobaczyła lalkę?

 

– Co się stało, gdy Julka bawiła się lalką przy śniadaniu?

 

– Jak się zachowała Julka, gdy mama zauważyła rozlane kakao?

 

Bóg pragnie, abyśmy mówili prawdę i byśmy nie kłamali. Gdy zdarzy się nam zrobić coś złego, to należy przeprosić. Julka była nieposłuszna i mimo zakazu mamy bawiła się lalką podczas śniadania. Rozlała kakao, pobrudziła obrus i swoje ubranie.– Przypomnij, jakie słowo mówimy, gdy zdarzy nam się zrobić coś złego?

 

Słowo „przepraszam” mówimy, gdy zrobimy coś złego i chcemy to zło naprawić. 

 

Rodzicom, dziadkom czy pani w przedszkolu jest smutno i przykro, gdy dzieci kłamią.

 

A kiedy mówimy prawdę, mamy coraz więcej przyjaciół.

 

KLIKNIJ

 

 Z panem Bogiem Pani Dorota

 

 

Zajęcia 12 maj

Temat – ZWIEDZAMY WARSZAWĘ

1. „Warszawska Syrenka” – słuchanie legendy czytanej przez RODZICA. • Rozwijanie koncentracji i uwagi.

2. „Legenda o Warszawie” – opowiadanie odtwórcze- opowiadanie legendy przez dziecko w różny sposób: słownie w całości, fragment, mimicznie, wybraną scenę

3. Szlaczki” – rysowanie elementów literopodobnych. • Usprawnianie techniki pisania.

4. Zabawy i ćwiczenia poranne 
Pomoce: krążki chustki lub kartki czy gazety Krążki porozkładane na dywanie.
- „Marsz w różnych kierunkach” – zabawa bieżna. Dzieci poruszają się tak, aby nie nadepnąć na krążek.
- „Dzieci do domku”– zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa. Dzieci biegają po pokoju w różnych kierunkach, na sygnał: dzieci do domków stają na dowolnym krążku.
- „Góra - dół” – ćwiczenia równoważne. Dzieci podnoszą krążki, trzymają przed sobą. Na sygnał góra – trzymają wysoko nad głową, na sygnał: dół – wykonują skłon (ważne, aby kolana były proste).
- „Wyruszamy w podróż” – zabawa naśladowcza. Dzieci naśladują jazdę samochodem (krążek jest kierownicą).

5. „Zwiedzamy Warszawę” – jestem przewodnikiem, ustalanie trasy wycieczki.


• Zapoznanie z zabytkami Warszawy,
• Zapoznanie z pracą przewodnika turystycznego,
• Poznanie ciekawych miejsc w Warszawie,
• Rozbudzenie zainteresowania historią stolicy,
• Kształcenie umiejętności pracy w zespole.

Pomoce: mapa Polski, ilustracje, pocztówki przedstawiające różne miejsca w Warszawie, plakietka z napisem „Przewodnik”, Wiosna, s. 43.

Wprowadzenie do tematu zajęć. - Dzisiaj na zajęciach będziesz przewodnikiem turystycznym. Będziesz oprowadzać grupy turystów po stolicy naszego kraju:
- Jak nazywa się stolica Polski?
- Nad jaką rzeką leży Warszawa?
- Wskazanie Warszawy i rzeki Wisły na mapie Polski.

„Ciekawe miejsca w Warszawie” – oglądanie pocztówek oraz ilustracji w książce. Wiosna, s. 34. Mama opowiada o wybranych miejscach, zabytkach Warszawy

6. Zwiedzamy Warszawę” – praca w zespole, czyli w tym wypadku z domownikami. Jesteście 1 zespołem lub podzielcie się na 2 zespoły. Dziecko może tez wykonać pracę samodzielnie..
/ Każdy zespół wybiera po cztery obrazki przedstawiające Warszawę. Ustala w jakiej kolejności będzie przebiegała trasa zwiedzania, jak przedstawić plan innym grupom./

- „Wyruszamy na wycieczkę” – przedstawienie przez "grupy" trasy wycieczki. Zachęcanie do zwiedzania prezentowanych miejsc w stolicy (dziecko, które prezentuje ma przypiętą plakietkę z napisem „Przewodnik”).

7. „Jedziemy windą w Pałacu Kultury” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Dziecko leży na plecach, mama/tata mówi rymowankę w różnym tempie, dzieci wykonują wymachy nóg tzw. „rowerek”. Po zakończeniu rymowanki rodzic klaszcze dowolną ilość razy, dzieci odgadują na które piętro wjechała winda z turystami.

Jedzie wycieczka windą w górę, jedzie na piętro, zgadnij które?

8. „Warszawa” – wykonanie pracy techniką collage.
Pomoce: pocztówki, ilustracje przedstawiające Warszawę, farby, wycinanki, nożyczki, klej, kredki, mazaki.
Pracę możecie wykonać wszyscy razem, będzie super !!!
Kolejne etapy:
- „Moje ulubione miejsce w Warszawie” – wybór pocztówki, ilustracji przez dziecko. Na dywanie porozkładane są pocztówki i ilustracje. Dziecko poruszają się w rytm muzyki oglądając ilustracje, na przerwę podnoszą wybrany obrazek.
- „Co to jest?” – prezentacja miejsca w Warszawie. Dzieci siadają w kole i po kolei mówią, co przedstawia ich pocztówka (ilustracja).
- „Warszawa” – wyjaśnienie sposobu wykonania pracy.
• Przyklejenie pocztówki w dowolnym miejscu na kartce.
• Domalowywanie, doklejanie, dorysowywanie elementów tak, żeby tworzyły z pocztówką spójną całość.
- Oglądanie prac, wykonanie wystawki.
- „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa do piosenki.

9. „Syrenka” – dorysowywanie brakujących elementów i kolorowanie rysunku.
Wiosna, s. 35. • Utrwalenie pojęcia: herb.

10.„Piszemy litery” – pisanie liter na podkładzie z kaszy manny. • Utrwalenie kształtu poznanych liter.
Pomoce: tacki i kasza manna lub nawet talerz z piaskiem, czy bułką tartą

11. „Podkład do pracy plastycznej z kaszy” – wykonanie z kaszy manny podkładu do pracy plastycznej na następny dzień. • Wdrażanie do uważnego słuchania poleceń.
Pomoce: tektura, klej, kasza manna.

Wiadomości dla rodziców:
Malowanie na podkładzie z kaszy - całą powierzchnię tektury malujemy klejem i posypujemy kaszą. Przyciskamy to drugą tekturą. Gdy podkład jest już suchy, malujemy na nim farbami. Można też wykonać z kaszy dowolne elementy pracy

 Tutaj  spotkanie z Bazyliszkiem

 

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »