Zajęcia 6 listopad

Temat dnia: MAŁY EUROPEJCZYK


1.„Europa w obrazach” – wyszukanie w internecie znanych europejskich miejsc, budowli np. wieża Eiffla, Brama Brandenburska, Krzywa Wieża, Parlament Europejski, Zamek Królewski, Pałac Kultury i Nauki, wiatraki holenderskie, Koloseum....

KLIKNIJ



2.„Europa” – pokaz mapy i wyjaśnienie pojęcia. Najlepiej jest posłużyć się dużym globusem z podziałem politycznym świata. Wyjaśnienie dzieciom, że cały świat można podzielić na części. Część świata (kontynent), na którym leży Polska, to Europa. Wskazanie Europę na globusie. Dzieci znajdują kontury Polski wśród innych państw. Odczytywanie nazw krajów europejskich. Próba wyjaśnienia, że państwa sąsiadujące ze sobą muszą współpracować, przyjaźnić się, handlować ze sobą, pozwalać przekraczać swoje granice turystom, pracownikom, uczniom. Dlatego stworzyły wspólne prawa, przepisy i zawiązały pakt, zwany Unią Europejską, do którego Polska również należy.

3.„Mistrz pamięci” – ćwiczenie pamięci i uwagi, karta pracy str. 59

KLIKNIJ

Zadaniem dzieci jest zapamiętać kolejność obrazków w pierwszym rzędzie w każdej sekcji, zakryć obrazki i ustalić z pamięci ich kolejność oraz narysować
odpowiednią liczbę kropek w drugim rzędzie.

4. Ćwiczenia i zabawy ruchowe – 

 

 KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 


5.„Samoloty” – składanie prostego samolotu z papieru.

 

KLIKNIJ

 

Ozdobienie samolotu według własnego pomysłu, np. rysując na skrzydłach samolotu flagę wybranego europejskiego państwa

 

KLIKNIJ

 

Czym różni się flaga Polski i Monako? 

 

 



Zającia muzyczno - rytmiczne 05.11.2020r.

 Dzień dobry.

 

Zapraszam Was w podróż do wnętrza organów

 

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam Was

 

Pan Zdzisiu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia religii 05.11.2020r.

Pan Bóg głosi swoją miłość poprzez proroków

Cele:

Uświadomienie dzieciom, że Pan Bóg powołuje ludzi do służby Bożej

 

Na ostatniej katechezie mówiliśmy o Aniele Stróżu.

KLIKNIJ

 

Opowiadanie

Pewnego dnia do mamy Zuzi i Franka zadzwoniła pani Wiktoria, sąsiadka państwa Wiśniewskich.

– Pani Aniu, muszę pani powiedzieć coś niesamowitego! Mój najmłodszy syn postanowił, że pójdzie do seminarium. Właśnie mi to oznajmił i wy- szedł. Zostawił mnie z tą wiadomością. Musiałam się z kimś podzielić radością i zaskoczeniem!

– Gratuluję, pani Wiktorio – odpowiedziała mama. – To wspaniała wiadomość! Syn kapłanem!

– Tak! – odparła sąsiadka. – Ten mój Albert, ten wieczny rozrabiaka! – Pani Wiktoria mówiła jakby do siebie samej.

– Bóg wybiera różnych ludzi – odpowiedziała z uśmiechem mama Zuzi i Franka. – Widocznie Albert jest potrzebny Panu Bogu jako kapłan. Ciekawe, jakie plany ma wobec niego Stwórca.

Zuzia, która przysłuchiwała się rozmowie, podeszła do brata i powie- działa:

– Franek, wszyscy opowiadali, że Albert zawsze był najlepszym bramkarzem na podwórku. Ciebie też uczył grać, prawda? A teraz ma zostać księdzem... Dziwne, co?

– Może i dziwne, ale właściwie... Dlaczego ksiądz nie może być dobrym bramkarzem? Może założy klub parafialny... – Na samą myśl o tym Franek się uśmiechnął.

 

·         Z jaką nowiną przyszła do pani Ani sąsiadka? (z informacją, że jej syn Albert chce zostać księdzem)

·         Dlaczego mama Alberta była tym zdziwiona? (Albert był rozrabiaką)

·         Co powiedziała mama Zuzi? (że Pan Bóg powołuje do bycia księdzem różnych pod względem charakteru mężczyzn)

·         czym jest przekonana mama Zuzi? (że Pan Bóg ma wobec Alberta jakieś plany)

·         Co zaskoczyło Zuzię? (że Albert, świetny bramkarz, chce być księdzem)

·         Jaki pomysł na wykorzystanie talentu Alberta miał Franek? (może Albert jako ksiądz założy parafialny klub piłki nożnej)

 

Bóg powołuje do służenia Jemu i ludziom. Zobaczcie historię Samuela, którego Bóg wolał po imieniu.

KLIKNIJ

 

My też otrzymaliśmy na chrzcie św. imię, które zna Bóg i powołuje nas do radości, czynienia dobra ale też do wielu zadań, które nam przygotował.

KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorotka

Zajęcia 5 listopad

Temat dnia: PIĘKNE, BO POLSKIE


1.„Kącik folklorystyczny” – rozejrzyjcie się wokół w poszukiwaniu pamiątek z wakacji, przedmiotów codziennego użytku inspirowanych sztuką ludową lub poproście rodziców o pakazanie takiej kolekcji tutaj:

KLIKNIJ

 

 

KLIKNIJ


Porozmawiajcie o pochodzeniu i zastosowaniu sprzętów (maselnica, kolebka, ceramiczne i drewniane naczynia, sztućce, tara, fajerki kuchenne, kafle z pieca, moździerz, pióro ze stalówką, zabawki drewniane, ceramiczne, szmaciane. Znajdżcie odpowiedniki tych przedmiotów wśród współczesnych. 


2.„Malowane dzbanki” – słuchanie wiersza aut. Janiny Porazińskiej i rozmowa na jego temat. 


Malowane dzbanki
Na lipowej, na policy
malowane dzbanki.
Te od jagód, te od mleka,
a ten od maślanki.
Na tym pierwszym sroka,
co patrzy z wysoka.
Na tym drugim mucha
tańczy z rybą: hu-ha!
Na tym trzecim kotek,
co wskoczył na płotek.
Na tym czwartym kurka,
co ma ciemne piórka.
Na tym piątym osa,
co jej kapie z nosa.

Źródło: J. Porazińska „Malowane dzbanki” [w:] „W Wojtusiowej izbie”, GMP-Poznań
Dzieci wyszukują w wierszu słowa, które się rymują, wymieniają występujące zwierzęta, liczą, ile ich było. Rodzic pyta dzieci, co było na pierwszym dzbanku, na drugim, na którym z kolei dzbanku był kot, ptak.


3.„Zabawa na piątkę” – zapoznanie z graficznym obrazem liczby 5, liczenie w zakresie pięciu na palcach i na konkretach, wykonanie zadań na kartach pracy:

KLIKNIJ

tutaj robimy ćwiczenia na stronach 57-59

Omówcie wygląd cyfry, policzcie palce u jednej ręki, potem u drugiej, palce u obu stóp (swoich i np. siostry :) utrwalcie kształt cyfry 5, rysując go palcami na dywanie, na ścianie, na plecach rodziców, rodzeństwa. Poćwiczcie pisanie piątki na dużym arkuszu papieru, póżniej w liniaturze( wg umiejętności 3,2 lub 1-centymetrowej), pobawcie się z kostkami do gier sumując oczka (wykorzystajcie drobne przedmioty do odwzorowania liczby oczek).

Ułóżcie w szeregu dowolne przedmioty i utrwalcie liczebniki porządkowe (pierwszy, drugi, trzeci.......

4. „Widokówka z Polski” – wytnijcie z czasopism, folderów itp. elementy, które według was przydadzą się do stworzenia widokówki. Poproście rodziców o wydrukowanie konturu mapy Polski:

KLIKNIJ

przygotujcie farby, kredki, plastelinę , bibułkę (co kto ma i woli) i stwórzcie obrazek- widokówkę, którą można wysłać komuś bliskiemu a trzeba zrobić zdjęcie i wysłać pani z przedszkola


5. Nauczcie rodziców ludowej zabawy "Jaworowi ludzie", "Ojciec Wirgiliusz", zapytajcie, czy pamiętają jakieś zabawy ze śpiewem ze swojego dzieciństwa i w ogóle, w co się lubili bawić, gdy byli w waszym wieku no i pobawcie się.

 

6.„Ludowa wycinanka” – wykonajcie serwetkę na bazie koła o średnicy ok. 20 cm, odrysowanego od........sami pomyślcie, co w domu jest okrągłe i ma ok. 20 cm średnicy, wyciętego samodzielnie z białego papieru,

lub zróbcie to wg instrukcji z filmiku, przy ludowej przygrywce

KLIKNIJ

 

Zajęcia 4 listopad

 Temat dnia: JESTEM POLAKIEM 

 

1.„Miejsce, w którym mieszkam” – popatrz przez okno i powiedz jak najwięcej słów, które opisują widok

- wzbogacanie słownictwa, stosowanie prawidłowych form fleksyjnych

 

2. Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć zagadką , której rozwiązaniem jest mapa. 

„Co to jest ? Na pewno zgadniecie. Cały świat na takiej karcie odnajdziecie.”

 

3. Prezentacja mapy Polski, zwrócenie uwagi na różnorodność kraju; wskazanie miejsc: Bałtyk, Tatry, Mazury. Przygotowanie kartoników z napisami: Gniezno, Warszawa, Kraków, Katowice, inne wg własnego pomysłu

 

4. Podróż orłów do Gniezna - poproście rodziców, aby przeczytali wam Legendę o Lechu, Czechu i Rusie przypomnienie wizerunku godła Polski, wyszukanie odpowiedniego kartonika z nazwą miasta, wskazanie samogłosek w nazwie miasta; umiejscowienie kartonika  na mapie.

 

5. „Orły do Gniazd” - zabawa ruchowa z reakcją na uzgodnione wcześniej dżwięki (np. stukanie łyżeczkami-orzeł fruwa, łyżeczką w szklankę- orzeł kołuje, szeleszczenie gazetą- orzeł przysiada w gnieżdzie...)

6. Podróż  do Krakowa - zabawa ruchowa przy piosence Aidy „Mucha w mucholocie” 

KLIKNIJ

pokazanie miasta na mapie, wskazanie kartonika z nazwą dawnej stolicy, wyszukanie i przeliczenie samogłosek w nazwie miasta; umieszczenie kartonika z nazwą miasta na mapie, nawiązanie do legendy o smoku wawelskim.

 

7. Podróż do Warszawy - zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”. Wyszukanie odpowiedniego kartonika z napisem Warszawa. Wskazanie miasta na mapie. Utrwalenie pochodzenia nazwy miasta (legenda o Warsie i Sawie). Rozwiązanie zagadki syrenki warszawskiej:

 

„W oczach się mieni biel przy czerwieni
powiewa w święto na polskiej ziemi.”

 

Przypomnienie wyglądu flagi Polski. 

 

8. Powrót do Katowic. Zagadki Skarbnika - z przymróżeniem oka (ładne zdjęcia)

 

KLIKNIJ 

Podkreślenie  wyjątkowości kulturowej i językowej śląska .

 

9. Przypomnijcie historię herbu Katowic

 

KLIKNIJ

 

 

Poproście rodziców o wydrukowanie i pokolorujcie herb

 

KLIKNIJ

 

 

 

 

 

Zajęcia 3 listopad

Temat dnia: MIASTO (3.11.)

„Jedziemy na wycieczkę” - zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.


• Utrwalenie zasad ruchu drogowego.


Pomoce: dwie kartki zielona i czerwona, krążki lub papierowe talerzyki.
Dziecko otrzymuje krążek / papierowe talerzyki. Kiedy rodzic trzyma zieloną kartkę, dziecko naśladuje jazdę samochodem, kiedy czerwoną - zatrzymuje się.

„W mieście” – wypowiedzi dzieci na temat cech charakterystycznych miasta na podstawie ilustracji, pocztówek.


• Kształcenie umiejętności wyszukiwania cech charakterystycznych miast.

ZAJĘCIE DYDAKTYCZNE - ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA

„Co to jest Polska?” – wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza Czesława Janczarskiego, odpowiedż na pytania zawarte w tekście.


• Zapoznanie z treścią wiersza „Co to jest Polska?”
• Kształcenie postawy patriotycznej u dzieci.
• Rozwijanie umiejętności konstruowania wypowiedzi wielozdaniowych na określony temat.

„Co to jest Polska?” Czesław Janczarski


Co to jest Polska? - spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś i las, i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi do miasta autobus,
i samolot, co leci wysoko, na tobą.
Polska - to miasto, strumień i rzeka,
i komin fabryczny, co dymi z daleka,
a nawet obłoki, gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole? tak i przedszkole,
i róża w ogrodzie i książka na stole.

 

 „Piękna nasza Polska cała” – omówienie poszczególnych elementów krajobrazu Polski   

KLIKNIJ

 

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza Bożeny Szuchalskiej.

Deszczyk pada, słońce świeci, - naśladowanie spadających kropel, zatoczenie przed sobą koła
na podwórko biegną dzieci. - bieg w miejscu
Teraz w górę spoglądają, - rozglądanie się dookoła
barwnej tęczy tam szukają - zataczanie ogromnych łuków - rysowanie tęczy

 

KLIKNIJ tutaj robimy ćwiczenia na str. 51 i ćwiczymy czytanie sylab na str. 52

 

 

Zajęcia religii 03.11.2020r.

Aniołowie opiekują się nami.

Cele:

– Poznanie prawdy, że każdym człowiekiem opiekuje się Anioł Stróż.

– Odmawianie z wiarą modlitwy do Anioła Stróża.

 

Anioł Stróż

Po powrocie z przedszkola Julka zachowywała się dziwnie. Od czasu do czasu patrzyła w tył, jakby kogoś lub czegoś za sobą szukała. Wreszcie zaciekawiło to mamę, która zapytała:

– Julciu, dlaczego się tak oglądasz za siebie? Kogo szukasz?

– Szukam swojego Anioła Stróża.

Na te słowa Karol parsknął śmiechem i powiedział:

– Oj, głuptasku, przecież aniołowie są niewidzialni. Są duchami, nie mają ciała... – Ale przecież pani od religii mówiła, że każdego pilnuje Anioł Stróż. Pokazała nam

też obrazek, na którym dziecko przechodziło przez rzekę po uszkodzonej kładce. Za nim szedł anioł i chronił je przed nieszczęśliwym wypadkiem.

– Tak, to prawda, ale my go nie możemy zobaczyć, choć on wciąż nam towarzyszy i pilnuje nas – zaznaczył Karol.

– No tak, ale ja jednak myślałam, że swojego anioła zobaczę.

Karol pokładał się ze śmiechu, ale wkrótce o wszystkim zapomniał, bo zaraz po obiedzie wybrał się z kolegami na rolki. Mama ostrzegała go, żeby nie jeździł zbyt długo, bo na niebie gromadziły się chmury. Jednak Karol na to nie zważał i choć zaczęło już kropić, wcale nie myślał o powrocie do domu. Tymczasem rozpadało się na dobre. Teraz dopiero uświadomił sobie, że czas wracać. Jechał bardzo szybko. W pewnym momencie nie wyhamował na śliskim chodniku, zbliżając się do jezdni, i niewiele brakowało, a wpadłby pod samochód. Na szczęście kierowca widział zbliżającego się chłopca i w porę się zatrzymał. Skończyło się na strachu i rozbitym kolanie i łokciu. Kierowca okazał się wyrozumiały i pocieszył Karola:

– Oj, mały, uratował cię Anioł Stróż. Całe szczęście, że jechałem ostrożnie i zdążyłem zahamować.

W domu mama opatrzyła Karolowi rany. Gdy wieczorem Karol klękał do modlitwy, pomyślał, że teraz już dobrze wie, jak ważne zadanie ma każdy Anioł Stróż. Z wielkim przekonaniem wypowiedział słowa modlitwy:

Aniele Boży, stróżu mój,

Ty zawsze przy mnie stój.

Rano, wieczór, we dnie, w nocy

bądź mi zawsze ku pomocy.

Broń mnie od wszystkiegozłego

i doprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

 

·         Kogo szukała Julka po powrocie do domu?

·         Czego Julka dowiedziała się o aniołach od brata? – Jaką przygodę miał brat Julki, Karol?

·         Kto ustrzegł Karola w niebezpieczeństwie?

·         Jak nazywamy anioła, który nas strzeże?

·         W jaki sposób Karol modlił się do swojego anioła?

 

Pan Bóg bardzo nas kocha i opiekuje się nami na wiele sposobów. Dlatego przydzielił każdemu człowiekowi opiekuna, jakim jest Anioł Stróż. Nie można go wprawdzie zobaczyć, ale on czuwa nad nami tak, jak czuwał nad Karolem.

Możemy w prosty sposób kontaktować się z naszym Aniołem Stróżem, odmawiając modlitwę:

 

KLIKNIJ

 

Szczęść Boże

 

Pani Dorotka

Zajęcia 2 listopad

Zajęcia popołudniowe: Prosimy rodiców o wydrukowanie kart pracy str. 70-73 i zapraszamy do ćwiczeń grafomotorycznych ołówkiem, mazakiem lub długopisem (jak wolicie).  

KLIKNIJ

 

 Zajęcia główne


1. Zabawa przyrodnicza: każdy bierze kartkę i dzieli ją linią na połowy; pierwszą połowę oznacza rysunkiem małej flagi Polski, drugą – kuli ziemskiej; wymieniajcie na zmianę zwierzęta żyjące w polskich lasach i na świecie; za każdą nazwę przydzielajcie sobie punkt – jedną kropkę; kiedy skończą się wam pomysły, podliczcie punkty.
2. Internet: poszukajcie informacji o wybranych zwierzętach z polskich lasów i ich przygotowaniach do zimy; obejrzyjcie zdjęcia, filmy, przeczytajcie ciekawostki.
3. Mowa: układajcie zagadki; każdy wybiera (w myślach) zwierzę i mówi o nim wszystko, co wie, bez podawania nazwy; druga osoba zgaduje, o jakim zwierzęciu mowa.
4. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 66─67 (KP6.1 s. 66─67, zdjęcie)
5. Lepienie  plateliny "Zwierzęta" ( żadnych spacerów :)

Ranek:Tymczasem poukładajcie puzzle 

KLIKNIJ

 

Zajęcia 13-17 lipiec

TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE RADY

13.07.2020 r./poniedziałek

Temat- NA PLAŻY

1. Rysowanie kredkami na dowolny temat; posługiwanie się pełną gamą barw oraz kontakty indywidualne z dziećmi.
2. Pogadanka z dziećmi na temat „ Czy na plaży trzeba uważać​?”- rozwijanie myślenia i mowy dzieci; formuowanie poprawnej gramatycznie wypowiedzi. Uwiadomienie konieczności słuchania starszych i nie oddalania się oraz nie ufania obcym.
3. Poranne ćwiczenia ruchowe; reagowanie na umówione sygnały i polecenia „ Zamki z piasku” obezna zabawa ruchowa „ Raz dwa trzy, król patrzy”.
4. 'Na plaży''- praca z wierszem J. Ratajczaka; uważne słuchanie analiza treści; wyszczególnianie zagrożeń, które mogą nas spotkać, wymyślanie sposobów na ich uniknięcie.
5. ''Co można robić na plaży?''- zabawa słownikowa ‘ wymyślanie zabaw i zajęć, które są bezpieczne. Zabawa z elementem biegu „ Rekin i rybki”
6. ''Na plaży''- malowanie, kolorowanie obrazka, lub utworzenie pracy makiety. Można wykonac tez znaki- zakazy i umiejscowić na makiecie
7. Pobyt na świeżym powietrzu, wesoła i bezpieczna zabawa
8. ''Muszelki i kamyki''- zabawa dydaktyczna-układanie rytmów 2 i 3- elementowych.
9. ''Zamek z piasku''- konstruowanie budowli w piaskownicy przedszkolnej.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE RADY

14.07.2020 r./ wtorek
Temat- RADY NA WAKACJE

1. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; wesoła, zgodna zabawa.
2. Oglądanie ilustracji wakacyjnych, pogadanki na temat wakacji.
3. Ćwiczenia poranne „ Zrób to, co ja”- zabawy ruchowe do naśladowania
4. Rady na wakacje- wspólne sporządzanie listy najważniejszych rad i zasad bezpiecznego spędzania wakacji / pływanie w dozwolonych miejscach pod kontrola dorosłego, nie jeść nieznanych owoców i grzybów, nie oddalanie się itp./.Omawianie każdego przypadku. Można dla zabawy wymyślać scenki i odgrywać je.
5. ''Pociąg krasnoludków''- osłuchanie z piosenką , przeliczanie wagoników oraz krasnoludków
6. Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence.
7. Bezpieczne zabawy w ogrodzie, korzystanie ze sprzętów według ich przeznaczenia.
8. 'W górach''- praca z obrazkiem-opowiadanie o sposobach spędzania czasu wolnego.
9. ''Pociągi jadą w góry''- zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca
10. Szukanie sposobów na aktywny wypoczynek, wymyślanie tekstu do masażyka i wykonanie go.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE RADY

15.07.2020 r./ środa
Temat- WAKACJE NA WSI

1. Zabawy plastyczno- techniczno- konstrukcyjne z wykorzystaniem papierów, sztuki orgiami , czy różnych pudełek; sprzątanie po zakończonej zabawie.
2. Ćwiczenia ruchowe z elementem równowagi oraz zabawy ruchowe z elementem tańca
„ Lisek”, „ Sroczka”

3. ''Wakacje na wsi''- opowiadanie o wybranym obrazku ukazującym wieś i gospodarstwo; ze szczególnym uwzględnieniem sposobów spędzania wolnego czasu na wsi oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania prac rolniczych./
Uczulenie dzieci , aby samodzielnie nie włączały maszyn i innych sprzętów, aby nie drażniły
zwierząt.
4. „ Orzemy pole'' – zabawa ruchowa w parach / jedna osoba to rolnik, a druga koń/
5. Zestaw zabaw ruchowych na świeżym powietrzu , czy w ogrodzie, zachowanie bezpieczeństwa; zabawy piłka , ćwiczenie rzutu do celu.
6. Zabawy rekreacyjne i ćwiczenia oddechowe z piórkami,. kartkami papieru czy słomką do picia.
7. ''Lato w gospodarstwie ''- gimnastyka buzi i języka, ćwiczenie narządów mowy, zabawy dźwiękonaśladowcze.
8. ''Przejście przez tunel''- zabawa ruchowa na czworakach, przestrzeganie zasady oczekiwania na swoją kolej, jeżeli bawią się też inne osoby.
9. Oglądanie czasopism przyrodniczych z życia na wsi.
10. Zabawy rozwijające zainteresowania własne dziecka.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE RADY

16.07.2020 r./ czwartek
Temat- JEDZIEMY W GÓRY

1. Doskonalenie sprawności manualnych podczas ćwiczeń ruchów precyzyjnych np. przewlekanie sznurków, nauka wiązania, nawlekanie igły, zapinanie guzików miła zabawa.
2. Ćwiczenia usprawniające motorykę dużą i ogólna sprawność ruchową
3. „ Jedziemy na wakacje''- praca z wierszem Cz. Janczarskiego; pytania dotyczące treści wiersza. Omówienie i spisanie na kartce zagrożeń w górach np. samodzielne oddalanie się , wspinanie po górach, wchodzenie do wody- strumienia, chodzenie po szlaku, zły ubiór i złe buty, nauka zachowanie się podczas burzy i piorunów, czy na kolejce linowej.
4. „ Wieczór przy ognisku”- '' opowieść ruchowa tworzona przez rodziców i dziecko.
5. „ Przejdź bezpiecznie''- zabawa ruchowa; przechodzenie przez strumień, kładkę, wysoka górę
itp.; ćwiczenia równoważne.
6. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych – zachowanie bezpieczeństwa
7. 'Bańki mydlane'' – gimnastyka buzi i języka; puszczanie baniek mydlanych.
8. ''Latawce''- praca plastyczna; wykonanie latawca ; ozdabianie go wg własnego pomysłu.
9. słuchanie opowiadania wybranego przez rodziców, z akcja rozgrywającą się w górach.
10. Zabawy dowolne dzieci w domu lub na podwórku.

 


TEMAT KOMPLEKSOWY – WAKACYJNE RADY

17.07.2020 r./ piątek
Temat- ZABAWY NA SŁOŃCU

1. Gry i zabawy stolikowe – układanie puzzli, nawlekanie koralików.
2. Zabawy ruchowe poranne „ Lodowe figurki” i „ Lisek”
3. ''Gdzie jedziemy na wakacje?''- zabawa słownikowa; wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń, obrazków lub zgromadzonych pamiątek.
4. Wspólne śpiewanie piosenki „ Słoneczko”-
5. „ Zabawy na słońcu''- ocena sytuacji / zachowania pozytywne i negatywne/ kształcenie myślenia przyczynowo- skutkowego / dziecko słucha wymyślonego przez rodzica opowiadania, wskazuje dobre i złe zachowania oraz komentuje .
Nauka dzieci przyjmowanie prawidłowych postaw np. gdy ktoś zasłabnie , to podać mu wodę, wezwać pomoc, ułożyć w bezpiecznej pozycji itp
6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na podwórku– podskoki, skoki w dal, chodzenie na czworakach, przejście przez przeszkodę, przekazywanie sobie pałeczki; poprawne wykonywanie poleceń.
7. Wyjście do ogrodu przedszkolnego- bezpieczne zabawy w piaskownicy i inne wg pomysłów i potrzeb dzieci.
8. Jaka to melodia''- zagadki słuchowe oraz utrwalanie znanych dzieciom piosenek, śpiewanie i granie oraz taniec do muzyki mechanicznej.
9. ''Pociąg krasnoludków''- zabawy muzyczno- rytmiczne przy piosence.
10. Zabawy dowolne dzieci – korzystanie ze wspólnych zabawek i szanowanie ich.

 

Zajęcia 10 lipiec

Temat- W CO LUBIMY SIĘ BAWIĆ

1. ''Zabawki w plecaku''- zabawa słuchowa; usprawnienie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, rozpoznawane przedmiotów po dotyku.
2. Słuchanie wybranej bajki, uważne słuchanie, wykonanie obrazka do treści .
3. '' Wyścigi pociągów ''- zabawa ruchowa.
4. Zabawa „ Stary niedźwiedź mocno śpi”
5. 'W co lubimy się bawić?'' - rozmowa z dziećmi doskonaląca umiejętność budowania poprawnej wypowiedzi.'' Przypominanie sobie zabaw ulubionych oraz przedstawienie dzieciom, w co kiedyś bawiły się dzieci./ skakanie w gumę, pchełki, skakanka, hula- hop itp
6. Zabawa tematyczna w „ Dom „ w „ Lekarza” i w „ Sklep” , jako najczęściej wybierane przez dzieci.
7. „Kolory”- zabawa z piłką oraz zabawy ruchowe i konkursy na świeżym powietrzu, zachowanie bezpieczeństwa.
8. Gry i zabawy stolikowe, gry planszowe.
9. Zestaw zabaw min „ Karuzela”, „ Sroczka”, „ Gąski”,
10. Spontaniczne zabawy i zajęcia dzieci, uczulenie dzieci na szanowanie wspólnej własności.

Zajęcia 8 lipiec

Temat- DAWNE ZABAWY PODWÓRKOWE

1. Zabawy konstrukcyjne , tematyczne, gry, układanki przy stolikach wg pomysłów dzieci
2. Zrób tyle ile pokazuję''- zabawa matematyczno- ruchowa.
3. ''Zgadnij kogo brakuje''- zabawa orientacyjno- porządkowa, rozwijanie pamięci wzrokowej dzieci.
4. „'Karuzela''- zabawa ruchowa; usprawnienie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej.
5. „ W co bawiły się dawniej dzieci?- zaprezentowanie dzieciom zabaw starszych, nauka zabawy w nie / do wyboru: Karuzela, Dwóm tańczyć się zachciało, Pchełki, Skakanie w grzyba, w gumę, przez skakankę, dwa ognie itp., pomidor., raz, dwa trzy czarownica patrzy
6. ''Kalambury''- zabawa pantomimiczna; rozwijanie koordynacji ruchowej, umiejętności kodowania informacji poprzez ruch.
7. Zabawy z wykorzystaniem różnych instrumentów, śpiewanie i granie.
8. Gry, układanki i puzzle- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowe.
9. Zabawy plastyczno- konstrukcyjne według inwencji twórczej dzieci.
10. ''Bliżej – dalej''- zabawa dydaktyczna w parach, mierzenie odległości za pomocą sznurka, porównywanie, używanie pojęć dłuższy, krótszy

Zajęcia 7 lipiec

Temat- CO MOŻNA ROBIĆ LATEM - ZABAWY NA DOBRY HUMOR?

1. Spontaniczne zajęcia i zabawy dzieci- edukacyjne, plastyczne, tematyczne, konstrukcyjne 

2. Ćwiczenia poranne z elementem rzutu do celu.

3. Zabawa ze śpiewem „ Rolnik sam w dolinie”
4. Zabawy konstrukcyjne klockami wybranego, jednego rodzaju, rozwijanie wyobraźni.
5. Co można robić latem z najlepszym kolega?- rozmowa kierowana z dziećmi , wspólne tworzenie listy ciekawych zabaw i zajęć na pogodne i deszczowe dni; zachęcanie dzieci do dzielenia się swoimi pomysłami , wykorzystanie ich w późniejszych zabawach.
6. „ Zabawy na dobry humor”- wykorzystywanie pomysłów dzieci i sprzętów ogrodowych w zabawach na podwórku, dbanie bezpieczeństwo.
7. Konstruowanie „ Gry przygodowej” przez dzieci, ustalanie zasad i stosowanie się do nich, rozumienie przegranej.
8. Zabawa „ Dwóm tańczyć się zachciało”
9. Stworzenie planu na wizyty i wspólne zabawy ze swoim kolegą.
10. Wesołe gry i zabawy, rozwijanie swoich zainteresowań, bezpieczna zabawa.

 

 

Zajęcia 6 lipiec

Temat- DOBRY I ZŁY HUMOR

1. Kontakty indywidualne ; rozmowy z dziećmi, dowolne zabawy z zachowaniem bezpieczeństwa.
2. Poranne ćw. ruchowe wg pomysłów dzieci
3. Zabawa znana dzieciom „ Jeż”.
4. Słuchanie wierszy o zwierzętach czytanych przez N.
5. „ A ja dzisiaj nie chcę”- słuchanie opow J. Jasny- Mazurek rozmowa nt. tekstu, wypowiedzi dzieci-co to jest dobry humor i jak sprawić, abyśmy go mieli; co to znaczy zły humor i jak się przejawia.
6. Zabawa ruchowa „ Muchy i pająk”
7. „ Jaki mam dzisiaj humor’- przedstawianie swojego humoru na wykonanej samodzielnie emotikonce. Wykonanie wielu innych , aby dobierać je do siebie w różnych sytuacjach.
8. Zabawy ogrodzie przedszkolnym lub w domowym, bezpieczna i wesoła zabawa , korzystanie z urządzeń ogrodowych.
9. „ Złota kula” – zabawa zachęcająca do przebywanie w ciszy, utrwalanie jej zasad i stosowanie ich; wesoła zabawa.
10. Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dzieci, próby wyrażania swoich emocji, okazywanie dobrego humoru.

 

Zajęcia języka angielskiego

Zapraszam do wakacyjnej zabawy

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

 

Pozdrawiam


Pani Kamila

Zajęcia 3 lipiec

Temat – PAMIĄTKI Z PODRÓŻY


1. Swobodne zabawy dzieci wg zainteresowań, próby naprawianie delikatnie zepsutych zabawek, sklejanie książek i inne prace porządkowe w kąciku swoich zabawek.

2. Ćwiczenia poranne z szarfami, chustami, czy innymi przyborami. Wprowadzenie ćwiczeń po jednych z podskokami, skłonami, czworakowaniem, biegiem i wyginaniem się.

3. Pamiątki z podróży- utworzenie przez dzieci kolekcji pamiątek z podróży l
- pogadanka nt, co może być pamiątką i po co się je zbiera.
- dokonywanie opisu słownego pamiątek
- segregacja ze względu na wybraną 1 lub 2 cech np. kolor, materiał- tworzywo itp.

4. „ Zaczarowana pamiątka”- samodzielne tworzenie przez dziecko opowiadania z nutą fantazji nt. wybranej pamiątki np. historia magicznego szkiełka- rozwijanie mowy i myślenia oraz wyobraźni dziecka.

5. Zabawa ruchowa :„ Zbieramy pamiątki”

6. Jeżeli będzie taka okazja , to zorganizujcie wspólnie z rodziną„ Wakacyjny piknik”- na świeżym powietrzu, stwarzanie wesołej i zgodnej atmosfery, zachowanie bezpieczeństwa.
- zaplanujcie gdzie można iść,
- co można ze sobą zabrać,
- jakie zabawy są tam możliwe do zrealizowania,
- jak należy się ubrać

7. Wykonanie plakatu informacyjnego – pamiątki lub sklep z pamiątkami lub pamiątki z podróży, który dziecko może powiesić w wybranym miejscu i dokładać tam różne pamiątki.


8. "Gdzie jest ....(wybrany przez dziecko przedmiot)''- zabawa dydaktyczna utrwalająca pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni


9. 'Koło ratunkowe''- zabawa ruchowa z elementem celowania.

10. Dowolne zabawy dzieci rozwijające ich zainteresowania dziecka.

 

Zajęcia 2 lipiec

Temat – MORZE, CZY GÓRY?


1. Zabawy konstrukcyjne klockami, wystawa prac dzieci.

2. Ćwiczenia poranne z hula- hop./ lub z innymi dowolnymi przyborami, które znajdziecie w domu

3. Morze, czy góry- wypowiedzi dzieci dotyczące swoich ulubionych miejsc, dokonywanie i motywowanie swojego wyboru, szanowanie wypowiedzi innych dzieci./
- oglądanie krajobrazów morskich i górskich w czasopismach i w Internecie- porównywanie ich.

4. „ Wakacyjny pociąg „- zabawa dydaktyczna utrwalająca wiadomości dzieci.
- rysujemy i wycinamy wagoniki- tyle ile mamy pomysłów na wykonanie informacji w postaci znaku- symbolu np. fale- to morze, zakaz skakania itp.
- przeliczanie ilość wagonów

5. „ Wymarzone wakacje”- wykonywanie pracy plastycznej z użyciem różnych materiałów” wystawa twórczości dzieci.

6. Wesołe, zgodne i bezpieczne zabawy w ogrodzie lub w domu.

7. Zorganizowanie zabaw rodzinnych w małych grupach, dokonywanie przez dzieci podziału ról i zadań, wesoła i bezpieczna zabawa.


8. "Zabawki w plecaku''- zabawa słuchowa; usprawnienie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej- podział wyrazów związanych z wakacjami na sylaby, głoski, czy łączenie głosek w wyrazy; próba zapisywania ich


9. Słuchanie utworów muzycznych – muzyka dowolna, ulubiona- próba układania własnych układów ruchowych.

10. Odpoczynek i relaks zorganizowany przez dzieci, według własnych upodobań.

PODZIĘKOWANIA

Podziękowania

Dla Rodziców

 

W marcu wszyscy  znaleźliśmy się w zupełnie

innej rzeczywistości.

Nagle stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami.

Dziękujemy za poświęcony czas, za wspieranie

dzieci w procesie edukacji.

 

Życzę Państwu oraz moim Miśkom

udanego wypoczynku podczas zbliżających się wakacji,

oraz sił do pracy w przyszłym roku szkolnym

 

                   Mariola Kraj

                   Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 46

Zajęcia religii 30.06.2020r.

 

Z Bogiem na wakacjach

Dziecko rozumie, że wakacje to czas odpoczynku, ale także spotkań z Jezusem.

Wakacje radośnie przeżywamy

i o Bogu pamiętamy.

 

W ciągu całego roku szkolnego spotykaliśmy się razem,

rozmawialiśmy o Jezusie. On był z nami, mówił do nas.

– Gdzie będziemy mogli Go spotkać w czasie wakacji?

 

Z Jezusem możemy się spotykać wszędzie:

w górach,

w lesie,

na łące,

w parku,

wodą.

Jezus chce, abyśmy byli szczęśliwi. Pragnie, abyśmy się cieszyli słońcem,

ciepłą wodą, śpiewem ptaków, kwiatami na łące i drzewami w lesie.

Chce także spotkać się z każdym z nas nie tylko w tych miejscach.

Jest jedno miejsce bardzo szczególne, wyjątkowe – to kościół.

 

KLIKNIJ

 

To była ostatnia w tym roku szkolnym katecheza.

Z Panem Bogiem


Pani Dorota

 

 

Zajęcia 1 lipiec

Temat – CIEKAWE MIEJSCA NA ŚWIECIE


1. Zapoznanie z nazwą miesiąca, utrwalenie nazw i kolejności miesięcy.

2. „ Śpiewaj razem z nami”- koncert letni w wykonaniu dzieci, z dowolnym akompaniamentem.

3. -Ćwiczenia poranne
- ''Kolory''- zabawa ruchowa z piłką; wytworzenie miłej i radosnej atmosfery w grupie.
- Lusterka''- zabawa ruchowa naśladowanie min, ruchów- jak w lusterku

4. Ciekawe miejsca na świecie- oglądanie atlasów, albumów, zdjęć i widokówek z różnych stron świata, podziwianie krajobrazów i pięknych budowli, dostrzeganie piękna w świecie.
- oglądanie na komputerze filmików , zdalne poznawanie świata; wyglądu innych miejsc na świecie.
- wyszukiwanie w czasopismach zdjęć z różnych stron świata; wycinanie ich i naklejanie na dużą kartkę- makieta
- utrwalanie poznanych liter, szukanie wyrazów na dana literę podana przez mamę lub tatę – podanie np.. nazwy miasta, państwa.

5. Zabawy ruchowe z przyborami na świeżym powietrzu lub w domu dbanie o bezpieczeństwo i zgodna zabawę.

6. Pełnienie dyżurów w sali, przygotowania do obiadu; pomaganie rodzicom w domowych obowiązkach, bycie użytecznym

7. Zabawy badawcze na świeżym powietrzu, korzystanie z lupy; formułowanie wypowiedzi na temat swoich obserwacji; opowiadanie domownikom o swoich obserwacjach; wyciąganie wniosków, zadawanie pytań.

8. Dowolne i bezpieczna zabawy dzieci, sprzątanie swojego miejsca zabawy.

 

Zajęcia 30 czerwiec

Temat – CZYM JEDZIEMY NA WAKACJE?


1. Zabawy dowolnie wybraną zabawką, ze względu na temat może to być jakiś pojazd.

2. Zabawy wg zainteresowań dzieci- kącik plastyczny, muzyczny, konstruktorski.
- Ćwiczenia poranne z elementami met W. Sherborne- mama, czy tata i dziecko
- przeciąganie się wzajemnie na swoją stronę , delikatnie, ale z użyciem siły. Uczymy dziecko wyczuwać , ile siły potrzeba włożyć w zadanie , aby nie stała się nikomu krzywda.
- siadamy tyłem do siebie na dywanie i chwytamy się pod ręce- również delikatnie się przeciągamy
- bierzemy ręcznik i wykonujemy „przeciąganie liny”

3. „ Leśne echo”- zabawy ortofoniczne i zabawy słowami, ćwiczenie mowy dzieci

4. Czym podróżujemy- utrwalanie nazw i rodzajów pojazdów,
- określanie sposobu ich poruszania się i przeznaczenia; wypowiedzi dzieci/ oraz
- zabawy klasyfikacyjne/ segregujemy pojazdy

5. Razem weselej- zorganizowanie zabaw i konkursów dla dzieci w grodzie lub w domu- polegających na współdziałaniu w parach- jeżeli jest taka mozliwość, wzajemnym zaufaniu i wesołej zabawie. Zaspokajanie potrzeb dzieci, bezpieczna zabawa

6. Zestaw zabaw ruchowych wg pomysłowości rodziców i dzieci- szukajcie pomysłów na ciekawe zabawy, ćwiczenia i dzieci niech maja w tym swój udział.

7. Samodzielne rysowanie dowolnie wybranego przez dziecko pojazdu, wyróżnianie charakterystycznych cech dla danego rodzaju w rysunku; ładne pokolorowanie go.

/ może to być również pojazd utworzony z dowolnych elementów/

8. Aktywny wypoczynek, uważne słuchanie bajek z płyty CD lub czytanej przez rodzica.
- Zabawy i zajęcia dowolne dzieci, rozwijanie pomysłowości i własnej inwencji tworczej

 

Zajęcia 29 czerwiec

Temat – ATRAKCJE W POLSCE


1. Zabawa dydaktyczna- tworzenie kolekcji wyrazów do pojęć ogólnych np. budowa, lato, pogoda...

2. Ćwiczenia poranne z elementem czworakowania oraz ''Pociągi''- zabawa ruchowa
/ dzieci samodzielnie wymyślają zabawy ruchowe/

3. Rysowanie na dowolny temat- wyrabianie umiejętności rozmieszczania elementów na całej powierzchni kartki

4. Jedziemy w Polskę- rozmowa kierowana z dziećmi nt ciekawych miejsc które można zobaczyć w wakacje, wypowiedzi dzieci,
- oglądanie pocztówek, zdjęć i albumów
- zabawa ruchowa met. opowieści ruchowej„ Górska przygoda”- nauczycielka/rodzice wymyślają opowiadanie ,      do którego dzieci wykonują czynności
- oglądanie filmików / rodzice mogą zrobić dzieciom wycieczkę po Polsce on- line/
- szukanie na mapie turystycznej Polski ciekawych miejsc. Robimy plan wycieczki i szukamy tam zabytków oraz      innych atrakcji

5. „ Piękna nasza Polska cała”- kolorowanie konturu mapy Polski / wzór jest we wcześniejszych załącznikach/ ozdabianie wg własnego pomysłu.

6. Do zabawy potrzebna jest piłka, która dobrze odbija się o podłogę.
Dziecko odbija piłka o podłogę, a rodzic klaszcze , jak piłka dotyka podłogi. Potem zmiana- tyle razy się klaszcze , ile razy piłka się odbija.

7. Balon” – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie balonów. • Wydłużenie fazy wydechowej.


8. „ Jedziemy autostopem”- zabawa ruchowo- słuchowa / na dywanie porozkładane są kartki z napisami lub obrazkami- morze- góry / rodzic mówi „nad morze” i dziecko obiera prawidłowy kierunek, różnym dowolnym sposobem udaje , że jedzie nad morzem. Siada przy kartce i mówi rózne wyrazy- skojarzenia z morzem. Potem rodzic mówi „ góry” i podobnie, jak wcześniej.

9. Czytanie literatury dziecięcej; skupienie uwagi.


10. Zabawy wg indywidualnych potrzeb dziecka

 

Zajęciua języka angielskiego 26.06.2020r.

Dzień dobry.

Zapraszam na ostatnie zajęcia języka angielskiego przed wakacjami

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam

Pani Kamila

Zajęcia religii 25.06.2020r.

KSIĄDZ POMAGA POZNAĆ BOGA

Dziecko poznaje prawdę, że ksiądz pomaga ludziom modlić się̨ wspólnie do Boga.

Ksiądz chodzi w sutannie, Mszę Świętą odprawia,

prowadzi do Boga, uczy z Nim rozmawiać.

 

Ksiądz pomaga ludziom modlić się wspólnie na Mszy Świętej, spotyka się z ludźmi w czasie kolędy, uczy dzieci o Bogu w przedszkolu i szkole; ksiądz opiekuje się też kościołem, dba o jego wygląd; zadaniem księdza jest sprawowanie Mszy Świętej i prowadzenie ludzi do spotkania z Bogiem.

 

Pomódl się wieczorem z rodzicami za księży

 

Posłuchaj piosenki:

KLIKNIJ

         Z Panem Bogiem

 

            Pani Dorota

Zajęcia 26 czerwiec

Temat – ŻEGNAMY ROK SZKOLNY


1. „Bajki, które lubią dzieci” – słuchanie dowolnej bajki czytanej przez nauczyciela. • Zapoznanie z miłym spędzaniem wolnego czasu podczas wakacji – słuchanie bajek czytanych przez dorosłych


2. „Raz, dwa, trzy” – zabawa ruchowa. • Zapoznanie dzieci z nową zabawą ruchową. Dzieci uczą się tekstu: Raz, dwa, trzy, kto się ruszy - odpada z gry. Wybieramy dziecko, które mówi głośno tekst, w tym czasie pozostałe dzieci biegają. Kiedy skończy mówić, dzieci przyjmują różne pozycje i stoją nieruchomo. Prowadzące dziecko wskazuję osobę, która się poruszyła.


3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 40.

Aerobik – ćwiczenia ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia pokazuje rodzi, rodzeństwo lub każdy, kto chce, może też pokazywać dziecko.
/ jest to zestaw na cały tydzień , codziennie przy innej muzyce i inne ćwiczenia /


4. Przedszkole kochane” – słuchanie pierwszej piosenki, którą dzieci uczyły się w starszakach, śpiew zbiorowy. • Ukazanie jak szybko upływa czas, który wspólnie spędziły w przedszkolu.


5. „Żegnamy przedszkole” - montaż słowno – muzyczny na pożegnanie przedszkola.

Propozycja scenariusza dla dziecka, aby mogło w domu przedstawić program na zakończenie roku szkolnego składający się z wierszy, piosenek i tańców, których dziecko się uczyło lub według własnej inwencji twórczej.

Dzisiaj kończy się przygoda z przedszkolem.
Pora się pożegnać. Jedni na długo a inni na krótko,
A wspomnień było wcale nie malutko.
Więc teraz moi mili, przedstawiam to,
czegośmy się z kolegami i koleżankami razem nauczyli.


6. „Polonez” – taniec lub improwizacja własna do muzyki klasycznej.

7. Piosenka ulubiona dziecka

8. „Przedszkole" - wiersza Doroty Kossakowskiej.

Lubię chodzić do przedszkola, kiedy słońce świeci.
Lubię chodzić, gdy jest zimno i deszcz z nieba leci.
o w przedszkolu jest wesoło, nudy tu nie znamy,
można śpiewać, tańczyć, skakać, chociaż nie ma mamy.
Są spacery i zabawy, szybko czas upływa,
każde dziecko, duże, małe wiedzę tu zdobywa

„Dziecięca orkiestra” - gra na instrumentach perkusyjnych do muzyki dowolnie wybranej przez dziecko.

9. „Pożegnanie przedszkola” – wiersz Joanny Myślińskiej.

Kochana mamo, kochany tato,
wkrótce wakacje i będzie lato,
czas więc pożegnać dzieci i Panie
- wspomnienie o nich w sercu zostanie.
Pamiętać będę wiersze, zabawy,
jak nabierałem w liczeniu wprawy,
jak moja Pani cierpliwa była, gdy mi literka nie wychodziła.
Kochana mamo, kochany tato, wkrótce wakacje i będzie lato,
z żalem więc żegnam dzieci i Panie,
choć pamięć o nich w sercu zostanie.

10. Taniec w wykonaniu dziecka lub znana dzieciom rymowanka, czy inny wierszyk


11. „Pożegnanie z kolegami” – wiersz Doroty Kossakowskiej. Idę dzisiaj do przedszkola już ostatni raz. Rok przedszkolny zakończony szybko minął czas. Zostawiamy tu w przedszkolu nasze koleżanki, misie, lalki, samochody, piłki i skakanki. Było tutaj nam wesoło, na was przyszedł czas, w naszej grupie dla starszaków zastąpicie nas. Starszak to jest grzeczne dziecko zawsze pani słucha, mądry, miły, uśmiechnięty, jest przykładem dla malucha

12. „Wakacje” – wiersz Doroty Kossakowskiej.

Teraz już wakacje na wszystkich czekają,
więc wesołe miny przedszkolaki mają.
Każdy chce skorzystać z cudownej pogody,
Opalania, biegów i chłodzącej wody.

Czeka nas przygoda, spacery po łące,
zwiedzanie zabytków i gorące słońce.
A we wrześniu wszyscy idziemy do szkoły,
każdy uczeń będzie dumny i wesoły.

13. „Moje przedszkole” - rysowanie kredkami ołówkowymi według własnego pomysłu. • Przedstawianie za pomocą środków plastycznych tematu.

14. „Niech lato trwa!” – słuchanie wiersza Anny Bayer. • Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo zabaw letnich.

Kiedy słońce świeci, a powietrze jest gorące
biegnijcie do kąpieli dzieci, zbierajcie kwiaty na łące.
Zbierajcie muszelki, kamyki, słuchajcie szumu traw,
słuchajcie leśnej muzyki, niech lato trwa i trwa.

15. Zabawy według własnych zainteresowań w kącikach tematycznych. • Rozwijanie zainteresowań dzieci zabawą, poprzez samodzielny jej wybór. Prace porządkowe w pokoju. .

Możecie również wykonana popis artystyczny, czy przedstawić śmieszna scenkę.
Będzie to bardzo udane przedstawienie.

Zajęcia 25 czerwiec

Temat – BEZPIECZNE WAKACJE


1. „Zamek pełen przygód” – zabawy konstrukcyjne, budowanie z różnorodnych klocków fantastycznych budowli. • Rozwijanie pomysłowości w łączeniu różnorodnych klocków,

2. „Liczymy, czytamy i piszemy”- pisanie cyfr po śladach, przeliczanie wyrazów z prawej i lewej strony. Zabawy matematyczne – Mamy 6 lat, s. 48. • Utrwalenie liczb od 1 do 10, • Utrwalenie pojęcia wyraz i litera. Czytanie wyrazów. Przeliczanie ilości liter w wyrazach i łączenie z odpowiednią liczbą
3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 40.

Aerobik – ćwiczenia ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia pokazuje rodzi, rodzeństwo lub każdy, kto chce, może też pokazywać dziecko.
/ jest to zestaw na cały tydzień , codziennie przy innej muzyce i inne ćwiczenia /


4. „Czym podróżujemy” – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak. • Wdrażanie dzieci do rozumowania poprzez domyślanie się czegoś.

Pędzi tak szybko, że aż chwytam się za głowę
- czy zgadniecie jakie to auto?… (wyścigowe)

Mama, siostra, nawet tata,
na wakacje wciąż nim lata. (samolot)

Wciąż nim podróżuję: cztery koła ma,
prosta to zagadka. Kto odpowiedź zna? (samochód)

Wagon za wagonem, wciąż jedzie po szynach.
Kto z was mi powie, jaka to maszyna? (pociąg)

5. „Bezpieczne wakacje” – wypowiedzi dzieci na temat:
Co należy zrobić, aby być bezpiecznym w czasie wakacji?

Pomoce: pojazdy: karetka pogotowia, policja, straż pożarna, napisy z numerami alarmowymi: 112, 999, 998, 997, kartki z cyframi od 1 do 9 (do układania numerów telefonów).

„Bezpieczne wakacje” – nazywanie pojazdów uprzywilejowanych. Dobieranie numerów alarmowych do pojazdów.
6. „Bezpieczne wakacje” - odgrywanie scenek. Rodzic opowiada krótką historyjkę, dzieci muszą zadzwonić po odpowiednią służbę.
Scenka 1. Był piękny słoneczny dzień. Ania z Kasią szły przez park. Nagle Kasia potknęła się i upadła. Złamała nogę. W pobliżu nie było nikogo z dorosłych.
Odpowiedzi na pytania: - Co powinna zrobić Ania, jakie służby wezwać?
–Jaki jest numer na pogotowie ratunkowe?
Odgrywanie scenki dzwonienia na pogotowie (rodzic jest dyspozytorem).
Zwrócenie uwagi na ważne elementy rozmowy: przedstawienie się, krótki opis sytuacji, podanie miejsca zdarzenia.

Scenka 2. Ola była sama w mieszkaniu. Kiedy wyjrzała przez okno zobaczyła dym wydobywający się z okna naprzeciwko swojego domu.
Odpowiedzi na pytania, odgrywanie scenki dzwonienia po straż pożarną.

Scenka 3. Paweł oglądał telewizję, zrobiło mu się chłodno więc postanowił zamknąć okno. Gdy zamykał zobaczył mężczyznę kręcącego się obok domu sąsiadki. Wiedział, że sąsiadka wyjechała na wakacje.
Odpowiedzi na pytania, odgrywanie scenki dzwonienia na policję.

7. „Numery alarmowe” – układanie z cyfr, utrwalenie numerów alarmowych. Rodzic pokazuje pojazd: karetki pogotowia, policji, straży pożarnej, a dzieci układają numer pod jaki należy zadzwonić, aby go wezwać. „112” - wyjaśnienie numeru alarmowego, który jest w całej Unii Europejskiej numerem alarmowym.

„Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w miejscach, w których dzieci będą spędzały wakacje. • W górach. • Nad morzem, • Na wsi, • W mieście…
8. Zajęcia ruchowe – zestaw 40. Temat: Ćwiczenia kształtujące siłę.

Przybory: piłka /najlepiej ciężka , jak lekarska/

Część wstępna Ustawienie w parach z kimś z domu twarzą do siebie: Wspinamy się na palce, ręce w górze i naśladujemy ruchy rąk i nóg tak jakbyśmy wdrapywali się po drabinie. Ręce w górę w bok, naśladujemy drzewo podczas różnej aury: - wieje zefirek, (lekkie ruchy ramion na boki) - wieje halny, - trąba powietrzna. W parach jedna osoba wymyśla ćwiczenie a druga naśladuje, za każdym razem następuje zmiana w parach. Ćwiczenie powtarzamy po 2 razy
Część główna Wyścigi rzędów. Każdy ma pikę do ćwiczenia, a jak nie można tak , to robimy zamianę po 1 ćwiczeniu.
- stojąc w rozkroku podajemy piłkę między nogami do kolejnej osoby, aż piłka dotrze do każdego , wówczas osoba z końca rzędu bierze piłkę i szybko biegnie na początek rzędu i znowu podaje kolejnej osobie z rzędu. Zabawa kończy się kiedy wszystkie osoby wrócą na swoje miejsca w rzędzie.
Wyścig nr 2 - na sygnał ostatnia osoba z rzędu podaje piłkę między nogami do kolejnej osoby, aż piłka dotrze na początek rzędu, wówczas osoba z początku rzędu bierze piłkę i szybko biegnie na koniec rzędu i znowu podaje kolejnej osobie z rzędu. Zabawa kończy się kiedy wszystkie osoby wrócą na swoje miejsca w rzędzie.
Wyścig nr 3 – wszyscy ćwiczący w siadzie skrzyżnym na sygnał pierwsza osoba z rzędu podaje piłkę górą nad głową do kolejnej osoby, aż piłka dotrze na koniec rzędu, wówczas osoba z końca rzędu bierze piłkę i szybko biegnie na początek rzędu i znowu podaje kolejnej osobie z rzędu. Zabawa kończy się kiedy wszystkie osoby wrócą na swoje miejsca w rzędzie. Wyścig nr 4 – ćwiczący stoją w szerokim rozkroku, osoby znajdujące się na końcu rzędów na sygnał przechodzą między nogami pozostałych ćwiczących, aż na sam początek. Za każdym razem po przejściu kolejnego ćwiczącego przyznajemy punkty. Zabawa kończy się kiedy wszyscy ćwiczący przejdą przez tunel i wrócą na swoje miejsce.
Część końcowa W leżeniu tyłem, dłonie leżą na brzuchu. Dzieci wykonują wdech i unoszą brzuszek w górę, następnie wydech brzuszek zapada się w dół, powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.

8. Wyjście na podwórko – zabawy w piaskownicy. • Kształcenie pomysłowości w tworzeniu budowli z piasku, ozdabianie je kamieniami, patyczkami.

9. Wakacje” – pisanie słowa po śladzie, rysowanie wakacyjnych planów. Zabawy z literami – Mamy 6 lat, s. 48. • Budzenie radości ze znajomości liter, • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości u dzieci.

10. Wyjście na podwórko - zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu sportowego. • Wyrabianie sprawności ruchowej, zręczności rąk,

11. „Moje wymarzone wakacje” – opowiadanie z wykorzystaniem ilustracji, rysowanie kredkami swoich wakacji. Wiosna, s. 64. • Wyrabianie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się.

12. „W przód, w tył” – zabawa matematyczno - ruchowa. • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania i prawidłowego wykonywania poleceń. Dzieci maszerują po sali w rytm tamburyna. Na hasło wykonują polecenia: 4 kroki w tył, 2 kroki w przód…

13. „Wakacyjne rady dzieci” – układanie zdań i zapisywanie przez rodzica • Kształcenia umiejętności prawidłowego formułowania myśli. Dzieci podają co należy zrobić, aby być bezpiecznym w czasie wakacji. Rodzic zapisuje rady na paskach papieru.

14. Zabawy w swoich ulubionych kącikach zainteresowań.

 

 

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »