28.01.2022
WITAJCIE JEŻYKI!!!
„KIM BĘDĘ, JAK DOROSNĘ?”
„Piotruś i powietrze” – (aut. L.J. Kern)
Był pewien chłopiec w różowym swetrze,
Którego raz zapytano:
- Czym chciałbyś zostać, Piotrusiu?
- Powietrzem!
- Dlaczego powietrzem?
- Ano, dlatego, proszę mamusi, że ono nic robić nie musi
Pobladła biedna mama z wrażenia.
Ot, los, mieć syna lenia.
Wieczorem poszedł Piotruś do łóżka,
Mamusia światło zgasiła.
I zasnął Piotruś, a Dobra Wróżka
W powietrze go zamieniła.
I nagle patrzcie, co to się dzieje.
Piotruś po świecie wieje.
W miastach uderza o domów mury,
W górze na niebie rozpędza chmury,
Na morzu białe spostrzega żagle,
Więc mocno dmucha w te żagle nagle.
Na szosach siwe podnosi kurze,
Organizuje trzy groźne burze,
Porusza liście na wszystkich drzewach,
We wszystkich ptasich gardziołkach śpiewa.
Jest jednocześnie we wszystkich stronach.
W samochodowych siedzi oponach.
A to już chyba największa heca,
Dmucha jak wariat we wszystkich piecach.
Piotruś się zbudził i przetarł oczy. Rzekł:
- Zmęczyłem się bardzo w nocy.
Nie przypuszczałem, proszę mamusi,
Że tak powietrze pracować musi.
Rozmowa o przygodach Piotrusia, przykładowe pytania:
- Czym chciał zostać Piotruś i dlaczego?
- Co zrobiła Dobra Wróżka?
- Co musiał robić Piotruś, gdy został zamieniony w powietrze?
- Co powiedział Piotruś mamie, gdy się przebudził?
- Dlaczego każdy musi pracować?
- Jaką pracę Ty wykonujesz w domu, przedszkolu? (np. uczenie się, sprzątanie zabawek, pomaganie mamie, tacie – w jaki sposób?, itp.)
- Jak mówimy o kimś komu nie chce się pracować?
„Podróż w przyszłość” – rozmowa (wzbogacanie słownictwa, kształcenie umiejętności poprawnego, płynnego i logicznego wypowiadania się, )
Wyobraźcie sobie, że przenosicie się w przyszłość. Jak będzie wyglądało wasze życie, co będziecie robić, jaki zawód będziecie wykonywać, gdy będziecie już dorośli? Puśćcie wodze fantazji i opowiedzcie o tym (rodzic może zapisać te wypowiedzi, schować, a po kilkunastu latach sprawdzić, co się udało zrealizować)
„Autoportret z przyszłości” – praca plastyczna rozwijająca wyobraźnię
Narysujcie siebie, jako osobę dorosłą. Jak będziecie wyglądać w przyszłości, za kilkanaście lat. Możecie narysować co będziecie robić, jaki zawód wykonywać, jak będzie wyglądał świat wokół was, itp.
A na zakończenie nauczcie się słów piosenki, której będziemy uczyć się po powrocie do przedszkola:
„Kim chcę być”
I. Ja chcę być lekarką!
A ja piosenkarką!
Ja chcę być piłkarzem!
A ja marynarzem!
Ja chcę być dentystą!
A ja maszynistą!
Ja chcę być aktorką!
A ja dyrektorką!
Ref.
Płyną marzenia jak białe ptaki
Marzą dziewczynki, marzą chłopaki
Kiedy się marzy, to coś się zdarzy
A bez marzenia… nic się nie zmienia.
II. Ja chcę być górnikiem!
A ja podróżnikiem!
Ja chcę być pisarką!
Ja chcę być kucharką!
Ja chcę w kosmos latać!
A ja muchy łapać!
Ja chcę być krawcową!
No, a ja - królową!
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAMY WAS!!!
Pani Maja i Pani Dorotka
Katecheza 28.01.2022r.
Znamy Swoje obowiązki.
Poznanie obowiązków związanych z codziennym życiem w rodzinie.
Wychowanie do pilnego wypełniania swoich obowiązków.
Obowiązki
Dzisiaj po zajęciach w przedszkolu Kacper razem z Julką i jej tatą pojechał do niej do domu.
Dzieci bawiły się̨ klockami, a ich zabawa była bardzo udana. Nagle Julka wstała i wyszła
z pokoju. Gdy po chwili wróciła, Kacper zapytał:
– Co ci się̨ stało? Gdzie byłaś́?
– Musiałam nasypać mojemu pieskowi karmy do miski. To mój obowiązek po powrocie
z przedszkola – odpowiedziała koledze Julka.
Gdy Kacper wracał z rodzicami do domu, zastanawiał się̨, jakie on ma obowiązki. Zapytał
rodziców:
– Mamo, tato, czy ja mam jakieś obowiązki w domu?
– Sam musisz się̨ nad tym zastanowić, Kacperku – powiedziała mama, a tata dodał:
– Gdy wrócimy do domu, przeczytam ci wiersz o małym Janku. Może to ci pomoże.
W domu po kolacji tata przeczytał wiersz Kacprowi:
Mały Janek
Na tapczanie leży Janek,
zaraz wstanie, bo już ranek.
Wstał, przeżegnałsię̨ starannie,
włożył kapcie, jest przy wannie.
Umył uszy, umył szyję,
patrzcie, teraz zęby myje.
Potem ubrał się̨ dokładnie
i uczesał włosy ładnie.
Przy śniadaniu nie marudzi,
zjada wszystko, nic nie brudzi.
Dziś w przedszkolu gry, zabawy,
Janek grzeczny – bardzo żwawy.
Po zabawie jest porządek,
Janek sprzątnąłkażdykątek.
Janek wraca już̇ z przedszkola.
Mamo, zobacz – ciocia Ola!
Wnet „dzień dobry” mówi cioci
i uśmiechem buzię złoci.
W domu z mamą ściera kurze,
siostrze podarował różę.
Wreszcie z pracy tato wraca
– bardzo ciężka jego praca.
Gdy zmęczony w kuchni siada,
Janek kapcie mu zakłada.
Jeszcze psa nakarmićmoże,
bo to też stworzenie Boże.
O modlitwie też pamięta
i na co dzień, i od święta.
Tak pracował przez dzień cały,
Choć to jeszcze chłopiec mały.
Jutro, gdy znów wstanie ranek,
będę̨ dobry – myśli Janek.
Teraz leży na tapczanie,
jutro znów wesoły wstanie.
(J. Snopek, D. Kurpiński)
Rozmowa na temat:
Co zrobiła Julka, gdy bawiła się̨ z Kacprem?
– Dlaczego przerwała zabawę̨?
– Jak wyglądał poranek Janka?
– Co Janek robił w przedszkolu?
– Czym zajmował się̨ po powrocie do domu?
– W czym chcielibyścienaśladować́ Janka?
Posłuchajcie proszę na zakończenie piosenki:
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
Piosenka: „Hello, hello, what’s your name?(Super Simple Puppets version).
Dzieci(i dorośli) oglądają film i śpiewają.
(jeśli adres nie wchodzi proszę najpierw wejść na youtube super simple hello, what’s your name ?. Piosenka będzie pierwsza od góry)
Zaproszenie mamy do zabawy (tę piosenkę dzieci znają bardzo dobrze):
Mum,Mum,Mum, come and play,
Play with me today.
Zamiast “Mum” może być Dad, Grandma, Grandpa, itd.
Piosenka; Cold ears, rub, rub, rub; Cold nose, rub, rub, rub;
cold tummy, rub, rub, rub, cold toes, rub, rub, rub.
(przy słowach “rub”/czyta się „rab”/ pocieramy daną część ciała.)
Dodajemy nazwy innych części ciała, które nam” marzną” i trzeba je rozgrzać).
Jak wyrażamy emocje: I’m happy J, I’m sad L
Wierszykiem:
One, two, I like you
Raz, dwa, lubię cię
One, two, three, I like you
Raz, dwa trzy, lubię cię
and you like me
i ty lubisz mnie.
Oraz nazywając swój nastrój: I’m happy J, I’m sad L,
I’m happy
jestem szczęśliwy
I’m scared
jestem przerażony
I’m sad
jestem smutny
I’m sleepy
jestem śpiący
I’m angry
jestem zły/zagniewany
Do tych emocji nawiązuje piosenka: „If you’re happy, clap your hands…”:
If you’re happy, clap your hands
Jeśli jesteś szczęśliwy, klaskaj w ręce
If you’re angry, stomp your feet
Jeśli jesteś zły, zatup nogami
If you’re scared, say „oh, no!”
Jeśli jesteś przerażony, powiedz “o, nie!”
If you’re sleepy, have a nap
Jesli jesteś śpiący, zdrzemnij się
A teraz piosenka “z ruchami”, którą dzieci dobrze znają i bardzo lubią: „Walking, walking…”
A dla bardzo ciekawskich dzieci jeszcze jedna piosenka: oglądaj, śpiewaj i pokazuj własnymi rękami.
Piosenka ma tytuł „Rock, scissors, paper…”,
Miłej zabawy z angielskim, Have fun!
Do zobaczenia za tydzień w przedszolu
Pani Jola
27.01.2022
WITAJCIE JEŻYKI!!!
„DAWNE RZEMIOSŁA WAŻNE DO DZIŚ”
Przygotowujemy ekspozycję różnych przedmiotów rzemiosła artystycznego (np. kubek, filiżanka ręcznie malowana, ozdobna misa, talerz, kryształ, serwetki dziergane, haftowane, figurki, biżyteria, szkatułka, lub ozdobne pudełko, itp takie jakie uda się znaleźć w domu)
Dzieci oglądają, dotykają, nazywają eksponaty i próbują nazwać zawódy osób, które mogły je wykonać (np. garncarz, koronczarka, stolarz, złotnik, szklarz, hafciarka, itp.)
Rzemieślnik – kto to taki? – rozmowa o zawodach dawnych
Próbujemy wyjaśnić dzieciom znaczenie pojęcia „rzemieślnik” – osoba, która zajmuje się wytwarzaniem rzeczy do użytku człowieka, robi to najczęściej własnoręcznie, więc są to przedmioty niepowtarzalne. „Rzemiosło”, „rękodzieło” to przedmioty i praca rzemieślników.
„Najbardziej podoba mi się…ponieważ…” - budowanie swobodnych wypowiedzi z uzasadnieniem
Dziecko wybiera przedmioty, które zwróciły jego uwagę i buduje swoją wypowiedź wg schematu: „bardzo podoba mi się… ponieważ…” (np. „Bardzo podoba mi się ten wazon, ponieważ ma piękne wzory. Kiedyś chciałabym potrafić tak malować”, itp.)
Zabawa „Zgadnij co to jest”
Zasłaniamy dziecku oczy i podajemy dowolny przedmiot z ekspozycji. Zadaniem dziecka jest zgadnąć co to jest.
„Powiedz co to” – przygotowujemy różne materiały: np. kamień, drewno, metal, glinę, itp
Dzieci badają i rozpoznają różne materiały. Porównują ich właściwości: ciężar (bez ważenia), strukturę, dźwięki jakie wydają te przedmioty, kiedy się w nie uderza, itp. Określają, którzy rzemieślnicy mogą używać danego materiału, np. drewno – stolarz, rzeźbiarz, metal – ślusarz, kowal, glina – garncarz, itp.
„Jeżykowe rękodzieło”:
„Serwetka” - papieroplastyka
Koło z papieru składamy kilka razy na pół i wycinamy na brzegach różne wzory i ząbki. Po rozłożeniu powstanie ażurowa serwetka. Możecie wykonać serwetki dla całej rodziny. Powodzenia!!!
„Garncarz” – ćwiczenia grafomotoryczne
Wycinamy z brystolu dowolne „naczynia” (np. miskę, wazon, kubek, talerz, itp.) i ozdabiamy dowolnymi wzorami przy pomocy flamastrów. Możecie wykonać jedno „naczynie” lub więcej (ile chcecie)
„Pracowite dłonie, wytrwałe stopy” – rozwijanie kreatywności
Na kartce odbijamy dłonie umoczone w farbie i gdy wyschną dorysowujemy im buźki, kończyny, ozdobne elementy (ożywiamy je, tworzymy takie „dłoniowe” ludziki). To samo możecie zrobić ze stopami.
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAMY WAS, NASI MALI RZEMIEŚLNICY.
Pani Maja i Pani Dorotka
Dzień dobry.
Witam Pszczółki na zajęciach muzyczno - rytmicznych.
Zapraszam Was do wspólnej zabawy
Zaczynamy:
Wysłuchajcie koncert skrzypcowy "Zima" Antonio Vivaldiego:
Wysłuchajcie jeszcze raz. Podczas słuchania muzyki namalujcie własny obraz zimowy.
Nastepnie posłuchajcie muzyki Johanna Sebastiana Bacha i wykonajcie podczas słuchania innej pracy plastycznej. Kredkami rysujcie kolorowe koła na całej kartce, jeśli za pierwszym razem nie zapełnicie całej kartki to wysłuchajcie kolejny raz, aż do wypełnienia kartki.
Ważne, aby rysować kółka w trakcie słuchania muzyki... Link poniżej
Na koniec trochę pośpiewamy:
Śpiewamy dźwięki do re mi do re mi do re mi... Następnie zmieniamy kolejność i śpiewamy re mi do re mi do re mi do..., trzecia wersja, śpiewamy mi re do mi re do mi re do... Dodajemy ręce, na każdy zaśpiewany dźwięk jedno klaśnięcie. Zwracamy uwagę na śpiew poprawnego dźwięku.
Mam nadzieję, że Wam się podobało.
Do zobaczenia za tydzień już przedszkolu
Pozdrawiam Pan Zdzisiu
Witam, witam i o zdrowie wszystkich pytam.
Jesteście gotowi to zapraszam Was do rozgrzewki:
Brawo, brawo, brawisimo!!!
Rozgrzani to teraz zapraszam na ćwiczenia właściwe:
Kolejna porcja i bawimy się dalej:
Na koniec zapraszam Was do relaksu:
Dziękuje za Wasze uczestnictwo
Do zobaczenia w Przedszkolu już we wtorek
Pani Bożenka
26.01.2022
WITAJCIE JEŻYKI!!!
„KAŻDY PRACUJE – POZNAJEMY ZAWODY”
„Wszyscy dla wszystkich” –(aut. J. Tuwim)
Murarz domy buduje, krawiec szyje ubrania
Ale gdzieżby coś uszył, gdyby nie miał mieszkania
A i murarz by przecież na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni i fartucha nie uszył
Piekarz musi mieć buty, więc do szewca iść trzeba
No, a gdyby nie piekarz, to by szewc nie miał chleba
Tak dla wspólnej korzyści i dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować, mój maleńki kolego.
Rozmowa o zawodach na podstwie wysłuchanego wiersza:
- Na czym polega praca murarza, krawca, szewca, piekarza?
- Dlaczego murarz potrzebuje pracy krawca, krawiec - murarza, a piekarz – szewca?
- Dlaczego ludzie pracują?
„Dziwne słowa” – tworzenie wyrazów z sylab
Przygotowujemy kartoniki z sylabami TOR, DOK, BAK, RY, TER, MON
Zagadka:
TOR-DOK, BAK-RY, TER-MON
Bardzo dziwne słowa
Lecz każde z nich w sobie
Jeden zawód chowa.
Zadaniem dzieci jest ułożenie z sylab i odczytanie nazw zawodów: doktor, rybak, monter oraz opisanie na czym polega ich praca.
Rozwiązaywanie zagadek o innych zawodach:
Noszę biały czepek i biały fartuszek
Żebyś był zdrowy, czasem ukłuć muszę (pielęgniarka)
Ma biały fartuch – jak lekarz
Ale nie leczy – wypieka (piekarz)
Jak się nazywa taki lekarz
Którego pacjent głośno szczeka (weterynarz)
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma
Często w teatrze lub w filmie gra (aktor)
Las kocha szczerze, zwierzętom dobrze życzy
Ma zielony mundur, bo to pan… (leśniczy)
Igła nici i nożyce, to jej dzielne pomocnice
Najpierw kroi, potem zszywa
Czy już wiesz jak się nazywa? (krawcowa)
Zrobi fryzurę, ładnie ostrzyże
Czy już wiesz kto to…? (fryzjer)
Jaki zawód ma ten pan, co naprawi każdy kran? (hydraulik)
Nie jest kotem, a bez strachu
Chodzi odważnie po każdym dachu
Brudne ma ręce i twarz, ty go też zapewne znasz? (kominiarz)
W białym fartuchu sprzedaje nam z półek
Syropy, maści i mnóstwo pigułek (aptekarz)
Za ladą sklepową, sprzeda to i owo (sprzedawca)
Czy wiosna czy jesień on list ci przyniesie (listonosz)
Porozmawiajcie z dziećmi na temat zawodów wykonywanych przez was, drodzy rodzice. Przybliżcie im specyfikę wykonywanej przez was pracy i spróbujcie uzmysłowić dzieciom, jak ważna i potrzebna jest praca każdego człowieka.
„Murarz”
Z dostepnych klocków zbudujcie dowolną budowlę (albo najwyższą, albo najszerszą – zauważcie ile to wymaga wysiłku)
„Mierniczy”
Przy pomocy sznurka, miary krawieckiej, taśmy mierniczej lub innego narzędzia mierniczego dzieci mierzą długość, wysokość, szerokość różnych obiektów w mieszkaniu, próbują je porównać i ocenić co jest dłuższe- krótsze, wyższe-niższe, szersze-węższe, itp.
„Krawcy”
- Zadanie I - polega na próbie przyszycia guzika
- Zadanie II – polega na ułożeniu kompozycji z guzików
„Zawody” – praca plastyczna techniką kolażu
W tej pracy wykorzystujemy ilustracje, zdjęcia z kolorowych czasopism, przedstawiające ludzi różnych zawodów, a także narzędzia niezbędne do wykonywania ich pracy. Przyklejamy tak, aby nachodziły jedno na drugie i tworzyły luźną kompozycję
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAMY WAS NASZE „PRACUSIE” .
Pani Maja i Pani Dorotka
Witam drogie Dzieci.
W tym tygodniu spotykamy się niestety nadal zdalnie.
Zapraszam Was do rozgrzewki, a na początek trochę tańca i zabawy.
Zapraszam na zubastyczny taniec:
Rozgrzani ? No to SUUUPER!!!
To teraz ćwiczenia właściwe,
Będzie to tym razem zabawa z taśmą malarską:
I jeszcze jedna zabawa:
Poćwiczone? Super.
To teraz zapraszam na relaks z niedźwiadkiem:
Brawo
Dziękuję i do zobaczenia w czwartek
Pani Bożenka
25.01.2022
WITAJCIE JEŻYKI!!!
„W DRODZE DO SUKCESU”
Dziś zapraszam was do sprawdzenia się w wielu dziedzinach. Może odnajdziecie w sobie jakiś niedkryty do tej pory talent?
Na początek trochę ćwiczeń ruchowych (rodzic może mierzyć czas na stoperze):
- biegnij w miejscu jak najdłużej potrafisz
- stań na jednej nodze i wytrzymaj jak najdłużej, potem na drugiej i sprawdź, która noga jest silniejsza
- wykonaj jak najwięcej podskoków na obu nogach
- zrób tyle przysiadów ile dasz radę
„Powtórz” – zabawa logopedyczna (ćwiczenie sprawności aparatu mowy)
Siedzimy naprzeciwko siebie. Rodzic rzuca do dziecka piłkę (może to być też poduszka, kulka z gazety, itp.) i podaje sylaby, które dziecko powtarza: np. or-or-or, ar-ar-ar, er-er-er, mro-mro-mro, tra-tra-tra, ru-ru-ru, szu-szu-szu, itp. Można dostosować sylaby do potrzeb dziecka (nawet jeśli dziecko wymawia wszystkie głoski poprawnie, takie ćwiczenie również się przydaje, bo poprawia dykcję)
„Znajdź rym” – zabawa słowna (dość trudna)
Siedzimy jak poprzednio. Rodzic mówi dowolne słowo, a zadaniem dziecka jest wymyślić takie, które będzie się rymowało ze słowem podanym przez rodzica (np. koń – słoń, trawa – zabawa, rak – tak, mama – rama, kotek – płotek, dziewczyna – witamina, chłopak – na opak, itp.) Zabawę można prowadzić w obie strony tzn rodzic też wymyśla rym.
Uwaga! Jeśli dzieci wymyślą słowo nieistniejące ale rymujące się z podanym przez was słowem, nie poprawiajmy. Tu chodzi o to, żeby dziecko wychwyciło sens „rymowania”
W tej zabawie zorientujecie się też państwo jaki jest zasób słownictwa waszego dziecka.
„Powiedz słowo” – zabawa ćwicząca słuch fonemowy
Przygotowujemy kartoniki z literami (kilka losowo wybranych lub takie, które dziecko zna) i odwracamy je. Dziecko losuje wybrany kartonik, odczytuje literę i wypowiada słowo, w którym słychać głoskę odpowiadającą wybranej literze: na początku, na końcu słowa. (np. s – sowa, las). Trudniejsza wersja: dziecko podaje słowo, które zawiera głoskę odpowiadającą wylosowanej literze (np. s – listek)
„Gdzie jest więcej płynu?” – porównywanie objętości naczyń, ćwiczenie logicznego myślenia
Potrzebne będą dwie takie same butelki oraz 2 lub 3 różnej wielkości naczynia
Zadanie z butelkami:
Nalewamy do butelek dokładnie taką samą ilość płynu i zakręcamy je. Jedną butelkę stawiamy, drugą kładziemy i zadajemy dziecku pytanie: „W której butelce jest więcej płynu?” Potwierdzamy lub weryfikujemy odpowiedź stawiając obie butelki obok siebie. Formułujemy wspólnie wniosek: położenie butelki nie ma wpływu na jej zawartość (tyle samo płynu jest w jednej i w drugiej). Poziom płynu w butelkach zależy od ich pozycji.
Zadanie z naczyniami
Nalewamy do naczyń tyle samo płynu (odmierzamy np. szklanką) i zadajemy pytanie: „Dlaczego, mimo, że do naczyń wlano po tyle samo płynu, jego poziom w naczyniach jest różny?” Wspólnie formułujemy wniosek, że poziom płynu w naczyniach zależy od kształtu naczyń.
„Odwrócony katalog - rodzinki” – zabawa ćwicząca twórcze myślenie i abstrahowanie
Rodzic wymienia zestaw słów, a dziecko podaje kategorię (rodzinę), do której te słowa należą, np.
- wiosna, lato, jesień, zima (pory roku)
- styczeń, luty, marzec, kwiecień (nazwy miesięcy)
- poniedziałek, wtorek, środa (dni tygodnia)
- gil, sikorka, wróbel (ptaki, dodatkowo – zimujące w Polsce)
- talerz, kubek, miska, (naczynia)
- stół, szafa, fotel (meble)
- kot, wieloryb, żyrafa (zwierzęta)
- słonecznie, pochmurno, deszczowo (stany pogody), itp. Można wymyślać własne zestawy.
„Co tu nie pasuje?” – utrwalanie wiedzy pojęciowej, ćwiczenie logicznego myślenia, nauka argumentowania
Rodzic wymienia zestaw 3,4 słów, w których jedno nie pasuje do pozostałych. Dziecko wymienia to, które nie pasuje i wyjaśnia dlaczego.
- stokrotka, tulipan, pies, krokus (pies – bo jest zwierzęciem, a pozostałe to kwiaty)
- szafa, fotel, komoda, kaktus
- bałwan, śnieg, piłka plażowa, narty
- sowa, mak, skowronek, dzięcioł, itp.
Można pokusić się o trudniejsze, np.
- marchewka, rzodkiewka, ziemniak, por (ziemniak – bo nie można go jeść na surowo, pozostałe tak)
„Magiczne koło” – zabawa plastyczna ćwicząca kreatywność
Na kartce przyklejamy kolorowe koło z papieru (dowolnej wielkości, w dowolnym miejscu kartki) i prosimy, aby dziecko przy użyciu kredek stworzyło zabawny rysunek, w którym wykorzysta przyklejone do kartki koło.
Na zakończenie zabawa dla całej rodziny
„Koło talentów” – rozwijanie śmiałości podczas prezentacji oraz wiary w swoje możliwości i umiejętności
Potrzebna będzie butelka i kartoniki z narysowanymi (lub wydrukowanymi) symbolami
Kartoniki („pola talentów”) rozkładamy w taki sposób, by utworzyły koło. Pośrodku kładziemy butelkę. Każdy po kolei kręci butelką i wykonuje zadanie związane z wylosowanym talentem – symbolem.
- uśmiechnięta buzia – trzeba rozśmieszyć wszystkich członków zabawy
- mikrofon lub nutki – trzeba zaśpiewać dowolną piosenkę lub zatańczyć do muzyki
- dwie kostki do gry – trzeba rzucić kostkami i zsumować wynik
- znak zapytania – rozwiązać zadanie lub zagadkę zleconą przez innych uczestników
- piłka – podrzucić i złapać piłkę kilka razy
- dom – wymienić imiona członków rodziny lub policzyć ile pomieszczeń jest w domu, itp.
To tylko przykłady, możecie inne wymyślić sami. Miłej zabawy!!!
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAMY WAS I ŻYCZYMY SAMYCH SUKCESÓW .
Pani Maja i Pani Dorotka
Katecheza 24.01.2022r.
Uczeń Jezusa zabawą i nauką chwali Boga.
Poznanie prawdy, że wiedza jest darem Bożym, który powinno się pomnażać.
Zabawa i nauka
Julka codziennie spotyka się̨ w przedszkolu ze swoimi koleżankami. Razem wymyślają̨ rożne
zabawy, a ulubioną jest zabawa lalkami w dom. Zazwyczaj Zosia bawi się̨ dużą̨ lalką, a Julka,
Zuzia i Amelka mniejszymi. Jednak pewnego dnia Amelka się̨ zbuntowała. Chciała pobawićsię̨
dużą̨ lalką. Dziewczynki zaczęły się̨ kłócić i wyrywać sobie lalkę̨ z rąk. To zachowanie nie
spodobało się̨ pani. Głośno powiedziała „Dość́ dziewczynki”. Dziewczynki stanęły bez ruchu, a pani
zapytała:
– Co się stało?
Wtedy Julka postanowiła wyjaśnić całe zajście i powiedziała, że dziewczynki chciały bawićsię̨ tą
samą laką.
– Nie można wyrywać sobie lalki z rąk. Należy ustalić, kto i jak długo będzie się̨ bawił tą lalką.
Powinnyście się̨ dzielić. Zgodna zabawa podoba się̨ dobremu Bogu.
Pytania do opowiadania:
· Jaka jest ulubiona zabawa Julki i jej koleżanek?
· Dlaczego zachowanie dziewczynek nie podobało się pani?
· Jaka powinna być wspólna zabawa dzieci?
· W co najbardziej lubisz się bawić?
Zabawa jest bardzo ważna i przyjemna. Gdy dzieci bawią̨ się̨ zgodnie i dzielą̨ się̨ zabawkami,
sprawiają radość sobie nawzajem, ale także Bogu.
Ważna jest także nauka. Dzięki temu, że się̨ uczymy, zdobywamy wiedzę o rożnych rzeczach.
Potem możemy ją wykorzystać́, na przykład po to, żeby wymyślać nowe urządzenia, jak
samochód czy komputer. Gdy ktoś wymyśli coś całkiem nowego, nazywamy to wynalazkiem.
Kto się̨ pilnieuczy, może potem zostać lekarzem i ratować życie innych albo strażakiem i gasić
pożary.Te zawody są bardzo ważne. Kto wykonuje taki zawód, pomaga innym.
Narysuj kim chciałabyś lub chciałbyś zostać w przyszłości.
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
Katecheza 21.01.2022
Dziękujemy Bogu za Babcię i Dziadka.
Poznanie prawdy, że babcia i dziadek są darem Boga.
Wychowanie do szacunku dla dziadków.
Dzień babci i dziadka
Gdy Julka wstała rano, umyła się̨ i zjadła śniadanie, które przygotowała dla niej mama.
Potem zaczęła się̨ ubierać. Postanowiła założyć swoje ulubione spodnie.
– Kochanie nie możesz założyć tych spodni! Dziś jest Dzień Babci i Dziadka – powiedziała mama.
– Zaprosiłáś babcię i dziadka na przedstawienie. Pamiętasz, jak wczoraj robiłaś́ laurki?
– Tak, mamo, pamiętam, że wczoraj pomagał́aś mi rysować serce dla babci i róże dla dziadka, ale
czemu nie mogę̨ założyć ulubionych spodni? Dostałam je od babci.
– Wiem o tym. Jednak dziś jest wielka uroczystość i musisz odświętnie wyglądać. Swoim strojem
również okazujemy szacunek dorosłym, zwłaszcza gdy jest ich święto.
Myślę̨, że najlepiej będzie, gdy założysz tę sukienkę̨, którą̨ ostatnio ci kupiłam.
– Dobrze, mamo. A czy możesz mi wpiąć kwiatek we włosy?
– Oczywiście, kochanie.
Julka bez marudzenia założyła to, co zaproponowała jej mama. W przedszkolu dziewczynka
zobaczyła, że wszystkie dzieci są̨ odświętnie ubrane. Przedstawienie, które przygotowały
przedszkolaki, bardzo się̨ dziadkom podobało. Gdy Julka wręczała laurkę̨ z sercem, babcia miała
łzy w oczach ze wzruszenia.
Pytania do opowiadania:
· Jak Julka miała się̨ ubrać na uroczystość Dnia Babci i Dziadka?
· Co okazujemy dorosłym swym strojem?
· Jakie prezenty Julka przygotowała dla babci i dziadka?
Proszę porozmawiać na temat dziadków. Wymienić ich imiona.
Co my możemy zrobić dla naszych dziadków? ( pomodlić się za nich)
Pan Jezus też miał dziadków. Zobaczcie film:
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
24.01.2022
WITAJCIE JEŻYKI!!!
„TALENT I PRACA – TO ZAWSZE SIĘ OPŁACA”
„Co to jest talent?” – swobodne wypowiedzi dzieci
Porozmawiajcie o tym, jakie talenty mogą mieć ludzie, w jaki sposób można je rozwijać.
Kategorie talentów wymienionych przez dzieci można utrwalić w postaci mapy myśli.
Pytania angażujące myślenie dzieci:
- Co to są uzdolnienia/talent?,
- Jakie można mieć talenty? (np. językowe, matematyczne, plastyczne, ruchowe, społeczne, emocjonalne, itp),
- Po czym można poznać, że ktoś ma talent? (np. muzyczny, plastyczny, itp.),
- Jak i gdzie można rozwijać uzdolnienia, talenty?
Spróbujcie na zmianę rodzic – dziecko wymieniać w czym jesteście świetni, wyjątkowi, co wychodzi wam najlepiej.
„Jaki/jaka jesteś” – wzbogacanie słownictwa, utrwalanie liter, ćwiczenie słuchu fonemowego, podnoszenie poczucia włsnej wartości (zabawa niełatwa, ale ciekawa i pouczająca)
Na kartce piszemy w układzie pionowym imię dziecka oraz innych członków rodziny. Teraz szukamy słów zaczynających się od kolejnych liter imienia i pasujących do danej osoby.
Np. MONIKA
Miła
Odpowiedzialna
Niepowtarzalna
Interesująca
Kochająca
Ambitna
Uwagi dla Rodziców!
- Jeśli nie uda się znaleźć odpowiednich określeń – robimy kreskę przy literze
- Jeśli imię zawiera literę „Y” – pomijamy
- Nie unikajcie słów trudnych dla dziecka, ale starajcie się je wyjaśnić
- Starajcie skupić się na słowach pozytywnych
- Argumentujcie wybór określonego słowa i proście dzieci, żeby też to zrobiły
„Od czegoś trzeba zacząć” - opowiadanie (aut. P. Olszówka)
Jerzy trochę bał się latać. Kłopot polegał na tym, że Jerzy był orłem, a orły przecież muszą latać. Dlatego Jerzy siedział na skale i rozmyślał: JAK ZACZĄĆ?
Tata tłumaczył mu – jesteś orłem, po prostu rozłóż skrzydła, odbij się mocno i leć.
- A jak mi się nie uda?
- To spróbujesz jeszcze raz, mnie też od razu się nie udało.
- Spróbuję… - obiecał Jerzy bez przekonania
Jerzy ostrożnie wyszedł z gniazda. Skacząc ze skały na skałę, dotarł powolutku do podnóża góry i odetchnął z ulgą. Posiedzi tu do wieczora, a potem… powie rodzicom, że próbował, ale mu nie wyszło. I jakoś to będzie.
- Co za paskudne rzeczy wymyślam! – zawołał na całe gardło. Przecież rodzice mi ufają, nie mogę ich okłamywać. Przede wszystkim trzeba wystartować.
Rozłożył ostrożnie skrzydła, zrobił dwa duże kroki, machnął skrzydłami i… oderwał się od ziemi. Spojrzał w dół i wystraszył się. Zasłonił oczy skrzydłem i spadł w trawę.
- Orzeł nielot, orzeł nielot! – wykrakała wrona Robertina
- Uciekaj stąd, bo cię złapię – Jerzy zabulgotał ze złości, pobiegł kilka kroków, zamachał skrzydłami, ale… nie poleciał.
- Jerzy w swe skrzydła nie wierzy! - zawołała wrona
Orzełek miał już tego dosyć.
„Rozłóż skrzydła, odbij się mocno i leć” – przypomniał sobie słowa taty.
Spróbował. Nie udało się. Ale wiedział już kiedy się odbi
. Za drugim razem też nie wyszło. Spróbował trzeci raz. I przeleciał kilka metrów. A za następnym razem poszybował jeszcze dalej i nawet udało mu się miękko wylądować. A potem jeszcze raz i jeszcze raz. I w końcu doleciał do gniazda, gdzie czekali już na niego rodzice.
- Tato, miałeś rację! Wystarczyło rozłożyć skrzydła i odbić się.
- To jutro lecisz z nami? – zapytał tata
- Na pewno spróbuję… a jak się nie uda, to spróbuję jeszcze raz i jeszcze raz. Aż się nauczę i będę świetnym lotnikiem. Orły się nie poddają, prawda?! – zawołał Jerzy
Zabawa „Prawda czy fałsz” – pytania dotyczące treści utworu
- Jerzy bał się pająków (fałsz – a czego?)
- Tata udzielał mu rad (prawda)
- Jerzy nie chciał oszukiwać rodziców (prawda)
- Wrona zachowała się właściwie (fałsz – dlaczego?)
- Jerzy nauczył się latać (prawda)
- Jerzy był ambitny i pracowity (prawda – wyjaśnij).
Można wymyślić też inne zdania.
Dodatkowo porozmawiajcie z dziećmi nt:
- „Jak powinna zachować się wrona, żeby wesprzeć Jerzego?;
- Jak się czujecie gdy coś wam nie wychodzi, a ktoś was krytykuje?; - - Jak wyjaśnić określenie „nie rób drugiemu, co tobie nie miłe”?;
- Co to znaczy „być w czymś prawdziwym orłem”?
Rodzice! Podajcie dzieciom przykłady oparte na własnych doświadczeniach, kiedy sami czegoś nie umieliście a dzieki pracy i wytrwałości udało się wam osiągnąć sukces. To bardzo motywuje!!!
„Nie poddawaj się! – kiedyś możesz zostać „orłem”
Dzieci mogą wykonać czynności, które jeszcze sprawiają im jakieś trudności, co jeszcze nie wychodzi im znakomicie, w czym nie czują się jeszcze „orłami” (np. wiązanie sznurówek, liczenie, znajomość liter, rysowanie, odczytywanie sylab, wyrazów, prostych zdań, segregowanie, sprzątanie zabawek, czynności ruchowo-sportowe, itp - ustalcie to wspólnie!)
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAMY WAS NASZE „ORŁY” .
Pani Maja i Pani Dorotka
Dzień dobry.
Witam Pszczółki na zajęciach muzyczno - rytmicznych.
Zapraszam Was do wspólnej zabawy
Zaczynamy:
Marsz w kole do muzyki z poniższego linku:
Proszę o słuchanie w domu kilka razy muzyki do której po kilku wysłuchaniach postarajmy się klaskać do rytmu (można też zagrać na instrumentach perkusyjnych, jeśli są w domu, link do muzyki poniżej:
proszę o nauczenie się tekstu, w lutym 2022 r. będziemy śpiewać do tego tekstu piosenkę:
Jest taki ogród zaczarowany, po którym chodzą śnieżne bałwany.
Duże bałwany, bałwanki małe, wszystkie ze śniegu i jak śnieg białe.
Choć mróz największy i śnieżek prószy, bałwankom nigdy nie marzną uszy.
Za to, gdy słońce trochę przygrzeje, to czary – mary nos im topnieje.
Dziękuję za wspólną zabawę
Pan Zdzisiu
Witam WAS serdecznie MOJE KOCHANE DZIECIACZKI!!!
Niestety nie spotkamy się dziś osobiście….
zapraszm więc na nauczania zdaalne.
Dziś robimy najpierw rozgrzewkę:
I jak Wam idzie? mam nadzieję daliście radę.
To teraz zapraszam na ćwiczenia właściwe, raz, dwa, dacie radę:
Wspaniale, widzę ze idzie Wam bardzo dobrze.
Kochani na koniec ćwiczeń kładziemy się i odpoczywamy:
Bardzo dziękuję moi mili, Pięknie ćwiczyliście
Do zobaczenia W PRZYSZŁYM TYGODNIU
Pozdrawiam serdecznie
Pani Bożenka
21.01.2022
WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!
SERCE PEŁNE UCZUĆ
„Serce babci i dziadka” – burza mózgów, tworzenie przymiotników
Przygotowujemy serce wycięte z papieru (dzieci mogą same narysować i wyciąć serce)
Na początku dzieci palcami obu rąk jednoczenie rysują po konturze serca. Następnie podają jak najwięcej określeń babci i dziadka, które rodzic zapisuje w środku serca. (np. dziadkowie są: pomocni, życzliwi, kochający, pracowici, uśmiechnięci, czuli, kochani, mają dla mnie czas, itp. – zapisujemy wszystkie podane przez dzieci określenia)
Aktywności utrwalające literkę „S,s” – poznaliśmy ją już w przedszkolu
- dzielenie na sylaby, głoski wyrazu „serce”
- rysowanie litery „S” palcem lub patyczkiem na podkładzie z soli, mąki lub kaszy (w ten sposób można utrwalać pisownię innych liter)
- odczytywanie sylab: sa, so, se, su, as, os, es, us (przygotowujemy dzieciom kartoniki z tymi sylabami i prosimy, aby dziecko wskazało odpowiednią sylabę, wypowiedzianą przez rodzica lub odczytało wskazaną sylabę)
- szukanie słów, w których słychać głoskę „s” na początku (np. smok, serce, słowo, ser, itp.), na końcu (np. lis, las, autobus, głos, itp.), w środku wyrazu (np. pasek, lasek, kask, listek), a dla ambitnych na początku i na końcu wyrazu (np. sos, stos, seans, stres, itp.)
- łaczenie sylab w wyrazy np. sa-la, ma-sa, so-da, itp. (dla chętnych- potrzebne będą przygotowane przez rodziców kartoniki z sylabami)
- „Wyrazowy dywan” – przygotowujemy dzieciom kartoniki z wyrazami zawierającymi literę „s”: np. sok, smok, kasa, masa sala, pas, kosmos, ser, parasol, samolot, itp. oraz dowolne wyrazy bez litery „s”. Zabawa polega na tym, że dzieci tańczą przy muzyce. Gdy muzyka ucichnie stają przy kartoniku na którym jest wyraz z literą „s” i próbują go odczytać (dla ambitnych)
„Zabawa z kłębkiem” (włóczki, wełny, nici – kto czym dysponuje)
- siedzimy naprzeciwko siebie (rodzic – dziecko) i rzucamy do siebie kłębek, jednocześnie mówiąc do siebie miłe słowa (np. lubię cię, jesteś wspaniały, lubię, gdy się do mnie uśmiechasz, kocham cię, itp. – to wbrew pozorom nie jest wcale takie łatwe!!!)
„Zwijanie na czas” – zabawa zręcznościowa ćwicząca małą motorykę i skupienie. Potrzebne będą dwa kłębki wełny lub włóczki. Na umówiony sygnał dziecko i rodzic nawijają nić na rękę, linijkę, itp. Kto nawinie więcej, ten wygrywa. Rodzice – bądźcie wyrozumiali!!! (czas nawijania to np. czas trwania jakiegoś utworu muzycznego lub czas ustalony wspólnie np. na minutniku do gotowania jajek)
- układanie wzorów z wełny, włóczki, np. określone figury geometryczne, obiekty, litery (np. „s”,) cyfry, itp. (wg określonego przez rodzica wzoru, wg pomysłów dzieci)
„Kwiz o babci i dziadku”
Rodzic wypowiada zdania, a dziecko umówionym gestem określa czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe (umówcie się co do gestów).
- Babcia to mama mamy lub taty (prawda)
- Święto babci i dziadka obchodzimy latem (fałsz)
-Babcia, będąc małą dziewczynką nie bawiła się z innymi dziećmi (fałsz)
- Dziadek kiedyś był małym chłopcem i też miał dziadka (prawda)
- Nie wolno pomagać dziadkowi (fałsz)
- Babcia lubi, gdy wnuki są niegrzeczne (fałsz)
- Jesteś synem/córką babci (fałsz ), itp
„Skarby babci i dziadka” – zabawa dla tych, którzy posiadają w domu przedmioty „retro” czyli takie, których powszechnie nie spotyka się dzisiaj. Spytajcie państwo dzieci co to jest lub do czego służyły te przedmioty (np. płyta winylowa, kaseta magnetofonowa, kaseta video, papiloty, makutra, pióro na atrament lub naboje, syfon do wody gazowanej, telefon stacjonarny, itp.)
Kochane dzieci złóżcie dziś życzenia swoim Babciom, a jutro Dziadkom, ucałujcie ich mocno i wręczcie im prezenty wykonane w przedszkolu.
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAM WAS RADOŚNIE I Z UŚMIECHEM. Pani Maja
„Herbatka u babci i dziadka” – zabawa logopedyczna
Przygotowujemy serduszko z papieru, łyżeczkę, papier i kredki
Na początku „wizyty” u babci i dziadka dzieci przesyłają całuski, pamiętając o głośnym cmoknięciu. Nastepnie podrzucamy i dmuchamy na papierowe serduszko, tak, aby jak najdłużej utrzymało się w powietrzu. Na koniec dzieci otrzymują łyżeczkę i odrysowywują ją na kartce. Teraz przy pomocy kredek zamieniają odrysowaną łyżeczkę w coś innego (myślenie niestandardowe)
„Życzenia dla babci, życzenia dla dziadka” – zabawa słowna
Dzieci formułują samodzielnie życzenia, rodzice zapisują.
Początek zdania może być taki: „Babci życzę…”, Dziadkowi życzę…”
„Ciasteczko dla babci i dziadka” – działania plastyczne
Z kolorowej plasteliny dzieci formują ciasteczka. Komu uda się ulepić najwięcej pysznych ciasteczek?
„Ile wyrazów?” – zabawa dydaktyczna
Potrzebne będą dowolne liczmany
Rodzic wypowiada dowolne zdania zwiazane z babcią lub dziadkiem. Zadaniem dzieci jest ułożenie przed sobą tylu liczmanów, ile wyrazów znajduje się w wypowiedzianym zdaniu. Przykładowe zdania: Kocham moją babcię. Mój dziadek jest wspaniały. Babcia opowiada ładne bajki. Dziadek naprawia mój rower, itp. (wypowiadamy zdania powoli, akcentując każde słowo)
„Utrwalamy literki”
Rodzice piszą (lub drukują) dziecku na kartce wyrazy (literami drukowanymi): np. BABCIA, DZIADEK, SERCE, RODZINA, KOCHAM, ALBUM lub inne dowolne. Zadaniem dzieci jest odnalezienie wypowiedzianych przez rodzica liter i zakreślenie ich kredką, np. poszukaj literki „B”, „A”, „O”, itp.
„Album Rodzinny” – spędźcie miło czas przy oglądaniu rodzinnych albumów ze zdjęciami. Powspominajcie i porozmawiajcie o wydarzeniach uwiecznionych na zdjęciach.
POWODZENIA!!!
POZDRAWIAM WAS OPTYMISTYCZNIE (ale trudne słowo!!! Co ono oznacza?). Pani Maja
7.05.2021r. (piątek)
Temat dnia: Każdy może być malarzem.
Ćwiczenia poranne z przyborem nietypowym – krzesło.
https://www.youtube.com/watch?v=FA_jeo7DLa4
Wprowadzenie do tematu dnia zagadką. Odgadnij nazwę zawodu:
Kto za pomocą farb i pędzla,
na płótnie lub na papierze,
świat w piękne barwy ubierze? (malarz)
Co robi malarz?
Na obrazkach przedstawione są przedmioty związane z pracą malarza (zarówno malarza artysty, jak i malarza pokojowego). Dokładnie je
obejrzyjcie.
http://www.zsp-laka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/Corobimalarz.pdf
A teraz, obrazki, na których jest przedstawiony malarz artysta oraz malarz pokojowy:
http://www.zsp-laka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/Malrze.pdf
Dopasuj do malarzy odpowiednie przedmioty.
- Czy wiecie jakie są podobieństwa i różnice w zawodzie malarza artysty i malarza pokojowego?
Pewien malarz, mało znany - obejrzyjcie poniższy filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=WGEjVFAZmqA
Rozmowa na temat „przygód malarza”.
„Malujemy obraz” - masażyk - dziecko zwrócone do nas plecami.
Namaluję tu obrazek - masujemy plecy dłońmi
W bardzo grubej ramie. - rysujemy palcem prostokąt
Kropka, kropka i kreseczka - stukamy opuszkami palców
To początek obrazeczka. - stukamy opuszkami palców
Dodaj koło oraz fale - palcami rysujemy wzory
Idzie nam już doskonale. - łaskoczemy po plecach
„Język malarzem” - gimnastyka buzi.
http://www.zsp-laka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/1475.pdf
„Malarskie pozy” - improwizacje ruchowe do utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe.
https://www.youtube.com/watch?v=bJmO1g1jlKQ
Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju do rytmu muzyki poważnej. Gdy muzyka przestaje grać dzieci przybierają pozę w jakiej chcieli by
być namalowani.
„Artysta malarz” - prezentacja multimedialna.
https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8
Rozmowa kierowana w oparciu o film.
Co dawało malarzom pomysł na obraz, czyli czym inspirowali się malarze?
Jedni przyrodą, inni otaczającymi ich ludźmi, jeszcze inni przedmiotami i różnymi aktywnościami.
Rodzaje malarstwa.
https://www.smaczneobrazy.pl/obrazy-abstrakcyjne/
https://www.artgeist.pl/obrazy/krajobrazy/marynistyczne/nadmorski-pejzaz-latarnia-morska-56778/
https://muralo.pl/obraz-majestatyczny-krajobraz-gorski-15029
https://www.obrazyolejne.com.pl/portrety-zwierzat/
„Malowanie muzyki” - zabawa muzyczna z wstążkami wykonanymi z bibuły do utworu Jana Sebastiana Bacha
pt. „Orchestersuite Nr. 2 – Badinerie”. Ćwiczenia na pokazywanie zmienności rytmu.
https://www.youtube.com/watch?v=afrmEWN-G4Y
Rodzic stoi zwrócony przodem do dzieci. W rytm muzyki dzieci naśladują ruchy wykonywane przez prowadzącego. Przykładowe ruchy
zgodnie z rytmem i tempem: kreślenie dużych okręgów, fal, zygzaków, obrotów wokół własnej osi wraz z zygzakami. Następnie dziecko
pokazuje, a rodzic powtarza
W pracowni malarza.
Pobawimy się teraz w mieszanie kolorów. Gotowi! Będzie dobra zabawa!:)
Przygotujcie: miseczki, farby w kolorze: czerwonym, niebieskim i żółtym, kartki z bloku rysunkowego, pędzle.
Zobaczycie, krótkie filmiki - kolorowy eksperyment.
https://www.youtube.com/watch?v=pY3pT1dU_sQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ya3Mm1gJnq0
A teraz sami zamieńcie się w malarzy – artystów i z kolorów, które stworzyliście namalujcie piękny obraz (na dowolny temat).
Zadania dla chętnych.
Malowanie włóczką | technika drukowania za pomocą kawałka włóczki | malowanie - rysowanie
https://www.youtube.com/watch?v=5YKoFazLZYs
„Jak namalować martwą naturę z jabłkiem i gruszką krok po kroku, lekcja dla początkujących.
https://www.youtube.com/watch?v=ZCEsRmxyioE
„Jestem malarzem” – dzieci wykonują pracę plastyczną farbami.
Tematem jest „Martwa natura”, rodzic ustawia dwa przedmioty na krześle np. wazon i kubek i tłumaczy dziecku, że jego zadaniem jest
namalowanie wystawionych rzeczy.
POWODZENIA NASI MALI ARTYŚCI!
Maryja Matką i Królową Polski - zajęcia 04.05.2021r.
Kształtowanie postawy dziecięcej ufności wobec Maryi, Matki Jezusa.
Maryja jest naszą najlepszą Matką. Troszczy się̨ o każdego z nas.
O wszystkich naszych problemach mówi Jezusowi i prosi, by On nam pomagał. Maryja zawsze wspierała Jezusa. Gdy Jezus umierał na krzyżu, nie było przy Nim tych, którym przywrócił zdrowie, którym wyświadczał dobro. Uciekli również̇ Jego uczniowie. Została tylko Maryja oraz najmłodszy z uczniów – Jan. Jezus, widząc swoją Matkę̨ i ukochanego ucznia – Jana, w słowach „Oto Matka Twoja” wskazał Janowi, że Maryja będzie matką wszystkich ludzi.
W naszej ojczyźnie jest wiele miejsc, w których w szczególny sposób wraz
z Maryją oddajemy część́ dobremu Bogu. Sanktuarium, które odegrało największą rolę w dziejach narodu polskiego, to Jasna Góra, nazywana często duchową stolicą Polski. Jest to klasztor położony na wzgórzu zwanym Jasną Górą w miesicie Częstochowie.
Jasna Góra
– Babciu, dlaczego na obrazie Maryi są takie rysy? – zapytałam.
– Posłuchaj Kasiu – powiedziała babcia. – To długa, ale piękna historia. Kiedyś́ do klasztoru włamali się źli ludzie i ukradli obraz. Włożyli go na wóz i chcieli uciec. Przerazili się, gdy konie nie mogły ruszyć z miejsca. Ze złości pocięli szablą obraz z wizerunkiem Maryi i wyrzucili. Bardzo zniszczony obraz wrócił do klasztoru. Król Polski zajął się jego odnowieniem. Zada- nie to powierzył znakomitym malarzom. Ci jednak w żaden sposób nie mogli zamalować́ rys spowodowanych cięciem szabli. I tak nawet dzisiaj możemy je oglądać́.
– Kasiu – powiedziała babcia. – Popatrz jeszcze raz na twarz Maryi, na jej oczy. Ma oczy jak najlepsza mama. Patrzy z zatroskaniem na wszystkich ludzi, a szczególnie na tych, którzy się modlą̨ razem z Nią̨. Polacy bardzo polubili tę twarz Maryi. Wiedzieli, że zawsze mogą̨ Jej po- wiedzieć́ o swoich kłopotach i zmartwieniach. Do Niej zwracali się̨ również wtedy, gdy na nasz kraj napadli wrogowie – Szwedzi. Napastnicy bardzo szybko zdobyli Warszawę, Poznań́, Kraków i dotarli do Jasnej Góry. Było to już̇ ostatnie ważne miejsce do zdobycia. Pod murami Jasnej Góry stanęło do ataku kilka tysięcy wojsk szwedzkich. Na szczycie natomiast tylko niewielu polskich żołnierzy i zakonników. Walka trwała cztery dni i skończyła się̨ zwycięstwem rycerzy Maryi. Cudowna obrona Jasnej Góry zmobilizowała Polaków do walki i atak szwedzki został odepchnięty. Polska cieszyła się̨ wolnością̨, a król ogłosił Maryję Królową Polski, dziękował za odniesione zwycięstwo i złożył w imieniu narodu uroczyste ślubowanie. Coraz częściej Polacy zaczęli stawać́ do apelu, śpiewając o godzinie 21.00 „Maryjo Królowo Polski...”.
Pytania do opowiadania:
– Które sanktuarium maryjne nazywamy duchową stolicą naszej Ojczyzny?
– Dlaczego na obrazie Matki Bożej Częstochowskiej są̨ widoczne rysy?
– Dlaczego król Polski ogłosił Maryję Królową naszej Ojczyzny?
Maryja, nasza mama zajęcia 06.05.2021r.
Miesiąc maj rozkwita za oknami. A dla nas, katolików, to także czas szczególnego zwrócenia się do Matki Bożej. W dzisiejszej katechezie postaramy się wytłumaczyć, że Maryja to nie tylko mama Pana Jezusa, ale także… nasza mama!
Dlaczego w ten sposób modlimy się w maju do Maryi?
Tak to z mamami bywa, że gdy są blisko nieraz ciężko jest słuchać ich porad, wskazówek, a dziecko – duże czy małe – pragnie już samo za siebie decydować. Ale gdy tylko mama zniknie za rogiem (także rogiem przedszkola) okazuje się, że jest potrzebna, najlepiej tu i teraz. Od wieków Kościół traktuje Maryję nie tylko jako Matkę Boga, ale również jako Matkę każdego wierzącego, który może się do niej zwracać w każdej potrzebie. Bo czy możliwym jest, żeby dobra Mama nie wysłuchała prośby swego dziecka? Co roku w maju prosimy ją jakoś szczególnie, wyjątkowo. Chyba również dlatego, że właśnie w tym miesiącu bardzo chcemy ją zobaczyć. A skoro wiemy, że jest to tutaj, na ziemi, bardzo, bardzo trudne, szukamy innych sposobów, by spojrzeć w oczy naszej Niebieskiej Mamie: gromadzimy się przy kapliczkach na wspólną modlitwę. Dlaczego akurat kapliczki? Odpowiedzi na to pytanie szukał oczywiście Piotrek. Sprawdźmy czy udało mu się ją znaleźć…
Pan Jezus kocha swoją Matkę-Maryję. Okazywał to swoim życiem. Pan Jezus chce, aby Maryja – Jego Matka – była również naszą Mamą. Kiedy Pan Jezus został ukrzyżowany, Maryja stała pod krzyżem wraz z uczniem Janem.
Proszę odczytać fragment z Pisma Świętego:
„Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: Niewiasto, oto syn Twój. Następnie rzekł do ucznia: Oto Matka twoja”(J 19,26- 27a).
– Kto stał pod krzyżem Pana Jezusa?
– Co Pan Jezus powiedział do swojej Matki?
– Co Pan Jezus powiedział do Jana?
Maryja z woli Pana Jezusa została Matką nas wszystkich, a my staliśmy się Jej dziećmi. Możemy Ją nazywać naszą Matką.
Maryja – Matka Boża bardzo nas kocha i opiekuje się nami. Powinniśmy Jej za to dziękować i okazywać, że Ją kochamy.
Szczęść Boże
Katechetka Dorota
Witajcie dzieciaki!
Droga Słońca
Spójrzcie w niebo. Jak teraz wygląda? Jest zachmurzone, czy przeciwnie - oszałamiające swym błękitem? A może jest już noc, widać gwiazdy i rogal księżyca?
Niezależnie od tego jak niebo przedstawia się w danej chwili w rzeczywistości, od tego mamy wyobraźnię, by wyczarować sobie niebo jakie tylko chcemy.
Zamknijcie oczy i słuchając kompozycji Zdzicha wyobraźcie sobie SŁOŃCE na tle bezchmurnego nieba. Zobaczcie jak sobie powoli spaceruje po niebieskiej łące, jak wstaje wcześnie rano i łaskocze nas w oczy, potem idzie coraz wyżej i wyżej, grzeje swoimi promieniami i oślepia światłem... Aż wreszcie wieczorem, zmienia barwy na odcienie pomarańczy i czerwieni, i następnie skrywa się za horyzontem przed goniącym je księżycem... Udanego fantazjowania i miłego słuchania ;-)
Pozdrawiam
Pan Zdzisiu
6.05 (czwartek) 2021r.
WITAJCIE JEŻYKI!!!
PO BURZY TĘCZA
Tęcza dla dzieci malowana różdżką – Czy wiesz jak – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
„Kolory tęczy” – zabawa dydaktyczno - taneczna. Potrzebne będą paski krepiny lub wstążki w kolorach tęczy.
Rozkładamy przed dzieckiem paski w kolorach tęczy.
- Podziel na sylaby nazwy wszystkich kolorów tęczy.
- Które kolory wprawiają cię w radosny nastrój, a które w smutny? (dziecko odpowiada).
- Wybierz taki kolor, który będzie pasował do twojego dzisiejszego nastroju.
- Powiedz dlaczego wybrałaś/wybrałeś taki kolor.
Włączamy dowolną muzykę, a dziecko tańczy z wybranym paskiem – taniec kreatywny.
„Tęcza” – wysłuchanie wiersza H. Ożogowskiej. Ćwiczenie myślenia skojarzeniowego.
„Tęcza”
Lśni na niebie tęcza, śliczna, kolorowa
Pytają się dzieci: - kto ją namalował?
Słonko malowało pędzelkiem ze złota
Udała się słonku malarska robota.
- Co opisała poetka w wierszu?
- Jak wyglądała tęcza?
- Kto ją namalował?
- Co ci przypomina tęcza?
Jak powstaje tęcza? – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=1v49ZHkJXa8
Układanie rymowanek – dopowiadanie wyrazów, które się rymują
- Żółte słońce jest bardzo ….. (gorące)
- Tęcza to dziwne zjawisko, jest daleko, a wydaje się, że jest ... (blisko)
- Kiedy słońce zasłonią chmury, wtedy świat jest bardzo … (ponury)
Poszukajcie rymów do innych wyrazów: kropelka – np. butelka, burza – np. róża, błyskawica – np. ulica, kotek – np. płotek,
konik – np. wazonik, itp. Wymyślajcie i świetnie się przy tym bawcie!!!
„Kolory” – zabawa ruchowa.
Rozkładamy na podłodze kartki papieru w różnych kolorach. Dziecko biega po pokoju. Na hasło np. czerwony – staje na kartce w
wymienionym kolorze lub wymieniamy nazwę koloru dzieląc ją na sylaby, np. czer-wo-ny. Możemy też utrwalać nazwy kolorów w języku
angielskim: blue – niebieski, red- czerwony, orange – pomarańczowy, itp
„Barwna kasza” – praca plastyczna.
Dziecko otrzymuje wyrysowane na sztywnej kartce kontury tęczy, które smaruje klejem. Następnie wypełnia je kaszą (najlepiej jasną).
Ostatnim etapem pracy (gdy podkład wyschnie) jest pomalowanie każdego konturu innym kolorem w odpowiedniej kolejności: czerwony,
pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy.
Na koniec bajka:
Bajki dla dzieci – RODZINA TREFLIKÓW – sezon 1 – odc.1 – „Tęcza” – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=tKw2-En1tTw
POZDRAWIAMY WAS TĘCZOWO!
Pani Maja i Pani Dorotka
5.05 (środa) 2021r.
WITAJCIE JEŻYKI!!!
BURZA I… PO BURZY
„Uwaga! Pada deszcz” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Ustalamy miejsce, w którym dziecko będzie mogło schronić się przed deszczem (np. dywan). Swobodny bieg. Na hasło: „deszcz pada” dziecko udaje się na wyznaczone miejsce, przykuca i naśladuje odgłosy spadających kropel deszczu: kap, kap, kap (wolno, szybko). Jeśli usłyszy hasło „burza” – naśladuje odgłosy grzmotów i groźny szum wiatru. Przy słowach „już po burzy” chodzi po pokoju i głęboko oddycha (wdech nosem, wydech ustami z artykulacją aaaaa).
„Deszcz i wiatr” – opowiadanie dźwiękonaśladowcze z wykorzystaniem gazet.
- padają pojedyncze krople deszczu – stukanie wolno palcem w rozłożoną i trzymaną w ręce gazetę
- deszczowych kropli jest coraz więcej – stukanie szybko kilkoma palcami w gazetę
- nagle zerwał się wiatr – pocieranie jednym końcem gazety o drugi
- deszcz zmienił się w ulewę – uderzanie całą ręką w gazetę
- nagle na niebie pojawiła się błyskawica – energiczne rozdarcie gazety
- zaraz potem rozległ się grzmot – mocne zgniecenie gazety
- wreszcie wiatr zaczyna cichnąć – pocieranie ręki zgniecionym kawałkiem gazety
- na niebie pojawiło się słońce – wspięcie na palcach z kulą z gazety trzymaną nad głową
„Co to jest burza, jak wygląda, jak powstaje?” – w dostępnych w domu materiałach (książki, Internet, czasopisma, obrazki, itp.) poszukajcie wraz z rodzicami informacji związanych z burzą.
Wiersze dla dzieci – Burza – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=RJ0UCU3gbLE
Burza. Wszystko zaczyna się od przedszkola – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM
Burza – doświadczenie Scholaris – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4
Eksperyment 5 „Przygoda z burzą” – You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=2NPlICH4IQg
Rozwiązywanie zagadek o burzy:
Płyną po niebie, znasz je i wiesz,
Że gdy są ciemne może być deszcz (chmury)
Kiedy on pada to kalosze wkładasz (deszcz)
Jasnym promieniem niebo przecina, gdy burza się zaczyna (błyskawica)
Kiedy wyjdzie zza chmury, to mocno grzeje
I się do nas wesolutko smieje (słońce)
Gdy słońce świeci i deszcz jeszcze kropi
Ona na niebie barwny mostek robi (tęcza)
Po rozwiązaniu zagadek narysujcie na kartonikach symbole zjawisk pogodowych i ułóżcie je w takiej kolejności jak przebiega burza (ciemne chmury, deszcz, błyskawica, słońce, tęcza)
„Burza” – praca plastyczna techniką kolażu.
Kolaż – technika artystyczna polegająca na tworzeniu kompozycji z różnych materiałów i tworzyw. Są one naklejane na płótno lub papier i łączone z tradycyjnymi technikami plastycznymi.
Potrzebne będą: karton, folia, tektura falista, kawałki tkanin, flamastry, kredki, klej, nożyczki lub takie materiały jakie są dostępne w domu.
Życzymy twórczej pracy!!!
Na koniec bajka:
Hocus i Lotus – odc 3 – burza – bajki dla dzieci po polsku - You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=h-Sue_2z5Uk
POZDRAWIAMY WAS MAJOWĄ T Ę C Z Ą !
Pani Maja i Pani Dorotka
Dzień dobry
Zapraszamy do ukierunkowanych ćwiczeń w domu
Na początek wesoła rozgrzewka – „Wyprawa przez Wielki Kanion”
Sprawne stopy – propozycje ćwiczeń wzmacniających mięśnie podeszwowe stóp, ale także poprawiających równowagę i koordynację obustronną w zadaniach np. Motylek, Palce-pięty, Łaskotki
Ćwiczenie stopami ze zwiniętymi skarpetkami:
Zabawy z nakrętkami – dozowanie siły mięśni palców i ćwiczenia precyzji ruchu
Gra z nakrętką – dobry sposób na pobudzenie koncentracji
Skoki obunóż w worku z dodatkowym zadaniem ( to może okazać się trudnym zadaniem, ale warto podejmować próby zaczynając od krótkiego odcinka)
Pora na relaksację
Zabawne masażyki/ propozycje na każdy dzień/
Gratulujemy dobrego treningu!
Zachęcamy do powtarzania ulubionych zabaw i dbania o kondycję psychofizyczną w każdym dniu w bezpiecznych warunkach!
Dziękuje
Pani Bożenka
4.05 (wtorek) 2021r.
WITAJCIE JEŻYKI!!!
Temat: DZWONIĄ MAJOWEGO DESZCZU KROPLE
„Taniec w deszczu” – opowieść ruchowa (dzieci ilustrują treść ruchem, gestem, dźwiękiem). Ćwiczenie kreatywności.
Jest piękny dzień. Słoneczko świeci na niebie, lekki wietrzyk porusza listki drzew, słychać śpiew
ptaków. Na placu zabaw wesoło bawią się dzieci: dziewczynki skaczą przez skakankę, chłopcy
bawią się w jazdę samochodem. Wtem zrywa się silny wiatr. Liście szeleszczą na wietrze: sz, sz,
sz, drzewa zaczynają się wyginać raz w jedną, raz w drugą stronę. Słońce zasłoniła chmura, z
której spadają pierwsze krople deszczu: kap, kap, kap. Dzieci biegną pod drzewa. Na szczęście
wkrótce przestaje padać. Dzieci wychodzą spod drzew i zaczynają podskakiwać z radości. Na
ziemi widać kałuże. Dzieci zakładają kalosze i z ochotą biegają po kałużach, wołając głośno:
chlap, chap, chlap.
Zabawa plastyczna rozbudzająca wyobraźnię i pomysłowość dziecka „Zamień kałużę w coś…” (pomoce: kredki, kartka)
Rysujemy dziecku „kałużę” w dowolnym kształcie. Zadaniem dziecka jest przeistoczyć ją w
dowolny rysunek. Zamieniamy się rolami – dziecko rysuje kształt „kałuży” – rodzic zamienia ją
w coś innego.
„W czasie deszczu dzieci się nudzą?” – rozmowa o spędzaniu czasu w deszczowe dni.
Dziecko przedstawia swoje pomysły zabaw i zajęć. (mamy okazję dowiedzieć się jakie są ulubione
działania, zainteresowania dziecka). Rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na
zadany temat.
„Deszcz majowy” – słuchanie ze zrozumieniem wiersza L.Staffa, poszerzanie zasobu słownictwa
Słońce świeci, deszczyk pada
Czarownica się podkrada.
Chodźcie, chodźcie dzieci!
Z nieba złoty deszczyk leci
Maj na ziemi! Deszcz o wiośnie
Kogo zmoczy ten urośnie.
Świeżą trawę skropi rosą
Będziem po niej biegać boso,
Będziem wstrząsać mokre drzewa
Niech nas zlewa, niech nas zlewa.
Rosi deszczyk nam na głowy
Srebrny, złoty, brylantowy.
Iskry, perły i diamenty
Lecą z chmury uśmiechniętej
To klejnoty, a nie deszcze…
Jeszcze, jeszcze…jak szeleszcze,
Szepce, szemrze, szumi, śpiewa
Trawy cieszą się i drzewa.
„Prawda czy fałsz” – gra, sprawdzanie stopnia zrozumienia i zapamiętania utworu.
Dziecko:
- kciukiem w górę oznajmia, że zdanie jest prawdziwe,
- kciukiem w dół – że zdanie nie jest zgodne z treścią wiersza.
- Słońce świeci, deszczyk … gada – fałsz (pada)
- Z nieba… zielony deszczyk leci – fałsz (złoty)
- Świeżą trawę skropi rosą, będziem po niej biegać…w butach – fałsz (boso)
- Szepce, szemrze, szumi… ziewa – fałsz (śpiewa)
- Trawy cieszą się i drzewa – prawda. Można zadać pytanie dlaczego?
UWAGA! Jeśli dzieci pamiętają, jak poprawić błąd w usłyszanym zdaniu, mogą to zrobić same.
Jeśli nie – podajemy prawidłowy wyraz.
Ćwiczenie słuchu fonemowego – jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu wyrazów
występujących w wierszu: SŁOŃCE (s-e), DESZCZYK, PADA, MAJ, TRAWA, GŁOWA,
ROSA, PERŁA, MOKRE.
„Pogoda” – można przygotować kilka obrazków ilustrujących zjawiska atmosferyczne, np.
słońce, deszcz, chmury, wiatr, burza, itp. Zadaniem dzieci jest utworzenie określeń związanych
ze stanem pogody, np. słońce – jest słonecznie, deszcz – deszczowo, wiatr – wietrznie, chmury –
pochmurno, itp.
„Deszcz jest muzyką” – malowanie techniką „mokre w mokre”, inspirowane muzyką. Przy
użyciu farb akwarelowych dzieci malują pędzlem na nawilżonej wodą kartce. Jeśli w domu nie
ma tego typu farb dziecko rysuje, maluje (dostępnymi farbami) pędzlem, palcami lub dowolnym
narzędziem malarskim.
Propozycje muzyczne
Arteterapia – malowanie do muzyki. Sens arte - You Toube
https://www.youtube.com/watch?v=jF8lELEtrU8
POZDRAWIAMY WAS MAJOWYM DESZCZEM!
Pani Maja i Pani Dorotka
30.04 (piątek)
Temat: 2 maja - Dzień Flagi Rzeczypospolitej.
„Pocztówkowe puzzle” – układanie obrazków z części, opowiadanie o swoim obrazku.
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Rodzic daje dziecku pocztówkę pociętą na elementy. Zadaniem dziecka jest ułożyć
pocztówkę i opowiedzieć, co przedstawia.
„Skok przez Polskę” - opowieść ruchowa.
Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy
się rozegrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują
ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęsą z zimna). Spróbujmy
zanurkować - bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy
dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za
drugim). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż). Wspinamy się
na najwyższy szczyt - Rysy, nie jest to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne
widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).
ZAJĘCIE DYDAKTYCZNE - ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA
„Polska – mój kraj” – rozmowa na temat symboli narodowych Polski.
• Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi naszego kraju,
• Ukazanie prawidłowej postawy: na baczność, podczas słuchania hymnu Polski,
• Kształcenie postawy patriotycznej u dzieci,
• Budzenie miłości i szacunku do własnej Ojczyzny.
Przebieg:
Wprowadzenie do tematu zagadką
Biel jest na niej i czerwień, powiewa, gdy wiatr się zerwie (flaga)
Piosenka „Nasza Flaga”.
https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk&list=TLPQMjkwNDIwMjH0lZOu23EKOQ&index=2
„Barwy ojczyste” - recytacja wiersza Cz. Janczarskiego.
„Barwy ojczyste”
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel jest i czerwień,
Czerwień – to miłość,
Biel serce czyste…
Piękne są nasze barwy ojczyste.
ZABAWY ZGODNE Z ZAINTERESOWANIAMI DZIECI
Zabawy na placu z wykorzystaniem skakanek.
• Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej u dzieci.
„Figurki” - zabawa ruchowa.
Dzieci biegają swobodnie, na sygnał słowny rodzica: „figurki”, zatrzymują się, „przybierają
różne pozy - figurki” i nieruchomieją.
„Zmień ruch” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
• Kształcenie odwagi u dzieci poprzez pokazywanie ćwiczeń.
Rodzic pokazuje ćwiczenie, dziecko je wykonuje. Następnie dziecko pokazuje ćwiczenie, osoba dorosła je wykonuje.
Masażyk „Strumyk” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak.
Tu jest las, tam strumyk płynie - uderzamy palcami po plecach, rysujemy zygzak
Coś zalewa, coś ominie - dłonią masujemy plecy potem rysujemy zakole
W strumyku rybki pływają - palcami rozłożonej dłoni rysujemy fale
i tak pyszczki otwierają - skubiemy dziecko po plecach dwoma palcami
Dzień flagi – słuchowisko:
BAJKA SLUCHOWISKO M. Strykowska-zarembadzien flagi
Oglądanie filmu Polska-moja ojczyzna cz.1 + zadania dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM
„Mój kraj, moja Ojczyzna” – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak.
W kraju moim Wisła płynie, z papieża kraj mój słynie.
Jak ten kraj nazywa się, każdy z was na pewno wie. (Polska)
Łopocze w biało - czerwonym kolorze.
Kto z was jej nazwę zgadnąć mi pomoże? (flaga Polski)
Nasza flaga dwa kolory ma.
Jakie są? Czy ktoś odpowiedź zna? (biały i czerwony)
Z białym ptakiem tarcza czerwona.
Czy wiesz może czym jest ona? (godło Polski)
To ptak w złotej koronie, choć nie siedzi na tronie.
Białą głowę i skrzydła ma. Może, dzieci, ktoś go zna? (Orzeł Biały)
Na jednej ziemi wiele państw leży
i do tej ziemi Polska przynależy. (Europa)
POLSKA - zagadki tematyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=20_HspeIrEA
Prace plastyczne:
Orzeł z dłoni - https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY
Orzeł z origami - https://www.youtube.com/watch?v=cW96Ap0l2QI
Symbole narodowe - piosenka - https://www.youtube.com/watch?v=T9aNfHSjwjA
Symbole narodowe dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=vNl7ZI7Co2Y
Polska - Piosenki dla dzieci bajuabju TV pieśni patriotyczne dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=h9bi07BAH6Q
Kreatywne pomysły:
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-czesc-3.html
https://www.dzieckiembadz.pl/2017/05/flaga-polski-atwa-praca-plastyczna.html
https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe
2 maja ogłaszamy dniem biało – czerwonym!
Czekamy na wasze biało – czerwone zdjęcia ;-)
Dzień dobry.
Dzisiaj zachęcam do wykonywania ukierunkowanych ćwiczeń z dzieckiem w warunkach domowych.
A oto wesoła rozgrzewka:
Świetnie brawo
To teraz ćwiczenia właściwe
Cudownie już rozgrzani
To teraz Cwiczenia z szarfami
dobrze Wam poszło
A teraz troszkę prioprecepcji z SI integracji Sensorycznej
elegancko
To teraz troszkę trudniej
A na koniec relaksacja
Bajka na odprężenie
To tyle na ten tydzień
Dziękuję bardzo
Pozdrawiam
Pani Bożnka