Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne

 Dziś skupimy  się na profilaktyce wad postawy.

Na początek, zanim Państwo podejmiecie jakiekolwiek zadanie z dzieckiem, a istnieje przeszkoda by rozpocząć , biegnę z pomocą i

proponuję przeczytać  cytaty, które zmotywują do działania.

 

KLIKNIJ

 

Profilaktyka wad postawy.

 

 Proszę od razu nie robić wszystkich ćwiczeń z dzieckiem, tylko wybrać sobie 5 lub 3 i przejść 

 

do ulubionej zabawy ruchowej . Kolejny dzień kolejne 5 ćwiczeń ( lub mniej)  po rozgrzewce

 

 i w miłej atmosferze

 

KLIKNIJ

 

Wzmocnienie mięśni grzbietu , karku, ściągających łopatki.

 

KLIKNIJ

 

Najważniejsze !!!! Zachęcamy dziecko do aktywności, a kiedy widzimy, że nie potrafi bądź 

zmęczyło się , proszę przejść do ulubionych zabaw ruchowych i po jakimś czasie znów spróbować. 

 

Te ćwiczenia mogą okazać się nudne, dlatego bardzo ważna jest odpowiednia strategia działania.

 

 Nic na siłę, a powoli dziecko zmierzy się z nową aktywnością.

 

 Powodzenia!!!  Gratuluję !!!!

 

Życzę Rodzicom i Dzieciom  

   Niech  uśmiech na twarzy nie znika, 

        wspaniałej atmosfery rodzinnej ,

              zdrowia oraz kondycji fizycznej i psychicznej.

 

Pani Bożena

Zajęcia języka angielskiego 24.04.2020r.

 

Zachęcam dzieci do oglądania, słuchania, a także do zabaw ruchowych.


To świetny sposób na utrwalanie słów i umiejętności językowych, a także dobrą zabawę:

 


KLIKNIJ


KLIKNIJ


KLIKNIJ


KLIKNIJ


KLIKNIJ

 

 

Pani Kamila

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 23.04.2020r.

 Przed nami ósme domowe Matinée. Tym razem odbędziemy je w tanecznym rytmie disco.

Muzyczne zadanie wydaje się banalnie łatwe, ale to tylko pozór.

Dyskotekowy rytm wcale nie tak prosto jest powtórzyć. Spróbujcie!

To świetna zabawa i dobra okazja do tańca.

 

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam Pan Zdzichu

Zajęcia religii 23.04.2020r.

Msza Święta spotkaniem z Jezusem Zmartwychwstałym.

Dziecko poznaje prawdę, że Jezus jest obecny w Hostii.

Jezus zmartwychwstał, wstał z grobu i żyje wśród nas. Jest obecny w nas, w naszych sercach.

Jest obecny we wszystkich spotykanych osobach. W kościele jest jednak takie szczególne miejsce gdzie 

schowane jest Ciało Pana Jezusa. Znajduje się tam ono pod postacią Hostii. To miejsce ma trudną nazwę 

TABERNAKULUM. 

Narysuj tabernakulum albo pokoloruj obrazek

 KLIKNIJ

 


Posłuchaj piosenki


KLIKNIJ

Z Bogiem

Pani Dorota

 

 

 

 

Zajęcia 23 kwiecień

A dziś takie propozycje

Temat zajęć: Prawdziwa opowieść o zwierzętach


Cel: zapoznanie dzieci z naturą i potrzebami zwierząt hodowlanych (krowa, świnia, kura), uwrażliwienie ich na zwierzęta gospodarskie poprzez pokazanie podobieństwa pomiędzy nimi a zwierzętami domowymi (psami, kotami). Dziecko poznaje zwierzęta hodowlane z innej perspektywy niż stereotypowe hasła lub telewizyjna reklama. Dowiaduje się m.in. że zwierzęta, tj. krowa, świnia czy kura, są równie ciekawe, wrażliwe i inteligentne jak zwierzęta, które znają, tj. psy i koty.
Podczas zajęć nieporuszany jest temat chowu przemysłowego i zabijania zwierząt, jednak w przypadku zadawania przez dzieci dociekliwych pytań trzeba przygotować się na rozsądną odpowiedź.


Prezentacja na bazie zdjęć i filmów na temat życia emocjonalnego i społecznego zwierząt hodowlanych oraz ich inteligencji. Pokazanie dziecku kury, krowy oraz świni z zupełnie innej perspektywy, weryfikując takie podstawowe przekonania jak „świnia jest brudna”, kura ma „ptasi móżdżek” itd.


Rozmowa, zadawanie pytań, z czym kojarzą się poszczególne zwierzęta. Jest to zrozumiałe, jeśli są to typowo produkty odzwierzęce, bo w taki sposób nasza kultura przedstawia zwierzęta hodowlane. opowiadanie, pokaz filmu „Little Miss Sunshine” organizacji Edgar’s Mission,
Rozmowa o kurach poprzez zadawanie pytań typu „czy wiecie, że...” (kura potrafi myśleć i być sprytna, kury gdakają aż na 27 różnych sposobów, kury są emocjonalne).


Wyświetlenie filmiku organizacji Edgar’s Mission, dostępnego na stronie youtube.com, „Little Miss Sunshine” przedstawiający kurę jako inteligentne i przywiązane do człowieka zwierzę.


Zabawa w kurczaki: "Kurczaki biją się o robaka: najpierw najsłabszy z silniejszym, który zabiera mu robaka, potem silniejszy z najsilniejszym, który ostatecznie zabiera robaka. Kurczak najsłabszy unika nie tylko silniejszego, ale i najsilniejszego – wnioskuje, że od tego również może dostać lanie. Dochodzi do tego wniosku na podstawie obserwacji. Ćwiczenie jest zabawne i ma udowodnić, że kury potrafią myśleć logicznie i że powiedzenie „ptasi móżdżek” jest dla nich krzywdzące, bo wcale nie są głupie. Dodatkowo można pokazać film dostępny na youtube.com, ilustrujący emocjonalność kury przytulającej się do małego chłopczyka.


Opowiadanie, pokaz filmu „Pepa” nakręconego przez Łukasza Musiała na potrzeby edukacji empatycznej. Zadawanie dziecku pytań związanych ze zdjęciami: “dlaczego na tym zdjęciu świnia jest obok psa?”, “czy wiecie, że w USA świnie pracują na policji?”, “dlaczego świnie taplają się w błocie?”. Celem pytań jest nie tylko udowodnienie dzieciom, że świnie są równie inteligentne i emocjonalne jak nasze psy, zachowują się bardzo podobnie do nich, przywiązują do człowieka i swojego imienia, mają także doskonały węch, ale również, że powiedzenie „ty świnio!” czy „ale się uświniłeś” jest dla świń krzywdzące, bo to bardzo czyste zwierzęta, które taplają się w błocie po to, by się ochłodzić i ochronić przed słońcem i owadami (filmik „Pepa” dostępny na stronie vimeo.com organizacji Basta! Szczecińska Inicjatywa dla Zwierząt i opowiada ciekawostki o świniach, zwracając uwagę na to, że Pepa zachowuje się jak pies).


Opowiadanie, pokaz filmu „Happy Cows” - organizacji Kuhrettung Rhein Berg, ponownie zadanie dziecku pytania dotyczącego emocjonalności i inteligencji krów: “czy twoim zdaniem krowy potrafią myśleć i czuć?”, “czy krowy mają dobrą pamięć?”. Wyjaśniamy, że krowy to inteligentne zwierzęta, które mają bardzo dobrą pamięć i rozpoznają ludzi po kolorach, są w stanie również zapamiętać około stu swoich towarzyszek. Tłumacząc, w jaki sposób krowy zapamiętują dobre i złe rzeczy możemy podac taki przykład: osoba w jednokolorowej bluzce zrobiła krowie coś złego, to krowa skojarzyłaby ją z kolorem bluzy i kolejna osoba, która pojawiłaby się na łące w bluzie w takim kolorze, miałaby “przechlapane”. Opowiadamy o wrażliwości krów i wyrażaniu przez nie emocji, pokazując im film “Happy Cows”; w trakcie zadajemy im pytania, jakie zwierzęta przypominają im podskakujące krowy. Możemy też poinformować je o stadnej naturze krów, ich wieloletnich przyjaźniach i mocnej więzi krowy z jej dzieckiem.


A teraz zróbcie "krówkę" z Waszej wycinanki

Zajęcia 22 kwiecień

Temat – MUZYKA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

1. „Zgubiony kurczaczek” – zabawa dydaktyczna. Mama – kura a dziecko – kurczątko.
- Kura woła: ko, ko, ko, a kurczątko odpowiada: pi, pi, pi.
- Mama kura wychodzi z pokoju, a kurczątko gdzieś siada- chowa się.
- Kura wchodzi i ma zasłonięte chustką oczy- pyta- ko, ko, ko gdzie jest moje kurczątko?
- Kurczątko robi pi, pi, pi, kura słucha z której strony dochodzi głos, czyli szuka kurczątka / można pomagać na zasadzie zabawy „ ciepło, zimno”. Potem zamiana ról

2. „Znajdź rodzinę” – rysowanie po śladzie. Wiosna, s. 16. • Kształcenie umiejętności prowadzenia linii po śladzie. Nazywanie zwierząt. Podział wyrazów na głoski. Rysowanie po śladzie – szukanie drogi taty do rodziny. Otaczanie czerwoną pętlą nazw zwierząt, których nazwy rozpoczynają się głoską k, a zieloną, które kończą

3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe:
- Marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach.
- „Koniki” - zabawa bieżna. / Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.
- „Koniki grzebią nogą” - ćwiczenia równowagi. Dzieci zatrzymują się, stoją na jednej nodze, a drugą nogą naśladują jak koń grzebie w ziemi – przeciąganie wolnej stopy po podłodze. - „Konik na biegunach” – ćwiczenia zręczności. Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą „kołyskę”. Poruszają się w przód i w tył.
- „Konie ciągną wóz”- zabawa bieżna. Dzieci dobierają się w parę z osoba towarzyszącą, twarzą zaprzęgi: koń i woźnica, podają ręce. Poruszają się w różnych kierunkach. Zmiana miejsc w parach (zapoznanie dzieci z pojęciem: woźnica).

4. „Jakie zwierzęta żyją w gospodarstwie wiejskim?” - wypowiedzi dzieci. Wyszukiwanie ilustracji zwierząt, pytania
- „O jakim zwierzęciu mówię?” – zagadki słowne. Dziecko opisuje zwierzę bez wymienienia jego nazwy a druga osoba odgaduje i dopowiadają cechy, które nie zostały wymienione. Staramy się, aby opis był dokładny

5. „Zwierzęta wiejskie” – lepienie z plasteliny z

6. „Rodzice i ich dzieci” – zabawa ruchowa.
- Dziecko – to rodzic jakiegoś ze zwierząt: kury, krowy, owcy (mama lub tata).
- Druga osoba z zabawy, naśladuje i robi to , co mama zwierzątka. Potem to dziecko zwierzątko cos robi ruchem i głosem , a mama nasladuje

7. „Ruchowe echo” –- Dziecko siedzi sobie i pokazuje dowolny ruch np. klaśnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę. Druga osoba najpierw naśladuje ten ruch, a potem pokazuje własny / teraz trzeba powtórzyć te dwa. Potem utrudniamy i potarzamy 3 ruchy itd.lub całe układy ruchów.

8. „Muzyka na wiejskim podwórku” – wyjaśnienie znaczenia słów. Dzieci mówią jak rozumieją słowa z piosenki „Wszędzie pełno jest muzyki”.
Uwaga ! / „Wiejska zagroda” – nauka piosenki może znajdziecie ją w Internecie? , wtedy możecie spróbować nauczyć się jej. Jeżeli nie – to zróbcie zabawy i analizę tekstu.

„Ko, ko…” – nauka refrenu. Kiedy dzieci słyszą zwrotki chodzą po sali. Podczas refrenu zatrzymują się i wspólnie śpiewają.

„Wiejska zagroda” – słuchanie piosenki.

1. Na podwórku poznasz kozę, konia, owcę, świnkę, krowę,
a do tego Burka pieska, który w zgodzie z kotem mieszka.

Ref. Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku - ryku,
gul, gul, gę, gę brzmi w kurniku.

2. Poznasz tutaj wiejskie ptaki: kury, gęsi ich pisklaki,
kaczki, wróble i indyki, wszędzie pełno jest muzyki.

ref. Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku - ryku,
gul, gul, gę, gę brzmi w kurniku.

3. To wesoła jest gromadka indyk, gąska, kotek, kaczka,
piesek, owca, świnka, koza, bo to wiejska jest zagroda.

ref. Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku - ryku,
gul, gul, gę, gę brzmi w kurniku.

- Próby wymienienia przez dzieci jak największej liczby zwierząt występujących w piosence.
- „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – kolorowanie zwierząt z jednoczesnym słuchaniem piosenki.
- „Piktogramy” – układanie zwierząt w kolejności występowania w piosence./ / jeżeli mamy obrazki tych zwierząt

 

9. „Kłótnia w zagrodzie” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Joanny Myślińskiej. • Rozwijanie mięśni narządów mowy, ćwiczenia warg, tylnej części języka i przodu języka.

Rzecz doprawdy niepojęta: rozkrzyczały się zwierzęta
i powstała wielka draka, bo ktoś kurze zjadł robaka.
Kura wrzeszczy: ko, ko, ko, który łobuz zrobił to?
Kaczka na to: kwa, kwa, kwa, wiesz, że to nie byłam ja.
Pies się kręcił przy zagrodzie, może był na wielkim głodzie?
Może robił już zapasy do swej kości i kiełbasy.
Pies zaszczekał: hau, hau, hau, tak, doprawdy, jam tu spał,
lecz nie jada pies robactwa – pozostawia je dla ptactwa.
A robaczek w dziurce siedzi i dyskusje zwierząt śledzi,
bo gdy kurę pies przestraszył, on się w cichej dziurce zaszył.
Śledztwo trwa aż do wieczora, gdy księżyca jest już pora
i gdy nuci kot do snu: Miau, miau, miau, miau. Mru, mru, mru.

10. Zagrajcie z rodzeństwem lub z rodzicami w grę planszową. Przestrzegajcie ustalonych zasad, aby zabawa była uczciwa i nie obrażajcie się kiedy przegrywacie!!!

 

 

Zajecia sprawnościowo - zdrowotne 21.04.2020r.

 

Kochane Dzieci ! Drodzy rodzice !
Witam Was na początku  klejonego tygodnia mam nadzieję,  że nadal będziecie wspólnie  ze mną ćwiczyć.  Tym razem  wykorzystamy albo płaskie  klocki albo  pranie z kosza na pranie. To tak żeby  zrobić  sobie  drabinę. 

Zapraszam bardzo  do ćwiczeń.

https://drive.google.com/file/d/1Oo9hg0rzCTjrvbgvB24SUnMzsDuV6ErB/view

 


Ściskam  Was wszystkich mocno i mam nadzieję, że  ćwiczycie  pilnie


Życzę  wszystkim dużo zdrowia
Pani Bożena

 

Zajęcia religii 21.04.2020r.

Niedziela Bożego Miłosierdzia

Pielgrzymka rodziny Kasi

 

Na ostatniej katechezie rozmawialiśmy o Bożym miłosierdziu. Dowiedziałam się̨, że Bóg zawsze pragnie naszego dobra i nigdy nas nie opuści. On kocha nas tak wielką miłością̨, że dla naszego dobra zesłał na ziemię swojego Syna Jezusa. Taką ogromną miłość́ nazywamy miłosierdziem.  
Pani katechetka powiedziała nam:
– Pierwszą niedzielę po Wielkanocy nazywamy niedzielą miłosierdzia.
W tym dniu w szczególny sposób dziękujemy Bogu za Jego miłosierdzie.
W Krakowie jest Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i w tym dniu odbywają̨ się tam  
uroczystości.
Po przyjściu z przedszkola powiedziałam do mamy:
– Mamo, czy wiesz, że w najbliższą niedzielę będzie święto Bożego Miłosierdzia.
– Wiem – odpowiedziała mama – mamy dla ciebie niespodziankę̨. W niedzielę pojedziemy całą rodziną na Mszę Świętą do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie, a potem odwiedzimy ciocię, która mieszka w tym mieście.   
Gdy dojechaliśmy do sanktuarium, był duży tłok i tata musiał się̨ bardzo natrudzić́, aby zaparkować́ samochód. Gdy już̇ to zrobił, wszyscy udaliśmy się̨ do kościoła. W środku bardzo mi się̨ podobało, zwłaszcza obraz Jezusa, na którym spod Jego szaty wypływają̨ dwa promienie: jeden czerwony, a drugi bladoniebieski. Pod obrazem był napis „Jezu, ufam Tobie”.  
– A kim jest siostra namalowana na tym małym obrazie – spytałam babcię.  
– To św. Faustyna Kowalska. To właśnie jej ukazywał się̨ Jezus zmartwychwstały i prosił o namalowanie swojego obrazu. Jej również̇ przekazał polecenie, aby niedziela po Wielkanocy była obchodzona jako święto Miłosierdzia Bożego. W ten sposób Bóg chciał przypomnieć́ wszystkim ludziom, że największym pragnieniem Jego serca jest dawać́ przebaczenie i miłość́.  
– Babciu, skąd to wszystko wiesz? – zapytałam.  
– Z książki, którą napisała św. Faustyna. Spisywała ona to wszystko, co Jezus jej powiedział. On też nauczył ją pięknej modlitwy, którą nazywamy „Koronką do Miłosierdzia Bożego”. Modlimy się̨ w niej o to, aby dobry Bóg przebaczył ludziom wszystko to, czym Go zasmucają.  
– A gdzie mieszkała św. Faustyna?  
– Właśnie tutaj spędziła ostatnie lata swojego życia. Zmarła, mając 33 lata. Ojciec Święty Jan Paweł II ogłosił uroczyście polską siostrę̨ zakonną świętą. Jest to powód do wielkiej radości dla całego Kościoła, a zwłaszcza dla Polski. W 2002 roku w tym miejscu Jan Paweł II oddał cały świat Miłosierdziu Bożemu.  
Gdy dowiedziałam się tego wszystkiego, uklęknęliśmy i pomodliliśmy się̨ słowami modlitwy „Jezu, ufam Tobie”, a babcia obiecała, że w drodze powrotnej nauczy mnie „Koronki do Miłosierdzia Bożego”.  
Później odwiedziliśmy ciocię, a wieczorem zmęczeni wróciliśmy do domu. Gdy się̨ modliłam, podziękowałam dobremu Bogu za Jego wielką miłość.  

 


Rozmowa na temat opowiadania

 

– Kiedy jest święto Miłosierdzia Bożego?
– Dokąd wybrała się̨ w tym dniu Kasia ze swoimi rodzicami i babcią?  
– Kto prosił o namalowanie obrazu Jezusa Miłosiernego?
– Dlaczego Jezus chciał, aby namalować Jego obraz?  
 

https://vod.tvp.pl/video/ziarno,niedziela-milosierdzia,19365162

 

 

 


Pozdrawiam 

Dorota Ulaczyk 

Zajęcia 21 kwiecień

Temat – ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

1. „Rozmowy zwierząt” – słuchanie wiersza Anny Surowiec. • Rozwijanie pamięci u dzieci. Dzieci słuchają wiersz i mają za zadanie zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu.

W gospodarstwie juz od rana rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku! Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto? To jest kura - złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami, szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha. Tak skończyła się historia ta.

2. „Naśladujemy mowę zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Anny Surowiec „Rozmowy zwierząt”. • Rozwijanie narządów mowy poprzez naśladowanie mowy zwierząt. Pomoce: ilustracje: koguta, kury, świni, kaczki, krowy, konia. Nauczyciel czyta wiersz wspólnie z dziećmi tzn. kiedy pokaże ilustrację zwierzątka dzieci naśladują odgłosy jakie on wydaje. Np. (ilustracja koguta) Kto tak pieje przy kurniku? A to kogut: (ilustracja koguta) Woła kury do kurnika…

3. „Litera w, W” – utrwalenie litery w, W, czytanie sylab, wyrazów i tekstu. Zabawy z literami – Mamy 6 lat, s. 40. • Rozwijanie zainteresowań dzieci samodzielnym czytaniem. Czytanie sylab, wyrazów. Rozwiązywanie rebusów. Zamalowywanie na niebiesko w podanych wyrazach litery w, W

4. Zabawy i ćwiczenia ruchowe
- Marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach.
- „Koniki” - zabawa bieżna. / Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.
- „Koniki grzebią nogą” - ćwiczenia równowagi. Dzieci zatrzymują się, stoją na jednej nodze, a drugą nogą naśladują jak koń grzebie w ziemi – przeciąganie wolnej stopy po podłodze. - „Konik na biegunach” – ćwiczenia zręczności. Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą „kołyskę”. Poruszają się w przód i w tył.
- „Konie ciągną wóz”- zabawa bieżna. Dzieci dobierają się w parę z osoba towarzyszącą, twarzą zaprzęgi: koń i woźnica, podają ręce. Poruszają się w różnych kierunkach. Zmiana miejsc w parach (zapoznanie dzieci z pojęciem: woźnica).

5. „W gospodarstwie wiejskim” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.


W gospodarstwie u mych dziadków,
rośnie mnóstwo pięknych kwiatków
i zwierzątek też jest wiele:
pięć koników, jedno cielę,
cztery kurki i trzy kaczki,
owieczka, dwa prosiaczki.

Rozmowa na temat wiersza:
- Co to jest gospodarstwo wiejskie?
- Jakie zwierzęta znajdują się w gospodarstwie dziadków? Dzieci wymieniają, a mama kładzie ilustrację danego zwierzęcia na dywanie.
- Jakie znacie inne zwierzęta mieszkające na wsi?
„Ile zwierząt?” – dobieranie kartoników z cyframi i układanie obok odpowiedniego zwierzęcia.
- Ponowne czytanie wiersza, sprawdzenie poprawności wykonania zadania.
- Przeliczanie zwierząt, porównywanie, których zwierząt jest najwięcej?
- Ile jest razem kaczek i kurek? itp.
„Ptaki i ssaki” – tworzenie zbiorów. Dzieci tworzą zbiory według określonej cechy: ptaki i ssaki. / Omówienie cech ssaków, omówienie cech ptaków.
- Przeliczanie zwierząt w zbiorach. Ustalanie innego podziału zwierząt na dwa zbiory np. według wielkości, ilości nóg.


6. „W wiejskiej zagrodzie” – rozwiązywanie zadań tekstowych.
/ Mama mówi treść zadania, a dziecko układa działania przed sobą na patyczkach lub przy pomocy innych liczmanów
Przykładowe zadania:
- W wiejskiej zagrodzie były dwa konie i cztery krowy. Ile zwierząt było w zagrodzie? - Jak można przedstawić to za pomocą działania matematycznego? ( dziecko tworzy działanie do i przypina je gdzieś lub pisze- wg waszych możliwości) 2 + 4 = 6
- Na jednej grzędzie siedziało 7 kur, dwie zeszły. Ile kur zostało na grzędzie? itp. - Jak można przedstawić to za pomocą działania matematycznego? ( dziecko robi jak wyżej)7 – 2 =

„Umiemy układać zadania” – układanie zadań przez dzieci. mama pokazuje dziecku działanie matematyczne na dodawanie lub odejmowanie, zadaniem dziecka jest ułożyć do niego treść zadania.

7. „Ptaki, ssaki” – zabawa ruchowa. Na sygnał słowny: ptaki, dziecko poruszaj się na dwóch nogach naśladując ptaki, na sygnał: ssaki – porusza się na czworakach.

8. „Gry dydaktyczne” – oglądanie gier i rozmowa na temat zabaw zespołowych.
- Co lubisz robić w czasie wolnym?
- Jakie znasz zabawy?
- Oglądnie gier znajdujących się w domu/ . Zwrócenie uwagi na współzawodnictwo i grę „fair play”/.
„Gra - zwierzęta” – zaproponowanie dziecku wykonania gry. Omówienie jak można samemu zrobić grę „memory”. Wyjaśnienie jej reguł.
„Zwierzęta – gra memory” – podanie tematu pracy. Wyjaśnienie kolejnych etapów pracy (każde dziecko wykonuje indywidualnie albo z bratem, czy siostra). • Wycięcie kwadratów (20 sztuk), • Rysowanie na dwóch kwadratach takich samych zwierząt, • Ułożenie par – sprawdzenie, • Przeliczenie, • Schowanie do koperty.

9. „Znajdź taki sam obrazek” – rozegranie gry dydaktycznej „memory”.
Dzieci dobiera się parę z mamą , a brat z tatą / jeżeli jest to zabawa drużynowa- to parami. Pary losują kopertę, kto gra pierwszy. Rozkładamy kartki tak, żeby nie było widać zwierząt. Gra polega na kompletowaniu par takich samych zwierząt. Wygrywa ten zespół, który zbierze największą liczbę par. Podczas odkrywania grający nazywa obrazki starając się prawidłowo wymówić dane słowo lub naśladuje mowę zwierząt. Zmiana koperty.


10. „Na wiejskim podwórku” – masażyk z wykorzystaniem wiersza Bożeny Szuchalskiej.

Biegną konie do zagrody, - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach kolegi
a kaczuszki hop do wody. - uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu
Kurki ziarna wydziobują, - palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach
pieski szczekają - delikatnie szczypiemy i domu pilnują. - masujemy po całych
plecach.


11. Zwierzęta i ich cienie” – nazywanie zwierząt wiejskich. Wiosna, s. 14 i 15. / Rozwijanie spostrzegawczości u dzieci • Kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazów.
- Nazywanie zwierząt i łączenie ich z cieniem.
- Przeliczanie zwierząt.
- Dzielenie nazw zwierząt na głoski,
- zamalowywanie odpowiedniej liczby okienek.

13. „Zwierzęta” - układanie schematów wyrazów z białych cegiełek. • Rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej. Mama mówi nazwę zwierzęcia, dziecko układa schemat wyrazu z białych cegiełek.



 

 

Zajęcia 20 kwiecień

Rozwijanie mowy i myślenia, litera w, W ./ Zajęcia ruchowe. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi wsi i miasta, • Kształcenie umiejętności dokonywania porównań, • Wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany, • Wyzwalanie odwagi mówienia przed innymi./


Temat – NA WSI
1. „Weekend z rodzicami” – swobodne wypowiedzi dzieci. • Dzieci opowiadają, co chciałyby robić/ gdyby nie aktualna sytuacja/

2. „Wesołe literki” – wycinanie z gazet. • Utrwalenie poznanych liter. Pomoce: kolorowe gazety, po jednej czerwonej i niebieskiej kartce dla dziecka. Dziecko wycina z gazet literki i nakleja na kartkę: niebieską – spółgłoski, czerwoną – samogłoski.

3. Zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 30.
- Marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach i na całych stopach.
- „Koniki” - zabawa bieżna. / Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.
- „Koniki grzebią nogą” - ćwiczenia równowagi. Dzieci zatrzymują się, stoją na jednej nodze, a drugą nogą naśladują jak koń grzebie w ziemi – przeciąganie wolnej stopy po podłodze. - „Konik na biegunach” – ćwiczenia zręczności. Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą „kołyskę”. Poruszają się w przód i w tył.
- „Konie ciągną wóz”- zabawa bieżna. Dzieci dobierają się w parę z osoba towarzyszącą, twarzą zaprzęgi: koń i woźnica, podają ręce. Poruszają się w różnych kierunkach. Zmiana miejsc w parach (zapoznanie dzieci z pojęciem: woźnica).

4. „Miasto i wieś” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Dzieci opisują cechy charakterystyczne miasta i wsi. Wyszukują podobieństwa i różnice.
Jaki obrazek wylosowałem?” – układanie zagadek. Na dywanie rozłożone są elementy miasta i wsi np. blok, dom, traktor, tramwaj, park, pole, itp. (odwrócone). Dziecko losuje obrazek, nie pokazując opowiada o nim. Zadaniem dzieci jest odgadnąć i dopasować do ilustracji miasta albo wsi./ można tylko wskazywać palcem
„Gdzie mieszkają dzieci?” – zagadki słowne.
- Jaś pomaga mamie karmić kury i kaczki.
- Ola jeździ do szkoły tramwajem.
- Jola mieszka w wieżowcu na siódmym piętrze.
- Na podwórku Bartka stoi traktor.
- W wolnym czasie Tomek chodzi z rodzicami na spacery do parku.
- Ania musi uważać przechodząc przez ulicę, bo jest bardzo duży ruch.
„Gdzie chciałbyś mieszkać?” – wypowiedzi dzieci. Dzieci muszą uzasadnić swoją wypowiedź
„Miasto, wieś” – podział wyrazów na sylaby. Wyróżnianie pierwszej głoski w wyrazach. Wyszukiwanie innych wyrazów zaczynających się głoską w

5. „Miast, wieś” – zabawa ruchowa./ Dziecko na sygnał słowny: miasto, naśladuje jazdę samochodem, wieś – spaceruje.

6. „Wieś i miasto” – opowiadanie dzieci na podstawie ilustracji. Wprowadzenie litery w, W na podstawie wyrazów: wieś i waga.
/ Pomoce: ilustracja miasta, wsi, obrazki przedstawiające elementy miasta i wsi np. blok, dom, traktor, tramwaj, park, pole, itp., kartoniki z literą w, W, lub inne przydatne pomoce/

7. „Litera w” - zapoznanie z małą i wielką literą „w” drukowaną i pisaną na podstawie wyrazu: waga. - - Wymawianie kolejnych głosek.
- Wyróżnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie waga.
- Zawieszenie obrazka – wagi lub innego na głoskę – w-
- Pokaz małej i wielkiej drukowanej i pisanej litery w, W.
- Podział wyrazu waga na głoski.
- Budowanie z białych cegiełek schematu wyrazu waga.
- Utrwalenie pojęcia: spółgłoska – zaznaczenie litery w niebieską cegiełką.
- Budowanie z czerwonych i niebieskich cegiełek modelu wyrazu waga.
- Układanie z małych i wielkich liter wyrazu waga.
- Budowanie zdań z wyrazem waga.

8. Zajęcia ruchowe – zestaw 30.
- Przybory: pisak, kartki z narysowanymi 4 kształtami zwierząt najczęściej występujących w gospodarstwie, 4 pudełka tekturowe w czterech kolorach- lub cos zastępczego np. miski i karteczki w 4 kolorach, różnej wielkości.
„ Zwierzęta” – zabawa ruchowa. Mama podaje kolory zwierząt mieszkających w gospodarstwie, a dziecko musi dopasować kolor do koloru sierści zwierzęcia i naśladować jego chód bądź zachowanie. Np.- czarna w białe łaty – chodzi nam o krowę - biała i puszysta – owca - biała, gładka, ma brodę i rogi – koza - żółte małe i dziobią ziarenka – kurczaki - kolorowy i nosi korale na szyi – indyk - czarne, białe i pstrokate, lubią się łasić – koty - różowe – świnki - czarne, brązowe, białe, mają grzywę i ogon – konie
Dziecko ustawia się w dowolnym miejscu i wykonuje – pokazuje ćwiczenie (np. skłon tułowia w przód, podskoki w miejscu, krążenie ramion w przód, wymachy prawej nogi w przód itd.), a pozostali uczestnicy w domu naśladują.
/ Kończymy kiedy wyczerpią się pomysły /.
„Porządki” – zabawa ruchowa./ w 4 narożnikach domu lub w 4 wybranych miejscach kładziemy pudełka oznaczone danym kolorem. Mama rozsypuje kartki różnej wielkości w 4 kolorach. Na umówiony sygnał dziecko przemieszczając się w wybrany sposób np. ,skacząc zbiera kartki w wyznaczonym kolorze do pudełka o danym kolorze. Drugi kolor zbiera innym sposobem poruszania się itd.
/ potem można te karteczki poukładać od najmniejszej lub kolorami czy w inny dowolny sposób/
Dziecko bierze jeden pisak i jedną kartkę z narysowanymi kształtami zwierząt mieszkających w gospodarstwie. Kartkę kładziemy na podłodze, a palcami stopy chwytamy pisak i stopą rysujemy po śladzie kształty zwierząt. Dwa kształty rysujemy prawą nogą, dwa lewą nogą.

9. „Figury geometryczne” – układanie obrazków z figur. • Utrwalenie nazw figur geometrycznych. Dziecko układa z figur geometrycznych różne obrazki.

10. „Koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt” – zabawa ruchowo- słuchowa. • Kształcenie szybkiej orientacji na określone sygnały słuchowe. Ustalamy z dziećmi jaki znak pokazujemy po usłyszeniu nazwy figury np. • koło – pięć klaśnięć • trójkąt – trzy podskoki • kwadrat – cztery tupnięcia • prostokąt – dwa pajacyki
Dziecko chodzi sobie, a na odpowiedni sygnał słowny wykonują ustalony wcześniej ruch

11. Zabawy dowolne wybraną zabawką- wyrabianie szacunku dla swoich zabawek, dbanie o nie mycie, czyszczenie , układanie itp

 

 

Zajęcia 17 kwiecień

Temat – ZABAWA W TEATR
1. „Książeczki z naszej półeczki” – oglądanie książeczek z obrazkami./ Wdrażanie do szanowanie książek, jako cennego źródła wiedzy.


2. „Co to jest teatr?” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.Wiosna, s. 13
Wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrażenia związane z teatrem.
- Jak nazywają się rzeczy potrzebne do przedstawienia? (rekwizyty)
- Jak nazywają się osoby, które występują? (aktorzy)
- Gdzie występują aktorzy? (na scenie)
- Jak nazywają się osoby oglądające przedstawienie? (widownia)
Układanie zdań z wyrazami związanymi z teatrem: kurtyna, aktor, scena, widownia.

3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe: przysiady, podskoki, skłony, skręty, ćw. stóp

4. Zabawy matematyczne: "Kto ma więcej?" , układanie patyczków od najdłuższego do najkrótszego, "Podskocz wg ułożonego wzoru", mierzenie długości dowolnie wybraną miarką....


5. „Kolorowe klocki” – liczebnik główny 10, aspekt kardynalny liczby 10. Mama kładzie na dywanie 9 dużych kloców. Dziecko liczy i podaje wynik. Mama dokłada jeszcze jeden klocek i pyta, ile jest teraz klocków. Następnie pokazuje dziecku liczbę 10. - Z ilu cyfr składa się ta liczba? - Z jakich cyfr się składa?
„Jaka to liczba?” – wyjaśnienie pojęć: liczba jednocyfrowa i dwucyfrowa. Zapoznanie dzieci że liczba 10 jest najmniejszą liczbą dwucyfrową.
„Jaka to liczba?” – zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje dowolną liczbę od 0 do 10. Dziecko ma za zadanie wykonać odpowiednią liczbę przysiadów, skłonów, podskoków, kroków w przód lub tył, podnieś do góry prawą lub lewą rękę
6. „Liczba 10” – nauka pisania liczby 10. / Mama pokazuje sposób pisania liczby 10. Następnie dziecko pisze liczbę 10: w powietrzu, palcem na dywanie, na plecach brata, siostry lub taty, czy mamy.
„Liczby od 0 do 10 ” – układanie liczb w kolejności rosnącej i malejącej. Mama daje dziecku kartoniki z liczbami od 0 do 10 - poleca, aby ułożyło te liczby w kolejności rosnącej. Następnie dziecko układa je w kolejności malejącej.

7. „Klocki” - aspekt porządkowy liczby 10.
Ustawienie 10 klocków: czerwony mały, czerwony duży, zielony duży, żółty, niebieski, biały… Przeliczanie za pomocą liczebników porządkowych.
- Pierwszy jest czerwony mały, drugi jest czerwony duży…
Następnie mama pyta: - Który klocek jest niebieski? - Który klocek jest mały biały? - Jakiego koloru jest klocek drugi?


8. „Kolorowe włóczki” – mierzenie długości, aspekt miarowy liczby 10. / dziecko dostaje patyczki i włóczkę o długości 10 patyczków- ma za zadanie zmierzyć długość włóczki za pomocą patyczków. - Jakiej długości jest włóczka? (długości 10 patyczków)


9. Zabawy ruchowe 
- przeskakiwanie przez "przeszkodę" leżącą na dywanie,
- przekładanie np. linijki pod prawym kolanem, pod lewym
- przekładanie za plecami i podawanie sobie z tyłu z drugim uczestnikiem zabawy,
- pomysły własne na zabawy- można zmienić lub dołożyć przyrząd
 
10. „Dziesięć”- utrwalenie liczby 10, ćwiczenia w pisaniu liczby 10.

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 16.04.2020r.

 


Witam Was Kochane Dzieci i drodzy Rodzice


Po raz kolejny nagrałam dla Was filmik z ćwiczeniami tym razem potrzebujemy do ćwiczeń brudne koszulki z kosza na pranie. Przygotujcie się kochani i zaczynam ćwiczenia. Mam nadzieję że się wam spodoba. Zapraszam i do dzieła.


Super super super!
Dziękuję że tak PILNIE ćwiczcie.



 

https://drive.google.com/file/d/1EuLpdvIf5dLhAhQISwzqcZncF82kyIEv/view?usp=drive_web

 

Pozdrawiam Was

Pani Bożenka

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 16.04.2020

Witajcie przedszkolaki.

Jak co czwartek zapraszam was na zabawy muzyczno - rytmiczne

Minęły Święta i dalej siedzimy w domu. Zdzichu ma już tak tego dość, aż ma ochotę nie tylko grać, ale i tańczyć.

Dlatego, tym razem proponuje nam naukę gry w rytmie cha-chy.

To taniec, który charakteryzuje się ruchem praktycznie w jednym miejscu,

a zarazem jest bardzo energetyczny i pełen ekspresji.

Spróbujcie. To naprawdę poprawia samopoczucie.

 

KLIKNIJ

 

Miłej zabwy

Pan Zdzisiu

Zajęcia 16 kwiecień

1.„Moja ulubiona bajka” – swobodne wypowiedzi dzieci.
Kształcenie umiejętności logicznego wypowiadania się na określony temat.
Dzieci opowiadają o swojej ulubionej bajce, którą czytali im rodzice lub którą oglądali w telewizji

2. „Czerwony Kapturek” - kolorowanie rysunku według wzoru. Wiosna, s. 12. • Wdrażanie do precyzyjnego kolorowania powierzchni kredkami.


3.„Smocze historie” – nauka wiersza Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak połączona z pokazywaniem. / Wytworzenie miłego, pogodnego i radosnego nastroju/

W czarnej pieczarze wesoły żył smok, - ręce przed sobą, rysujemy kształt kuli
zieloną miał skórę, zielony też bok. - przesuwamy wolno dłońmi wzdłuż boków
Wszystkim wciąż robił głupie kawały, - gwałtownie otwieramy zaciśnięte piąstki
aż w pewnej chwili zrobił się mały - zbliżanie się palca wskazującego i kciuka
i bardzo szybko wzniósł się w powietrze. - gwałtowny wyrzut ręki w górę
Udaje teraz liście na wietrze. - powolny ruch dłonią, naśladowanie fali
Nikt go nie widział już od dwóch lat, - pokazanie przed sobą dwóch palców
lecz nie zapomniał o smoku świat. - ręce od siebie w górę (vivat)

4. Zabawy i ćwiczenia ruchowe
- Marsz po obwodzie koła,
- „Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci naśladują podskoki pajaca.
- „Kubuś Puchatek i pszczoły” – zabawa bieżna. 
- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na obu nogach na baczność

5. „Bajkowa piosenka” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

My, dzieci, mamy po kilka lat i swój wspaniały bajkowy świat,
dlatego kiedy za oknem pada, deszcz zaraz bajkę nam opowiada.
W bajce z Uszatkiem to my po łące skaczemy sobie tak jak zające.
Hop-hop wesoło Uszatek gra, a nasza bajka wciąż trwa i trwa.

My, dzieci, mamy po kilka lat i swój wspaniały bajkowy świat,
dlatego kiedy za oknem plucha, dziecko nie płacze, lecz bajek słucha.
Lubimy zwłaszcza bajki smerfowe, które są słodkie i jagodowe.
Tra - la - la pięknie Harmoniusz gra, póki ta nasza bajeczka trwa.

My, dzieci, mamy po kilka lat i swój wspaniały bajkowy świat,
a że bajeczek znamy tysiące, świat nasz jest ciepły, jasny jak słońce.

6. Rozmowa na temat wiersza.
- Jakie bajki wystąpiły w wierszu?
- Jakie znacie inne bajki?
- Gdzie możemy znaleźć bajkę? (w książce, w telewizji, w komputerze)
Kończenie zdania przez dziecko
- „Moja ulubiona bajka to …”
- „ Najbardziej lubię w bajce to, że…
- „ Mój ulubiony bohater bajkowy, to..
- „ Bajki są…”

7. „Moja ulubiona bajka” – malowanie farbą plakatową.
/ Organizowanie sobie miejsca pracy i sprzątanie po zakończonej pracy/
Powieście swoja pracę w widocznym miejscu, tak aby była ozdoba !

8. „Latający dywan” – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych. Dziecko otrzymuje serwetki. Dmuchając na nią, mają za zadanie jak najdłużej utrzymać w powietrzu. Porusza się przy tym , schyla się podskakuje – jak trzeba.
Można tez wziąć piórko, albo to , co macie w domu.

9. „ Jaka to melodia?”- zagadki muzyczne
• Utrwalenie znanych piosenek, • Rozwijanie predyspozycji muzycznych: poczucia rytmu, pamięci muzycznej, • Kształcenie umiejętności słuchania, • Wytworzenie pogodnego i radosnego nastroju.
- „Dzień dobry dziecko” - muzyczne powitanie mamy, która śpiewa na dowolną melodię.
- „Dzień dobry mamo”, dziecko odpowiada w ten sam sposób.
- „ Witam Cię kochanie”
- „ Co dzisiaj robimy”
- „ Lubię się z Tobą bawić”
WYMYSLAJCIE SAMI!!!
Powtarzamy kilka razy to powitanie za każdym razem w inny sposób (wolno, szybko, głośno, cicho, smutno, zmieniamy melodię tp.).


10. „Czerwony Kapturek” – utrwalenie inscenizacji. • Rozwijanie pamięci mechanicznej, poprzez powtarzanie treści.
„Kącik teatralny” - zabawy w przebieranie się za różne postacie- rozwijanie pomysłowości dzieci w samodzielnym doborze strojów.
„Kim ja jestem?” – pokaz, zgadywanie w co się dana osoba przebrała strojów - rozwijanie umiejętności pokazu / Nauka chodzenia podczas prezentacji strojów. Prezentacja różnych strojów, w jakie przebrały się dzieci.
Oceńcie sami , czy dacie radę zorganizować taką zabawę, czy nie. Zawsze można zamienić ja w inna wg waszego pomysłu!

12. Teraz pora na zabawy w ulubionych, domowych kącikach zabaw.
- szanujcie zabawki i sprzątajcie po sobie

Zajęcia 15 kwiecień

Temat – CZERWONY KAPTUREK

1. „Umiemy liczyć” – przeliczanie elementów zbiorów w zakresie umiejętności , kolorowanie odpowiedniej ilości. Wiosna, s. 11. 
2. . „Czerwony Kapturek” – słuchanie bajki czytanej.


3. „Wesołe figury” - zabawa dydaktyczna - utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych.
/ Pomoce: figury geometryczne /
Kasiu, Kasiu jakie figury masz?
Którą z nich mi w rękę dasz?

Dziecko trzyma w ręce z tyłu figurę - niespodziankę i mówią tekst zawierający imię siostry, brata lub mówi do mamy , czy taty.
Raz dziecko, a raz mama wkładają sobie z tyłu w ręce jakąś figurę i ta osoba, która ją otrzymała zgaduje, co to za figura- podaje nazwę. Można pobawić się w rozpoznawanie figur dotykiem, na podstawie opisu słownego.

4. Zabawy i ćwiczenia poranne 
- Rytmiczny marsz, 
- „Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie- na hasło: kolor czerwony, wstaje i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie. Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęci.
- „Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci naśladują podskoki pajaca.
- „Kubuś Puchatek i pszczoły” – zabawa bieżna. Dziecko poruszają się po pokoju naśladując latanie pszczół. Na hasło: idzie Kubuś dziecko przykuca i zostaje w bezruchu.
Niedźwiadek – mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania.
- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność

5. „Czerwony Kapturek” – opowiadanie odtwórcze dzieci. – słuchanie inscenizacji

„Czerwony Kapturek”.

Dziewczynka z koszyczkiem chodzi po scenie i śpiewa:
Czerwony Kapturek
Hopsa, hopsa, trala – lam, bardzo dobry humor mam.
O, jak pięknie jest w tym lesie. Śpiew skowronka echo niesie.
Kwitną kwiaty, rosną drzewa, cały las piosenki śpiewa.
Nagle dziewczynka zatrzymuje się i patrzy na wilka stojącego za drzewem.
Kto tu stoi za tym drzewem? Duże uszy, piękne oczy...
Chyba mogę z trasy zboczyć!

Wilk
Witaj piękna dziewczyneczko! Dzień pogodny, a słoneczko świeci mocno i radośnie.
Spójrz na kwiaty przy tej sośnie. Dokąd idziesz z tym koszyczkiem?

Czerwony Kapturek
Ja do babci proszę pana, która czeka już od rana. Babcia chora, leki niosę.

Wilk pokazuje dziewczynce rosnące obok drzewa kwiaty.
Wilk
Zerwij kwiatki dla niej, proszę.
Wilk odwraca się tyłem do dziewczynki i mówi
Ja tymczasem, pójdę szukać domu babci, gdzieś za lasem.

Czerwony Kapturek przychodzi do domu babci.
Czerwony Kapturek
Jest już domek mojej babci. Drzwi otwarte, cicho wkoło, chyba nie jest tu wesoło.
Dziewczynka widzi wilka w stroju babci.
Babciu, babciu jaka zmiana. Jesteś chora dziś od rana?

Wilk
Tak me dziecko, jestem chora. Chyba pójdę do doktora.

Czerwony Kapturek
Duże uszy, wielkie oczy, widok twój mnie dziś zaskoczył.

Wilk
Jestem wilkiem, chcę cię zjeść! Tak jak babcia znikniesz też!

Narrator
Leży wilczek najedzony, okrąglutki z każdej strony.
Leśną drogą szedł myśliwy, obok chatki ulubionej swej sąsiadki.

Myśliwy
Wejdę do niej się przywitać i o zdrowie babci spytać.

Narrator
Wchodzi, patrzy i nie wierzy.
W łóżku babci wilczek leży.
Wziął nożyczki, brzuch przecina. Wyszła babcia i dziewczyna.
Teraz trzeba brzuszek zszyć, przecież wilk też musi żyć.

Wszystkie dzieci robią koło, wilk stoi w środku.

Narrator
Wszyscy tańczą i śpiewają i się bardzo dobrze mają.
Wszyscy Wilku, wilku karę masz - trzy piosenki dla nas grasz.

6. „Nasz teatr” – pierwsze próby odgrywania „ Czerwonego Kapturka” w domowym w teatrze.
- przygotujcie różne rekwizyty, które mogą się przydać do zabawy , możecie je też wykonać samodzielnie, albo zaadoptować na ten cel inne rzeczy- trochę wyobraźni i miska zielona może być kapeluszem myśliwego!

„ Jesteśmy aktorami”- tworzenie nowych, wymyślonych dialogów np. między mamą , a czerwonym Kapturkiem; między wilkiem a myśliwym , spotkanie w lesie wilka, ozmowa wilka z Czerwonym Kapturkiem w domu babci itp.

7. „Wilk i zwierzęta” - zabawa ruchowa.
Jedno dziecko jest wilkiem, reszta rodziny, to leśne zwierzęta. Dziecko poruszają się po pokoju, na sygnał: idzie wilk zwierzęta zatrzymują się. Wilk wskazuje tego, kto się poruszył. Osoba ta siada i naśladuje szumiące drzewo. Zabawa toczy się dalej i róbcie zamiany ról i nowe zadania za poruszenie się.

8. „Czerwony Kapturek” – wykonanie książeczki do znanej dzieciom bajki.
/ Wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia: autor, ilustrator /
- Rozwijanie zainteresowań dzieci książką, jako źródłem wiedzy,
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się za pomocą formy plastycznej na określony temat.
Pomoce: różne książeczki dla dziecka, kartki złożone w formie książeczki, kredki.

„Co to jest?” - rozwiązanie zagadki Joanny Myślińskiej.
Są papierowe, bajek w nich wiele,
które mi tatuś czyta w niedzielę. (książki)


„Książeczki dla dzieci” - oglądanie książeczek ilustrowanych dla dzieci.
Udzielanie odpowiedzi na pytania podczas oglądania książeczek.
- Co to jest książka?
- Do czego służą książki?
Z czego składa się książka? (okładka na której jest tytuł, autor, ilustracje, treść, numery stron…)

Utrwalenie pojęć: autor, ilustrator. „Bawimy się w ilustratorów” – wykonanie obrazków do bajki „Czerwony Kapturek”.
Dziecko składa kartki w formę książeczki. Ma za zadanie narysować kolejne sceny z bajki.
Wykonajcie super fajną pracę, niech to będzie wasza własna ilustrowana bajka. Pamiętacie? już takie robiliśmy!

9. Zabawy z chustkami / mogą być te od mamy/ .
Wykonajcie taniec z chustką, czyli improwizację własną do dowolnie wybranej muzyki
Dziewczynki- „ Taniec Czerwonego kapturka na polanie w lesie”
Chłopcy - „Taniec myśliwego między drzewami w lesie”

10. „Gdzie jest koszyczek Czerwonego Kapturka? - zabawa dydaktyczna (ciepło – zimno). • Wdrażanie do uważnego słuchania podpowiedzi drugiej osoby

11. Śpiewanie dowolnej piosenki z akompaniamentem własnym- najlepiej nauczcie się piosenki, którą nam potem zaśpiewacie- słowa na pamięć i pamiętajcie o braniu oddechu.

12. Teraz pora zabawę dowolna, a może będziecie coś układać?

Zajecia religii 14.04.2020r.

ZMARTWYCHWSTAŁY JEZUS JEST ZE MNĄ

 

Dziecko poznaje prawdę, że zmartwychwstały Jezus jest obecny wśród nas.

 

Pytanie Marka

 

Pani na katechezie powiedziała nam, że zmartwychwstały Jezus jest zawsze obecny pośród nas. Rozejrzałam się̨ dookoła i bardzo się̨ zdziwiłam, bo nigdzie Go nie widziałam. Zapytałam Marka:  
– Marek, czy widzisz tu Jezusa?  
– Nie – odpowiedział Marek – zapytam panią̨ katechetkę̨, gdzie ona Go widzi –
i podniósł rękę̨ do góry.  
– Słucham, Marku – powiedziała pani.
– Proszę̨ pani, jak Jezus może być́ obecny wśród nas, skoro Go nie widzimy?  
Gdy usłyszeliśmy pytanie Marka, wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością̨ na odpowiedź pani.  
– Drogie dzieci – powiedziała pani katechetka z uśmiechem – to, że nie widzimy Jezusa, nie oznacza, że Go tu nie ma. Przecież̇ On jest obecny wśród nas, gdy się modlimy, gdy uczymy się̨ o Nim oraz śpiewamy religijne piosenki. Jezus powiedział, że gdy Jego uczniowie są̨ razem, On jest pośród nich. My jesteśmy uczniami Jezusa i zebraliśmy się̨ razem na katechezie, aby Go wychwalać́ i poznawać́. Jezus jest wśród nas, kiedy spotykamy się̨ w Jego imię̨. Jezus mieszka w nas, w naszych rodzicach, przyjaciołach, nauczycielach. Mieszka w każdym człowieku. Jest z nami w każdym miejscu i w każdym czasie.  
 Pytania do opowiadania

 

– Czego Kasia nie zrozumiała z wypowiedzi pani? 
– O co Marek zapytał panią̨ katechetkę̨?
– Co odpowiedziała dzieciom pani?  
 
Piosenka:


https://www.youtube.com/watch?v=9j8hknQ2DZM

 

Z Panem Bogiem

 

Pani Dorota

 

 

 

 

 

Zajęcia 14 kwiecień

Temat – W ŚWIECIE BAJEK

1. Szukamy skarbu” – zabawa dydaktyczna. • Wdrażanie do prawidłowego określania kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni, mierzenie odległości. Dzieci w zabawie stosują pojęcia: na prawo od, na lewo od, daleko, dalej, najdalej, mierzenie krokami stopa za stopą.
- wybierzcie sobie zabawkę, która będzie waszym skarbem!
2. „ „Kraina Baśni” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej. / Rozbudzanie zamiłowania do poezji

Kto z was kochani dziś mi wyjaśni,
gdzie się schowała Kraina Baśni?
Kraina, w której dobro zwycięża,
no a sierotka ma króla męża.
Gdzie ta kraina baśni, bajeczek
pełnych kucyków, smoków, owieczek,
chłopców co mają drewniane nosy,
panien u których są złote włosy.
Gdzie się ukryła Kraina Baśni
– kto mi to powie, kto mi wyjaśni?
Lecz wy zapewne dobrze to wiecie,
że świat bajkowy w książkach znajdziecie.

3. „Książeczki z naszej półeczki” - oglądanie książeczek z obrazkami. Próby czytania tytułów bajek. • Wdrażanie do samodzielnego korzystania z książek
4. Zabawy i ćwiczenia poranne 
- Marsz po obwodzie koła,
- „Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie- na hasło: kolor czerwony, wstaje i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie. Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęci.
- „Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci naśladują podskoki pajaca.
- „Kubuś Puchatek i pszczoły” – zabawa bieżna. Dziecko poruszają się po pokoju naśladując latanie pszczół. Na hasło: idzie Kubuś dziecko przykuca i zostaje w bezruchu.
Niedźwiadek – mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania.
- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność

5. „Jaka to bajka?” – zabawy słowno – obrazkowe. / podawanie tytułu bajki na podstawie ilustracji lub przedmiotu, który kojarzy się z bajką, /
- Rozwiązywanie zagadek obrazkowych. Na dywanie leżą małe fragmenty obrazków z różnych bajek. Dzieci mają za zadanie odgadnąć z jakiej bajki pochodzi fragment obrazka.

Pomoce: obrazki przedstawiające różne bajki, przedmioty związane z bajkami, fragmenty znanych bajek, obrazki do kolorowania, kredki, napisy – tytuły bajek.

6. „Baje, bajki, bajeczki...” - słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Baje, bajki, bajeczki zniknęły z mojej książeczki.
Nie ma ich i tam i tu, choć nadeszła pora snu.
W hamaku śpi gdzieś Śpiąca Królewna,
a wieszak służy Pinokio z drewna,
Wilk, co zjadł w bajce małe koźlęta
teraz ogonem tuli pisklęta...
Baje, bajki, bajeczki wracajcie do mej książeczki.
Zaraz doliczę do stu, bo bez was smutno mi tu.
Co ten Kot w Butach robi w mej szafie
tego zrozumieć wciąż nie potrafię,
i nie wiem czemu, tak po kryjomu,
postacie z bajek uciekły z domu.
ukołyszcie mnie do snu, bo bez was smutno mi tu.

Rozmowa na temat bajek występujących w wierszu.

7. „Czary- mary” – zabawa słowna.
- Nauka czarów:

Czary - mary, czary – mary,
niech się spełnią dzieci czary.
Czary - mary, raz, dwa, trzy,
Coś miłego zdarzy się ci.

8. „Jaka to bajka?” - rozwiązywanie różnych zagadek. • Rozpoznawanie bajek na podstawie usłyszanego fragmentu znanej bajki, czytanej lub opowiedzianej przez rodzica
(Czerwony Kapturek, Śpiąca Królewna, Jaś i Małgosia, Kot w butach, Calineczka …).
- Mają powiedzieć, jaki jest tytuł bajki.
Oraz / w miarę możliwości propozycja inna
- Odgadywanie, z jakiej bajki pochodzi przedmiot. / Dzieci siedzą w kole, na środku stoi zaczarowane pudełko, w którym ukryły się bajki. Dziecko za pomocą dotyku odgaduje co to jest za przedmiot, wyjmują i mówią, z jakiej bajki pochodzi przedmiot.
• czapeczka – Czerwony Kapturek,
• groch – Królewna na ziarnku grochu,
• mały pantofelek – Kopciuszek,
• lusterko - Śpiąca Królewna
• but – Kot w butach,
• koszyczek – Czerwony Kapturek
• lampa – Lampa Alladyna,
• zapałki – Dziewczynka z zapałkami.

10. Rozwiązywanie zagadek słownych Iwony Mojsak i Joanny Myślińskiej.

- Chłopiec - kukiełka z drewnianym nosem, który się martwi Dżepetta losem. (Pinokio)
- Ta na wpół - panna i na wpół - rybka na lądzie tańczy, w wodzie jest szybka. (Mała Syrenka)
- Piękna królewna, co w lesie mieszka wraz z krasnalami to przecież… (Śnieżka)
- Dostał kapelusz ten kot zuchwały i piękne buty, lecz nie sandały. (Kot w butach)
- Choć nie była śpiochem wcale, sto lat spała doskonale. (Śpiąca królewna)
- W jakiej to bajce, czy ktoś to wie, dziewczę w czerwieni wciąż chodzić chce? (Czerwony Kapturek)
- W której bajeczce, zgadnijcie dzieci, ozdobny dywan po niebie leci? (Latający dywan)
- Panna ta mieszka na dnie orzeszka, lecz choć tak mała, śliczna jest cała. (Calineczka)
- W lesie dzieci się zgubiły i polankę zobaczyły, gdzie z piernika stała chatka. Czy zbyt trudna to zagadka? (Jaś i Małgosia)
- W jednej z mych baśni, w lodowym kraju, dziewczę wołało: Gdzie jesteś, Kaju? a Biała Pani w śnieżnej zamieci rozdzielić chciała na zawsze dzieci. (Królowa Śniegu)

11. „Bajki i bajeczki” – kolorowanie obrazków z różnych bajek.

12. Zajęcia ruchowe 
/ Ćwiczenia z przyborem kształtujące gibkość. • Kształtowanie gibkości, • Kształtowanie odpowiedzialności za osoby współćwiczące, • Nauka ćwiczeń z przyborem – laska gimnastyczna.
- przeskakiwanie przez laseczkę leżącą na dywanie,
- przekładanie laski pod prawym kolanem, pod lewym
- przekładanie laski za plecami i podawanie sobie z tyłu z drugim uczestnikiem zabawy,
- pomysły własne na zabawy- można zmienić lub dołożyć przyrząd

Ćwiczenie oddechowe:
- Dziecko bierze chusteczkę higienicznej i wykonują siad skrzyżny. Chusteczkę trzymają przed twarzą, wykonują wdech nosem i wydech ustami tak, żeby chusteczka uniosła się ponad twarz, powtarzamy kilkakrotnie.

„Jaś i Małgosia” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Leśną drogą biegną dzieci, a na niebie księżyc świeci
i mrok jest już bardzo duży, co niedobrze dzieciom wróży.
Nagle! Co to? - Chatka słodka! Wchodzą dzieci więc do środka,
zajadają ile mogą, a ktoś patrzy na to srogo.
Kuląc chude swe ramiona, Baba Jaga łka zmartwiona:
Domek taki piękny miałam, piekłam go i lukrowałam.
Dzieciom przykro się zrobiło: chcemy, by ci było miło,
więc ci domek naprawimy, dziury lukrem wypełnimy.
Baba Jaga się wzruszyła, ale dzieci uprzedziła:
gdy raz jeszcze to się zdarzy to zamienię was w ciastkarzy.

13. „Jaś i Małgosia” – łączenie ze sobą takich samych elementów – kół. Wiosna, s. 10.
/ Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. /

14. „Zabawa w teatr” - zorganizowanie zabawy tematycznej. • Rozwijanie inwencji twórczej dzieci. Gromadzenie różnych rekwizytów, strojów, pacynek do zabawy w teatr. – przygotujcie , to co macie, a z pewnością będzie wesoła zabawa.

15. „Moja kukiełka” - wykonanie kukiełek lub pacynek praca przestrzenna.
/ Rozwijanie pomysłowości dzieci. /

 

10 kwiecień

Dziś propozycja Pani Majki:

"Na pewno będziecie rodzinnie przygotowywać wielkanocny koszyczek. Zachęcam Was do pochwalenia się swoimi dziełami. Zróbcie zdjęcia swoich koszyczków i przyślijcie na adres mailowy przedszkola lub pań. Wszystkie przesłane zdjęcia będziecie mogli obejrzeć w naszej galerii na stronce przedszkolnej" 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne świąteczne

 

Zapraszam na kolejne zabawy muzyczno - rytmiczne

 

Bawcie się dobrze

http://miasto-ogrodow.eu/news/view/id/452

 

Czas na świąteczne zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=_kIY4ILLG5Y

 

Pozdrawiam

 

Pan Zdzisiu

Zajęcia 9 kwiecień

Temat – PRZYGOTOWUJEMY KOSZYCZEK WIELKANOCNY


/ Plastyka. Zajęcia ruchowe. • Ukazanie dzieciom piękna zawartego w dziełach wytworzonych przez człowieka, • Rozwijanie sprawności manualnych w powiązaniu z twórczością artystyczną dziecka, • Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami /

1. „Pisanka” – kolorowanie obrazka według wzoru. Wiosna, s. 22. • Zwrócenie uwagi na właściwy dobór kolorów.

2. „Znajdź właściwą literę” – wyszukiwanie wskazanych liter spośród innych. • Utrwalenie znajomości liter / Kształcenie umiejętności wyszukiwania odpowiednich liter.
Pomoce: rozsypanka literowa lub napisane przez was i powycinane.
Mama podaje wyraz związany ze świętami, dziecko szuka litery, która jest odpowiednikiem pierwszej lub ostatniej głoski podanego wyrazu.
- Układanie przez dzieci prostych wyrazów z liter.

3. Wielkanocne tradycje i zwyczaje” – wypowiedzi dzieci.
/ Dzieci opowiadają o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych.
- „Co się znajduje w koszyczku wielkanocnym?” – wybór odpowiednich obrazków. Na dywanie lub na stole rozłożone są obrazki przedstawiające różne produkty spożywcze. Dzieci wybierają te, które powinny się znaleźć w wielkanocnym koszyczku.

4. - „Wielkanocny koszyczek” – wycinanka z kolorowego papieru i gazet.
Wyjaśnienie sposobu wykonania pracy. • Dzieci wybierają dowolny kolor kartki, • Wycinają koszyczek z wycinanki, ozdabiają go bibułą np. kuleczkami, rulonikami, • Wycinają z gazety właściwe produkty spożywcze i przyklejają je do koszyczka lub mogą samodzielnie z wycinanki wyciąć to, co powinno być w koszyczku.

5. „Kto pierwszy?” – zabawa ruchowa. Dziecko i mama siada na dywanie- na słowo: start turlają pisankę i obiegają z nią jakiś przedmiot.

6. „Baranek wielkanocny” – ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie spirali. • Przygotowanie dzieci do nauki pisania . Dziecko otrzymuje kartkę z konturem baranka. Zadaniem jest narysować na tułowiu jak najwięcej malutkich spirali (będzie to wełna), pozostałe
części kolorują.

7. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem piłki tenisowej.
/ Zapoznanie z przyborem, jakim jest piłka tenisowa, • Wdrażanie do umiejętnego posługiwania się piłką tenisową podczas ćwiczeń, • Wzmacnianie mięśni ramion i tułowia/
Przybory: piłki tenisowe lub małe piłki gumowe, paski kolorowej krepiny, szarfy lub chusty.
- „Lisie ogonki” - zabawa ożywiająca. Dziecko bierze szarfę lub chustkę i wkłada ją z tyłu za spodenki w taki sposób, żeby większa część szarfy zwisała tworząc ogonek. Osoba towarzysząca w zabawie, robi to samo. Zadanie polega na tym , a by spróbować wzajemnie zabrać sobie ogonek przemieszczając się po całym pokoju. Na sygnał: start – rozpoczynamy zabawę, Az do momentu, kiedy jeden uczestnik straci ogonek.

8. „Uwaga!” – zabawa ruchowo – orientacyjna. • Rozwijanie u dzieci szybkiej orientacji na sygnał słowny. Dziecko stoi , mama wydaje polecenia typu:
- pięć przysiadów / a teraz przytupy
- pięć przysiadów trzy pajacyki/ obrót w tył
- pięć przysiadów, trzy pajacyki i wda / wyskoki w górę itp.

9. „Szykujemy koszyczek” – kolorowanie koszyczka według określonego kodu. Wiosna, s. 23. • Wdrażanie do dokładnego zapełniania powierzchni kredką.

Zajęcia 8 kwiecień

Plastyka. Muzyka. • Kształcenie umiejętności przedstawiania środkami plastycznymi ciekawych układów kompozycyjnych, • Wdrażanie do dokładności w wykonaniu pracy, • Budzenie radości z samodzielnego przygotowania jajek wielkanocnych


Temat – PISANKI, KRASZANKI

1. „Pisanki” – słuchanie wiersza Anny Bayer. • Ukazanie humoru zawartego w wierszu o tematyce dziecięcej.

Leżą jaja na stoliku, kogut pieje kuku ryku, kuku ryku,
moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!
Z takich jaj mazanych w ciapki mogą się wykluwać kaczki,
wróble, gęsi i łabędzie, lecz kurczaków z nich nie będzie.
Kogut wścieka się i złości, już pazury swoje ostrzy,
dziób otwiera bardzo groźnie, chyba zaraz kogoś dziobnie.
Hej, kogucie nastroszony! To nie jajka twojej żony!
Twoje smacznie śpią w kurniku, to pisanki, mój złośniku.

2. Zabawy i ćwiczenia poranne zestaw 31

- „ Słuchaj uważnie”- dziecko maszeruje sobie po obwodzie koła , a na hasło np. gwizdek, czy klaśnięcie jest zmiana kierunki i idzie w drugą stronę i tak kilka razy
- „ Kura u kurczątka”- mama , to kura; dziecko- to kurczątko. Mama idzie różnymi sposobami np. Podskakuje, skacze na 1 nodze, idzie i klaszcze , a dziecko to naśladuje. Potem jest zamiana ról
- „ Jajka do koszyka”- należy dziecku z robić koszyk np. szarfę na dywanie ; dziecko- jajko biega lub dowolnie porusza się a na hasło- hop!- wskakuje do koszyka/ kilkakrotnie”

3. . „Wielkanocne pisanki” – rozmowa kierowana na temat zwyczaju ozdabiania jajek. Wiosna, s. 20. • Zapoznanie z różnymi sposobami ozdabiania jajek
/ Pomoce: różnie zdobione jajka (pisanki, kraszanki,…) /
Mama może opowiedzieć dziecku, jak ludzie ozdabiają jajka, wyjaśnia sposób zdobienia i podaje nazwę- na podstawie pomocy, załączników itp.; pokaz pisanek na ilustracjach lub prawdziwych

WIADOMOŚCI:
• Pisanki – na skorupce gorącym, roztopionym woskiem rysuje się różne wzory, a następnie zanurza jajka w barwniku. Jako narzędzi do pisania używa się między innymi szpilek, igieł, słomek i drewienek lub nanosi proste elementy graficzne rozgrzanym końcem świecy. Pisanki są znane w regionie Białegostoku
• Kraszanki (zwane też malowankami ) - jajka gotuje się w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych: brązowy: łupiny cebuli, czarny: łupiny orzecha włoskiego, żółty: kora młodej jabłoni lub kwiat nagietka, fioletowy: płatki kwiatu ciemnej malwy, zielony: pędy młodego żyta lub listki barwinka, różowy: sok z buraka.
• Drapanki powstają przez drapanie ostrym narzędziem ubarwionej powłoki jajka.
• Oklejanki (naklejanki) ozdabia się je skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą.
• Nalepianki – są bardzo znane w okolicach Łowicza i Krakowa. Powstają poprzez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru. „Muzyczne powitanie” – śpiewanie zdań na dowolną melodię. Dziecko siedzi, trzyma pisankę, za zadanie powitać kogoś z rodziny, śpiewając zdanie na powitanie np. Witaj tatusiu, Cześć Aniu. Następnie przekazuje tej osobie pisankę.
- wypowiedź dziecka. - Jak wygląda pisanka, którą sobie podawaliście? - Jakie wzory może mieć pisanka?

4. „Wielkanocne jajka” – kończenie zdań.
- W jednym kolorze są …… – (kraszanki).
- Gdy zrobisz wzory będą …… – (pisanki)
- Wzory drapane to są …… – (drapanki)
- Gdy coś nakleisz to …… – (oklejanki).

5 „Kura i pisklę” zabawa słowna- wybieramy kilka zabawek, które sadzamy razem jedna obok drugiej , ale w jednym miejscu; dziecko wychodzi za drzwi mama upatruje sobie jedna zabawkę, którą będzie dziecko opisywało słownie/ zabawka, to szukane pisklę/ - dziecko zadaje pytania , a mama odpowiada tak, czy nie
Np. Dz: czy moje pisklę ma warkoczyki?, czy ma na sobie sukienkę?, czy jest to lalka?
A potem opis innej zabawki, albo zamiana ról

6. „Pisanka” zabawa ruchowa. Dzieci rysują przed sobą w powietrzu ogromne jajko i ozdabiają je, rysując różne wzory w powietrzu
- „Toczymy jajka” – zabawa ruchowa

7 „Wielkanocna pisanka” – oklejanie jajka bibułą. Wyjaśnienie sposobu wykonania pracy. • Oklejanie jajka sznureczkami z bibuły, • Przyklejanie kuleczek z bibuły, tworząc różne wzory. Praca indywidualna dzieci, wybór przez dzieci sposobu wykonania jajka. W trakcie pracy dzieci włączamy płytę z muzyką relaksacyjną. Oglądanie powstałych prac. Wykonanie wystawy, ułożenie jajek w koszyczku.

8. „Pisanki” – nauka słów rymowanki Bożeny Szuchalskiej.

My do świąt się szykujemy,
więc pisanki malujemy,
kreski, kropki, różne wzory:
Co za kształty i kolory?

9. „Mówimy w różny sposób” – wspólne ustalenie kodu. Wspólnie ustalamy z dzieckiem jaki ruch będzie wskazywał sposób wypowiadania słów rymowanki, np.

• Ręce w górze – mówimy wysoko,
• Ręce na dywanie – mówimy nisko,
• Palec na buzi – mówimy cicho,
• Ręce na brzuchu – mówimy głośno.
/ Jedna osoba pokazuje gesty zmieniając je, druga mówi rymowankę w odpowiedni sposób./

10. „Malujemy jajka” – zabawa muzyczno – rysunkowa.
Na podłodze rozkładamy kartkę z narysowanym konturem jajka. Każdy: dziecko i mama - bierze jedną kredkę w dowolnym kolorze. Kiedy słychać muzykę chodzą po sali pomiędzy kartkami, na przerwę w muzyce siadają obok najbliższej kartki i ozdabiają pisankę (za każdym razem inną- raz swoją a raz od mamy). Zabawę powtarzamy dotąd, aż pisanki będą pokolorowane. Oglądanie powstałych rysunków. Utworzenie wystawki z prac.

11. „ Nasionko i ptaszek”- zabawa ruchowa
• Kształcenie umiejętności pozostawania w bezruchu przez określony czas
- Dziecko siedzi na dywanie- jest nasionkiem, tata jest ptaszkiem. Kiedy słychać muzykę dziecko powoli wstaje, naśladując wzrost rośliny. Gdy muzyka milknie staje w bezruchu, Wtedy wlatuje ptaszek, dotyka dziecko, które teraz może się poruszyć. / zamiana ról
Pisanki w koszyczku uzupełnianie karty pracy Wiosna, s. 21

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 07.04.2020r.

Kochane Dzieci!  Drodzy RodziceI


Witam Was Ciepło w kolejnym Tygodniu. Jest to już tydzień przedświąteczny.


Mam nadzieję że zdrowie i humor Wam dopisuje. Więc ćwiczcie i teraz


Ściskam Was kochani trzymajcie się zdrowo

Pani  Bożenka

 

 Rozgrzewka!!

 

Najpierw “Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta nos” Próbujcie  dokładnie pokazywać!

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=RD30BVfTvlsrE&start_radio=1

 

Oczywiście hit, który już znacie : “Clap, clap”!!

https://www.youtube.com/watch?v=0HByXWgkMwk

 

Sprawne rączki!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=FeNL1EPt2VY

 

A może ta wersja okaże się lepsza. Spróbujcie, zachęcam.

https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8

 

Teraz  wstajemy!J, ileż można siedziećJ

https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk

 

Spróbujcie wykonać tor z zadaniami na precyzję ruchu i  logiczne rozwiązania!!! Oczywiście, na podstawie tego filmiku zachęcam do stworzenia własnych kombinacji. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=2gXWgUc191Y

 

 

A teraz wesoły, kowbojski masaż nóg dzięki sprawnym rączkom

https://www.youtube.com/watch?v=xsAVNEAdyT4

 

 

Zabawa ruchowa z miotłą. W końcu nie trzeba wiecznie sprzątać. Moja rada, jak będziecie obracać się, to zmieniajcie stronę czyli raz w prawą obracacie się, a potem w lewą stronę.

https://www.youtube.com/watch?v=09KMC985zCo&list=RDxsAVNEAdyT4&index=5

 

 

W końcu odpoczynek wesoły, relaksujący masażyk

https://www.youtube.com/watch?v=XjQ2BntuGFQ

 

Wspaniale!!!

Gratuluję Wam i gorąco pozdrawiam!!

Ciocia  Bożenka

Zajęcia religii 07.04.2020r.

Szczęść Boże.


Rozpoczynamy Wielki Tydzień, bezpośrednie przygotowanie do Świąt Wielkanocnych.


Jak opowiedzieć dziecku o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia?


Polecam prezentację oraz film.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EFVXSZIJw2o

 

Udostępniam również materiały do wykonania pracy, która pomoże dziecku poukładać te ważne wydarzenia.

 

file:///C:/Users/admin/AppData/Local/Temp/wielki_tydzień.pdf

 

file:///C:/Users/admin/AppData/Local/Temp/wielki_tydzień_obrazki.pdf

 

Życzę zdrowych, błogosławionych Świąt Wielkanocnych.

Pani Dorota

Zajęcia 7 kwiecień

Temat – HODOWLA OWSA/RZEŻUCHY


1. „ Jakie to zwierzę?”- zabawa słownikowo-ortofoniczna.
- Utrwalenie pojęć: ptaki, ssaki. Jakie zwierzę mówi tak, powiedz czy to ptak, czy ssak? ( ćwiczenia ortofoniczne- odgadywanie)


2. „ Pisanka” - uzupełnianie karty pracy - ćwiczenia grafomotoryczne mamy 6 lat, część 2. s. 14.
- rysowanie ołówkiem wzorów literopodobnych./ Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki pisania.


3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe
- „ Słuchaj uważnie”- dziecko maszeruje sobie po obwodzie koła , a na hasło np. gwizdek, czy klaśnięcie jest zmiana kierunki i idzie w drugą stronę i tak kilka razy,
- „ Kura i kurczątka”- mama , to kura; dziecko- to kurczątko. Mama idzie różnymi sposobami np. Podskakuje, skacze na 1 nodze, idzie i klaszcze , a dziecko to naśladuje. Potem jest zamiana ról
- „ Jajka do koszyka”- należy dziecku z robić koszyk np. szarfę/szalik na dywanie ; dziecko- jajko biega lub dowolnie porusza się a na hasło- hop!- wskakuje do koszyka/ kilkakrotnie”

4. "Zboża - co powstaje z ziaren?” - rozmowa i pokaz przy okazji prac w kuchni. Wyjaśnienie dziecku okresleń: ozimina, żyto, pszenica, kłos, ziarno, mąka itp. zapoznanie z wykorzystaniem zbóż w przemyśle spożywczym.
• Żyto – mąka żytnia, pasza, kasza manna, • Pszenica – mąka pszenna, otręby pszenne, kasza, mąka do wyrobu makaronów, mąka krupczatka, • Owies – płatki owsiane, otręby owsiane, pasza.


5. Wprowadzenie litery „ W, w”, na podst wyrazu waga, worek, woda

Proszę znaleźć literę W – w naszej książce i robimy , jak zawsze, mama pomoże przeczytać.
Możecie skorzystać tez z przygotowanych pomocach- załączniki

6. „Worki ze zbożem” - zabawa ruchowa / pantomima (naśladowanie podnoszenia, przenoszenia, wysypywania..)

7. "Nasze rośliny ”- oglądanie kwiatów i roślin w mieszkaniu, jesli udało się wczoraj założyć, to także hodowli owsa lub rzeżuchy. Utrwalenie wiadomości nt. "Co jest potrzebne roślinom do życia? 

8. „Hodowla owsa”- opowiadanie historyjki obrazkowej s. 19.


Oglądanie ilustracji w książce, opowiadanie historyjki obrazkowej z wykorzystaniem wyrazów znajdujących się pod ilustracjami. 

Zachęcenie dziecka do codziennych obserwacji owsa, można założyć kalendarz wzrostu, terminarz podlewania i  przy okazji utrwalić pojęcia wczoraj, przedwczoraj, jutro, pojutrze oraz dni tygodnia.

9. "Owies" zabawa z tekstem Bożeny Szuchalskiej (masażyk).
/ Rozwijanie pamięci mechanicznej u dzieci poprzez naukę krótkich tekstów.

- Do roboty się bierzemy, – masujemy otwartymi dłońmi całe plecy
- ziarno owsa dziś siejemy. – uderzamy palcami po całych plecach
- Owies szybko nam kiełkuje, – rysujemy linie na plecach od dołu do góry
- więc pisankę już szykuję. – rysujemy różne wzory na plecach.

 

Matematyka dla wszystkich przedszkolaków

Do wykorzystania


Bardzo prosimy o skorzystania z serii darmowych filmów dla nauczycieli i rodziców najmłodszych dzieci (przesłany

przez zespół MATEMY). Zaprezentowano w nich, jak nauczać dzieci matematyki we własnym domu.

Wierzymy, że na pewno wspomoże to Wasze działania.

 

Pomóżmy dzieciakom w tym trudnym czasie.

 

Linki do wykorzystania:

 

https://www.youtube.com/channel/UCWE0navnmav0hK6ktMlFEKA

 

https://www.youtube.com/watch?v=uBRaZxZQEBA

 

https://www.youtube.com/watch?v=RCDEOn0HNuY

 

 Pozdrawiam i życzę:

 

ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH W GRONIE NAJBLIŻSZYCH

 

                                                                                                                    pani Dorotka :-)

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »