Zajęcia religii 28.01.2022r.

Katecheza 28.01.2022r.

 

Znamy Swoje obowiązki.

Poznanie obowiązków związanych z codziennym życiem w rodzinie.

Wychowanie do pilnego wypełniania swoich obowiązków.

 

Obowiązki

Dzisiaj po zajęciach w przedszkolu Kacper razem z Julką i jej tatą pojechał do niej do domu.

Dzieci bawiły się̨ klockami, a ich zabawa była bardzo udana. Nagle Julka wstała i wyszła

z pokoju. Gdy po chwili wróciła, Kacper zapytał:

– Co ci się̨ stało? Gdzie byłaś́?

– Musiałam nasypać mojemu pieskowi karmy do miski. To mój obowiązek po powrocie

z przedszkola – odpowiedziała koledze Julka.

Gdy Kacper wracał z rodzicami do domu, zastanawiał się̨, jakie on ma obowiązki. Zapytał

rodziców:

– Mamo, tato, czy ja mam jakieś obowiązki w domu?

– Sam musisz się̨ nad tym zastanowić, Kacperku – powiedziała mama, a tata dodał:

– Gdy wrócimy do domu, przeczytam ci wiersz o małym Janku. Może to ci pomoże.

W domu po kolacji tata przeczytał wiersz Kacprowi:

 

Mały Janek

Na tapczanie leży Janek,

zaraz wstanie, bo już ranek.

Wstał, przeżegnałsię̨ starannie,

włożył kapcie, jest przy wannie.

Umył uszy, umył szyję,

patrzcie, teraz zęby myje.

Potem ubrał się̨ dokładnie

i uczesał włosy ładnie.

Przy śniadaniu nie marudzi,

zjada wszystko, nic nie brudzi.

Dziś w przedszkolu gry, zabawy,

Janek grzeczny – bardzo żwawy.

Po zabawie jest porządek,

Janek sprzątnąłkażdykątek.

Janek wraca już̇ z przedszkola.

Mamo, zobacz – ciocia Ola!

Wnet „dzień dobry” mówi cioci

i uśmiechem buzię złoci.

W domu z mamą ściera kurze,

siostrze podarował różę.

Wreszcie z pracy tato wraca

– bardzo ciężka jego praca.

Gdy zmęczony w kuchni siada,

Janek kapcie mu zakłada.

Jeszcze psa nakarmićmoże,

bo to też stworzenie Boże.

O modlitwie też pamięta

i na co dzień, i od święta.

Tak pracował przez dzień cały,

Choć to jeszcze chłopiec mały.

Jutro, gdy znów wstanie ranek,

będę̨ dobry – myśli Janek.

Teraz leży na tapczanie,

jutro znów wesoły wstanie.

(J. Snopek, D. Kurpiński)

 

Rozmowa na temat:

Co zrobiła Julka, gdy bawiła się̨ z Kacprem?

– Dlaczego przerwała zabawę̨?


– Jak wyglądał poranek Janka?


– Co Janek robił w przedszkolu?

– Czym zajmował się̨ po powrocie do domu?

– W czym chcielibyścienaśladować́ Janka?

 

Posłuchajcie proszę na zakończenie piosenki:

 

KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

 

Pani Dorota

ZAJĘCIA PSZCZÓŁKI 28.01.2022r.

Dzień 28.01.2022 r. /piątek/

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMA WOKÓŁ NAS

 

 

 

Temat – KOLOROWY BAŁWANEK

 

1.  Działania dzieci w ulubionych kącikach domowych zabaw – rysowanie, modelowanie, budowanie, konstruowanie, sprzątanie, segregowanie itp. Rozwijanie zainteresowań oraz własnego zdania w doborze zajęcia.

 

2. „ Co wiesz o zimie?” – quiz wiedzy dla dziecka:

- rodzic stara się zadawać dziecku pytania na temat zimy i przyznaje po 1 punkcie za dobrą odpowiedź / min. to 5 pytań, na które dziecko powinno odpowiedzieć/

- zdobyte punkty możemy wymienić dziecku na to czym je w domu nagradzamy, naklejki, ciasteczka, pieczątki itp.

 

3. Gimnastyka  poranna – zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe:

 

- Marsz po obwodzie koła, do dowolnie wybranej muzyki;

-„Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie. Na hasło:  kolor czerwony, wstaje
 i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie.  Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęc;

-„Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dziecko naśladuje podskoki pajaca;

-„ Wiatr i ptaszki” – zabawa bieżna. Dziecko porusza się po pokoju naśladując latanie ptaszków. Na hasło: wieje wiatr przykuca i zostaje w bezruchu;;

-„ Sopelek”– mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza przez parę sekund, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania;

- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność.

 

4. Czytanie dziecku opowiadania - wdrażania do uważnego słuchania ze zrozumieniem, tak:

- aby potrafiło odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących treści,

- zwrócenie uwagi na tworzenie wypowiedzi logicznej i poprawnej gramatycznie.

 

Kolorowy bałwanek

Dlaczego śnieg jest biały? - zastanawiała się Zosia. Biały śnieg jest ładny. Gdy spadnie świat wydaje się taki czysty, odnowiony. Jednak wadą białego koloru jest to, że szybko się brudzi. Gdyby śnieg padał kolorowy, na przykład zielony – to mielibyśmy zimą zielono jak na wiosnę. Albo żółty – świat wyglądałby jakby był cały obsypany płatkami żółtych kwiatów. Albo niebieski – czulibyśmy się wtedy jak na bezkresnym morzy. A gdyby spadł śnieg czarny – oj, wtedy świat nie wyglądałby zbyt ładnie. Najlepiej, gdyby padał kolorowy śnieg. Byłoby wtedy wesoło. Jakże zabawnie wyglądałby wtedy bałwanek. Zosia pomyślała w tym momencie o bałwanku, którego ulepiła wczoraj z Magdą, koleżanką z sąsiedztwa. Stal za oknem. Był oczywiście cały biały poza nosem zrobionym z marchewki i guzików z małych węgielków. A gdyby tak pokolorować naszego bałwanka? – Zosia wiedziała, że to świetny pomysł. Szybko ubrała się i pobiegła do sąsiadki podzielić się swoim planem. Magdzie pomysł z malowaniem bałwanka również się spodobała, ale doszukała się w nim pewnych trudności. Bałwanek jest ulepiony ze śniegu i nie da się go pomalować farbami, bo do malowania używa się wody. Woda ma temperaturę dodatnią i polany nią śnieg będzie się rozpuszczać – stwierdziła Magda, która była prymusem z fizyki. To wymyśl coś – odparła Zosia – ja wymyśliłam kolorowanie bałwanka, a ty wymyśl jak go pokolorować. Łatwo wymyślić, ale trudniej zrobić – oburzyła się Magda – każdy może coś wymyślić, ale nie wszystko da się zrobić. Kolorowego bałwanka nie da się zrobić. Dziewczynki pokłóciły się
i rozeszły.

Następnego dnia od rana padał śnieg – oczywiści biały śnieg. Zosia siedziała w oknie i przyglądała się spadającym płatkom. Na chwilę zamknęła oczy i wyobraziła, że z nieba spadają kolorowe płatki śniegu.
I wówczas przypomniała, że niedawno podczas zabawy sylwestrowej sypały się na nią takie kolorowe płatki konfetti. No właśnie, konfetti – pomyślała Zosia – wystarczy obsypać bałwanka kolorowym konfetti i będzie kolorowy. Dziewczynka odnalazła ostatnią paczkę konfetti, która została po zabawie, i gdy tylko śnieg przestał padać zabrała się do kolorowania bałwanka. Obsypała go drobnymi kolorowymi płatkami papieru. Bałwanek był kolorowy, ale tylko trochę. Jedna paczka konfetti to zdecydowanie za mało jak na tak dużego bałwanka. No, całkiem ładny – powiedziała Magda, która również wyszła z domu, widząc jak koleżanka posypuje bałwanka czymś kolorowym. Mam za mało konfetti – odparła Zosia – nie wygląda tak ładnie jak bym chciała. U nas zostało konfetti –z radością stwierdziła Magda – rodzice kupili 10 paczek
i zapomnieli zabrać na bal sylwestrowy, więc wszystkie zostały. Magda pobiegła do domu
i przyniosła konfetti. Dziewczynki razem obsypały bałwanka kolorowymi płatkami. Wyglądał prześlicznie. Wyraźnie wyróżniał się na tle białego otoczenia – nie sposób było go nie zauważyć. Dziewczynki były bardzo dumne ze swojego dzieła. O kolorowym bałwanku było coraz głośniej. Mówiono o nim nie tylko w najbliższym sąsiedztwie, ale w całym miasteczko wiedziano, że tej zimy zawitał do nich kolorowy bałwanek.
Bałwanek zrobił się sławny. A sprawa zrobiła się na tyle głośna, że nawet zamieszono jego zdjęcie w gazecie. Gdy pewnego ranka dziewczynki zauważyły zdjęcie swojego bałwanka na pierwsze stronie gazety, były z siebie naprawdę dumne.Widzisz – powiedziała Zosia do Magdy – nasz bałwanek jest sławny. Rzeczywiście – odpowiedziała Magda – czasami lepiej nie wiedzieć, że coś jest niemożliwe, bo wówczas może okazać się możliwe. Już nigdy nie powiem, że twoich pomysłów nie da się zrealizować – dodała Magda. No dobra, to powiedz mi jak sprawić by ferie były dwa razy dłuższe – zażartowała Zosia. Da się zrobić, wystarczy dać ogłoszenie do gazety
o przedłużeniu ferii – również żartując odparła Magda.

5. „ Mój kolorowy bałwanek” –wykonanie pracy plastycznej

Nie każdy bałwanek musi być biały, o czy przekonaliście się, jeżeli dobrze słuchaliście opowiadania.

Mam dla Was dwie propozycje:

-Wykonanie  kolorowego bałwanka z rolki papieru toaletowego i innych ciekawych pomocy np. kuleczek , guziczków, papieru, czy innych pomocy (przykład u góry),

 

-  Na adres e-mailowy wysłany  jest obrazek  bałwanka, który też ma być kolorowy

 

6. „ Balonikowy bałwanek"- wzór zabawy , to : „ Balonik”/ Baloniku nasz malutki rośnij duży, okrąglutki…./

-  zabawa w parze z rodzeństwem lub rodzicem

/ trzymamy się za ręce i rozszerzamy naśladując rosnący balon, który pęka i przewracamy się

 

Hej bałwanku nasz malutki rośnij duży, okrąglutki.

Bałwan rośnie, że aż strach, przebrał  miarę no i trach!

 

7.  Zabawa ruchowa  „ Bałwankowy taniec z balonem”

- mama i dziecko tańczą sobie do muzyki dowolnej, tak, aby balon im nie uciekł.

/ taniec można powtórzyć trzymając balon innymi częściami ciała/.

 

8. „ Gimnastyka bałwanka” – ćwiczenia gimnastyczne, które może zrobić bałwanek:

- dzieci wymyślają ćwiczenia i sami wykonują je po 3 razy,

- przysiady, podskoki, wymachy rękami itp.,

- czworakowanie, wymachy rękami, a potem nogami.

 

9. Słuchanie wierszyka lub piosenki:

/ można też wymyślać samemu ruchy zabawowe do treści:

 

KLIKNIJ

 

TANIEC BAŁWANKÓW

1.Dwa bałwanki tańczyć chciały,

więc za ręce się załapały.

Nie czekały ani chwili

i wesoło zatańczyły.

 

Ref.: Na prawej nodze, na lewej nodze,

Razem w górę hopsasa!

Tupu tupu po podłodze,

Klaszczą rączki raz i dwa.

 

2.Już do rytmu wicher dmucha,

Gra zimowa zawierucha,

Bo bałwanki w karnawale,

Urządzają takie bale.

 

Ref.: Na prawej nodze, na lewej nodze,

Razem w górę hopsasa!

Tupu tupu po podłodze,

Klaszczą rączki raz i dwa.

.

3.Już poleczkę słychać w koło

Wszyscy bawią się wesoło.

Tańczą wrony z bałwankami

I wy, dzieci, tańczcie z nami

 

Ref.: Na prawej nodze, na lewej nodze,

Razem w górę hopsasa!

Tupu tupu po podłodze,

Klaszczą rączki raz i dwa.

 

10. Odpoczynek na dywanie, relaks:

- wzajemne wykonywanie sobie masażyku na ręce / delikatne uciskanie, głaskanie szczypanie drapanie, wodzenie palcem, jak pisanie,

- a teraz, tak samo na otwartej dłoni,

- teraz zmiana ręki,

- zmiana ról.

To już koniec zajęcia, wiecie co trzeba zrobić? Może dziś, a może jutro.

 

GALERIĘ ZIMOWYCH PRAC wykonanych przez was w ciągi całego tygodnia.

 

Do pracy, albo do zabawy! Wybierzcie sami.

 

MIŁEGO I DOBREGO WEEKENDU

 

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK W PRZEDSZKOLU

 

Zajęcia języka angielskiego Pszczółki

 

 

Piosenka: „Hello, hello, what’s  your name?(Super Simple Puppets version)

Dzieci(i dorośli) oglądają film i śpiewają:

 

 KLIKNIJ

 

 (jeśli adres nie wchodzi proszę najpierw wejść na youtube super simple hello, what’s your name ?. Piosenka będzie pierwsza od góry)

 

Zaproszenie mamy do zabawy (tę piosenkę dzieci znają bardzo dobrze):

 

Mum,Mum,Mum, come and play,

Play with me today.

Zamiast “Mum” może być Dad, Grandma, Grandpa, itd.

Piosenka; Cold ears, rub, rub, rub; Cold nose, rub, rub, rub;                                       

cold tummy, rub, rub, rub, cold toes, rub, rub, rub.

(przy słowach “rub”/czyta się „rab”/ pocieramy daną część ciała.)

Dodajemy nazwy innych części ciała, które nam” marzną” i trzeba je rozgrzać).

Jak wyrażamy emocje:           I’m happy J,  I’m sad L

Oraz wierszykiem:

One, two, I like you
Raz, dwa, lubię cię


One, two, three, I like you
Raz, dwa trzy, lubię cię


and you like me
i ty lubisz mnie.


Piosenka do śpiewania wykonywania poleceń śpiewając “Stand up, sit down”. 

 

 KLIKNIJ

 

(jeśli adres nie wchodzi proszę najpierw wejść na youtube super simple I znaleźć piosenkę “Stand up, Sit down”,

powinna być czwarta od góry).

 

A teraz piosenka “z ruchami”, którą dzieci dobrze znają i bardzo lubią: „Walking, walking…”

 

KLIKNIJ

 

 

Mam nadzieję Pszczółki, że fajnie się bawiliście.

Do zobaczenia za tydzień w przedszolu

Pani Jola

 

ZAJĘCIA PSZCZÓŁKI 27.01.2022r.

Dzień 27.01.2022 r./ czwartek /

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMA WOKÓŁ NAS

 

Temat – ZWIERZĘTA ZIMĄ

 

1. „ Zimowe chmury” – ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia zwiększające pojemność płuc i pracę przepony

Dziecku mówimy, że jest teraz  jak chmurką, która ma wiele pracy.

- Na stole  rozsypujemy porwane na kawałki części chusteczek higienicznych,  dziecko nabiera powietrze nosem, a potem wolno wypuszcza ustami aby strącić jak najwięcej kawałków chusteczek.

- Następnie dziecko znowu tak samo nabiera powietrze w płuca, trzyma chwile i nie wypuszcza, my  liczymy do 3 i dziecko wtedy dopiero wypuszcza powietrze.

- Dziecko ponownie nabiera powietrze i wypycha nim brzuszek / dotyka brzuch ręką, aby czuć, że jest napełniony powietrzem/  następnie powoli wypuszcza powietrze, jakby ręką spłaszczał sobie brzuszek, który teraz jest pusty

 

2. Słuchanie przez dzieci wiersza„ Domek dla ptaszków”

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek


zmajstrowali ptaszkom domek.


Jest podłoga, jest i daszek,
żeby mógł się zmieścić ptaszek.


Jest też miejsce na okruszki


dla wróbelka, pośmieciuszki.


Jest i gwoździk na skraweczki


dla łakomej sikoreczki.

 

3. Gimnastyka  poranna – zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe:

 

- Marsz po obwodzie koła, do dowolnie wybranej muzyki;

-„Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie. Na hasło:  kolor czerwony, wstaje
 i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie.  Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęci.;

-„Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dziecko naśladuje podskoki pajaca;

-„ Wiatr i ptaszki” – zabawa bieżna. Dziecko porusza się po pokoju naśladując latanie ptaszków. Na hasło: wieje wiatr przykuca i zostaje w bezruchu;

-„ Sopelek”– mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza przez parę sekund, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania;

- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność.

 

4. „ Pomagamy ptakom i zwierzętom w zimowy czas”- nawiązanie rozmowy z dziećmi.

Ukierunkowanie rozmowy, tak aby wyczulić dzieci na potrzebę pomagania oraz wyrabianie postawy proekologicznej w stosunku do przyrody; odpowiedni stosunek do zwierząt i ptaków:

 

- omówienie treści wiersza,

- co jedzą ptaki, gdzie sypiemy jedzenie,

- czy można dokarmia zwierzęta w lesie, jak nazywa się miejsce , na paszę i siano,

- oglądniecie wybranego programu przyrodniczego na ten temat,

- zachęcanie do korzystania z literatury przyrodniczej i samodzielnego zdobywania nowej wiedzy.

 

5. Zadanie ćwiczące koordynację wzrokowo - ruchową /  wzór wysłany droga e-mailową/

- pokolorowanie kilku części obrazka,  wycięcie ich, a następnie ułożenie na kartce „ na sucho” tzn. jeszcze nie przyklejamy ale łączymy i sprawdzamy, czy wszystko się łączy w poprawną całość, na końcu przyklejamy części obrazka na kartkę.

6. Zajęcie plastyczne

- kolorowanie lub wybranie innej techniki plastycznej  do dowolnej pracy z załącznika u dołu,

- zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie pracy, używanie kolorów, które pasują do przedmiotów i postaci/ np. żeby sarenka nie była różowa , czy śnieg fioletowy…/

 

7. Zajęcia ruchowe – ogólnorozwojowe /ćwiczenia z  piłką/:

- przeskakiwanie przez piłkę leżącą na dywanie,

- przekładanie piłki pod prawym kolanem, pod lewym,

- przekładanie piłki za plecami i podawanie sobie z tyłu z drugim uczestnikiem zabawy,

- rzucanie piłką do wybranego celu np. miska, kosz,

- wyznaczenie odpowiedniej trasy np. od krzesła do krzesła, w odległości półtora metra i prowadzenie przez dziecko ruchem nogi, lekkie posuwanie piłki, prowadzenie jej,

- powtórzenie tej czynności np. głową, potem ręką itp.,

- pomysły własne na zabawy z piłką.

 

8. „ Zima, zima” wspólne śpiewanie piosenki.

 

 KLIKNIJ

 

 / można też tworzyć własny akompaniament tym., co posiadacie, a co gra, czy wydaje dźwięki/

Bawcie się muzykujcie razem

 

PIOSENKA:

„ ZIMA, ZIMA ”

 

Zima, zima, zima

pada, pada śnieg

Jadę, jadę w świat sankami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń.......

 

Zasypane pola

w śniegu cały świat

Biała droga hen przed nami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń.......

 

Jaka pyszna sanna

parska raźno koń

Śnieg rozbija kopytkami

Sanki dzwonią dzwoneczkami

Dzyń, dzyń, dzyń.......

 

 

9. Kolejne ozdabianie prac do naszej galerii.

     Robicie rameczki z papieru?

 

10. Czytanie dzieciom wybranych tekstów przyrodniczych o życiu zwierząt

      zimą.

 

11. Odpoczynek i zajęcia dowolne dzieci.

 

 

MIŁEGO POPOŁUDNIA

 

 

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 27.01.2022r.

Dzień dobry.

Witam Pszczółki na zajęciach muzyczno - rytmicznych.

Zapraszam Was do wspólnej zabawy

 

Zaczynamy:

Wysłuchajcie koncert skrzypcowy  "Zima" Antonio Vivaldiego:

KLIKNIJ

 


Wysłuchajcie jeszcze raz. Podczas słuchania muzyki namalujcie własny obraz zimowy. 


Nastepnie posłuchajcie muzyki Johanna Sebastiana Bacha i wykonajcie podczas słuchania innej pracy plastycznej. Kredkami rysujcie kolorowe koła na całej kartce, jeśli za pierwszym razem nie zapełnicie całej kartki to wysłuchajcie kolejny raz, aż do wypełnienia kartki.

Ważne, aby rysować kółka w trakcie słuchania muzyki... Link poniżej
 

KLIKNIJ



Mam nadzieję, że Wam się podobało.

Do zobaczenia za tydzień już przedszkolu

Pozdrawiam Pan Zdzisiu

Zajęcia sportowo - zdrowotne 27.01.2022r.

Witam, witam i o zdrowie wszystkich pytam.

 

Jesteście gotowi to zapraszam Was do rozgrzewki:

 

KLIKNIJ

 

 

Brawo, brawo, brawisimo!!!  

Rozgrzani to teraz zapraszam na  ćwiczenia właściwe:

 

KLIKNIJ

 

 

Kolejna porcja i bawimy się dalej:

 

KLIKNIJ

 

 

Na koniec  zapraszam Was do relaksu:

 

KLIKNIJ

 

 

Dziękuje za Wasze uczestnictwo

Do zobaczenia w Przedszkolu już we wtorek

Pani Bożenka

Zajęcia 26.01.2022 r.


Dzień 26.01.2022 r. / środa /

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMA WOKÓŁ NAS

 

Temat – BAŁWANKOWA RODZINA


1. „ Baw się razem z nami” – wspólna zabawa z wyboru dziecka znanych dziecku zabaw integracyjnych np. „ Jeż”:


Na dywanie siedzi jeż, co on robi , to my też
Jeżu, jeżu, co mamy robić?

/dziecko wymyśla zadanie do powtórzenia prze osobę współuczestniczącą
i zamiana ról, tak kilka razy/.


2. „ Jestem potrzebny( a) i pomocny ( a)”.


Wspólne przygotowywanie pomocy do zajęcia, zaangażowanie dziecka w organizację zajęcia
i sprzątanie po jego zakończeniu; nabywanie i nawyku porządkowania

/pomoce: kartka o dowolnym kolorze tła, klej, waciki kosmetyczne, kolorowy papier, mazaki, bibułka i inne według własnego uznania/.


3. Gimnastyka poranna – zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe:


- Marsz po obwodzie koła;
- „Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie, na hasło: kolor czerwony, wstaje i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie. Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęci;
- „Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci naśladują podskoki pajaca;
- „ Wiatr i ptaszki” – zabawa bieżna. Dziecko poruszają się po pokoju naśladując latanie ptaszków. Na hasło: wieje wiatr, dziecko przykuca i zostaje w bezruchu;
„ Sopelek” – mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza przez parę sekund, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania.
- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność.


4. „ Bałwankowa rodzina” - piosenka


Jeżeli dzieci pamiętają tą zabawę z przedszkola, to super! Mogą zaśpiewać i zabawić się
z rodzicami lub rodzeństwem:

KLIKNIJ


 

1. Stoisz smutny, nasz bałwanku,
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią Bałwankową?

Ref: Oj tak, tak, Oj ta, tak
Dobrej żony wciąż mi brak.
Oj tak, tak, Oj ta, tak
Dobrej żony brak.

2. Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona,
ale łatwo poznać z miny,
że dziś jest zmartwiona.

Ref: Oj tak, tak, Oj ta, tak
Mego synka jeszcze brak
Oj tak, tak, Oj tak. tak
Mego synka brak.

3. Stoi bałwan z Bałwankową,
w środku zaś Bałwanek.
Jeszcze chwilka i rozpoczną
swój zimowy taniec.

Ref: Oj tak, tak, Oj tak, tak
Przydałby się jeszcze brat.
Oj tak, tak, Oj tak, tak
Przydałby się brat

4. Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami,
 i my także się pobawmy
razem z bałwankami.

Ref: Oj ta, tak, Oj tak, tak
Zatańcz z nami raz i dwa.
Oj ta, tak, Oj tak, tak

 

5. Zabawa matematyczna do piosenki „ Bałwankowa rodzina”:


Przeczytajcie tekst jeszcze raz, a potem zapraszam do zabawy matematycznej.
Będziemy układać zabawki / umownie są to bałwanki/ i liczyć:


Bałwanek, który stoi smutny 1,
Bałwankowa żona 2,
Synek bałwanek 3,
Brat bałwanek 4,
- ile mamy bałwanków( 4)
- a może powiększymy rodzinę o babcię i dziadka bałwankowych?
Babcia bałwankowa 5,
Dziadek bałwanek 6.


Można spróbować wymyślać brakujące zwrotki, czy wierszyki dla nich, no kto ma ochotę???


6. „ Rodzina mojego bałwanka”- wykonywanie pracy plastycznej z przygotowanych wcześniej pomocy


7. „ Zmęczony bałwanek”- ćwiczenia relaksacyjne:


- odpoczynek przy muzyce, może znajdziecie utwory, które Was relaksują?
- wykonywane sobie wzajemnie masażyku, z układaniem tekstu własnego, czy opowiadania, co robi bałwanek, gdzie idzie itp.


8. „ Moje prace”- zebranie wszystkich dotychczasowych prac i przygotowanie ich do utworzenie galerii / w piątek/
- prace można poprawić, ozdobić , wykonać im ramki.


Dzieciaczki zajmijcie się tym, a zobaczycie że warto !!!


9. Teraz pora na ulubione zajęcia dzieci, takie, na które czekały cały dzień

BAWCIE SIĘ DOBRZE! 

Zajęcia sportowo-zdrowotne

Witam drogie Dzieci.

 

W tym tygodniu spotykamy się niestety nadal zdalnie.

Zapraszam   Was do rozgrzewki, a na początek trochę tańca i zabawy.

Zapraszam na zubastyczny taniec:

 

KLIKNIJ

 

Rozgrzani ? No to  SUUUPER!!!

To teraz ćwiczenia właściwe,

Będzie to tym razem zabawa z taśmą malarską:

 

KLIKNIJ

 

I jeszcze jedna zabawa:

KLIKNIJ

 

 

Poćwiczone?  Super.

 To teraz zapraszam na relaks z niedźwiadkiem:

 

KLIKNIJ

 

 

Brawo

Dziękuję i do zobaczenia w czwartek

Pani Bożenka

Zajęcia 25.01.2022 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMA WOKÓŁ NAS
Dzień 25.01.2022 r./ wtorek


Temat – ZIMOWA NAUCZKA
1. „ Miesiące” – słuchanie, jak osoba dorosła mówi- nazywa po kolei miesiące
- liczenie ich na palcach, tak , aby dziecko zapamiętało , że jest ich 12
- dziecko samo próbuje z pamięci powiedzieć te, które zapamiętało
- wyróżnienie aktualnego miesiąca i nazwanie kolejnego/ jest styczeń, a jak się skończy, to będzie luty
- pokaz kalendarza

2. Zabawy konstrukcyjne nie tylko klockami, ale różnymi mozaikami, pudełkami . czy innymi przedmiotami, z których można coś zbudować, zachęcanie dzieci do doprowadzania zamierzonej pracy do końca

3. Gimnastyka poranna – zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe

- Marsz po obwodzie koła,
- „Kto ma taki kolor?” - dziecko siedzi na dywanie- na hasło: kolor czerwony, wstaje i przynosi dwie rzeczy czerwone, które znajdzie. Zabawę prowadzimy, wymieniając różne kolory, aż wyczerpiemy możliwości, pomysły , czy chęci.
- „Pajace” – zabawa ruchowa z elementem podskoku. Dzieci naśladują podskoki pajaca.
- „ Wiatr i ptaszki” – zabawa bieżna. Dziecko poruszają się po pokoju naśladując latanie ptaszków. Na hasło: wieje wiatr- dziecko przykuca i zostaje w bezruchu.
„ Sopelek” – mama lub tata sprawdza, czy dziecko się nie rusza przez parę sekund, bo jeżeli tak to zadaje mu ćwiczenie do wykonania.
- „Wiatraczki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko obracają się wokół własnej osi. Na jedno uderzenie np. w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze, na dwa uderzenia stają na dwóch nogach na baczność

4. Czytanie dzieciom bajki terapeutycznej pt „ Zimowa Nauczka”
/rozmowa na temat tekstu, a pytania same się Wam znajdą, zobaczycie /

„Zimowa nauczka” (tekst: Anna Kamyszek-Cieślarczyk, ilustracje: Oliwia Olichwier)
Główny temat: Lęk, którego doświadcza przedszkolak Kubuś w związku z badaniami lekarskimi i koniecznością hospitalizacji.
Tło opowiadania: Sytuacja zimowej zabawy na śniegu, w której wyniku dochodzi do przeziębienia chłopca i wizyty w szpitalu. Postać pluszowego misia pomaga pokonać strach przed badaniem lekarskim i uzasadnia konieczność leczenia. Atmosfera bajki przyjemna, elementy dobrego humoru, śmiechu i żartu.
przez annakamyszek w dniu 13 grudnia 2017
Bajka terapeutyczna powstała w ramach projektu ” Bajkowe Spotkania” realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii w Poznaniu od 2010. Podczas zimowej zabawy mały chłopiec się przeziębił i czekała go wizyta w szpitalu. O tym jak poradził sobie Kubuś w tej ciężkiej sytuacji dowiesz się z bajki. Życzę przyjemnej lektury i namawiam do rozmowy z dzieckiem o historii głównego bohatera.

BAJKA
„Zimowa nauczka”
Pewnego grudniowego poranka spadł śnieg, na którego widok bardzo ucieszył się mieszający w przytulnym domku przedszkolak – Wojtek. Wojtek jest znakomitym budowniczym. Ma dopiero 5 lat a już potrafi wybudować z klocków wspaniały most, dom i wiele innych budowli. Dlatego, od razu zapragnął zbudować śnieżny domek Eskimosów.
– Mamo, mamo! Czy mogę pójść na podwórko ulepić iglo ze śniegu?!  –wołał głośno chłopiec.
– Zgoda, możesz pójść. Tylko musisz się ciepło ubrać– powiedziała mama, po czym poszła z chłopcem do przedpokoju.
-Ja sam! Jestem już duży i wiem jak trzeba się ubierać! – krzyczał chłopiec. – Kurtka, czapka, buty – gotowe!
– Będę na Ciebie potrzeć przez okno w kuchni – powiedziała mama.
Przed wyjściem chłopiec zabrał swojego przyjaciela – pluszowego misia Bonifacego. Wojtek dostał go od taty na swoje 5 urodziny. Bardzo się zaprzyjaźnili.
Wojtek w kilka chwil potem znalazł się na śniegu i zaczął lepić z Bonifacym kulki. Niestety śnieg przyklejał się do rękawiczek, a szalik zaczepiał mu się o nogi. Bardzo utrudniało to pracę. Dlatego zdjął na chwilkę rękawiczki i szalik.
Wojtek wraz z Bonifacym świetnie się bawili. Wspólnie ulepili igloo. Zabawa jednak dobiegła końca, ponieważ mama zawołała chłopca na obiad. Niestety nie wszystko poszło po myśli Wojtka. Mama zobaczyła leżący na śniegu zagubiony szalik. Zezłościła się trochę, a właściwie bardzo, bo chwilkę potem zauważyła, ze Wojtka ręce są bardzo czerwone i zmrożone.
Nie długo potem Wojtek kaszlał, bolała go głowa i był bardzo blady. Zaniepokojona mama zmierzyła najpierw Wojtkowi temperaturę i ze smutkiem stwierdziła:
– Masz gorączkę! Muszę zawieść Cię do szpitala!
– A Bonifacy!? – zapytał Wojtek. Mama dotknęła czoła misia i powiedziała, że pluszowy miś również jest chory.
Wojtek bardzo się martwił pobytem w szpitalu. Pielęgniarka zaprowadziła Wojtka, mamę i Bonifacego do pokoju, w którym mają dzisiaj w nocy przenocować. Cały szpital był wypełniony kolorowymi rysunkami, ale mimo to Wojtek nie czuł się w nim najlepiej.
–Chcę wraca
 do domu! – pomyślał chłopiec i szybciutko się rozpłakał. Mama pocieszyła chłopca mówiąc, że zostanie z nim i poczyta mu po badaniach bajeczkę.
– Po badaniach!? – zapytał chłopiec.
– Tak. Poczekaj chwilkę a ja pójdę po lekarza – powiedziała wychodząc mama.
– Boję się! – powiedział Wojtek do Bonifacego, który też nie czuł się najlepiej.
– Nie ma czego się bać! Lekarz nam pomoże! – Powiedział lekko kaszląc miś. – Jest tylko jedna rzecz, której się obawiam…
-Co?– zapytał chłopiec.
– Łaskotki!- odpowiedział Bonifacy. – Wojtku, nie opowiadałam Ci jeszcze tej historyjki, bo myślałam, że jesteś za małym chłopcem…
– Jakiej historii!? – zapytał Wojtek.
– Zanim się poznaliśmy, należałem do twojego taty. Bardzo się lubiliśmy i byliśmy nierozłączni—tak jak teraz ja i ty. Pewnego razu poszliśmy na spacer. Pamiętam, że było już zimno i jakoś nieprzyjemnie. Spacerowaliśmy sobie, kiedy nagle spadł deszcz. Byliśmy z daleka od domu i nie mieliśmy nawet jednego parasola ani kaloszy! Niestety zmoknęliśmy i się bardzo rozchorowaliśmy. Mnie ogromnie bolało gardło, a twój tata miał straszny katar i prawie nie mógł mówić. Wtedy po raz pierwszy byłam w szpitalu i badał mnie lekarz. Sprawdził mi temperaturę, posłuchał bicia serca, popatrzył w buzie i kazał mówić „aaaaaaa”, podał lekarstwo i po kilku dniach byłem już zdrowy. Wszystko było by dobrze, gdyby nie te okropne łaskotki! Kiedy badał mi bicie serca i temperaturę dotykał mojego delikatnego futerka- okropnie mnie to łaskotało. Pamiętam, że nawet się popłakałem!
– Nie wiedziałem, że miałeś taką przygodę! Jesteś bardzo odważny misiu. Ja tak chyba nie potrafię – powiedział Wojtek.
– Oczywiście, że potrafisz. Jesteś bardzo dzielnym chłopcem Wojtusiu! Jak będzie Cię badał lekarz, przypomnij sobie moją historyjkę, a na pewno nie będziesz się bać! Tylko uważaj na łaskotki! – powiedział misiek i błyskawicznie znieruchomiał, bo do pokoju weszła mama chłopca z panem ubranym w długi biały fartuch.

bajka terapeutyczna
Lekarz przebadał Wojtka tak, jak mówił Bonifacy: zmierzył mu temperaturę, potem stetoskopem posłuchał bicia jego serduszka a na koniec powiedział kilka słów do mamy i do chłopca. To prawda – trochę przy tym łaskotało, ale to nawet było dla Wojtka zabawne. Tylko Bonifacy był niezadowolony bo lekarz znowu go łaskotał przy badaniu i strasznie chciało mu się śmiać, ale lekarz o tym nie wiedział, bo myślał, że Bonifacy jest zwykłym pluszakiem.
Następnego dnia wszyscy wrócili do domu. Mam jeszcze podawała Wojtkowi przez kilka dni lekarstwa, a Bonifacemu owocowe cukierki, które przepisał lekarz.
Od tego momentu chłopiec przestał bać się lekarzy i szpitala. Ale wiedział również, że o zdrowie należy dbać, bo chorowanie to mało przyjemne zajęcie.
KONIEC
p.s. Pamiętaj, aby po lekturze bajki nie zabrakło rozmowy z dzieckiem.

5. Zadanie dla dziecka to:
- wykonanie ilustracji do bajki, tak aby widać było, że jest przedstawiona jakaś scenka wybrana przez dziecko
Lub
- wykonanie symboli graficznych, znaków, które mówią czego nie wolno robić

6. „Zagadki pantomimiczne” – zorganizowanie z dzieckiem pokazu z wykorzystaniem pantomimy, aby przedstawić zimowe zabawy, sporty zimowe, czy inne czynności
- wymyślamy na przemian, raz jeden pokazuje, potem drugi.
Wesołej zabawy!

7. „ Ubranie na zimowe zabawy”- proszę, aby dzieci skorzystały ze wzorów poniżej i pomalowały, powyklejały, czy ozdobiły w inny sposób ciepłe ubrania.
- można je wyciąć i powiesić w domu

Można wykonać też zadanie w kartach pracy str 70- 71
/ ale nie wszystko na raz /

8. Oglądanie bajek o zimie ze zbioru domowego, utrwalanie cech zimy.

10. Dowolne zabawy dziecka zgodne z jego preferencjami, szanowanie zabawek


WESOŁEJ ZABAWY! 

Zajęcia religii 24.01.2022r.

Katecheza 24.01.2022r.

Uczeń Jezusa zabawą i nauką chwali Boga.

Poznanie prawdy, że wiedza jest darem Bożym, który powinno się pomnażać.

Zabawa i nauka

Julka codziennie spotyka się̨ w przedszkolu ze swoimi koleżankami. Razem wymyślają̨ rożne

zabawy, a ulubioną jest zabawa lalkami w dom. Zazwyczaj Zosia bawi się̨ dużą̨ lalką, a Julka,

Zuzia i Amelka mniejszymi. Jednak pewnego dnia Amelka się̨ zbuntowała. Chciała pobawićsię̨

dużą̨ lalką. Dziewczynki zaczęły się̨ kłócić i wyrywać sobie lalkę̨ z rąk. To zachowanie nie

spodobało się̨ pani. Głośno powiedziała „Dość́ dziewczynki”. Dziewczynki stanęły bez ruchu, a pani

zapytała:

– Co się stało?

Wtedy Julka postanowiła wyjaśnić całe zajście i powiedziała, że dziewczynki chciały bawićsię̨ tą

samą laką.

– Nie można wyrywać sobie lalki z rąk. Należy ustalić, kto i jak długo będzie się̨ bawił tą lalką.

Powinnyście się̨ dzielić. Zgodna zabawa podoba się̨ dobremu Bogu.

Pytania do opowiadania:

·         Jaka jest ulubiona zabawa Julki i jej koleżanek?

·         Dlaczego zachowanie dziewczynek nie podobało się pani?

·         Jaka powinna być wspólna zabawa dzieci?

·         W co najbardziej lubisz się bawić?

 

Zabawa jest bardzo ważna i przyjemna. Gdy dzieci bawią̨ się̨ zgodnie i dzielą̨ się̨ zabawkami,

sprawiają radość sobie nawzajem, ale także Bogu.

Ważna jest także nauka. Dzięki temu, że się̨ uczymy, zdobywamy wiedzę o rożnych rzeczach.

Potem możemy ją wykorzystać́, na przykład po to, żeby wymyślać nowe urządzenia, jak

samochód czy komputer. Gdy ktoś wymyśli coś całkiem nowego, nazywamy to wynalazkiem.

Kto się̨ pilnieuczy, może potem zostać lekarzem i ratować życie innych albo strażakiem i gasić

pożary.Te zawody są bardzo ważne. Kto wykonuje taki zawód, pomaga innym.

Narysuj kim chciałabyś lub chciałbyś zostać w przyszłości.

 

 Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia religii 21.01.2022r.

Katecheza 21.01.2022

Dziękujemy Bogu za Babcię i Dziadka.

Poznanie prawdy, że  babcia i dziadek są darem Boga.

Wychowanie do szacunku dla dziadków.

 

Dzień babci i dziadka

Gdy Julka wstała rano, umyła się̨ i zjadła śniadanie, które przygotowała dla niej mama.

Potem zaczęła się̨ ubierać. Postanowiła założyć swoje ulubione spodnie.

– Kochanie nie możesz założyć tych spodni! Dziś jest Dzień Babci i Dziadka – powiedziała mama.

– Zaprosiłáś babcię i dziadka na przedstawienie. Pamiętasz, jak wczoraj robiłaś́ laurki?

– Tak, mamo, pamiętam, że wczoraj pomagał́aś mi rysować serce dla babci i róże dla dziadka, ale

czemu nie mogę̨ założyć ulubionych spodni? Dostałam je od babci.

– Wiem o tym. Jednak dziś jest wielka uroczystość i musisz odświętnie wyglądać. Swoim strojem

również okazujemy szacunek dorosłym, zwłaszcza gdy jest ich święto.

Myślę̨, że najlepiej będzie, gdy założysz tę sukienkę̨, którą̨ ostatnio ci kupiłam.


– Dobrze, mamo. A czy możesz mi wpiąć kwiatek we włosy?


– Oczywiście, kochanie.


Julka bez marudzenia założyła to, co zaproponowała jej mama. W przedszkolu dziewczynka

zobaczyła, że wszystkie dzieci są̨ odświętnie ubrane. Przedstawienie, które przygotowały

przedszkolaki, bardzo się̨ dziadkom podobało. Gdy Julka wręczała laurkę̨ z sercem, babcia miała

łzy w oczach ze wzruszenia.

 

Pytania do opowiadania:

 

·         Jak Julka miała się̨ ubrać na uroczystość Dnia Babci i Dziadka?

·         Co okazujemy dorosłym swym strojem?

·         Jakie prezenty Julka przygotowała dla babci i dziadka?

Proszę porozmawiać na temat dziadków. Wymienić ich imiona.

Co my możemy zrobić dla naszych dziadków? ( pomodlić się za nich)

 

Pan Jezus też miał dziadków. Zobaczcie film:

 

KLIKNIJ

 

Z Panem Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia 24.01.2022 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMA WOKÓŁ NAS
Dzień 24.01.2022 r./ poniedziałek


Temat – HU, HU, HA, NASZA ZIMA ZŁA
1. „ Zimowy dom” – rysowanie kredkami różnego rodzaju. Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości

2. „Popatrz, czego brakuje?” zabawa ćwicząca uwagę, pamięć i spostrzegawczość
/ rodzic układa dziecku na dywanie kilka przedmiotów, dziecko stara się je zapamiętać i po chwili wychodzi z pokoju. Mama chowa jeden z nich , a gdy dziecko wróci, zgaduje czego nie ma.
- zabawę powtarzamy kilka razy można też wymienić przedmioty, czy zmienić ich położenie.

3. Gimnastyka poranna –
Aerobik – ćwiczenia ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia pokazuje rodzic, rodzeństwo lub każdy inny uczestnik zabawy, reszta naśladuje, / czas trwania, to 1 lub 2 utwory muzyczne/
/ jest to zestaw na cały tydzień , codziennie przy innej muzyce i inne ćwiczenia /

4. Słuchanie wiersza znanego również, jako piosenka
- omówienie treści z zadaniem dziecku pytania, dlaczego zima jest zła? I czy jest zła, czy jednak nie?
- jak wygląda zima?
- co robi zima?

Zła zima
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!

Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa...
Nasza zima zła!

Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła!

- po wysłuchaniu możemy się zabawić w rytmizowanie tekstu z klaskaniem np. hu- hu- ha
Hu- hu- ha na- sza-zi-ma- zła
- ten sam rytm możemy wytupywać, czy wystukiwać pałeczkami, pokrywkami itp.
- kto zna ta piosenkę może ja śpiewać na różne ciekawe sposoby.

Bawcie się tak, aby było wesoło!

5. Osłuchanie i nauka krótkiego wierszyka o zimie- ćwiczymy pamięć dzieci

Jedzie Zima
Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:

- Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu.


6. Zadanie w kartach pracy – na stronie 68- 69 jest do wykonania zimowy obrazek, narysujcie go wykorzystując własną wyobraźnię, tak aby zapełnić całą powierzchnię
/ zachęcajcie dzieci, aby nie zniechęcały się po jednym elemencie/


7. Zajęcia ruchowe – ogólnorozwojowe.
/ Ćwiczenia z przyborem kształtujące gibkość. • Kształtowanie gibkości, • Kształtowanie odpowiedzialności za osoby współćwiczące, • Nauka ćwiczeń z przyborem – laska gimnastyczna.
- przeskakiwanie przez laseczkę leżącą na dywanie,
- przekładanie laski pod prawym kolanem, pod lewym
- przekładanie laski za plecami i podawanie sobie z tyłu z drugim uczestnikiem zabawy,
- pomysły własne na zabawy- można zmienić lub dołożyć przyrząd

Ćwiczenie oddechowe:
- Dziecko bierze chusteczkę higienicznej i wykonują siad skrzyżny. Chusteczkę trzymają przed twarzą, wykonują wdech nosem i wydech ustami tak, żeby chusteczka uniosła się ponad twarz, powtarzamy kilkakrotnie.

8. „ Worek Pani Zimy”- zabawa dydaktyczna w rozpoznawanie po dotyku i nazywanie przedmiotów.
/ proszę poszukać worek lub reklamówkę, wypełnić ją różnymi przedmiotami, ta, aby dziecko ich nie widziało.
- dziecko bierze w worku jeden przedmiot do ręki- dokładnie go dotyka i rozpoznaje, mówi co to jest- można robić to na zmianę z dzieckiem, wtedy zabawa będzie dla niego ciekawsza / dziecko gromadzi przedmioty dla taty lub mamy w drugim worku/

9. „ Zimowy pałac”- rysowanie lub lepienie w masie plastycznej. można ta pracę wykonać wspólnie z dzieckiem np. z masy solnej, a potem pomalować farbami.

10. . Dowolne zabawy dzieci wg zainteresowań.
/ proszę zachęcić dziecko, aby wybrało zabawki, które od jakiegoś czasu są zapomniane.
. Dowolne zabawy dzieci z wykorzystaniem ulubionych zabawek; zachęcanie do sprzątania po sobie.

 

Pani Zima
Przyszła do nas Pani Zima,
w bardzo długim płaszczu,
w koronie na głowie
z gwiazdek jedenastu.
W kryształowych butach ,
lśniących w słońca blasku.
By zamrozić ziemię,
od morza do lasku.
Trzyma w ręku różdżkę
w srebrzystym kolorze,
którą wciąż czaruje,
wszystko, to co może.
W rękawie przyniosła ,
puszek śnieżnobiały,
by zasypać pola
i świat wokół cały.
Kryształowym butkiem ,
tupnęła trzy razy ,
aby lodem pokryć,
wszystkie wkoło stawy.
I tak czarowała,
swoją srebrną laską ,
aż świat zasypała
i na zimę zasnął.
/ Tekst zgłoszony przez Bajdulkowo. Udostępniamy go za zgodą Autorki (Anna Muszyńska)./

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne Pszczółki

 

Dzień dobry.

Witam Pszczółki na zajęciach muzyczno - rytmicznych.

Zapraszam Was do wspólnej zabawy

 

Zaczynamy:

 

Marsz w kole do muzyki z poniższego linku:


KLIKNIJ

 


Proszę o słuchanie w domu kilka razy muzyki, do której po kilku wysłuchaniach postarajmy się klaskać do rytmu (można też zagrać na instrumentach perkusyjnych, jeśli są w domu, link do muzyki poniżej:

 


KLIKNIJ

 

Proszę o nauczenie się tekstu, w lutym 2022 r. będziemy śpiewać do tego tekstu piosenkę:

 

Jest taki ogród zaczarowany, po którym chodzą śnieżne bałwany. 
Duże bałwany, bałwanki małe, wszystkie ze śniegu i jak śnieg białe. 

Choć mróz największy i śnieżek prószy, bałwankom nigdy nie marzną uszy. 
Za to, gdy słońce trochę przygrzeje, to czary – mary nos im topnieje.

 

 

Dziękuję za wspólną zabawę

Pan Zdzisiu

 

 

Zajęcia 21.01.2022 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BABCIA I DZIADEK TO SKARB
Dzień 21.01.2022 r./ piątek

/ Technika / Muzyka / Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania dekoracji, • Wdrażanie do sprzątania po zakończeniu pracy / Kształtowanie umiejętności dokładnego analizowania, • Umiejętność używania swojego głosu z różnym natężeniem i do różnych celów, • Wdrażanie do czynnego udział u w wyborze tańców i piosenek na zakończenie roku..


Temat – W RYTMACH DISCO
1. „Portret babci i dziadka” – praca plastyczna, wyjaśnienie dziecku pojęcia „ portret”

Dziecko rysuje samodzielnie portret babci lub dziadka z uwzględnieniem cech charakterystycznych , takich, jak okulary, długość, czy kolor włosów, pieprzyk, wąsy, kolor oczu itp.
/ zwrócenie uwagi na korzystanie z więcej niż dwóch kolorów/

2. „Uroczysta sala” – przygotowywanie dekoracji na ozdobienie pokoju z okazji święta babci i dziadka, według pomysłu wspólnego lub pomysłu dziecka. Wykorzystanie różnych pomocy i materiałów plastycznych, jakie znajdują się w domu

3. Gimnastyka poranna – zestaw 5
- zabawa „ Balonik”- zabawa w parze z rodzeństwem lub rodzicem
/ trzymamy się za ręce i rozszerzamy naśladując rosnący balon, który pęka i przewracamy się

Baloniku nasz malutki rośnij duży, okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i trach!

- zabawa „ Oddaj balonik” / dziecko spaceruje sobie z balonikiem i robi różne dziwne kroki przy tym, na sygnał klaśnięcia mamy jest zamiana i teraz mama robi zadanie lub inny uczestnik zabawy.
Tak ze dwa razy.

- zabawa „ Taniec z balonem”- mama i dziecko tańczą sobie do muzyki dowolnej, tak, aby balon im nie uciekł.
/ taniec można powtórzyć trzymając balon innymi częściami ciała/


4. „ W rytmach disco” – próba śpiewu piosenek z przedszkola lub innych, które dzieci chcą zaprezentować dziadkom, wykorzystanie własnych pomysłów na akompaniament, a najlepiej utworzenie, opracowanie własnego układu choreograficznego

5. Zadanie w kartach pracy – wykonanie zadania na str.56
/ zachęcanie dziecka do dokładnego wykonania zadania i cierpliwości podczas pracy/

6. „Laurka dla babci i dla dziadka” – zajęcie plastyczne, wykonanie pracy z wykorzystaniem wzorów załączonych do zajęcia
- zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie pracy

7. „ Gimnastyka babć i dziadków” – ćwiczenia gimnastyczne, które może zrobić babcia i dziadek
- dzieci wymyślają ćwiczenia i sami wykonują je po 3 razy
- przysiady, podskoki, wymachy rękami itp

Druga wersja zajęcia – to przedstawienie gotowego programu
udział dziecka w uroczystości z okazji dnia babci i dziadka, którą mogą zorganizować podczas wizyty u dziadków lun on- line.
- prezentowanie wierszy i rymowanki
- zaśpiewanie piosenek, może być z wykonaniem tańca według własnego pomysłu
- uczulenie dzieci na to, jak ważne to dla dziadków, aby czuli się docenieni
- zacieśnianie więzi rodzinnych
- wdrażanie do świętowania z rodziną

- wręczenie upominków przygotowanych wcześniej upominków

8. „ Podwieczorek”- wymyślenie i wykonanie deseru dla babci i dziadka
A może pomożecie dziecku obrać jabłko lub inny owoc oraz pozwolić mu pod kontrolą pokroić go na kawałki, uczulenie na zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas operowania nożykiem
- można przygotować pucharek, czy miseczkę aby w niej dziecko zrobiło deser z dodatkami np., ciasteczek, jogurtu , innych owoców

Mniam, mniam! A może teraz mała degustacja, czy dobre???

9. „ Dawno temu…”- rodzice zachęcam do małej podróży w czasie, proszę poogdajcie z dziećmi starsze zdjęcia z waszego dzieciństwa, gdzie są dziadkowie dzieci, a Wasi rodzice, z pewnością miło spędzicie czas

10. . Dowolne zabawy dzieci z wykorzystaniem ulubionych zabawek; zachęcanie do sprzątania po sobie.

MIŁEGO SWIĘTOWANIA!

 

Zajęcia 20.01.2022 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BABCIA I DZIADEK TO SKARB
Dzień 20.01.2022 r./ czwartek

/ Technika / Muzyka / Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania dekoracji, • Wdrażanie do sprzątania po zakończeniu pracy / Kształtowanie umiejętności dokładnego analizowania, • Umiejętność używania swojego głosu z różnym natężeniem i do różnych celów, • Wdrażanie do czynnego udział u w wyborze tańców i piosenek na zakończenie roku..


Temat – WSZECHSTRONNY DZIADEK
1. „Zgadnij, co jest w worku” – zabawa rozwijająca pamięć i myślenie
/ wkładamy do worka różne przedmioty, które mogą kojarzyć się z dziadkiem np. muchę, krawat, gazetę, okulary, młotek, śrubokręt, śrubę, spinki do mankietów, pędzel do golenia, zegarek, medal itp.
Dziecko za pomocą dotyku ma rozpoznawać i nazywać te przedmioty
- można tez potem porozmawiać o zawartości worka i o przedmiotach

2. „Śruby i nakrętki” – manualna. • Kształcenie manualnych i ruchów precyzyjnych rąk.
Zabawę tą z konieczności musimy podzielić na pomysł dla dziewczynek i chłopców osobno.
Chłopcy- może macie w domu zestaw do majsterkowania? To zabierzcie śrubki i nakręcajcie na nie nakrętki, a potem odwrotnie.
Dziewczynki- zabawią się w „ Szyjemy igłą”
Każda ma w domu sweterek do rozpinania, wiec bierzemy długą nitkę lub sznureczek i przewlekamy przez dziurki.

3. Gimnastyka poranna – zestaw 5
- zabawa „ Balonik”- zabawa w parze z rodzeństwem lub rodzicem
/ trzymamy się za ręce i rozszerzamy naśladując rosnący balon, który pęka i przewracamy się

Baloniku nasz malutki rośnij duży, okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i trach!

- zabawa „ Oddaj balonik” / dziecko spaceruje sobie z balonikiem i robi różne dziwne kroki przy tym, na sygnał klaśnięcia mamy jest zamiana i teraz mama robi zadanie lub inny uczestnik zabawy.
Tak ze dwa razy.

- zabawa „ Taniec z balonem”- mama i dziecko tańczą sobie do muzyki dowolnej, tak, aby balon im nie uciekł.
/ taniec można powtórzyć trzymając balon innymi częściami ciała/

/ jest to zestaw również na piątek /


4. „ Dziadek” – uważne słuchanie wiersza B. Piergi, rozmowa na temat treści utworu, poprawne budowanie zdań w odpowiedziach na pytania dorosłego

DZIADEK
Nic już nie poradzę na to,
Że mojego taty tato,
Zamiast ślęczeć nad gazetą,
Lubi dla mnie być poetą.
Składa wersy w zgrabne zwrotki
Kolorowe, jak stokrotki.
Dziadek puzzle tez układa,
Bajki piękne opowiada.
Gdy idziemy przez park stary,
Wokół same dziwy, czary.
Dziadek klucze ma do snów.
Brak do tego dziadka słów
…………………………………………
Pytania:
- o kim był wiersz?
- jakie cechy posiada dziadek?
- jakie umiejętności posiadają wasi dziadkowie?
- czym się interesują?
- jacy są?
- co robimy będąc z dziadkami?
- co chcielibyśmy z nimi robić?
- w czym możecie pomóc dziadkom?


5. Zadanie w kartach pracy – wykonanie zadania na str.54
/ zachęcanie dziecka do dokładnego wykonania zadania i cierpliwości podczas pracy/

6. „Narzędzia dziadka” – zajęcia badawcze z wykorzystaniem magnesu

Rodzice pomóżcie dzieciom przeprowadzić eksperyment, jeżeli macie w domu magnesy, to proszę wykorzystajcie je według własnego pomysłu, tak, aby dzieci poznały właściwości przyciągania i odpychania
Pomoc dla rodzica:
- są oznaczone kolorami czerwonym i niebieskim
- gdy zbliżymy je do siebie tym samym kolorem, to odpychają się, a różnymi kolorami, to przyciągają się
- co przyciąga magnes?- metale i różne przedmioty wykonane ze stali i te które zawierają żelazo
- czego magnes nie przyciąga?- szkła, papiery, drewna i plastiku
- do czego i jak używamy magnes?- magnesy na lodówkę, w szafkach kuchennych, w torebkach itp

7. „ Śruby i nakrętki” – zabawa matematyczna

Dajemy dziecku przedmioty rożne do majsterkowania lub inne, które umownie nazywamy, że to są śrubki, a to nakrętki. Segregujemy je według cech np. duże, małe, długie, krótkie, szerikie, wąskie, w jakimś kolorze i robimy z tego zbiory, a potem je przeliczamy
Uwaga- zadanie robimy na miarę umiejętności dzieci.


8. „Kochamy Was” - gra na instrumentach perkusyjnych do muzyki dowolnej, jaką posiadacie w domu, albo jednej z naszych piosenek dla babć i dziadków
Pomoce: płyta z piosenkami i muzyką do tańców, instrumenty perkusyjne / a może garnki, łyżki itp.?


9. „Co robi babcia i dziadek?”- zabawa logopedyczna, usprawnianie narządów artykulacyjnych
Mama mówi:
- babcia szyje a maszyna….dziecko mówi robi trrrr
- dziadek przybija….stu, stuk
- babcia klaszcze…. dziecko klask, klas
- dziadek idzie….szur, szur
- babcia leje wodę…chlap, chlap
- dziadek je obiad….mlask, mlask
- babcia wypuszcza ptaszki…frrrr

I tak dalej wymyślamy sobie

10. „ Budujemy dom dla babci i dziadka”- zabawa konstrukcyjna klockami różnego rodzaju, jakie macie w domu. dziecko tworzy budowlę, doprowadza pracę do końca i nazywa ją.

11. Zabawy samorzutnie podejmowane przez dzieci • Kształcenie umiejętności podejmowanie decyzji co do wyboru zabawy.

 


MIŁEGO DNIA I UDANEJ ZABAWY.

Zajęcia 07.05.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: RUCH, TO ZDROWIE

 

Temat –  BAWIMY SIĘ WESOŁO

 

1. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju, utworzenie wystawy prac ze swoich budowli, nazywanie ich , powiększanie poprzez rozbudowywanie

 

2. Utrwalanie powitanki:

Śmiechem się witamy i zabawę zaczynamy

- teraz witamy się wzajemnie i mówimy np. cha- cha lub  hi- hi;

 

3. „ Echo”- zabawa integracyjna doskonaląca uwagę, słuch i wymowę:

- dziecko siedzi na dywanie naprzeciw mamy, która mówi dziecku jakiś wyraz np. zdrowie,    a dziecko je dokładnie tak samo powtarza,

- jak mama powie- brum, brum- Tit, tit i dotknie się w czubek nosa,  to dziecko wykona to samo  /Można zastosować zamianę ról po kilu razach, lub raz coś powiedzieć, a raz też pokazać./

 

4. „ Rząd, szereg, koło”- zabawa orientacyjno- porządkowa; kształcenie sprawnej reakcji na sygnał:

-dziecko sobie biega po pokoju, a na sygnał dany przez mamę, tamburyno , pałeczki, widelce czy klaskanie,  przewodzi zabawie i bierze mamę pokazując  jak należy się ustawić,

/ rząd- staje za mama lub przed nią, szereg - staje obok, koło- bierze ja za ręce, jak w kole/

 

5.  „ Moje ciało”- zabawa ruchowa ćwicząca orientację w schemacie własnego ciała:

- mama mówi, a dziecko pokazuje np.

Prawa noga, lewe ucho, prawe oko,

a potem np. coraz szybciej,  potem zamiana ról/

Wymyślajcie też sami, jak jeszcze można uatrakcyjnić zabawę.

- dziecko spaceruje sobie swobodne, a kiedy mama wypowie jakąś część ciała np. łokieć, pięta, nadgarstek, palce u rak…-  to dziecko tą częścią dotyka podłogi;

 

6. Ćwiczenia oddechowe, ukierunkowane na czynność mówienia – Huśtamy zabawki na brzuchach.

Dziecko leży na plecach. Polecamy  mu tak wykonywać wdech, a potem wydech, aby brzuch opadał i unosił się – na zmianę. Aby to sprawdzić, dziecko musi położyć dłonie na brzuch. Gdy opanuje to ćwiczenie, umieszcza na brzuchu wybraną przez siebie zabawkę (misia, maskotkę). Wykonując rytmiczne wdechy i wydechy, dziecko huśta zabawkę na brzuchu.

 

7.  Dzielenie słów – nazw przyborów gimnastycznych – rytmicznie (na sylaby), połączone z wykonywaniem odpowiedniej liczby kroków (jedna sylaba – jeden krok)

 

8. Słuchanie czytanej przez mamę bajki, z domowej biblioteczki, uważne słuchanie ze zrozumieniem

 

9. Zabawa z piłką – Gadająca piłka.

Dzieci odbijają piłkę od ziemi. Przy każdym odbiciu piłki o ziemię naśladują inny śmieszny dźwięk odbijania, np. bęc, pac, pam, bum, plum, tup, hop…

 

10. Dowolne zabawy dzieci oraz dalsze zabawy plastyczne w masie solnej.

 

Bawcie się wspaniale

Pani Mirelka

Zajęcia religii 06.05.2021r.

 

 

 

Maryja Matką i Królową Polski - zajęcia  04.05.2021r.

 

Kształtowanie postawy dziecięcej ufności wobec Maryi, Matki Jezusa.

 

Maryja jest naszą najlepszą Matką. Troszczy się̨ o każdego z nas.

O wszystkich naszych problemach mówi Jezusowi i prosi, by On nam pomagał. Maryja zawsze wspierała Jezusa. Gdy Jezus umierał na krzyżu, nie było przy Nim tych, którym przywrócił zdrowie, którym wyświadczał dobro. Uciekli również̇ Jego uczniowie. Została tylko Maryja oraz najmłodszy z uczniów – Jan. Jezus, widząc swoją Matkę̨ i ukochanego ucznia – Jana, w słowach „Oto Matka Twoja” wskazał Janowi, że Maryja będzie matką wszystkich ludzi.

W naszej ojczyźnie jest wiele miejsc, w których w szczególny sposób wraz

z Maryją oddajemy część́ dobremu Bogu. Sanktuarium, które odegrało największą rolę w dziejach narodu polskiego, to Jasna Góra, nazywana często duchową stolicą Polski. Jest to klasztor położony na wzgórzu zwanym Jasną Górą w miesicie Częstochowie.


 

KLIKNIJ

 

 

Jasna Góra

– Babciu, dlaczego na obrazie Maryi są takie rysy? – zapytałam.

– Posłuchaj Kasiu – powiedziała babcia. – To długa, ale piękna historia. Kiedyś́ do klasztoru włamali się źli ludzie i ukradli obraz. Włożyli go na wóz i chcieli uciec. Przerazili się, gdy konie nie mogły ruszyć z miejsca. Ze złości pocięli szablą obraz z wizerunkiem Maryi i wyrzucili. Bardzo zniszczony obraz wrócił do klasztoru. Król Polski zajął się jego odnowieniem. Zada- nie to powierzył znakomitym malarzom. Ci jednak w żaden sposób nie mogli zamalować́ rys spowodowanych cięciem szabli. I tak nawet dzisiaj możemy je oglądać́.

– Kasiu – powiedziała babcia. – Popatrz jeszcze raz na twarz Maryi, na jej oczy. Ma oczy jak najlepsza mama. Patrzy z zatroskaniem na wszystkich ludzi, a szczególnie na tych, którzy się modlą̨ razem z Nią̨. Polacy bardzo polubili tę twarz Maryi. Wiedzieli, że zawsze mogą̨ Jej po- wiedzieć́ o swoich kłopotach i zmartwieniach. Do Niej zwracali się̨ również wtedy, gdy na nasz kraj napadli wrogowie – Szwedzi. Napastnicy bardzo szybko zdobyli Warszawę, Poznań́, Kraków i dotarli do Jasnej Góry. Było to już̇ ostatnie ważne miejsce do zdobycia. Pod murami Jasnej Góry stanęło do ataku kilka tysięcy wojsk szwedzkich. Na szczycie natomiast tylko niewielu polskich żołnierzy i zakonników. Walka trwała cztery dni i skończyła się̨ zwycięstwem rycerzy Maryi. Cudowna obrona Jasnej Góry zmobilizowała Polaków do walki i atak szwedzki został odepchnięty. Polska cieszyła się̨ wolnością̨, a król ogłosił Maryję Królową Polski, dziękował za odniesione zwycięstwo i złożył w imieniu narodu uroczyste ślubowanie. Coraz częściej Polacy zaczęli stawać́ do apelu, śpiewając o godzinie 21.00 „Maryjo Królowo Polski...”.

Pytania do opowiadania:

– Które sanktuarium maryjne nazywamy duchową stolicą naszej Ojczyzny?

– Dlaczego na obrazie Matki Bożej Częstochowskiej są̨ widoczne rysy?


– Dlaczego król Polski ogłosił Maryję Królową naszej Ojczyzny?

 

KLIKNIJ

 

 

Maryja, nasza mama  zajęcia 06.05.2021r.

 

Miesiąc maj rozkwita za oknami. A dla nas, katolików, to także czas szczególnego zwrócenia się do Matki Bożej. W dzisiejszej katechezie postaramy się wytłumaczyć, że Maryja to nie tylko mama Pana Jezusa, ale także… nasza mama!

 

Dlaczego w ten sposób modlimy się w maju do Maryi?

Tak to z mamami bywa, że gdy są blisko nieraz ciężko jest słuchać ich porad, wskazówek, a dziecko – duże czy małe – pragnie już samo za siebie decydować. Ale gdy tylko mama zniknie za rogiem (także rogiem przedszkola) okazuje się, że jest potrzebna, najlepiej tu i teraz. Od wieków Kościół traktuje Maryję nie tylko jako Matkę Boga, ale również jako Matkę każdego wierzącego, który może się do niej zwracać w każdej potrzebie. Bo czy możliwym jest, żeby dobra Mama nie wysłuchała prośby swego dziecka? Co roku w maju prosimy ją jakoś szczególnie, wyjątkowo. Chyba również dlatego, że właśnie w tym miesiącu bardzo chcemy ją zobaczyć. A skoro wiemy, że jest to tutaj, na ziemi, bardzo, bardzo trudne, szukamy innych sposobów, by spojrzeć w oczy naszej Niebieskiej Mamie: gromadzimy się przy kapliczkach na wspólną modlitwę. Dlaczego akurat kapliczki? Odpowiedzi na to pytanie szukał oczywiście Piotrek. Sprawdźmy czy udało mu się ją znaleźć…

 

KLIKNIJ

 

 

Pan Jezus kocha swoją Matkę-Maryję. Okazywał to swoim życiem. Pan Jezus chce, aby Maryja – Jego Matka – była również naszą Mamą. Kiedy Pan Jezus został ukrzyżowany, Maryja stała pod krzyżem wraz z uczniem Janem.

 

Proszę odczytać fragment z Pisma Świętego:

 

„Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: Niewiasto, oto syn Twój. Następnie rzekł do ucznia: Oto Matka twoja”(J 19,26- 27a).

 

– Kto stał pod krzyżem Pana Jezusa?

– Co Pan Jezus powiedział do swojej Matki?

– Co Pan Jezus powiedział do Jana?

 

Maryja z woli Pana Jezusa została Matką nas wszystkich, a my staliśmy się Jej dziećmi. Możemy Ją nazywać naszą Matką.

Maryja – Matka Boża bardzo nas kocha i opiekuje się nami. Powinniśmy Jej za to dziękować i okazywać, że Ją kochamy.

 

Szczęść Boże

Katechetka Dorota

Zajęcia muzyczno - ryrmiczne 06.05.2021r.

Witajcie dzieciaki!

 

Droga Słońca

Spójrzcie w niebo. Jak teraz wygląda? Jest zachmurzone, czy przeciwnie - oszałamiające swym błękitem? A może jest już noc, widać gwiazdy i rogal księżyca?

Niezależnie od tego jak niebo przedstawia się w danej chwili w rzeczywistości, od tego mamy wyobraźnię, by wyczarować sobie niebo jakie tylko chcemy.

Zamknijcie oczy i słuchając kompozycji Zdzicha wyobraźcie sobie SŁOŃCE na tle bezchmurnego nieba. Zobaczcie jak sobie powoli spaceruje po niebieskiej łące, jak wstaje wcześnie rano i łaskocze nas w oczy, potem idzie coraz wyżej i wyżej, grzeje swoimi promieniami i oślepia światłem... Aż wreszcie wieczorem, zmienia barwy na odcienie pomarańczy i czerwieni, i następnie skrywa się za horyzontem przed goniącym je księżycem... Udanego fantazjowania i miłego słuchania ;-)

 


KLIKNIJ

Pozdrawiam

Pan Zdzisiu

 

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 06.05.2021r.

Dzień dobry

Witam was serdecznie

Nastrajamy się do Tańca i zapraszam do tańca:

 

KLIKNIJ

 

Elegancko. Pewnie Wam teraz  wesoło?

To teraz mocno aktywnie zabieramy się do pracy:

 

KLIKNIJ

 

Świetnie.

Dziękuję za wspólną zabawę.

Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy.

 

Pani Bożenka

Zajęcia 06.05.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: RUCH, TO ZDROWIE

 

Temat –  ĆWICZYMY CAŁE CIAŁO

 

1. Zabawy w domowym kąciku plastycznym, operowanie różnego rodzaju przyborami plastycznymi; planowanie pracy, doprowadzanie jej do końca.

 

2. Utrwalanie powitanki

 

Śmiechem się witamy i zabawę zaczynamy

- teraz witamy się wzajemnie i mówimy np. cha- cha lub  hi- hi

 

3. „ Jak ćwiczy języczek”- ćwiczenie warg, języka, szczęki dolnej; usprawnianie aparatu artykulacyjnego / dziecko wykonuje ćwiczenia pokazywane przez dorosłego/

- oblizywanie warg językiem / obrotowo w lewo, w prawo /

- wysuwanie szczęki i cofanie oraz poruszanie szczęką w prawo, w lewo

- wypychanie językiem policzków;

 

4. „ Rząd, szereg, koło”- zabawa orientacyjno- porządkowa; kształcenie sprawnej reakcji na sygnał

Dziecko sobie biega po pokoju, a na sygnał dany przez mamę  / tamburyno , pałeczki, widelce, czy klaskanie / przewodzi zabawie i bierze mamę pokazując ,, jak należy się ustawić

/ rząd- staje za mama lub przed nią,    szereg- staje obok,     koło- bierze ja za ręce, jak w kole/

 

5.  „ Kto skacz,  kto biega, kto pływa?”- rozmowa kierowana z dzieckiem na podstawie obrazków zwierząt / orasz pokaz tych zawartych we wcześniejszych dodatkach do zajęć / ; rozwijanie twórczego myślenia, kształtowanie u dziecka przekonania , że ruch to zdrowie. Zachęcanie do tworzenia poprawnej pod względem wypowiedzi.

Pomoce: obrazki przedstawiające zwierzęta, piłka, papierowe medale

 

Przebieg:

I. Dziecko siedzi na dywanie ima przed sobą pudełko z obrazkami,

Mama rzuca dziecku piłkę, to sygnał na losowanie z pudełka obrazka ze zwierzęciem , nazywa je i określa, czy ono świetnie pływa, skacze, czy biega

- próbuje określić tez może dlaczego np. pływa bo ma jakąś cechę, która na to pozwala

 

II. Mama podaje nazwę zwierzęcia np. kangur, a dziecko naśladuje co on robi, jak się porusza   i  tak mama wybiera kilka zwierząt różnie poruszających się

 

6. „ Gimnastyka”- utrwalanie  wierszyka J. Koczanowskiej / próba wyraźnej recytacji/

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

Trzeba ćwiczyć- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

Niezawodne są metody.

 

7. „ Marsz i stop”-  zabawa

 

Dziecko maszeruje sobie po pokoju, do rytmu wyklaskiwanego przez mamę, na hasło „ stop”- przykuca na chwile i wraca dalej do marszu / kilka razy ze zmianą tempa marszu

 

 

8. „ Majowa  przechadzka” - wyjście na świeże powietrze / jeżeli jest pogoda/- dalsze prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

 

9. „ Siłacze”- zabawa plastyczna z masa solną  lub inna masą plastyczną

- rozwijanie wyczucia siły i odpowiedniego nacisku, wyzwalanie naturalnej ekspresji artystycznej

 

Pomoce:- kamyki, muszle, dłonie lub inne przedmioty nadające się do odciskania

 

Przepis na masę solną:

 Składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.

• 1 szklanka mąki;

• 1 szklanka soli;

• ok. 0,5 szklanki wody.

Oczywiście do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli np. 3 szklanki mąki + 3 szklanki soli + woda.

Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

Oddzielamy małą kulkę ciasta, rozwałkowujemy i wycinamy foremkami lub nożem zaplanowane kształty. Jeśli planujemy resztę masy solnej wykorzystać w innym terminie, pakujemy do szczelnie zamkniętego pojemnika (np. pojemnika na kanapki).

 

Inny przepis na masę solną- 1 szklanka mąki pszennej,  1 szklanka soli,  ½ szklanki mąki ziemniaczanej,  ¾  szklanki wody

 

10. „ Robię to, na co mam ochotę”- spędzanie wolnego czasu w sposób, który daje dziecku przyjemność oraz rozwija jego zainteresowania.

 

Ciekawostki dla chętnych:

Które zwierzęta skaczą najwyżej.


Każdy z poniższych gatunków znajduje się na tej liście, ponieważ zasłużył na to; różnymi technikami, a zwłaszcza ich fizjonomią, są zwierzęta, które skaczą wyżej, Nie przegap ich!

1. Cougar czyli puma


Lew górski – jest mięsożercą pochodzącym z Ameryki, największym kotem na kontynencie i przystosowanym do wielu ekosystemów. Żywi się głównie kopytami, ale jeśli brakuje pożywienia, przyjmuje również "owady" lub małe ssaki.

To wspaniałe zwierzę jest doświadczonym drapieżnikiem w zasadzkach; ukrywa się wśród drzew i czeka godzinami w odpowiednim momencie, aby przeskoczyć ofiarę, którą ugryzie dokładnie w szyję. O wielkiej sile i wigorze, Puma może skakać 12 metrów w poziomie i cztery w pionie … Jego tylne nogi są bardzo potężne!

2. Kangur


Wśród zwierząt, które skaczą wyżej, nie mogło zabraknąć kangura, doskonałego skoczka. Jak większość torbaczy, Ma dwie bardzo dobrze rozwinięte tylne nogi – w przeciwieństwie do przednich, które są krótkie i cienkie – które pozwalają im skakać w celu osiągnięcia większych odległości w krótszym czasie lub uciec przed niebezpieczeń Pomimo tego rodzaju ruchu, kangury są bardzo szybkie i mogą osiągnąć 70 km / h na krótkich dystansach. A jeśli chodzi o wysokość, bez wysiłku sięgnij trzy metry, aby pokonać pewne przeszkody. Warto zauważyć, że ogon jest używany jako trzecia noga i pomaga im poruszać się szybciej. Nie mogą chodzić i tak lub muszą skakać!

 

3. Rzekotka


W obrębie dużej rodziny żab drzew, podkreślimy zielonooką czerwień, która żyje w Meksyku, Kolumbii i Wenezueli. Jak sama nazwa wskazuje, to uderzające dla jego ostre kolory zarówno ciała i uczniów. Ponadto Ma trzy palce na każdej nodze, dobrze oddzielone od siebie.

Ten płaz jest nocny i spędza dużo czasu między liśćmi i gałęziami, gdzie żywi się owadami i chroni przed drapieżnikami toksyną produkowaną przez skórę. Samice są większe niż samce, i dzięki potężnym tylnym nogom, które rozciągają się całkowicie, mogą skakać nawet do 150 razy większego rozmiaru ciała.

 

4. Konik polny


Celularne to duża rodzina owadów popularnie zwanych "konikami polnymi", które charakteryzują się krótkimi antenami i dużymi oczami. Są roślinożercami, a w wielu przypadkach uważane są za szkodniki upraw.

Dzięki mocnym i długim tylnym nogom, może skakać do 20 razy więcej niż długość ciała; Ponadto mają dwie pary skrzydeł, ale w razie potrzeby używają tylko tylnych skrzydeł. Inną nieodłączną cechą jest to, że emitują głośne dźwięki poprzez pocieranie skrzydeł o kości udowe.

 

5. Pchła


Wreszcie, na liście zwierząt, które skaczą wyżej, nie mogliśmy pominąć pasożyta tak znienawidzonego przez tych, którzy mają zwierzęta w domu. Pchła ma bardzo dobrze rozwinięte grzbiety, które pozwalają skakać do 40 razy i w ten sposób przechodzą z gościa do gościa.

Zasadniczo, pchły przeskakują, aby przeżyć: za każdym razem, kiedy to robią, gryzą skórę i pobierają krew od gospodarza. Najbardziej ciekawy mechanizm skoku jest taki w nogach mają ciernie do trzymania, a gdy są "wypuszczone", zwierzę jest katapultowane przez powietrze.

 

Wiele zwierząt, które skaczą wysoko, było "poza top 5", takich jak kozioł górski, królik, delfin, impala, myszoskoczek i zając.

 

Poszukajcie ilustracji lub zdjęć tych zwierząt.

Przyjemnej zabawy

Pani Mirela

Zajęcia 05.05.2021r.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: RUCH, TO ZDROWIE

 

Temat –  ŚMIECH TO ZDROWIE

 

1. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju, utworzenie wystawy prac ze swoich budowli.

 

2. „ Uśmiechnij się”- zabawa integracyjna

Mama mówi do dziecka:

- Raz, dwa, trzy- uśmiechasz się Ty! – na co dziecko odpowiada uśmiechem

- jak mama powie raz, dwa, trzy podskoczysz ty lub inne zdanie to dziecko nie reaguje.

Potem następuje zamiana ról.

 

 Powitanka:

 

Śmiechem się witamy i zabawę zaczynamy

- teraz witamy się wzajemnie i mówimy np. cha- cha lub  hi- hi

 

3. „ Rząd, szereg, koło”- zabawa orientacyjno- porządkowa; kształcenie sprawnej reakcji na sygnał

Dziecko sobie biega po pokoju, a na sygnał dany przez mamę  / tamburyno , pałeczki, widelce, czy klaskanie / przewodzi zabawie i bierze mamę pokazując ,, jak należy się ustawić

/ rząd- staje za mama lub przed nią,    szereg- staje obok,     koło- bierze ja za ręce, jak w kole/

 

4.  „ Zdrowo, bo sportowo”- zabawy ruchowe z rodzicami, dalsze kształtowanie pojęć: na, pod, nad, za. Obok- utrwalanie , czy dalsza kontynuacja zabawy z wczoraj, wymyślajcie , czym jeszcze można się przywitać

Wzmacnianie więzi rodzic- dziecko; propagowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia

Pomoce: kocyk, misiu, piłka, kosz lub miska na piłeczki

„ Witamy się „- zabawa integracyjna

Rodzic i dziecko stoją zwróceni twarzami do  siebie :

- witają się tradycyjnie, przez podanie reki

- witają się łokcie / dotykanie łokciami /

- witają się plecy / dotykanie plecami/

- witają się kolana / dotykanie kolanami /

- witają się stopy / dotykanie stopami /.

 

5. „ Gimnastyka”- osłuchanie i nauka wierszyka J. Koczanowskiej

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

Trzeba ćwiczyć- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

Niezawodne są metody.

 

 

6. „ Tańczymy razem”-  zabawy taneczne przy muzyce mechanicznej

Propozycja:

Fajnie będzie, kiedy moglibyście Państwo zdobyć inne rodzaje muzyki; muzykę z innych krajów, a dzieci poruszałyby się zmiennie w jej rytm i miały okazje poznać muzykę innych narodów: celtycka, żydowską, afrykańską, hiszpańską, indiańska, szanty

 

- dzieci słuchają muzykę, wyczuwają, czy jest szybka, wolna, wesoła, smutna, cicha, głośna i próbują dostosować swoje ruchy do muzyki.

 

( np. muzyka celtycka KLIKNIJ

   muzyka hiszpańska KLIKNIJ

   muzyka afrykańska KLIKNIJ

   muzyka indiańska KLIKNIJ

 

7. „ Wiosenny spacerek’- wyjście na świeże powietrze / jeżeli jest pogoda/- prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wyciąganie własnych wniosków i formuowanie ich.

 

8. „ Kółko, czy kreska? "- zabawa integracyjna rozwijająca umiejętność koncentracji uwagi
i kształcąca zmysł dotyku

- mama i dziecko siedzą na dywanie tak, aby jedna osoba mogła drugiej pisać  na pleckach,

 rysujemy palcem koło, kreskę, trójkąt, kwadrat lub inne znaki i symbole znane dziecku,

 jedna osoba pisze , druga zgaduje i zamiana.

 

9. Oglądanie czasopism oraz programów sportowych może nawet z udziałem dzieci! próby zainteresowania dzieci sportem.

 

A jak będziecie się nudzić, to spróbujcie wykonać Wasz własny mały puchar- mama o tata pewnie wam pomogą.

Inspiracje mozna szukać tutaj:

KLIKNIJ

 

 

Do zobaczenia jutro w przedszkolu

Pani Mirelka

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 04.05.2021r.

Dzień dobry

Zapraszamy do ukierunkowanych ćwiczeń w domu

Na początek wesoła rozgrzewka – „Wyprawa przez Wielki Kanion”

KLIKNIJ

 

Sprawne stopy – propozycje ćwiczeń wzmacniających mięśnie podeszwowe stóp, ale także poprawiających równowagę i koordynację obustronną w zadaniach np. Motylek, Palce-pięty, Łaskotki

KLIKNIJ

 

 Ćwiczenie stopami ze zwiniętymi skarpetkami:

KLIKNIJ

 

 

Zabawy z nakrętkami – dozowanie siły mięśni palców i ćwiczenia precyzji ruchu

KLIKNIJ

 

Gra z nakrętką – dobry sposób na pobudzenie koncentracji

 

KLIKNIJ

 

Skoki obunóż w worku z dodatkowym zadaniem ( to może okazać się trudnym zadaniem, ale warto podejmować próby zaczynając od krótkiego odcinka)

KLIKNIJ

 

Pora  na relaksację

Zabawne masażyki/ propozycje na każdy dzień/

KLIKNIJ

 

Gratulujemy dobrego treningu!

Zachęcamy do powtarzania ulubionych zabaw i dbania o kondycję psychofizyczną w każdym dniu w bezpiecznych warunkach!                                   

Dziękuje                                             

 Pani Bożenka

Zajęcia 04.05.2021r.

 

04.05.2021 r. - wtorek

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: RUCH, TO ZDROWIE

 

Temat –  ĆWICZYMY Z RODZICAMI

1. Zabawy dzieci w swoich ulubionych domowych kącikach zabaw, dbanie o porządek.

 

2. „ Lubię się bawić…”- pogadanka z dzieckiem, zachęcanie do utworzenia wypowiedzi kończącej zdanie np. lubię się bawić / z kim, w co, gdzie, czym?/

 

3. „ Ruch,  to zdrowie”- zabawa logorytmiczna kształcąca wyrazistą wymowę.

 Bazą do ćwiczeń jest zdanie: "Każdy przedszkolak to powie, że ruch i uśmiech , to zdrowie"

- za pierwszym razem dorosły daje dziecku instrument / prawdziwy lub inny typu dwie łyżki, pokrywki, groch w pudełku itp. i wyraźnie mówi  zdanie, a dziecko powtarza zdanie, jednocześnie rytmizując tekst i grając do rytmu. Potem robi to rodzic.

- za drugim razem dzieci rytmicznie wymawia zdanie i ilustruje  je ruchem, /potem rodzic/

- za trzecim razem pomagają nam nogi / potem rodzic/.

 

4. „ Dopasuj obrazki” – zabawa kształcąca uwagę i spostrzegawczość- dobieranie do siebie obrazków sportowych np. piłkarz i piłka, wstążka i gimnastyczka, narty i narciarz

 

5. „ Zdrowo, bo sportowo”- zabawy ruchowe z rodzicami, dalsze kształtowanie pojęć: na, pod, nad, za. obok

Wzmacnianie więzi rodzic - dziecko; propagowanie zdrowego stylu życia, uświadomienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia

Pomoce: kocyk, misiu, piłka, kosz lub miska na piłeczki

a) „ Witamy się „- zabawa integracyjna

Rodzic i dziecko stoją zwróceni twarzami do  siebie :

- witają się tradycyjnie, przez podanie ręki

- witają się łokcie / dotykanie łokciami /

- witają się plecy / dotykanie plecami /

- witają się kolana / dotykanie kolanami /

- witają się stopy / dotykanie stopami /,

 

b) Gdzie jesteś?- dziecko stoi przed kocykiem i wykonuje polecenia mamy

Np. stań na kocyku, stań za kocykiem, wejdź pod kocyk itp.,

 

„ Gdzie jest misiu?- podobnie jak wyżej np. daj misia nad kocyk połóż misia pod kocyk, daj misia obok kocyka itp.,

 

c) „ Odklej mnie”- dziecko leży na kocyku „ przyklejone „ do podłogi, a rodzic w zabawny sposób próbuje oderwać poszczególne części ciała dziecka / potem zamiana dziecka na rodzica /,

 

d)„ Jedziemy na kocyku”- dziecko siedzące na kocyku jest ciągnięte przez rodzica po podłodze

 

e) „ Jak w lusterku’- zabawa ruchowa – naśladowcza

Rodzic pokazuje jakiś ruch, czynność, z dziecko je odtwarza. Potem zamiana ról,

 

f) „ Podaj- złap”- rodzic i dziecko maja po 1 piłeczce w ręce i podają je sobie jednocześnie, cały czas się nimi zamieniając. Komu upadnie lub kto zepsuje zabawę ten na polecenie drugiej osoby wykonuje ćwiczenie. Tak kilka razy

 

g) „ Do kosza”:- zabawa z elementem rzutu i celowania

Rzucanie do celu- miski lub kosza piłka liczenie punków za rzuty – do 10 max.

 

6. „ Medal dla sportowca”

Wykonywanie własnoręcznie medalu, odrysowywanie koła z kubka plastikowego, ozdabianie wyciętymi przez siebie elementami , klejenie ich , dokolorowywanie brakujących elementów, zrobienie dziurki i zawieszenie sznureczka

Mama robi medal dla dziecka, a dziecko dla mamy . Potem zróbcie uroczyste wręczenie medali.

 

7. Zabawy  ruchowe z przyborami niekonwencjonalnymi- domowymi, czyli wszystko, co się może przydać i nie zrobi krzywdy dziecku / chustki, sznurek gazety, ręcznik itp./

- naciąganie, przeskoki, zwijanie nogami i różne wymyślone przez Was wspólnie.

 

8.Spacerek na świeżym powietrzu, pod warunkiem, że pogoda dopisuje

 

9. „ Ile słyszysz? Ile widzisz?- ćwiczenie sprawnej reakcji na sygnał dźwiękowy, wizualny

Pomoce i wskazówki:= kostka do gry,  tamburyno ( lub klaskanie), gazeta do ćwiczeń na słuch dziecko może zamknąć oczy

- Ile klaśnięć dziecko usłyszy, tyle razy podskakuje

- ile oczek pokaże kostka do gry, tyle razy dziecko robi przysiadów

- ile razy dziecko słyszy dźwięk gniecionej gazety, tyle razy klaszcze w dłonie

- ile razy mama mrugnie oczami, tyle razy dziecko robi obrót wokół siebie

 

Zmieniajcie się , albo mama nich robi to samo po dziecku, a może dziecko wymyśli coś swojego?

 

10. Gry, układanki, puzzle i inne zajęcia odpowiadające dziecku.

 

 Miłej i wesołej zabawy!

Pani Mirelka

Zajęcia 30.04.2021r.

30.04.2021 r. - piątek

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM

 

Temat –  POLSKA W EUROPIE

 

1. Zabawy dzieci swoimi ulubionymi zabawkami, szanowanie ich, dbanie o porządek.

 

2. „ Polska”- oglądanie albumów o Polsce, zwrócenie uwagi na piękno ziemi polskiej, zachęcanie do korzystania z literatury dla zdobywania wiedzy.

 

3. Poranna zabawa ruchowa  orientacyjno- porządkowa  „ Jedziemy na wycieczkę”

dziecko otrzymuje krążek lub coś  imitującego kierownicę.  Kiedy mama pokazuje zielony kartonik, dziecko naśladuje jazdę samochodem, a kiedy czerwony- dziecko zatrzymuje się.  Powtarzamy kila razy, utrwalamy zasady ruchu drogowego i kolory.

 

4. „ Strumyk” – zabawa- masażyk do tekstu J. Myślińskiej i I. Mojsak

 

Tu jest las, tam strumyk płynie   / szybkie uderzanie palcami jednej ręki po  

                                                                     plecach, a drugą rysujemy zygzak /

 

Coś zalewa, coś ominie   / całą dłonią masujemy jedno miejsce,

                                                             potem rysujemy zakole /

 

W strumyku rybki pływają / palcami otworzonej dłoni rysujemy fale /

 

I tak pyszczki otwierają /  skubiemy dziecko po plecach dwoma palcami jednej,

                                                      a potem drugiej ręki /

5. „Unia Europejska” – przekazanie krótkich informacji dzieciom.

 

Informacje dla rodzica:

 

Unia Europejska została utworzona 1 listopada 1993 na mocy podpisanego 7 lutego 1992, traktatu z Maastricht. Jest to związek państw europejskich, których głównym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa, stabilnego wzrostu gospodarczego, rozwoju społecznego oraz ochrona praw i wolności obywateli. Od 1 maja 2004 roku Polska jest członkiem UE. Walutą jest Euro, flaga to dwanaście złotych gwiazd ułożonych
w okrąg na lazurowym tle. Symbolizuje ona solidarność i harmonię między narodami Europy. Hymnem UE jest „Oda do radości”. Główna siedziba instytucji Unii Europejskiej znajduje się w stolicy Belgii – Brukseli.

 

6. „ Flaga Polski  Unii Europejskiej”- wykonanie pracy różną  dowolną techniką / fajna byłaby flaga przestrzenna, czyli na patyku, utrwalanie symboli narodowych poznanie flagi Europy

- przygotujcie kartki w kolorze: białym, czerwony, niebieskim i żółtym

- gwiazdki dziecko może kolorować

Tutaj rodzice i dzieci będą mieć dobra zabawę i szansę wykazać się własną inwencją twórcząJ

 

7. Słuchanie hymnu Unii Europejskie - „ Ody do radości”

 

KLIKNIJ

 

8. Zabawy  ruchowe z przyborami niekonwencjonalnymi- domowymi, czyli wszystko, co się może przydać i nie zrobi krzywdy dziecku / chustki, sznurek gazety, ręcznik itp.

- naciąganie, przeskoki, zwijanie nogami i różne wymyślone przez Was wspólnie.

 

9.  Gry, układanki, puzzle i inne zajęcia odpowiadające dziecku.

 

 

Miłej i wesołej zabawy!

Pani Mirelka

 

Dla chętnych piosenki do słuchania:

 

KLIKNIJ  – Nasza Flaga

 

KLIKNIJ   - Polska

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 29.04.2021r.

Dzień dobry.

 

Dzisiaj  zachęcam do wykonywania ukierunkowanych ćwiczeń z dzieckiem w warunkach domowych.

A oto wesoła rozgrzewka:

KLIKNIJ

 

Świetnie brawo

To teraz ćwiczenia właściwe

KLIKNIJ

 

Cudownie już rozgrzani

To teraz Cwiczenia z szarfami

KLIKNIJ

 

dobrze Wam poszło

A teraz troszkę prioprecepcji z SI integracji Sensorycznej

KLIKNIJ

 

elegancko

To teraz troszkę trudniej

KLIKNIJ

 

A na koniec relaksacja

Bajka na odprężenie

KLIKNIJ

 

To tyle na  ten tydzień

 

Dziękuję bardzo

Pozdrawiam

Pani Bożnka

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »