Zajęcia 15.04.2020

 Witam was w środę, zaczynamy nowy, pełen zabaw dzień.

1. Myślę, że każdemu przyda się trochę ruchu, dlatego dzisiaj propozycja ćwiczeń gimnastycznych:

Przygotujcie woreczki (można do małego woreczka wsypać ryż, groch i szczelnie zawiązać), zaczynamy!

• Swobodna zabawa woreczkami: podrzucanie obiema rękami, jedną i drugą ręką na zmianę, próby łapania.

• „Korona na głowie” – ćwiczenie wyprostne. Dzieci chodzą z workami na głowie, zatrzymują się i zrzucają worek na podłogę ukłonem.

 • Przeskakiwanie przez worek obunóż do przodu.

• „Mrówka niesie ciężar” – ćwiczenie nóg. Worek ułożony na stopie, palce uniesione lekko w górę, stopa oparta na pięcie, kolano proste. Noga z workiem wysuwana cały czas do przodu.

• „Mrówka przesuwa ciężar” – ćwiczenie stóp. Przesuwanie worka po podłodze palcami stóp. Dzieci ćwiczą na zmianę – prawą i lewą nogą.

• „Kotek z kokardką” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach z woreczkiem ułożonym na karku.

• „Przeskocz przez kałużę” – zabawa z elementem podskoku. Dzieci chodzą między woreczkami ułożonymi na podłodze. Zatrzymują się i na hasło: Przeskocz przez kałużę – przeskakują przez woreczki.

 • Marsz z wybijaniem rytmu o woreczek

2. A może trochę fitnessu dla bardziej wymagających, zapraszamy do ćwiczeń z  Lulisią:

 KLIKNIJ

 

3. Teraz trochę uspokojenia, masażyki, które lubią wszystkie dzieci:

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

4.  "Wiosenna zagadka to nie lada gratka" 

          Powrócił do nas z dalekiej strony,
          ma długie nogi i dziób czerwony.

          Dzieci się śmiały, gdy go witały,

          żabki płakały przez dzionek cały.( bocian)

 

Kolorowe i pachnące,
zakwitają wiosną.
Można spotkać je na łące,
w parku i w ogródku rosną. ( kwiaty)
 

           Skrzydełka mam jak płatki,
           choć sam nie jestem kwiatem. 

           I nad kwiatami w słońcu

           wesoło fruwam latem.( motyl)

 

5.„ Co słychać” – zagadki słuchowe, odgłosy natury, posłuchaj i spróbuj odgadnąć.

KLIKNIJ

 

6. Czas na zadania dla małych rączek jeżyków -wykonajcie wiosenne drzewo, będą potrzebne wam farby i paluszek. Spróbujcie sami lub przy pomocy rodziców namalować pień,  a potem maczać paluszek w farbie i odbijać zielone listeczki.

 

 

 

 Kochane jeżyki tradycją naszej grupy jest składanie życzeń urodzinowych i przygotowywanie laurek. Proszę Was o przygotowanie i przesłanie laurek dla Doriana, który w czwartek 16 kwietnia obchodzi swoje urodziny.

Powodzenia i pa, pa

Pani Mariola

Zajecia religii 14.04.2020r.

ZMARTWYCHWSTAŁY JEZUS JEST ZE MNĄ

 

Dziecko poznaje prawdę, że zmartwychwstały Jezus jest obecny wśród nas.

 

Pytanie Marka

 

Pani na katechezie powiedziała nam, że zmartwychwstały Jezus jest zawsze obecny pośród nas. Rozejrzałam się̨ dookoła i bardzo się̨ zdziwiłam, bo nigdzie Go nie widziałam. Zapytałam Marka:  
– Marek, czy widzisz tu Jezusa?  
– Nie – odpowiedział Marek – zapytam panią̨ katechetkę̨, gdzie ona Go widzi –
i podniósł rękę̨ do góry.  
– Słucham, Marku – powiedziała pani.
– Proszę̨ pani, jak Jezus może być́ obecny wśród nas, skoro Go nie widzimy?  
Gdy usłyszeliśmy pytanie Marka, wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością̨ na odpowiedź pani.  
– Drogie dzieci – powiedziała pani katechetka z uśmiechem – to, że nie widzimy Jezusa, nie oznacza, że Go tu nie ma. Przecież̇ On jest obecny wśród nas, gdy się modlimy, gdy uczymy się̨ o Nim oraz śpiewamy religijne piosenki. Jezus powiedział, że gdy Jego uczniowie są̨ razem, On jest pośród nich. My jesteśmy uczniami Jezusa i zebraliśmy się̨ razem na katechezie, aby Go wychwalać́ i poznawać́. Jezus jest wśród nas, kiedy spotykamy się̨ w Jego imię̨. Jezus mieszka w nas, w naszych rodzicach, przyjaciołach, nauczycielach. Mieszka w każdym człowieku. Jest z nami w każdym miejscu i w każdym czasie.  
 Pytania do opowiadania

 

– Czego Kasia nie zrozumiała z wypowiedzi pani? 
– O co Marek zapytał panią̨ katechetkę̨?
– Co odpowiedziała dzieciom pani?  
 
Piosenka:


https://www.youtube.com/watch?v=9j8hknQ2DZM

 

Z Panem Bogiem

 

Pani Dorota

 

 

 

 

 

Zajęcia 14.04.2020r.

 Kochani!

Bardzo dziękujemy za cudowne wiadomości e-mail, miło widzieć Wasze uśmiechnięte buzie i piękne prace plastyczne.

Pozdrawiamy całą Jeżykową Rodzinę

Pani Mariola

 

Zapraszam do zabawy:

1.,,Na świątecznym stole''-  wysłuchajcie uważnie wiersza oraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące  jego treści:

 

Stoją na stole baby lukrowane,

a między nimi cukrowy baranek

Pobekuje cicho, stuka kopytkami,

bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.

Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,

na baranka oba głośno popiskują.

Więc mały baranek w inną stronę zmierza,

kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.
 

Co stoi na świątecznym stole?

Gdzie stoi cukrowy baranek?

Czego chciałby dosięgnąć?

Kto pilnuje miski z pisankami?

Co uskubał z talerza baranek?

 

2." Wielkanocny zajączek" - Drogie jeżyki pokolorujcie proszę poniższy obrazek, prześlijcie nam waszą pracę

 

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2015/03/wielkanoc-kolorowanka.jpg

 

 

3.Zajęcia sprawnościowe:  Dzisiejszy dzień spędzimy troszkę na sportowo. Oto kilka propozycji zabaw ruchowych dla was:

- zabawa orientacyjno- porządkowa ,,Baranki na łące''.

Dzieci biegają ostrożnie po pokoju w tle gra muzyka. Gdy melodia ucichnie, dzieci zatrzymują się i cicho beczą :be,be,be.

- zabawa z elementem toczenia ,,Jajeczka''.

Jajeczka turlają się po stole- dzieci/jajeczka leżą na podłodze i przetaczają się z pleców na brzuch, nogi złączone, ręce uniesione za głową.

- zabawa z elementem podskoku ,,Zajączki''.

Dzieci zajączki podskakują raz na jednej, raz na drugiej nodze. Na sygnał ,,HOPLA'' zatrzymują się i pokazują zajączkowe uszy- unoszą w górę ugięte ręce, dłonie przy uszach.

 

Poskaczcie troszkę w rytm poniższej piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 

4. ,,Ćwiczmy policzki"- zapraszam teraz do ćwiczeń usprawniających narządy mowy.

Gimnastyka aparatu mowy.

- nabierz powietrze, zamknij usta- przesuwaj powietrze z jednego policzka do drugiego

- nabierz powietrze, wypychaj nim policzki, po czym gwałtownie wypuść powietrze

- nabierz powietrze, wypchaj nim policzki, po czym powoli wypuść powietrze

- nadymaj i wciągaj policzki: gruby miś- chudy zając

- wypychaj policzki językiem.

 

5.  „Masażyk” – teraz czas na przyjemności: (zabawa relaksacyjna rodzic siada za dzieckiem i masuje wg wzoru plecy dziecka, potem zmiana)

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia palcami- kropki)

Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

 

 

 6. Dla chętnych jeżyków mam jeszcze jedno zadanie:

  " Znajdź różnice" - ćwiczenie spostrzegawczości https://mamotoja.pl/znajdz-roznice-wielkanocne-zabawy-dla-dzieci-do-druku,wielkanoc-galeria,4229,r3p3.html

 

 

Życzę miłej zabawy.

Do jutra. Pa, pa

Pani Mariola

Zajęcia muzyczno - rytmiczne świąteczne

 

Zapraszam na kolejne zabawy muzyczno - rytmiczne

 

Bawcie się dobrze

http://miasto-ogrodow.eu/news/view/id/452

 

Czas na świąteczne zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=_kIY4ILLG5Y

 

Pozdrawiam

 

Pan Zdzisiu

Plany na 10.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

WIELKANOCNY KOSZYCZEK

 

„BAJKA O CUKROWYM BARANKU” (aut.M.W)


Mała Zosia przygotowała z rodzicami koszyczek wielkanocny. Znalazło się w nim mnóstwo rozmaitych przysmaków: wielkanocna baba,

kolorowy mazurek, żółciutkie kurczątka, barwne pisanki, soczysta szyneczka, pachnące kiełbaski i czekoladowy zajączek. Nie zabrakło

też cukrowego baranka.

- Oj, strasznie tu ciasno – pomyślał baranek - pójdę zobaczyć co dzieje się w wielkim świecie. Wyskoczył z koszyczka i poszedł przed

siebie. Szedł, szedł, aż w końcu się zmęczył. Postanowił więc wrócić, ale jak odnaleźć drogę do domu? Kto mi pomoże?

Nagle usłyszał wiewióreczkę – wejdź do mnie na drzewo, może twój domek jest wśród listków? Zamieszkaj ze mną!

- Za wysoko, dziupla nie jest moim domem!

- Może swój domek znajdziesz w strumyku? Zamieszkaj ze mną! – zakumkała żabka.

- Za mokro, strumyk nie jest moim domem!

- Zamieszkaj ze mną w podziemnej norce – zaproponował kret.

- Za ciemno, norka nie jest moim domem!

- Ja mam piękny dom, zamieszkaj ze mną – zachęcał żółw.

- Za ciasno, skorupa nie jest moim domem!

Smutny baranek nagle usłyszał głos małej Zosi:

- Baranku, gdzie się podziewałeś, długo cię szukałam. Dobrze, że jesteś! Zabiorę cię do mojego koszyczka. Cóż to byłaby za Wielkanoc

bez cukrowego baranka.

Od tej pory cukrowy baranek grzecznie siedzi w wielkanocnym koszyczku, bo wie, że to jest najlepszy domek na świecie.


Na pewno będziecie rodzinnie przygotowywać wielkanocny koszyczek. Zachęcam Was do pochwalenia się swoimi dziełami. Zróbcie

zdjęcia swoich koszyczków i przyślijcie na adres mailowy przedszkola. Wszystkie przesłane zdjęcia będziecie mogli obejrzeć w naszej

galerii na stronce przedszkolnej.


SPOTKAŁAM DZIŚ BARANKA, CO BIEGAŁ PO ŁĄCE.

PROSIŁ, ABY WAM PRZEKAZAĆ CAŁUSY GORĄCE!!!


ŻYCZĘ ZDROWYCH, RADOSNYCH, SŁONECZNYCH

I PEŁNYCH OPTYMIZMU ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!!

 


POZDRAWIAM WAS WIELKANOCNIE! Pani Maja

Plany na 9.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

WIELKANOCNY BARANEK

„BAJKA O CHMURCE” (aut.M.W)

Przygotujcie: wyciętą z białego papieru chmurkę oraz trochę waty (ew. płatki kosmetyczne lub coś miękkiego i miłego w dotyku).


Po niebie wędrowała mała, biała, puszysta chmurka. Trochę jej się nudziło. Pomyślała sobie – ale byłoby ciekawie, gdyby choć przez

chwilkę być kimś innym! Nagle obok niej pojawił się Wiatr – Czarodziej.

- Wietrze, wietrze tak bardzo chciałabym stać się kimś innym!

Wiatr nie namyślał się długo – mocno dmuchnął i chmurka zamieniła się w piękny kwiatek. Ucieszyła się – jaka jestem śliczna!!!

Bardzo jej się to spodobało, więc cichutko poprosiła: - wietrzyku zamień mnie jeszcze raz. Wiatr dmuchnął i chmurka stała się piękną

księżniczką, potem rybką, potem ptaszkiem, a nawet groźnym smokiem.

- Wietrzyku, a może mógłbyś zamienić mnie w kogoś podobnego do mnie? Wietrzyk chwilę pomyślał. Dmuchnął mocno i nagle …

  (tu na chwilę przerywamy opowieść i słuchamy propozycji dziecka – kim/czym stała się chmurka?)

Chmurka stała się małym, białym, puszystym barankiem. Usiadła zachwycona na łące i głośno zabeczała be, be, beeee.

 

Pytania i działania do opowiadania:

W kogo/co zmieniała się chmurka?

- W kogo/co jeszcze mogła się zmienić? (propozycje dziecka)

- Dlaczego wiatr pomyślał, że baranek może być podobny do chmurki? (kształt, faktura). Niech dzieci dotykając waty podzielą się

  odczuciami (miękkie, miłe w dotyku, przyjemne, itp.)

- Dotykamy watką różnych części ciała. (zabawa w parach)

 

- Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na papierową chmurkę (w powietrzu), zdmuchiwanie watki (np. z dłoni, ze stołu, itp.)

 

- Komu uda się zamienić chmurkę w baranka – twórczość plastyczna (podpowiadam cichutko: dorysujcie nogi, pyszczek, różki – a

  może znajdziecie własny czarodziejski pomysł)


POWODZENIA!!!


POZDRAWIAM WAS MILUTKO! Pani Maja

 

Plany na 8.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

ZDOBYWAMY SPRAWNOŚĆ PRACOWITEGO ZAJĄCZKA

 

„Pracowite zajączki” (aut.M.W.)


     Wielkanocne zajączki pracowite mają rączki

      Skaczą w górę, skaczą w dół. To na szafę, to pod stół

      Tu pucują, tam szorują. Ani trochę nie próżnują.

     Klocki segregują, ubranka składają

     Wszystkie swe zabawki pięknie układają

     Wiedzą, że porządek, na Wielkanoc być musi

     A więc będą dzisiaj pomagać mamusi

     A gdy wszystko w domu będzie posprzątane

     To każdy zajączek nagrodę dostanie!

 

Dziś proponuję, żebyście zamienili się w takie Pracowite Zajączki.

 

Zanim zabierzecie się do pracy proponuję kilka ćwiczeń: (potrzebne będą dwie szmatki)

 

- Klękamy na podłodze, ręce na szmatkach. Przesuwamy je po podłodze jak najdalej od siebie i do siebie (pupa siedzi na piętach)


- „Lampa - podłoga”. Trzymamy szmatki w rękach. Na hasło „lampa” stajemy wysoko na paluszkach i „czyścimy lampę”, na hasło

  „podłoga” – robimy przysiad i czyścimy podłogę.


- Siad skrzyżny. Zataczamy obiema rękami jednocześnie kółeczka i koła szmatką po podłodze (przed sobą, obok siebie, za plecami).


- „Froterowanie podłogi”. Stajemy na dwóch szmatkach i przesuwamy naprzemiennie nogami po podłodze.

 

Możecie wymyślić też inne ćwiczenia ze szmatkami. Powodzenia!!!



DO RODZICÓW


Dzieci (wbrew temu, co się nam dorosłym wydaje), lubią i chcą pomagać, ale pod warunkiem, że widzą cel i sens wykonywanych

czynności oraz uznanie dorosłych.

Proponuję, aby wraz z dzieckiem, ustalić rodzaj i zakres działań, spisać je na kartce lub tablicy (można zilustrować ustalone czynności

symbolicznymi obrazkami – małym dzieciom łatwiej będzie „odczytać” informacje). Ważne jest też, aby czynności te nie były zbyt

ogólne (np. zamiast: sprzątanie swojego pokoju - np. segregowanie klocków, ubranie laleczek, ułożenie maskotek na półce, itp.).

Za każde wykonane zadanie nagradzamy np. jajeczkiem, pisanką, itp. (przypinamy ją na tablicy).

Nagrodą za wykonanie wszystkich zadań może być np. MEDAL PRACOWITEGO ZAJĄCZKA (pamiętajmy, że nagroda niekoniecznie

musi być materialna – może to być też np. BON na wspólne wyjście do kina, na basen, wycieczkę do zoo, itp. – oczywiście do

zrealizowania w późniejszym czasie, gdy wszystko wróci do normy). NA RAZIE - ZOSTAŃCIE W DOMU!!!

Ponadto – praca może, a nawet powinna być dla dziecka świetną zabawą, ale też i nauką (dziecko rozwija umiejętności, ruchowe,

manualne, matematyczne, społeczne, itd.).

 POWODZENIA!!!


POZDRAWIAM WAS PRACOWITE ZAJĄCZKI! Pani Maja

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 07.04.2020r.

Kochane Dzieci!  Drodzy RodziceI


Witam Was Ciepło w kolejnym Tygodniu. Jest to już tydzień przedświąteczny.


Mam nadzieję że zdrowie i humor Wam dopisuje. Więc ćwiczcie i teraz


Ściskam Was kochani trzymajcie się zdrowo

Pani  Bożenka

 

 Rozgrzewka!!

 

Najpierw “Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta nos” Próbujcie  dokładnie pokazywać!

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=RD30BVfTvlsrE&start_radio=1

 

Oczywiście hit, który już znacie : “Clap, clap”!!

https://www.youtube.com/watch?v=0HByXWgkMwk

 

Sprawne rączki!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=FeNL1EPt2VY

 

A może ta wersja okaże się lepsza. Spróbujcie, zachęcam.

https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8

 

Teraz  wstajemy!J, ileż można siedziećJ

https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk

 

Spróbujcie wykonać tor z zadaniami na precyzję ruchu i  logiczne rozwiązania!!! Oczywiście, na podstawie tego filmiku zachęcam do stworzenia własnych kombinacji. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=2gXWgUc191Y

 

 

A teraz wesoły, kowbojski masaż nóg dzięki sprawnym rączkom

https://www.youtube.com/watch?v=xsAVNEAdyT4

 

 

Zabawa ruchowa z miotłą. W końcu nie trzeba wiecznie sprzątać. Moja rada, jak będziecie obracać się, to zmieniajcie stronę czyli raz w prawą obracacie się, a potem w lewą stronę.

https://www.youtube.com/watch?v=09KMC985zCo&list=RDxsAVNEAdyT4&index=5

 

 

W końcu odpoczynek wesoły, relaksujący masażyk

https://www.youtube.com/watch?v=XjQ2BntuGFQ

 

Wspaniale!!!

Gratuluję Wam i gorąco pozdrawiam!!

Ciocia  Bożenka

Zajęcia religii 07.04.2020r.

Szczęść Boże.


Rozpoczynamy Wielki Tydzień, bezpośrednie przygotowanie do Świąt Wielkanocnych.


Jak opowiedzieć dziecku o wydarzeniach Wielkiego Tygodnia?


Polecam prezentację oraz film.

 

https://www.youtube.com/watch?v=EFVXSZIJw2o

 

Udostępniam również materiały do wykonania pracy, która pomoże dziecku poukładać te ważne wydarzenia.

 

file:///C:/Users/admin/AppData/Local/Temp/wielki_tydzień.pdf

 

file:///C:/Users/admin/AppData/Local/Temp/wielki_tydzień_obrazki.pdf

 

Życzę zdrowych, błogosławionych Świąt Wielkanocnych.

Pani Dorota

Plany na 7.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA

 

Na pewno macie w domu zachowane pocztówki o tematyce wielkanocnej. Poszukajcie i przygotujcie kilka z nich. Jeśli nie macie kart

świątecznych, wykorzystajcie np. kolorowanki o tematyce wielkanocnej. Jak można wykorzystać takie pocztówki?

 

Oto kilka pomysłów:


- Opowiedzcie dziecku o zwyczaju przekazywania bliskim życzeń świątecznych (kidyś popularne były kartki świąteczne; obecnie

  składamy życzenia głównie drogą elektroniczną).

 

- Oglądamy i omawiamy co na kartkach się znajduje – niech dzieci mówią!!! (zwróćcie uwagę na charakterystyczne elementy

  wielkanocne).

 

- Zadanie dla maluszka: poszukaj i pokaż: baranka, kurczaczka, pisanki, zajączka, itp.

 

- Rodzic wymawia sylabami nazwę elementu znajdującego się na pocztówkach (np. za-ją-czek, itp.), dziecko odszukuje wymieniony

  obiekt (ćwiczenie syntezy słuchowej)

 

- „Wielkanocne puzzle”. Rozcinamy dziecku pocztówkę na części (2-4 części, w zależności od możliwości dziecka), a zadaniem dziecka

  jest ponowne jej ułożenie (ćwiczenie syntezy wzrokowej)

 

- W kilku pocztówkach wycinamy okienko w kształcie jajka. Mieszamy „okienka” i „jajka”. Zadaniem dziecka jest dopasować wycięty 

  fragment („jajko”) do odpowiedniej pocztówki („okienka”)

 

- Odrysowywanie na kartce kształtu jajka: z ramki – odrysowanie wewnętrzne; z jajka – obrysowanie zewnętrzne. (należy pomóc

  dziecku przytrzymując szablon, żeby nie przesuwał się po kartce). Ozdabiamy narysowane jajeczka.

 

- Ćwiczenia logorytmiczne - wypowiadamy słowa „wesołych świąt” na różne sposoby: cicho-głośno, szybko-wolno, cienkim głosem –

  grubym głosem, śpiewająco, itp.

 

- Uczymy się formułować życzenia świąteczne (z urodzinowymi już radzicie sobie nieźle!)

 

- Możecie wykonać własną pocztówkę świąteczną (każdy pomysł jest dobry!!!)

 


Zadanie w kartach pracy:


4 latki: str 11 – utrwalenie symboli wielkanocnych, dostrzeganie elementów niepasujących do zbioru, kolorowanie jajeczek wg

podanego rytmu: czerwone - zielone - różowe …. itd.

 


POWODZENIA!!!


POZDRAWIAM WAS I ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY! Pani Maja

 

Matematyka dla wszystkich przedszkolaków

Do wykorzystania


Bardzo prosimy o skorzystania z serii darmowych filmów dla nauczycieli i rodziców najmłodszych dzieci (przesłany

przez zespół MATEMY). Zaprezentowano w nich, jak nauczać dzieci matematyki we własnym domu.

Wierzymy, że na pewno wspomoże to Wasze działania.

 

Pomóżmy dzieciakom w tym trudnym czasie.

 

Linki do wykorzystania:

 

https://www.youtube.com/channel/UCWE0navnmav0hK6ktMlFEKA

 

https://www.youtube.com/watch?v=uBRaZxZQEBA

 

https://www.youtube.com/watch?v=RCDEOn0HNuY

 

 Pozdrawiam i życzę:

 

ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH W GRONIE NAJBLIŻSZYCH

 

                                                                                                                    pani Dorotka :-)

Plany na 6.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

JAJO W ROLI GŁÓWNEJ

Przygotowujemy z papieru 3 jajka i 3 kurczątka.


„KURA CZUBATKA I JEJ DZIECI” (aut. D.Kossakowska)


Kurka Czubatka zniosła trzy jajka. Były białe, duże i dumnie leżały w gnieździe. – Co tu robić? Co tu robić? – myślała kurka. Gospodyni

nie zabiera jajek. Może trochę posiedzę w gnieździe. I tak Czubatka zaczęła wysiadywanie jajek. Przykryła je swoimi skrzydełkami, aby

je ogrzać. Minął jeden dzień, drugi, trzeci… Dużo było tych dni. Czubatka tylko czasami schodziła z gniazda, aby coś zjeść i napić się

wody. Aż tu nagle pewnego dnia kurka poczuła, że z jajkami coś się dzieje. Wydawało się jej, że jajka się poruszyły. Zeskoczyła z

gniazda i zobaczyła, że z jajek wykluły się pisklątka. Były małe i piszczące. – Piękne są moje dzieci. Wyglądają jak żółte kuleczki,

kiedyś będą podobne do mnie. – Chodźcie maluchy, gospodyni na pewno przygotowała wam coś do jedzenia. Musicie dużo jeść, aby

wyrosły z was piękne kury.

 

Pytania do opowiadania:


- Ile jajek zniosła kura? (powiedz i policz)

- Co się stało z tymi jajkami?

- Ile kurczątek wykluło się z jajek? (powiedz i policz)

- Czego jest więcej? Jajek czy kurczątek? A może tyle samo?

- Czy wiesz jakie inne zwierzęta wykluwają się z jajek? (np. kaczki, gęsi, indyki, wszystkie ptaki, ale też np. żółwie, węże)


- Spróbujcie wymyślić dalsze losy, przygody kury i kurczątek.

 

Zabawa ruchowa „Kurko, do gniazda”

Przygotowujemy kilka poduszek – to będą gniazda. Przy muzyce dziecko porusza się naśladując kurę. Gdy muzyka ucichnie siada na

najbliższej poduszce.

 

„Laboratorium Pani Kurki” – badamy jajka


Przygotowujemy 2 jajka surowe, 1 jajko ugotowne na twardo, dwie szklanki z wodą, sól, łyżeczkę.

 

- Jajka chcą się wykąpać. Jak myślicie, czy utoną, czy będą pływać w wodzie? Sprawdźcie! Wkładamy delikatnie surowe jajka do

szklanek ze zwykłą wodą (powinny utonąć, chyba, że są zepsute – wtedy będą pływać). Jeśli chcecie nauczyć je pływać wsypcie do

jednej szklanki z wodą kilka łyżeczek soli i zamieszajcie tak, aby się rozpuściła. Włóżcie teraz jajko do tej wody i zobaczcie co się

stanie. Dokonajcie wspólnie analizy porównawczej: w zwykłej wodzie jajko tonie, w osolonej – pływa (na tym etapie rozwojowym, nie

ma potrzeby, by tłumaczyć dziecku dlaczego tak się dzieje – chodzi o wzbudzenie w dziecku zainteresowań poznawczych, chyba, że

domaga się wyjaśnień).

 

- Jak sprawdzić, które jajko jest ugotowane a które surowe? Kręcimy jajkami na stole (ugotowane kręci się szybko – jak bączek,

surowe – powoli). Sprawdźcie co jest w środku każdego z nich – nazywamy: żółtko, białko, skorupka.

 

- Co można zrobić z jajek? Propozycje i pomysły kulinarne naszych maluchów.

 

Zabawa kształcąca spostrzegawczość i orientację w przestrzeni

 

Przygotujcie kilka, kilkanaście jajek z papieru (jeśli macie w domu mogą być inne np. plastikowe, czekoladowe, drewniane, itp.).

Ukrywamy je w różnych miejscach mieszkania. Zadaniem dzieci jest odnalezienie ukrytych jajeczek i określanie gdzie były schowane

(nie „tam”, „tutaj”, ale dokładnie np. NA półce, POD łóżkiem, OBOK szafy, ZA fotelem, itp.) Inna wersja zabawy polega na

formułowaniu dziecku poleceń typu: połóż jajko np. NA kanapie, POD stołem, itp.

 

Zadania w kartach pracy:


3 latki:

str 10 - połącz w pary takie same pisanki i pokoloruj figury w pisankach (wg kodu: koła na niebiesko, trójkąty na zielono,

            kwadraty na czerwono),

str 11 – pokoloruj pisankę


4 latki:


str 10 i 11 - j.w. (załącznik)


str 10 książeczka (pisanka - rysowanie po lini, kolorowanie)

 


POWODZENIA!!!
MIŁEJ ZABAWY!!!

POZDRAWIAM WAS JAJECZNIE! Pani Maja

 

Zajęcia języka angielskiego 03.04.2020r.

Temat dnia: SPRING - wiosna

Zachęcam dzieci do oglądania, słuchania, a także do zabaw ruchowych.


To świetny sposób na utrwalanie słów i umiejętności językowych, a także dobrą zabawę:


https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

 

https://www.youtube.com/watch?v=CTbswd1Q3-o

 

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

 

https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y

 

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

 

Pozdrawiam Pani Kamila

Zajecia na 3.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

ZWIERZĘTA GOSPODARSKIE – CZY JE DOBRZE ZNACIE?

 

ZAGADKI


     Jest to bardzo mądre zwierzę – domu pilnie strzeże

     Usłyszycie go z daleka, gdy na obcych szczeka. (pies)

 

     Znany jest z czystości, znany jest z urody

     Wciąż się łapką myje, chociaż nie ma wody. (kot)

 

     Dobre ma zwyczaje, mleko ludziom daje. (krowa)

 

     Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

 

     Lubi owies, lubi siano, rży i parska w stajni rano. (koń)

 

     Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki

     A gdy czegoś mi się chce, mówię tylko me, me, me. (owca)

 

     Za każde jajko, małe i duże podziękuj, proszę gdaczącej … (kurze)

 


Zabawa taneczna z apaszką „Taniec kurczątek” przy dowolnej muzyce.

 

„Śniadanie w kurniku” (ćwiczenie małej motoryki).

 

Wersja I


Wysypujemy na stół i mieszmy dwa, trzy rodzaje ziaren (np. fasola, groch, słonecznik lub inne dostępne w domu). Zadaniem dziecka

jest wybieranie paluszkami prawej potem lewej ręki ziaren jednego rodzaju.

 

Wersja II


Dziecko paluszkami formuje kuleczki z kawałków papieru toaletowego, chusteczki higienicznej lub białej bibułki.

Z tych kuleczek można wykleić owieczkę (karty pracy przedszkolaka do odebrania w przedszkolu - kto ma taką możliwość)

 


Książeczka „Zabawy z porami roku – Wiosna” - karty pracy malucha (3 latki):


- str 8 (owieczka – propozycja j/w), str 9 (kaczuszka). Wykonane zwierzątka można wyciąć, dokleić patyczek i kukiełki do zabawy

w teatrzyk gotowe!

 

Książeczka „Zabawy z porami roku – Wiosna” - karty pracy przedszkolaka (4 latki):


- zadania ze str 8 (liczenie zwierząt) i str 9 (zwierzęta i ich dzieci)

- historyjka o kurze i kurczątkach (dodatkowy załącznik)

- krowa (dodatkowy załącznik)

- owieczka i kaczuszka (dodatkowy załącznik)

Jest tego sporo lecz nie traktujcie tego jako „obowiązkowe zadania domowe”. To są propozycje dla dzieci – rozplanujcie je tak, żeby to

nie był dla dziecka przykry obowiązek a wyłacznie przyjemność.

 

POWODZENIA!!!
BAWCIE SIĘ DOBRZE!!!

POZDRAWIAM WAS I PRZESYŁAM CAŁUSKI!!! Pani Maja

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne

 

Zapraszamy na kolejne odcinki zajęć  muzyczno - rytmicznych z Panem Zdzisiem.

Życzymy przyjemnej zabawy w świecie muzyki.

 

http://miasto-ogrodow.eu/news/view/id/446

http://miasto-ogrodow.eu/news/view/id/447

http://miasto-ogrodow.eu/news/view/id/449

Plan na 2.04 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

MLEKO

 

„CZARNA KROWA” (aut. D.Kossakowska)

     Na zielonej łące, leży czarna krowa

     Trawy się najadła, przed słońcem się chowa

     Leży najedzona i tak myśli sobie

     Z tej zielonej trawy białe mleko zrobię

     Z mleka będą sery, masło i śmietana

     Chcą je kupić ludzie od samego rana

     Wiedzą, że są zdrowe, smaczne i sycące

     Przecież są od krowy, co chodzi po łące.

 

Co się robi z mleka?

Układamy na stole: sery, jogurt, śmietanę, maślankę, itp. oraz inne produkty nie pochodzące od mleka.

Dzieci nazywają produkty a następnie wybierają te, które powstają z mleka (ciekawe, czy będą wiedziały?)

 

„Skąd się biorą dziury w serze”


Krówka Serenada zaprasza na filmik/i (kto ma możliwość) https://www.youtube.com/watch?v=ASRjdYUVs_M

 

Zabawa plastyczno-matematyczna „Ile jest dziur w serze?”

Wytnijcie z żółtej kartki kilka trójkącików i dziurkaczem zróbcie w każdym kilka dziurek (w zależności od możliwości matematycznych

Waszego dziecka np. 1-5). Dzieci przeliczają dziurki w serach, określają ich liczbę i porównują, w którym jest więcej, w którym mniej.

 

Zabawy z mlekiem

- Robimy w kubku z mlekiem „mleczne bąbelki” (ćwiczenie oddechowe)

- „Kotki piją mleczko” z płaskiego talerza (ćwiczenie języka)

- „Mleczne doświadczenia” – do talerza z mlekiem wkrapiamy kilka kropli farbki (nie gęstej) lub wsypujemy trochę barwnika

spożywczego (np. do barwienia jajek). Maluszku – obserwuj co się będzie działo! Można użyć kilku kolorów. Można również po chwili

leciutko zamieszać roztwór patyczkiem.

 

„Krówki na łące” – praca plastyczna

Na zielonej kartce formatu A-5, w kilku miejscach, odciskamy białą farbą: rodzic – swój kciuk (to będzie tułów krowy), dziecko –

dowolny paluszek (głowa krowy). Gdy całość wyschnie, dorysowujemy czarnym mazakiem nogi, rogi, uszy, pysk, ogon i czarne łaty.

Na koniec dzieci starają się policzyć ile krów pasie się na łące (mogą przy każdej dorysować kwiatka)

 

Moje krówki znajdziecie w GALERII na stronce przedszkolnej.

POWODZENIA!!!

POZDRAWIAM WAS MLECZUŚNO! Pani Maja

Plan na 1.04 -Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

PRIMA APRILIS – DZIEŃ ŻARTÓW

 

„GDYBY” (aut. R.Twardoch, frag.)

 

     Gdyby w stawie rosły grzyby, a pod wodą fruwał ptak,

     Gdyby skrzydła miały ryby i do przodu chodził rak

     Gdyby człowiek patrzył uchem, okiem słuchał, nosem czytał

     Zamiast głową myślał brzuchem, zamiast ręką nogą witał

     Lub coś jeszcze – byle nie mniej. Byłoby wtedy przyjemniej???

     Albo może gorzej raczej??? Tak czy siak, ale i n a c z e j!!!

Zapytajcie dzieci o ich przemyślenia na w/w temat

 

Zabawa „Sufit-podłoga”

Stoimy przodem do siebie. Rodzic wypowiada słowa z jednoczesnym pokazywaniem obiektów (np. sufit, podłoga, nos, ucho, oko,

brzuch, kolano, okno, itp.) – najpierw powoli, potem coraz szybciej.

 

Teraz druga część zabawy: rodzic wypowiada słowo, ale pokazuje coś innego („zmyłka”), natomiast zadaniem dziecka jest

pokazywanie tego co rodzic mówi, nie sugerując się tym, co mama czy tata pokazuje, (np. mama mówi nos, a pokazuje ucho – dziecko

ma pokazać nos, itp.). Nie jest to łatwe, zwłaszcza wtedy, gdy zabawę przyśpieszamy, ale daje dużo radości i śmiechu.

 


Zabawa „Prawda czy fałsz?”

 

Rodzic czyta zdania, a dziecko pokazuje:


- przy zdaniu prawdziwym – kciuk do góry;

- przy zdaniu fałszywym – kciuk na dół.

Jeśli dziecko odgadnie, że zdanie jest nieprawdziwe, to poproście je, aby sformułowało to zdanie tak, aby było zgodne z prawdą (np. świnka jest niebieska - NIE - świnka jest różowa, itp.)

- Świnka jest niebieska

- Kogut znosi jajka

- Kaczka potrafi pływać

- Kotek ma ogon

- Jajka są kwadratowe

- Kura ma pióra

- Piesek ma dwie nogi

- Krowa daje zielone mleko

- Owieczka mówi muuuu!

- Kurczątka wylkuwają się z jajek, itp….

Kto chce może wykonać najbardziej absurdalny (śmieszny, nieprawdziwy, niezgodny z prawdą) obrazek na świecie!!!

Każdy pomysł jest dobry!!!


Kochani Rodzice! Poszukajcie wiersza Jana Brzechwy „Prima aprilis” (w książeczkach, w internecie)

Teraz uwaga!!! Przenosimy się do galerii zdjęć na naszej stronce internetowej i szukamy podpisu „Prima aprilis”. Są tu zdjęcia

obrazków do w/w wiersza.

 

Polecenia dla dziecka:


- Wskazuj obrazki zgodnie z tym, co mama/tata czyta (ćwiczenie umiejętności skupienia się na tekście i słuchania ze zrozumieniem)

- Powiedz, co tu jest nieprawdziwe

- Odszukaj na obrazkach zwierzęta żyjące na wsi (kura, krowa, owca, baran, kot)


- Powiedz, co im się przydarzyło? – (kurze wyrósł garb, krowa zaczęła latać, kotu urosły rogi, baran ma dziub). Które zwierzątko

wygląda „normalnie”? (owca)

 

Polecam również wiersz J.Tuwima „Cuda i dziwy”!!!

Zróbcie sobie wzajemnie niewinne żarciki (ale takie, które nikomu nie zrobią przykrości i nie wyrządzą krzywdy!). W końcu mamy dziś

PRIMA APRILIS!!!

OOO!!! Zobacz Maluszku, jak Ci rośnie nos (jak u Pinokia). Sprawdź w lusterku………HA! ,HA! HA!


MIŁEJ ZABAWY!!!

POZDRAWIAM WAS ŻARCIKOWO! Pani Maja

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 31.03.2020r.

Witam drodzy rodzice.


Zapraszam Was serdecznie do kolejnego tygodnia z ćwiczeniami.

1.Ćwiczenia w marszu:

-marsz na palcach;
-marsz chodem bociana;
-marsz wokół sali z ćwiczeniem w reagowaniu na sygnał słowny: stój, naprzód;

2.Ćwiczenia w biegu:

-bieg z podskokami,
-przylot i odlot bocianów - bieg w określonym kierunku, poruszając się falistym ruchem z rozkrzyżowanymi ramionami;

3.Ćwiczenia na równoważni [ławeczce]:

-chodzenie wolno do przodu;
-posuwanie się do tyłu;
-posuwanie się bokiem;
-obracanie się na ławeczce;

4.Zabawy skoczne:

-Wróbelki;
-Piłka skacze;
-Szczur- zabawa z linką;
-Skok królika;

5.Zabawy z woreczkami:

-rzucanie i chwyt woreczka obiema rękami;
-rzucanie i chwyt woreczka jedną ręką;
-rzucanie i chwytanie woreczka w ruchu itd.

6.Kreślenie dużych płynnych linii:

-chorągiewką w powietrzu;
-patykiem na piasku;
-kolorową kredą na tablicy;
-kredkami na dużych arkuszach.

 

 Zapraszam na codzienne  poranne ćwiczenie jogi w formie opowieści ruchowej

 

https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ&t=28s

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&t=4s



Pozdrwiam serdecznie


Bożena W.
 

 

Zajecia religii 30.03.2020r.

Szczęść Boże


W tym trudnym czasie zachęcam do codziennej modlitwy.


Proszę by dzieci zobaczyły krótki film:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OkbHk1CQv9c&list=PL9MA4Ic7XFBOU9n_WCDu2AM8ie6Xpyy6M&index=8&t=0s

 

i wykonały zadanie na karcie pracy.

file:///C:/Users/admin/AppData/Local/Temp/Pomódl_się_w_tym_tygodniu.pdf

 

Z Bogiem

Pani Dorota

Zajęcia na 31.03 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

„W GOSPODARSTWIE” (aut. T.Massalska)


     Pieje kogut już od świtu: - Kukuryku, kukuryku!

     Kura do kurczaków żwawo

      Gdacze: - W lewo! Gdacze: - W prawo!

      Kaczka kwacze: - Kwa, kwa, kwa!

      Trzy kaczątka dziobem pcha.

      Krowa muczy: - Mu, mu, mu!

     Aż po prostu brak jej tchu

     Koń opędza się od much. I rży głośno: - Jestem zuch!

     Świnka chrumka: - Chrum, chrum, chrum!

     Co za hałas, co za szum!

     Kot cichutko miauczy: - Miau!

     A pies szczeka: - Hau, hau, hau!

 

Pytania do wiersza:

 

- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? (wymień ich nazwy dzieląc wyrazy na sylaby, np. KU – RA, KRO - WA, itp.)


- Jakie głosy wydawały te zwierzęta? (naśladuj)

Poszukajcie w swojej domowej biblioteczce książeczek, w których są obrazki zwierząt żyjących na wsi – pooglądajcie, poczytajcie

 

„Muzyka z wiejskiego podwórka” - zabawa muzyczno-ortofoniczna.


Śpiewamy na melodię piosenki „Wlazł kotek na płotek”, zastępując słowa sylabami: miau – miau, hau - hau, mu – mu, kwa – kwa, itp.

 

„Gimnastyka na wiejskim podwórku”


Naśladujemy ruchem różne zwierzęta gospodarskie:

Kaczka – chodzenie w przysiadzie

Koń – przeskakiwanie z nogi na nogę

Świnka – turlanie się z boku na bok

Kogut – stanie na jednej nodze

Piesek – chodzenie na czworaka

Kotek – tzw „koci grzbiet” (na czworaka wygięcie pleców w „łuk”)

Jeśli mamy obrazki zwierząt, najpierw ustalamy rodzaj ruchu, potem pokazujemy obrazek, a dziecko samo ma odtworzyć umówiony ruch (ćwiczenie pamięci).

 

Działania kreatywne:

Wykonajcie zwierzątko/zwierzątka z dostępnych w domu materiałów – pomysłów możecie poszukać w internecie.

Polecam stronkę: www.https://pl.pinterest.com

 Świetna!!! (sama często z niej korzystam).


POWODZENIA!!!

POZDRAWIAM WAS MILUCHNO! Pani Maja

 

Zajęcie 30.03 -Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

Z WIZYTĄ NA WSI

„WIEJSKIE ŻYCIE”


Byłoby dziś znakomicie lepiej poznać wiejskie życie

Gdzie stodoła, chlew obórka, piesek strzeże tu podwórka

Kurka gdacze, miauczy kotek, obok domku stoi płotek

Krowy pasą się na łące, obok skaczą dwa zające

Gdzie już od samego rana, słychać głośne beee barana

Świnki się taplają w błocie, koza trawę je przy płocie

Wokół łąka, pola, las, tu spokojnie mija czas

Więc zapraszam na wycieczkę, wiejskie życie poznać troszeczkę.

 

Jeśli macie w domu książeczki o wsi – pooglądajcie je razem.

 

Porozmawiajcie o różnicach między miastem a wsią (np. miasto – dużo samochodów, domów, bloki, wieżowce, ruchliwe ulice,

itp.; wieś – pola, łąki, cisza, małe domki, zwierzęta gospodarskie, itp.)

 

Zabawa ruchowa „Kaczuszki”.

Dzieci poruszają się w przysiadzie naśladując chód kaczki.

 

Zabawa matematyczno – plastyczna.


Na jednej kartce rysujemy dzieciom mały domek (bez szczegółów), na drugiej kartce rysujemy wieżowiec (bez szczegółów).

Przygotowujemy również sporo kwadracików z papieru kolorowego (to będą okna).

Zadania dla dzieci:


- Naklej okna w domku i w wieżowcu (kwadraciki)

- Który dom jest mały? – pokaż

- Który dom jest duży? – pokaż

- Który dom jest wysoki? – pokaż

- Który dom jest niski? – pokaż

- Czy w obu domach jest tyle samo okien?

- W którym domu jest więcej okien? – pokaż i powiedz (w dużym, wysokim)

- W którym domu jest mniej okien? – pokaż i powiedz (w małym, niskim)

- Uzupełnij obrazki szczegółami (np. dorysuj komin i dym z komina, narysuj obok małego domku płotek, narysuj obok wysokiego domu

drzewo, nad domami słonko, chmurki, itp. – wg poleceń rodzica, a potem wg pomysłów dziecka.)


POWODZENIA!!!

POZDRAWIAM WAS CICHUTKO. Pani Maja

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 26.03.2020r.

Witajcie drodzy Rodzice

W związku z wprowadzonym stanem epidemii w naszym kraju

Na Wasz wspólny czas w domu chciałabym zaproponować kilka wspólnych zabaw, które

pogłębią więź między Wami.

Chcąc zapewnić dziecku prawidłowy rozwój, należy zadbać nie tylko o jego intelekt, ale także o ciało.

Chciałabym  zachęcić WAS drodzy  rodzice do wprowadzenia w codzienny plan zajęć elementów

ruchowych. Dzięki nim dziecko może nauczyć się samodzielności,opanowania, skupienia uwagi,

refleksu, odwagi w pokonywaniu przeszkód, zdrowej rywalizacji, a także wytrwałości.

Oto ćwiczenia:

  • masażyk z wykorzystaniem wierszyków np. „Płynęła sobie rzeczka…”,
    przytulanie, gilgotanie, kołysanie,
  • „koguciki”- kucnijcie naprzeciw siebie, wyciągnijcie przed siebie obie dłonie i podskakując starajcie się odepchnąć,
  • pizza – na plecach dziecka „ugnieść ciasto, nakłuj je widelcem, posmaruj oliwą, posyp serem, upiecz, a na końcu schrup z zachwytem”,
  • winda- stojąc podnieś dziecko na ręce, przytul, a następnie delikatnie spuść na dół- dziecko zjeżdża po ciele rodzica,
    raczkowanie – pochodźcie na czworakach, chwytajcie się za stopy, przepychajcie, przechodźcie pod lub nad sobą.     

Zabawy z kocykiem:

  • naleśnik – zwiń dziecko w kocyk, delikatnie turlaj je po podłodze;
  • kółka, zygzaki- poproś, by dziecko położyło się na kocyku. Chwyć za koc i ciągnij delikatnie po podłodze; wykonuj zygzaki, koła itp.;
  • hamak – chwyćcie koc za rogi i delikatnie bujajcie dziecko.

Uprzejmie proszę również o zaglądanie na Facebooka tam również zamieszczam dla państwa artykuły z ćwiczeniami.

https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y&t=849s


https://www.youtube.com/watch?v=CLFyVB_I0YU

 

Pozdrawiam Państwa serdecznie i życzę zdrowia i szczęścia

Bożena Wójcik nauczyciel fizjoterapeuta

Zajęcie 27.03 - Jeżyki

WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!

 

SPORT I ŚMIECH – PRZYJACIELE ZDROWIA

 

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE - (przygotujcie kocyk i kulkę ze zwiniętych skarpetek – to będze wasza piłka).

 

„Powitanka” - zabawa w parach
Witamy się łokciami, kolanami, plecami, brzuszkami, stopami, piętami, uszami, itp.

 

Rozkładamy kocyk - „Polecenia”:


- Wejdź pod kocyk
- Stań na kocyku
- Zrób przysiad na kocyku
- Połóż się na kocyku

 

„Odklej mnie” (ćwicz. napięcia mięśniowego)
Dziecko leży na kocyku, rodzic próbuje „oderwać” od podłoża poszczególne części ciała dziecka

 

„Jedziemy na kocyku” - Dziecko leży lub siedzi na kocyku, rodzic wozi dziecko, ciągnąc za kocyk

Zabawy ze skarpetkową „piłką”:

- Podrzuć i złap „piłeczkę”
- Ćwiczenie w parach – rzucamy do siebie „piłeczkę” na stojąco, na siedząco
- Kładziemy piłeczkę na podłodze. Przeskocz przez „piłeczkę” w przód (kto potrafi – również w tył)
- Celowanie. Wrzucamy „piłeczkę” do kosza lub miski, z pewnej odległości

 

Wyciszenie:

Kładziemy się na kocyku. Zamykamy oczy – wdech, wydech (można włączyć spokojną muzykę)

 

A TERAZ COŚ NA DOBRY NASTRÓJ – UŚMIECHNIJ SIĘ!

 

Zabawy przed lustrem
- Pokaż jaką zrobisz minę kiedy jesteś smutny, wesoły, zły, przestraszony, zdziwiony, itp.
- Kto zrobi najśmieszniejszą minę?

 

„Śmieszki” (wydłużanie fazy wydechu)
Śmiejemy się na sylabach ha, ha, ha; hi, hi, hi; he, he, he, ho, ho, ho (na wydechu, jak najdłużej)

 

„Podejdź do mnie”
Siadamy w parach, w sporej odległości od siebie. Rodzic prosi: podejdź do mnie jak, np. wąż, ptaszek, słoń, robot, zając, krasnoludek, wielkolud, itp. Dziecko przemieszcza się do rodzica naśladując ruchem wymienione zwierzę, postać.

 

„Rozśmieszanki”
Zabawa w parach. Rozśmieszamy się wzajemnie bez użycia dotyku (słowem, gestem, mimiką). Staramy się jak najdłużej zachować powagę. Komu uda się najszybciej rozśmieszyć partnera?

 

„Gilgotki” (dzieci to znają z przedszkola)
A ram, tam, tam; a ram, tam, tam - stukamy rękami o kolana
Gili, gili, gili; a ram, tam, tam – łaskoczemy się wzajemnie i klaszczemy w ręce

 

„Wesoły album rodzinny”
Rysujemy członków rodziny w zabawny sposób, np. trójkątna głowa, trzy nogi, cztery ręce, tata w sukience, itp. (rodzice pomóżcie dzieciom – po pierwsze będzie weselej; po drugie nie każde dziecko radzi sobie jeszcze dobrze z rysowaniem). Jeśli portretów będzie więcej stwórzcie książeczkę.


MIŁEJ ZABAWY!!!

POZDRAWIAM WAS WESOLUTKO. Pani Maja

 

Zajęcia języka angielskiego - 27.03.2020r.

Drodzy Państwo,

 

poniżej przedstawiam moje propozycje do zabaw i innych aktywności dzieci, w obszarze języka angielskiego. Wiem jak dzieci lubią śpiewać i tańczyć dlatego też podsyłam linki do ich ulubionych zabaw ruchowych oraz piosenek. Myślę, że sprawi im przyjemność zabawa z językiem przy znanych i lubianych przez nie melodiach.

 

Grupa najmłodsza:

https://www.youtube.com/watch?v=6zvsVeWhstg

 

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

 

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

 

Grupa średnia:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

https://www.youtube.com/watch?v=6zvsVeWhstg

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

 

https://www.youtube.com/watch?v=e_04ZrNroTo&t=1s

 

 

Grupa najstarsza:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

https://www.youtube.com/watch?v=6zvsVeWhstg

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

 

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo&t=24s

 

 

Wszystkim proponuję również obejrzenie kolejnego odcinka z serii Peppa Pig. Dzieci bardzo lubią oglądać ze mną te krótkie historyjki, a następnie o nich rozmawiać. Na dziś proponuję odcinek „Gardening”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RwQnRWTWcVE

 

Wszystkim dzieciom życzę miłego seansu oraz dobrej zabawy z językiem angielskim.

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »