Zajęcia muzyczno- rytmiczne 29.04.

Drogie dzieci, dziś zabawa "Dźwiękowe zatatowienie"

Wcale nie dlatego, że zbliża się Dzień Taty. Po prostu to bardzo fajne ćwiczenie rytmiczne. Choć w muzyce, wykorzystuje się w tataizacji różne sylaby na „T” jak „ta”, „to”, „ti”, „te” (w zależności od długości nuty) – my ograniczymy się do „TA”, przez co się zupełnie „zatatujemy”. Będzie fajnie i śmiesznie (tym bardziej, jeśli wasi tatusiowie pomyślą, że to ich wołacie). Oglądając filmik, spróbujcie naśladować Zdzicha. Nie przejmujcie się, jeśli nie uda się to za pierwszym razem.

 

KLIKNIJ

 

Pozdrawiam Was

Pan Zdzisiu

Zajęcia 29.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM

Temat 29.04.– SYMBOLE NARODOWE POLSKI

 

1. Zachęcanie dzieci do wyciszających zabaw w domowych kącikach gier i układanek, wyrabiane cierpliwości, doprowadzanie zajęć do końca.

2. „O Lechu, Czechu i Rusie” – słuchanie legendy. • Wdrażanie do uważnego słuchania nt. powstania naszego kraju. Odpowiedź na pytania         dotyczące treści.

3. Zabawa ruchowa poranna orientacyjno- porządkowa „ Jedziemy na wycieczkę”
/ dziecko otrzymuje krążek- różnego rodzaju. Kiedy mama pokazuje zielony kartonik, dziecko naśladuje jazdę samochodem, a kiedy czerwony- dziecko zatrzymuje się /
Powtarzamy kila razy, utrwalamy zasady ruchu drogowego i kolory.

4. „ Pocztówkowe puzzle” – układanie w całość pocztówki znalezionej w domu lub obrazka i pociętego przez rodzica. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, opowiadanie treści obrazka.

5. „ Polska – mój kraj”
- zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi / hymn, godło, flaga, nasz pieniądz /
- zapoznanie z prawidłowa postawa podczas słuchania hymnu,
- kształcenie postawy patriotycznej,
- budzenie szacunku i miłości do ojczyzny
Słuchanie wiersza M. Mojsaka

„ Jestem Polakiem”
Jestem Polakiem i się tym szczycę,
Że kocham kraj swój, miasto, dzielnice.
Lubię swą flagę biało czerwoną
I orła w godle z biała korona…
/ rozmowa z dzieckiem nt wiersza i symboli narodowych

Wspólne z rodzicem słuchanie oraz śpiewanie hymnu narodowego Polski „ Mazurka Dąbrowskiego’
/ dzieci już trochę potrafią , ale można dalej ćwiczyć, znają też symbole, więc można utrwalać/

6. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem obręczy „ Orły szukają gniazd”- dziecko biega sobie po pokoju, gdzie porozrzucane są gazety- gniazda. Na hasło rodzica- Orły do gniazd- dzieci wskakują na najbliższa gazetę. / powtarzamy kilka razy, a dla urozmaicenia można bawić się razem z dzieckiem i po każdej rundzie można zabierać 1 gazetę.

7. „ Mój kraj’- rysowanie kredkami na podany temat i to może być rodzinna praca. Będzie ciekawiej, kiedy każdy coś dorysuje 

8. „ Taniec na siedząco’- zabawa muzyczno- ruchowa
- dziecko siedzi na dywanie , a rodzic włącza rytmiczną, fajną muzyczkę i mowi dziecku, która częśc jego ciała tańczy
np. Tańczy prawa noga, tańczy głowa, tańczy lewe ramie itd…
9. Dowolne zabawy dzieci w domowych kącikach zainteresowań.

POMOCE
Piosenki:


KLIKNIJ – Jestem Polakiem


KLIKNIJ– Piosenka młodego Patrioty

Zajęcia 16.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BAJKI I BAŚNIE

Temat 16.04.– MOJA ULUBIONA BAJKA


1. Zachęcanie dzieci do wyciszających zabaw w domowych kącikach gier i układanek, wyrabiane cierpliwości, doprowadzanie zajęć do końca.

2. „ Bajka”- wypowiedzi dzieci w oparciu o wiersz A. Bayer, wyrabianie umiejętności poprawnego budowania zdań i łączenia ich w dłuższe wypowiedzi.

„ Bajka”
W zegarze z kurantem śpi stara bajka,
Kiedy się obudzi, chodzi na palcach.
Słucha , co słychać we wszystkich kątach,
Sieci pajęczych nigdy nie sprząta,
Siedzi na piecu lub na kominie,
Nakręca zegar,, w którym czas płynie.
Z domowym skrzatem chętnie pogada
O swoich troskach, bo tak wypada.
Tak, tak moje dzieci , to nie są żarty,
Tak opowiada bajka swe bajki.

3. Zabawa ruchowa poranna z elementem równowagi „ Wiatraczki”
- dzieci bawią się na dywanie- obracają się wokół własnej osi- na jedno uderzenie przez rodzica w bębenek zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na dwa uderzenia staja na dwóch nogach na baczność / tak kilka razy/


4. „ Bajki – bajkowe zgaduj- zgadula / odgadywanie zagadek związanych z bajkami

Tutaj inwencja twórcza mogą wykazać się rodzice, np może być nawet zagadkowa pantomima

- czapeczka / Czerwony Kapturek
- groch / Księżniczka na ziarnku grochu
- mały pantofelek / Kopciuszek
- lusterko / Śpiąca królewna
- but / kot w butach
- koszyczek/ Czerwony kapturek
- lampa / Lampa Alladyna
- zapałki / Dziewczynka z zapałkami

Oraz trochę trudniejsze:

- Chłopiec - kukiełka z drewnianym nosem, który się martwi Dżepetta losem. (Pinokio)
- Ta na wpół - panna i na wpół - rybka na lądzie tańczy, w wodzie jest szybka. (Mała Syrenka)
- Piękna królewna, co w lesie mieszka wraz z krasnalami to przecież… (Śnieżka)
- Dostał kapelusz ten kot zuchwały i piękne buty, lecz nie sandały. (Kot w butach)
- Choć nie była śpiochem wcale, sto lat spała doskonale. (Śpiąca królewna)
- W jakiej to bajce, czy ktoś to wie, dziewczę w czerwieni wciąż chodzić chce? (Czerwony Kapturek)
- W której bajeczce, zgadnijcie dzieci, ozdobny dywan po niebie leci? (Latający dywan)
- Panna ta mieszka na dnie orzeszka, lecz choć tak mała, śliczna jest cała. (Calineczka)
- W lesie dzieci się zgubiły i polankę zobaczyły, gdzie z piernika stała chatka. Czy zbyt trudna to zagadka? (Jaś i Małgosia)
- W jednej z mych baśni, w lodowym kraju, dziewczę wołało: Gdzie jesteś, Kaju? a Biała Pani w śnieżnej zamieci rozdzielić chciała na zawsze dzieci. (Królowa Śniegu)

5. „ Życzenia dzieci” - zabawy słownikowo- gramatyczne
- wdrażanie do umiejętności mówienia o swoich marzeniach, życzeniach, obawach
- zachęcanie do bycia otwartym.
- poprawianie dzieci w wymowie

6. Wykonywanie pracy plastycznej lub obrazka nt „ Moje życzenia”

7. „ Spadający liść”- zabawy do muzyki, dziecko naśladuje spadający liść, bardzo powoli robi przysiad i kładzie się na dywanie.

8. Zestaw zabaw ruchowych nr 9, kształtując gibkość oraz prawidłowe stawianie stóp.
I. zabawa ruchowa ożywiająca
- dzieci to królewicze lub królewny
- na dywanie porozrzucane są gazety np. 5 sztuk – to zamki
Dzieci biegają sobie w rytm muzyki na sygnał wyłączenia wskakują do zamku / zabieramy i chowamy gazetę na której stało dziecko/
- teraz druga kolej, tak samo- tak, aż braknie zamków- gazet
Potem może zamiana ról???
II. Zabawa ruchowa „ Porządki”-
- mama przygotowuje dla dziecka pudełko czy miskę oraz przedmioty porozrzucane po dywanie: apaszka, koralik, kasztan, kawałek kartki, ołówek, marszczona bibułka lub całkiem inne przedmioty
- dziecko musi mieć bose stopu, aby mogło nimi chwytać i przenosić przedmioty do pudełka
III. Ćwiczenie oddechowe
- dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym na podłodze, ma chusteczkę higieniczną, która trzyma sobie przed twarzą. Wykonuje wdech nosem i wydech ustami, tak, aby chusteczka unosiła się ponad twarz / powtarzamy kilkakrotnie /.

9. Wyjście na podwórko lub pobliski plac zabaw– jeżeli możecie to korzystajcie z ładnej pogody i słońca, a jeżeli nie, to odpoczywajcie w domu.

10. „ Kolory”- zabawa z piłką utrwalająca nazwy kolorów / mama rzuca dziecku piłkę mówiąc jakiś kolor, a dziecko chwyta i odrzuca mamie. Kiedy mama powie – czarny- to dzieci musi szybko zareagować i nie chwycić piłki
Potem zmiana dziecko rzuca i mówi kolory.

11. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania

 

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 15.04.2021r.

 

 Drogie dzieciaki.

 Zapraszam na rytmiczne granie.

Pogoda nie dopisuje, ale spróbujcie  w domowych warunkach wykonać sobie   to zadanie.

 


KLIKNIJ

 

 Porozglądajcie sie po domu czego możecie użyć aby wykonać dzisiejsze zadanie.

Rodzice pewnie Wam pomogą.

Życzę udanych poszukiwań i do zobaczenia za tydzień już w przedszkolu.

 

Pan Zdzisiu

Zajęcia religii 15.04.2021r.

W drodze do Emaus

 

Radość ze zmartwychwstania Pana Jezusa wciąż trwa. W dzisiejszej katechezie przeniesiemy się kolejny raz do kart Biblii, by wspólnie z uczniami Pana Jezusa zadziwić się Jego obecnością, której nie zawsze jesteśmy świadomi.

 

Pan Jezus ukrywa się przed naszymi oczami, szczególnie w Eucharystii. Jednak Kleofas i jego towarzysz rozpoznali swojego Mistrza, gdy ten wyjaśniał im Pisma i połamał dla nich chleb. Przenieśmy się więc na chwilę w tamte czasy…

 

KLIKNIJ

 

Do dziś Pan Jezus pozostaje niewidoczny dla większości z nas. Choć dzieci fantastycznie wyczuwają sercem Jego obecność, ten brak możliwości zobaczenia Go jest dla nich szczególnie trudny do zrozumienia. Zobaczmy jak możemy adorować Pana Jezusa w Kościele.

 

KLIKNIJ

 

 

Możecie narysować TABERNAKULUM dla Pana Jezusa

 

 

Szczęść Boże

Dorota Ulaczyk

 

Zajęcia 15.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BAJKI I BAŚNIE

Temat 15.04.– W KRAINIE BAŚNI

1. Zabawy dowolne dzieci , zwrócenie uwagi na zostawianie porządku po swojej zabawie oraz na szanowanie swojej i wspólnej własności.

2. „ Kot w butach?”- czytanie dziecku przez rodzica popularnej bajki, rozumienie zachowania bohatera, omówienie po wysłuchaniu bajki.

3. Zabawa ruchowa poranna z elementem równowagi „ Wiatraczki”
- dzieci bawią się na dywanie- obracają się wokół własnej osi- na jedno uderzenie przez rodzica w bębenek zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na dwa uderzenia staja na dwóch nogach na baczność / tak kilka razy/

4. „ Co to za ptak?”- wysłuchanie i rozwiązanie zagadki na podstawie refrenu piosenki „ Sroka jubilerka”


Co to za ptak?
Co to za ptak?
Co błyskotki lubi tak? / sroka /

Opis wyglądu sroki:
Wiadomości dla rodzica
- smukła sylwetka ciała,
- długi ogon z charakterystycznym czarno- białym upierzeniem,
- często odzywa się głośnymi okrzykami, to szorstkie skrzeczenie brzmiące, jak- czak- albo – kek-
- jest wszystkożerna, ale woli pożywienie zwierzęcego pochodzenia: owady, larwy owadów, pająki, robaki, dżdżownice, jaszczurki, żaby i inne płazy, ślimaki, szczury, myszy, jaja i pisklęta innych ptaków, a także ziarna zbóż, nasiona chwastów, różne jagody i owoce.

5. Osłuchanie i nauka piosenki „ Sroka jubilerka” i muzykowanie do treści , klaskanie itp.

„ Sroka jubilerka”
1. Gdzie cos błyszczy, albo świeci
Ona zawsze tam przyleci,
Bo uwielbia świecidełka,
które zbiera do pudełka.

Ref. Co to za ptak?
Co to za ptak?
Co błyskotki lubi tak?

2, Od niedzieli do soboty
Zawsze wpędza się w kłopoty, przez tę miłość do błyskotek,
Krąży o niej wiele plotek


Ref. Co to za ptak?
Co to za ptak?
Co błyskotki lubi tak?

3. Lubi wszystko , co się świeci
I okrada nawet dzieci,
Ale za to jej nie zamkną,.
Bo jest znana kleptomanią.


Ref. Co to za ptak?
Co to za ptak?
Co błyskotki lubi tak?

Przez otwarte okno zerka,
Czy to jakaś jubilerka?

Wysłuchanie i wytłumaczenie dzieciom pojęć: jubilerka, kleptomanka

KLIKNIJ

6. „ Moja sroka”- kolorowanie obrazka podczas słuchania muzyki, można też samodzielnie narysować srokę.

7. Wyjście na podwórko lub pobliski plac zabaw– jeżeli możecie to korzystajcie z ładnej pogody i słońca, a jeżeli nie, to odpoczywajcie w domu.

8. „ Zbieramy świecidełka do pudełek”- zabawa muzyczno- ruchowa 
- na dywanie rozkładamy różne klocki- świecidełka, na środku stoi pudełko
- dzieci- to sroczki , które biegają do muzyki , a na sygnał wyłączenia zbierają świecidełka do pudełka.
- druga zwrotka mama wysypuje świecidełka i powtórka

9. Słuchanie bajki czytanej przez rodzica „ Kopciuszek” lub opowiadanie jej- zachęcanie do uważnego słuchania ze zrozumieniem.

10. „ Piłeczki „- zabawa ruchowa- wprowadzanie piłki w ruch poprzez popychanie jej i kierowanie głowa, dziecko jest na czworakach i wyznaczamy mu cel.

11. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania

 

 

Zajęcia języka angielskiego

Zabawy w temacie wiosny, na ten tydzień:


KLIKNIJ - - piosenka o wiośnie do odsłuchania

Tłumaczenie:
'It is spring time' - jest wiosna
'Spring time again' - znowu wiosna
'The flowers' - kwiaty
'The birds' - ptaki
'It's sunny again' - znowu jest słonecznie
'The kites' - latawce
'and the bees' - i pszczoły
'Are in the air' - są dookoła
'It is no cold now' - nie jest teraz zimno
'Let's go to play' - chodżmy się pobawić
'Daisies and tulips' - stokrotki i tulipany
'The Sun is up' - słońce jest w górze
'The Sun is here' - słońce jest tu

KLIKNIJ -zabawa ze śpiewem

 

Do zobaczenia po raz pierwszy już za tydzień w przedszkolu.

Pani Dorota

 

Zajęcia 14.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BAJKI I BAŚNIE

Temat 14.04.- KRÓLEWNA ŚNIEŻKA

1. Zabawy dowolne dzieci w domowych kącikach zabaw, wyszukajcie zabawki, które mogą Wam posłużyć, jako pomysły na bajkowe teatrzyki.

2. „ Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”- zabawa dydaktyczna; wdrażanie do uważnego słuchania
- to zabawa na zasadzie zimno- ciepło- chowamy jakąś zabawkę w pokoju, a dziecko słuchając naszej podpowiedzi odnajduje ją. Potem zamiana i dorosły szuka do podpowiedzi dziecka.

3. Zabawa ruchowa poranna z elementem równowagi „ Wiatraczki”
- dzieci bawią się na dywanie- obracają się wokół własnej osi- na jedno uderzenie przez rodzica w bębenek zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na dwa uderzenia staja na dwóch nogach na baczność / tak kilka razy/

4. „ Czapki krasnoludków” - przeliczanie i kolorowanie czapek, łączenie w pary tych w jednakowym kolorze .
- dziecko może tez samodzielnie narysować czapki
- czapki przypominają kształt trójkąta, wiec przy okazji utrwalamy nazwę tej figury i jej wygląd

5. „Książeczki dla dzieci”- oglądanie ilustrowanych książeczek i próby odpowiedzi na pytania
- jakie są książeczki dla dzieci
- o czym są bajki dla dzieci, co to jest książka
- do czego służy i co jest w środku
- jakie są książeczki dla dzieci
- o czym są bajki dla dzieci, co to jest książka
- do czego służy i co jest w środku


6. Zestaw zabaw ruchowych nr 9, kształtując gibkość oraz prawidłowe stawianie stóp.
I. zabawa ruchowa ożywiająca
- dzieci to królewicze lub królewny
- na dywanie porozrzucane są gazety np. 5 sztuk – to zamki
Dzieci biegają sobie w rytm muzyki na sygnał wyłączenia wskakują do zamku / zabieramy i chowamy gazetę na której stało dziecko/
- teraz druga kolej, tak samo- tak, aż braknie zamków- gazet
Potem może zamiana ról???
II. Zabawa ruchowa „ Porządki”-
- mama przygotowuje dla dziecka pudełko czy miskę oraz przedmioty porozrzucane po dywanie: apaszka, koralik, kasztan, kawałek kartki, ołówek, marszczona bibułka lub całkiem inne przedmioty
- dziecko musi mieć bose stopu, aby mogło nimi chwytać i przenosić przedmioty do pudełka
III. Ćwiczenie oddechowe
- dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym na podłodze, ma chusteczkę higieniczną, która trzyma sobie przed twarzą. Wykonuje wdech nosem i wydech ustami, tak, aby chusteczka unosiła się ponad twarz / powtarzamy kilkakrotnie /.


7. „ Jaka to bajka?”- malowanie farbami na ten temat; rozwijanie własnej wyobraźni, przygotowywanie pomocy do malowania i porządkowanie miejsca pracy po malowaniu.


8. Dzisiaj znowu możecie iść na podwórko lub na plac zabaw, jeżeli pogoda na to pozwala.

9. „ Korona króla”- łączenie ze sobą punktów, rysowanie po śladzie.
- mama rysuje metodą wykropkowania koronę, a dziecko ma za zadanie połączenie kropek i pokolorowanie korony. Potem można ja nawet wyciąć i ubrać

10. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania


IMIONA KRASNOLUDKÓW:
ŚMIESZEK
GBUREK
WESOŁEK
MĘDREK
NIEŚMIAŁEK
ŚPIOSZEK
GAPCIO
APSIK

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 13.04.2021r.

Kochane  Dzieci

 Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu zdlnego nauczania

Zapraszam na rozgrzewkę:

 

KLIKNIJ

 

BRAWO BRAWO

Dobrze wam poszło

Teraz trening właściwy:

 

KLIKNIJ

 

genialnie poszło to zapraszam  do relaksacji:

 

KLIKNIJ

 

Dziękuję za wspólną zabawę i do zobaczenia

Pani Bożenka

 

Zajęcia 13.04.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BAJKI I BAŚNIE

Temat 13.04.– CZERWONY KAPTUREK / ciąg dalszy/

1. Zabawy dzieci rozwijające indywidualne zainteresowania dzieci.

2. „ Gdzie jest koszyczek czerwonego Kapturka?”- zabawa dydaktyczna; wdrażanie do uważnego słuchania
- to zabawa na zasadzie zimno- ciepło- chowamy jakąś zabawkę w pokoju, a dziecko słuchając naszej podpowiedzi odnajduje ją. Potem zamiana i dorosły szuka do podpowiedzi dziecka.

3. Zabawa ruchowa poranna z elementem równowagi „ Wiatraczki”
- dzieci bawią się na dywanie- obracają się wokół własnej osi- na jedno uderzenie przez rodzica w bębenek zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na dwa uderzenia staja na dwóch nogach na baczność / tak kilka razy/

4. „ Bajkowy bałagan” - wymyślanie zagadek przez dorosłego nt. bajek- zadawanie jej dziecku np. z podpowiedzią postać, która jest dobra z bajce o owieczce i wilku, kto zjadł babcię itp.

5. Kolorowanie wybranego obrazka lub samodzielne narysowanie go- kolejna praca do waszej bajkowej galerii.

6. „Książeczki dla dzieci”- oglądanie ilustrowanych książeczek i próby odpowiedzi na pytania
- jakie są książeczki dla dzieci
- o czym są bajki dla dzieci, co to jest książka
- do czego służy i co jest w środku

7. Wyjście na podwórko lub pobliski plac zabaw– jeżeli możecie to korzystajcie z ładnej pogody i słońca, a jeżeli nie, to odpoczywajcie w domu.

8. „ Bawimy się w ilustratorów”- kochane dzieci- macie już dwie ilustracje, teraz dorysujcie jeszcze dwie na ten sam temat i już macie 4 obrazki do Waszej ilustrowanej książeczki. Mama może zszyć je zszywaczem lub nawet dopisać coś ważnego, co chcielibyście powiedzieć

9. „ Kolory”- zabawa z piłką utrwalająca nazwy kolorów / mama rzuca dziecku piłkę mówiąc jakiś kolor, a dziecko chwyta i odrzuca mamie. Kiedy mama powie – czarny- to dzieci musi szybko zareagować i nie chwycić piłki
Potem zmiana dziecko rzuca i mówi kolory.

10. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania

Zajęcia 12.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: BAJKI I BAŚNIE

Temat 12.04.– CZERWONY KAPTUREK

1. Spontaniczne zabawy i zajęcia dzieci , korzystanie z zabawek ulubionych, jak i gier i układanek.

2. „ Moja ulubiona bajka”- swobodne wypowiedzi dzieci, wprowadzenie pojęć: bajka, baśń oraz słuchanie wiersza J. Myślińskiej

„ Kraina baśni”

Kto z was kochani dziś mi wyjaśni,
Gdzie się schowała kraina baśni?
Kraina , w której dobro zwycięża,
No a sierotka ma króla męża.
Gdzie ta kraina baśni, bajeczek
Pełnych kucyków, smoków, owieczek
Chłopców, co mają drewniane nosy,
Panien, u których są złote włosy .
Gdzie się ukryła kraina baśni
- kto mi to powie, kto mi wyjaśni?
Lecz Wy zapewne dobrze to wiecie
Że świat bajkowy w książkach znajdziecie.

3. Zabawa ruchowa poranna z elementem równowagi „ Wiatraczki”
- dzieci bawią się na dywanie- obracają się wokół własnej osi- na jedno uderzenie przez rodzica w bębenek zatrzymują się i stają na jednej nodze. Na dwa uderzenia staja na dwóch nogach na baczność / tak kilka razy/

4. „ Bajka o Czerwonym Kapturku” - teatrzyk kukiełkowy; kształcenie umiejętności uważnego słuchania bajki; wzbogacanie czynnego słownika.

5. . „ Co Czerwony Kapturek ma w koszyczku? ”- za mama przygotowuje koszyk, miskę lub inne naczynie, w którym znajdują się różne przedmioty
- dziecko siedzi na dywanie, a mama kontroluje przebieg zabawy- dziecko z zamkniętymi oczami sięga do koszyka i losuje przedmiot, który rozpoznaje po dotyku i nazywa go.

6. „Czerwony kapturek” – opowiadanie odtwórcze na podstawie historyjki obrazkowej przy użyciu zamieszczonych poniżej postaci kukiełkowych- obrazkowych lub waszych domowych lalek, czy pacynek zaadoptowanych do tej bajki.
Rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazywanych na poszczególnych obrazkach, wypowiadanie się na określony temat.
/ Można pomóc dzieci układać treści /
Wyjście na podwórko – jeżeli jest taka możliwość , to można iść trochę przewietrzyć się, pobiegać, czy poobserwować przyrodę.

7. Kolorowanie postaci bajkowej z bajki o Czerwonym Kapturku – wybranej z pomocy udostępnionych poniżej lub wykonanie własnego rysunku- tworzenie bajkowej galerii

8.. „ Latający dywan”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych- dziecko otrzymuje piórko lub kawałek papierka, w który musi dmuchać, aby jak najdłużej utrzymać go w powietrzu


9. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania oraz oglądanie ilustrowanych książeczek z domowej biblioteczki.

Zajęcia 09.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAMY O ZIEMIĘ

Temat 09.04. – SEGREGUJEMY ŚMIECI

1. Spontaniczne zabawy i zajęcia dzieci , korzystanie z zabawek ulubionych, jak i gier i układanek.

2. „ Segregujemy śmieci”- pogadanka z dzieckiem, również na podstawie obserwacji własnych, zapoznanie z kolorami pojemników na odpady - wprowadzenie pojęcia
RECYKLING : jest to jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Polega na wykorzystaniu odpadów do produkcji nowych wyrobów, czyli jest to powtórne przetworzenie odpadów np. plastiku, szkła, papieru.


Segregacja śmieci – recykling:  KLIKNIJ
 
Bajka dla dzieci "Staś i segregacja śmieci": KLIKNIJ

3. Zabawa ruchowa poranna orientacyjno- porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”
- na dywanie rozłożone są gazety, na hasło rodzica- słonce świeci- dziecko biega sobie chodzi i podskakuje, a na hasło- deszcz pada- podnosi gazetę i trzyma nad głowa- to parasol
/ tak kilka razy/

4. „ Jaki pojemnik” - kolorowanie wybranego obrazka lub samodzielne narysowanie go, w danym kolorze, zachęcanie do segregacji.

5. „Kolorowe latawce” – zabawa ruchowa. Dzieci wybierają jedną kartkę w dowolnym kolorze: żółtym, niebieskim i zielonym . Dziecko trzyma kartkę za róg i porusza się po wolno biegając, naśladując zabawę latawcem. Na hasło: kolor – dziecko robi kulkę i wrzuca jako śmieć do odpowiedniego pojemnika/

- Ustawienie pojemników w widocznym miejscu. Ustalenie, że od dzisiaj dzieci będą segregowały odpady – wrzucały do odpowiedniego pudełka.

6. Wyjście na podwórko – jeżeli jest taka możliwość, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, a może nawet sprzątanie swojego ogródka, czy podwórka?

7. „ Mały wiatr- duży wiatr”- zabawa ruchowa naśladowcza kształcąca umiejętność płynnego poruszania się bez potrącania innych oraz przedmiotów wkoło.
- dziecko porusza się po domu lekko biega, a na hasło mały wiatr lub duży wiatr / zależy co powiemy dziecku/ przystaje i naśladuje wiatr – macha podniesionymi w górę rekami i szumi.


8.. Ekologiczny dom - bajka edukacyjna: KLIKNIJ

9. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania

Zajęcia muzyczno - rytmiczne 08.04.2021r.

 

 

W klimacie Wielkiej Nocy...

Pisklęce harce i tańce

Razu pewnego w świecie wymyślonym, jeden pisklak się poczuł bardzo uciśnionym, stukał i pukał, męczył się bardzo, aż wreszcie TRACH! Skorupka pękła i mógł opuścić swe jajko. Krok zrobił jeden, drugi spróbował i bardzo zmęczony posiedzieć zdecydował. Ciszy, nie zaznał, coś gdzieś stukało, wtem drugie pisklę się pokazało. Chłopak ostrożny, trzy kroki zrobił i wzorem brata się usadowił. Siedzą dwaj bracia i słuch wytężają, bo coś tam puka, puka i stuka, stuka i puka. Jajo jedyne, jakie zostało, nagle wybucha i oto trzecie pisklę świat przywitało. Śmiała dziewczyna, siedzieć nie zamierza, cieszy się słońcem, harcuje i biega. Dwaj bracia faktem tym nieco zawstydzeni, też dołączają i teraz w trójkę wirują w tańcu kurczęcia małe.

 

 

KLIKNIJ

 

Muzycznego i tanecznego Alleluja
życzy Zdzichu Smucerowicz

 

 

Zajęcia 08.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAMY O ZIEMIĘ

Temat 8.04. – PRACOWITE MRÓWKI

1. Zabawy dowolne wg własnych zainteresowań; rozbudzanie chęci korzystania z innych , a może nawet zapomnianych zabawek? Sprzątanie swojego miejsca zabawy.

2. „ Mrówka i słoń”- zabawa dydaktyczna utrwalająca pojęcia wielkości – duży i mały
- korzystanie z pomocy i przedmiotów domowych, które łatwo będzie dziecku porównywać wielkościowo
- układanie tych przedmiotów od największego do najmniejszego lub odwrotnie

3. Zabawa ruchowa poranna orientacyjno- porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”
- na dywanie rozłożone są gazety, na hasło rodzica- słonce świeci- dziecko biega sobie chodzi i podskakuje, a na hasło- deszcz pada- podnosi gazetę i trzyma nad głowa- to parasol
/ tak kilka razy/

4. „Pracowite mrówki”
- obserwacja mrówek w ich naturalnym środowisku- więc można udać się na spacer do ogrodu lub do lasu- jeżeli jest taka możliwość
- zapoznanie dzieci z życiem mrówek, wyglądem i ich znaczeniem dla środowiska,
- przezwyciężenie niechęci w stosunku do mrówek
- kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji, dzielenia się spostrzeżeniami; doskonalenie percepcji wzrokowej

Materiał pomocniczy dla rodziców:

KLIKNIJ

KLIKNIJ

Zajęcia 07.04.2021 r,

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAMY O ZIEMIĘ

Temat 7.04. – KOLOROWY ŚWIAT

1. Zabawy dowolne dzieci, wyrabianie nawyku odkładania zabawek na wyznaczone miejsca.

2. „ Słoneczko z nieba spadło”- słuchanie wiersza A. Bayer, rozbudzanie wrażliwości na piękno otaczającego nas świata.

Słoneczko z nieba spadło
Pobiło sobie brzuch,
W kałuży usiadło
Beczy za dwóch.

Słoneczko zachmurzone
Gniewa się na chmurkę,
Bo ona jest w kałuży,
A ona nad podwórkiem.

Słoneczko rozchmurz buzię
I uśmiechnij się,
Zmartwienie twe nieduże,
Bo wstaje piękny dzień.

3. Zabawa ruchowa poranna orientacyjno- porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”
- na dywanie rozłożone są gazety, na hasło rodzica- słonce świeci- dziecko biega sobie chodzi i podskakuje, a na hasło- deszcz pada- podnosi gazetę i trzyma nad głowa- to parasol
/ tak kilka razy/
A może dzisiaj wymyślicie inne hasła do naszej zabawy???


4. „ Słoneczko”- wykonanie pracy plastyczne. Doskonalić będziemy umiejętność posługiwania się nożyczkami.
/ proszę dać dziecku niebieską kartkę, żółte wycięte koło, i gruby pasek żółtego papieru/
- Zadanie dla dziecka, to wycięcie promieni, ułożenie słońca i przyklejenie go na niebieska kartkę.
Można również postarać się o elementy dodatkowe, jak chmurki, oczka i uśmiech dla słonka 

5. „ Tańczące wstążki” - taniec do muzyki dowolnie przez dzieci wybranej ; usprawnianie zwinności i płynności ruchów; rozwijanie umiejętności tanecznych, a przede wszystkim rozwijanie kreatywności dziecka.
- tańczcie, pląsajcie i dobrze bawcie się!!!-

Propozycja nasza, to taniec do muzyki P. Czajkowskiego „ Taniec rosyjski”
Opis:
Cz. I
Góra- dół, góra- dół, prawo- lewo / 8x
Góra- dół, góra- dół, prawo- lewo / 8x


Cz. II
Obrót, kucamy, wstajemy
Obrót, kucamy, wstajemy
Podskok 3x

Cz. I
Tak samo

Zakończenie- machamy wstążką nad głową, podskok.

Dziękujemy i wielkie brawa dla was!!!:)

6. Chyba dzisiaj pogoda nie sprzyja, ale jeżeli świeci słonko, można wyjść na chwileczkę poobserwować je z daleka i koniecznie w okularach słonecznych, a jeżeli nigdzie nie wychodzicie to pooglądajcie słońce przez okno.

7. „ Wesoły motyl”- dowolny taniec, własne interpretacje muzyczno- ruchowe dzieci

8. „ Krążący kubeczek”- zabawa matematyczna; kształcąca umiejętność przeliczania w zakresie danej liczby / zgodnie z umiejętnościami indywidualnymi dziecka/
/ pomoce- kubeczek, karteczki z narysowanymi kropeczkami na każdej inna ilość od 1-5 /
Dziecko z mamą / oraz innymi uczestnikami zabawy, jeżeli są w domu/siadają na dywanie i podają sobie kubeczek z reki do ręki w rytm jakiejś muzyczki. Jedna osoba wyłącza muzykę, a druga wtedy losuje z kubeczka karteczkę i robi tyle przysiadów, ile wskazuje liczba na karteczce.
Tak kilka razy zmieniając0 kto wyłącza muzykę i kto losuje.

9. Dowolne zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci, piękne sprzątanie po zabawie.

Zajęcia religii 06.04.2021r.

ZMARTWYCHWSTAŁY JEZUS JEST ZAWSZE ZE MNĄ

 

Dziecko poznaje prawdę, że zmartwychwstały Jezus jest obecny wśród nas.

 

Pytanie Marka:

Pani na katechezie powiedziała nam, że zmartwychwstały Jezus jest zawsze obecny pośród nas. Rozejrzałam się dookoła i bardzo się̨ zdziwiłam, bo nigdzie Go nie widziałam. Zapytałam Marka:

– Marek, czy widzisz tu Jezusa?

– Nie – odpowiedział Marek – zapytam panią katechetkę, gdzie ona Go widzi –

i podniósł rękę do góry.

– Słucham, Marku – powiedziała pani.

– Proszę̨ pani, jak Jezus może być obecny wśród nas, skoro Go nie widzimy?

Gdy usłyszeliśmy pytanie Marka, wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością̨ na odpowiedź pani.

– Drogie dzieci – powiedziała pani katechetka z uśmiechem – to, że nie widzimy Jezusa, nie oznacza, że Go tu nie ma. Przecież On jest obecny wśród nas, gdy się modlimy, gdy uczymy się̨ o Nim oraz śpiewamy religijne piosenki. Jezus powiedział, że gdy Jego uczniowie są̨ razem, On jest pośród nich. My jesteśmy uczniami Jezusa i zebraliśmy się̨ razem na katechezie, aby Go wychwalać i poznawać. Jezus jest wśród nas, kiedy spotykamy się̨ w Jego imię̨. Jezus mieszka w nas, w naszych rodzicach, przyjaciołach, nauczycielach. Mieszka w każdym człowieku. Jest z nami w każdym miejscu i w każdym czasie.

 

 Pytania do opowiadania:

 

– Czego Kasia nie zrozumiała z wypowiedzi pani?

 

– O co Marek zapytał panię katechetkę?

 

– Co odpowiedziała dzieciom pani?

 

Posłuchajcie piosenki:

KLIKNIJ

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 06.04.2021r.

Witam Witam Kochani

Jak wam minął czas….

Zapraszam Was do ćwiczeń w kolejnym tygodniu

To się rozgrzewamy:

KLIKNIJ

 

Brawo brawo gratulacje

To teraz dalej pracujmy

Trening właściwy:

KLIKNIJ

 

Świetnie, dobrze Wam idzie

to może jeszcze coś popracujemy.

Teraz trochę ćwiczeń równoważnych:

KLIKNIJ

 

Brawo dobrze wam idzie.

To teraz odpoczynek i relaksacja:

KLIKNIJ

 

Do zobaczenia.

Gratuluję Wam pracy pani Bożena

 

Zajęcia 06.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAMY O ZIEMIĘ

 NASZA PLANETA ZIEMIA

 

1. Zabawy spontaniczne w domowym kąciku zabawowym,

wybieranie zabawek , którymi dzieci dawno się nie bawiły; drobne prace porządkowe.

2. „ Planeta ziemia”- oglądanie globusa oraz oznaczeń na nim. 
/ rodzic może dziecku pokazać model lub wzór, rysunek/

3. Zabawa ruchowa poranna orientacyjno- porządkowa „ Słońce świeci, deszcz pada”


- na dywanie rozłożone są gazety, na hasło rodzica- słonce świeci- dziecko biega sobie chodzi i podskakuje, a na hasło- deszcz pada- podnosi gazetę i trzyma nad głowa- to parasol
/ tak kilka razy/

4. „ Nasza ziemia” - kolorowanie wybranego obrazka lub samodzielne narysowanie go
- zwrócenie uwagi na korzystanie z bogatej gamy kolorystycznej oraz rozłożenie elementów na kartce.

5. „ Mały ekolog”- osłuchanie i nauka wiersza na pamięć,
- zapoznanie z pojęciem- ekolog- ,
- kształcenie postawy współodpowiedzialności za naszą planetę
- ćwiczenie pamięci mechanicznej

                  „ Mały ekolog”   Mateusz Mojsa

Lubię dbać o środowisko
I wiem o nim prawie wszystko:
Gaszę światło w toalecie,
By nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze,
Bo to służy atmosferze,
Nie marnuję także wody,
By świat zdrowy był i młody.

6. Wyjście na podwórko – jeżeli jest taka możliwość, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, a może nawet sprzątanie swojego ogródka, czy podwórka?

7. „ Mały wiatr- duży wiatr”- zabawa ruchowa naśladowcza kształcąca umiejętność płynnego poruszania się bez potrącania innych oraz przedmiotów wkoło.
- dziecko porusza się po domu lekko biega, a na hasło mały wiatr lub duży wiatr / zależy co powiemy dziecku/ przystaje i naśladuje wiatr – macha podniesionymi w górę rekami i szumi.

8.Zabawa matematyczna utrwalająca pojęcia– mniej- więcej- tyle samo-
- posługiwanie się przedmiotami z otoczenia, które można grupować i przeliczać; wykorzystanie kredek, zabawek, patyczków, klocków itp.

9. Dowolne zabawy dzieci, tak aby mogły rozwijać swoje zainteresowania .

Zajęcia religii - WIELKI TYDZIEŃ

JEZUS POŚWIĘCA SIEBIE DLA NAS

(WIELKI CZWARTEK) 

 

 

NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

 

Wielki Czwartek rozpoczyna bezpośrednie przygotowanie naszych serc na przeżycie kolejny raz w życiu Świąt –WIELKANOCY, ŚWIAT ZMARTWYCHWSTANIA PANA JEZUSA.

 

Pan Jezus wiedział, że będzie musiał wiele cierpieć i umrze na krzyżu. W Wielki Czwartek przed męką, postanowił pożegnać się ze swoimi uczniami i zjeść z nimi wieczerzę, która była Jego Ostatnią Wieczerzą. Apostołowie – przyjaciele Pana Jezusa – przygotowali ją w Wieczerniku. Wtedy Jezus ustanowił sakrament Eucharystii.

 

Wielki Czwartek to dzień, w którym wszyscy kapłani świętują, ponieważ wtedy Pan Jezus ustanowił także sakrament kapłaństwa. Zachęcam do złożenia życzeń Kapłanom, Księżom Proboszczom, zaprzyjaźnionym z Rodziną telefonicznych lub sms-ów.

Cały przebieg Liturgii w tym dniu jest bardzo uroczysty, uroczyste pieśni, wiele ministrantów w służbie Ołtarza, ludzie i dzieci uroczyście i odświętnie ubrani, wnętrze kościoła pięknie udekorowane kwiatami, wykonane dekoracje w kościele, by były pomocne w przeżywaniu tego co czytamy w Piśmie Świętym.

Po zakończonej Mszy św. kapłan zaniesie Monstrancję z Ciałem Pana Jezusa do ciemnicy, która jest symbolem więzienia. Tabernakulum zostaje puste, otwarte…

Przypomina nam to o tym, że po Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus został uwięziony, a potem osądzony i skazany na śmierć.

 

Zachęcam do obejrzenia filmu

KLIKNIJ

 

 

Rozmowa z dziećmi:

(Proszę zachęcić, by dzieci starsze 5-6 latki odpowiadały całymi zdaniami.)

– Kiedy i gdzie Pan Jezus spożył Ostatnią Wieczerzę?(Wielki Czwartek przed męką)

– Z kim Pan Jezus spożył Ostatnią Wieczerzę? (Apostołami)

– Czym się podzielił z uczniami? (chleb i kielich z winem)

– Jakie słowa wypowiedział, dając im chleb i wino? (Bierzcie i jedzcie, bierzcie i pijcie)

 

Podsumowanie: Pan Jezus tak bardzo nas kocha, że pozostał z nami. Możemy Go codziennie spotykać w kościele ukrytego w tabernakulum pod postacią chleba. Zawsze tam na nas czeka. Pamiętajmy, że Jezus jest tam, gdzie dwóch lub trzech gromadzi się w Jego Imię!!! – Obecna sytuacja, przypomina nam, ze Bóg jest z nami, blisko nas, w naszych domach, w rodzinie, teraz w duchowej łączności z nauczycielami, dziećmi, z Siostrami – jesteśmy razem w modlitwie.

Szczególnym czasem spotkania z Jezusem jest Msza Święta, podczas której ksiądz wypowiada te same słowa, które powiedział Pan Jezus do swoich uczniów.

Pan Jezus czeka na nas w Najświętszym Sakramencie. Za każdym razem kiedy się modlimy w domu, w przedszkolu, kiedy mijamy czy jesteśmy blisko kościoła, rozpoznaje nasze kroki, słyszy nasze głosy i czeka, żebyśmy weszli do środka i porozmawiali z Nim. On bardzo chce usłyszeć o tym, co wydarzyło się dzisiaj, z kim się bawiliśmy, czy byliśmy grzecz

Niechaj będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament,

teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

 

 

SYMBOLE WIELKIEGO CZWARTKU

 

1. Wyciszenie dzwonów i dzwonków w czasie mszy – podczas pieśni „Chwała na wysokości Bogu” zabrzmią wszystkie dzwony w Kościele, które od tej pory zostaną wyciszone aż do pieśni „Chwała” w czasie Mszy Wigilii Paschalnej. Dzwonki używane w czasie przeistoczenia zostają zamienione na kołatki, o głuchym i mniej przyjemnym brzmieniu. Kościół wycisza się i poważnieje, ponieważ wie, że Chrystus zostaje zdradzony i uwięziony.

2. Obmycie nóg – zwany także „mandatum”, przypomina o geście Jezusa, który wykonał wobec Apostołów. Zwykle obmywa się nogi dwunastu mężczyznom, jednak przypadek papieża Franciszka pokazuje, że nie jest to jedyna opcja. Obmył on bowiem nogi kobiecie, do tego muzułmance. Kongregacja Kultu Bożego orzekła, że lokalny biskup miejsca ma prawo regulować przepisy w tej kwestii. Symbol jest bardzo czytelny i wskazuje na uniżenie Jezusa wobec człowieka i bycie sługą.

3. Przeniesienie Najświętszego Sakramentu do ciemnicy – po Komunii świętej następuje przeniesienie Pana Jezusa do przygotowanego przedtem tabernakulum znajdującego się w miejscu zwanym Ciemnicą. To symbol uwięzienia Jezusa w nocy przed męką. Podczas procesji przeniesienia używa się kołatek i śpiewa wspomniany hymn Sław Języku Tajemnicę. Przy ciemnicy do późnych godzin wieczornych trwa adoracja Najświętszego Sakramentu.

4. Zdjęcie z ołtarza świec, obrusu, mszału i krzyża – gest ten symbolizuje zakończenie wieczerzy, ale także odarcie Jezusa z szat i pozostawienie Go w samotności, ponieważ ołtarz jest symbolem Chrystusa i Jego ofiary. Aż do Mszy Wigilii Paschalnej ołtarz pozostaje pusty.

5. Otwarcie tabernakulum i pozostawienie go pustym – wyraźny znak, że Jezus nie przebywa już w tym miejscu, ale cierpi zamknięty w Ciemnicy i oczekuje na wyrok. Nie musimy wtedy przyklękać, kiedy obok niego przechodzimy.

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne 01.04.2021r.

Dzień dobry

Witam was serdecznie.

 

Nastrajamy się do Tańca i zapraszam do tańca:

 

KLIKNIJ

 

Elegancko.  Wesoło Wam to teraz mocno aktywnie:

 

KLIKNIJ

 

Ćwiczenia w parze z dorosłym:

 

1. „Uśmiechnij się do mnie” - dziecko i dorosły siedzą przodem do siebie, trzymając się za ręce, wymieniamy uśmiechy, dotykają się

    czołami, pocierają nosami, brodami, porównują swoje ręce.

 

2. „Przepychanki” - dzieci siedzą na podłodze plecami do siebie i próbują się przepychać.

 

3. „Rowerek” - dzieci leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dzieci leżą tak, aby jego stopa

    była oparta o stopy partnera. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Prowadzący powtarza rymowankę, różnicuje tempo:

                                                                       „Jedzie Radek na rowerze,
                                                                        a pan Romek na skuterze.
                                                                        Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.


4.„Wiatraczki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dziecko obraca się wokół własnej osi- na jedno uderzenie w bębenek zatrzymuje się i staje na jednej nodze, na dwa uderzenia staje

na dwóch nogach na baczność.

 

Wspaniale!!!

Gratuluję Wam i gorąco pozdrawiam!!

Pani  Bożena

 

 

Zajęcia na 1.04.2021r.

Czwartek 1.04.2021r.

Temat dnia: PISANKI, KRASZANKI

 

 „Świąteczny obrus” – stemplowanie.

• Zwrócenie uwagi na zachowanie porządku podczas malowania farbą.

Pomoce: stemple z ziemniaka / kartofla ;-), farby.

Rodzic przygotowuje stemple z ziemniaka, na których wycina wzorki – pisanki oraz kwiatki.

Dzieci ozdabiają kartkę – obrus stemplami z pomalowanego farbą kartofla.

 

„Psotne zajączki" – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

• Rozbudzanie zamiłowania do poezji.

 
     Wielkanocny raz zajączek schował, zamiast dać do rączek,

     słodkie jajka i pisanki oraz inne niespodzianki.

     Teraz dzieci ich szukają i w kąt każdy zaglądają.

     Bo Wielkanoc bez jajeczek jest jak tort, co nie ma świeczek.

Wyjaśnienie z dziećmi przenośni z wiersza: Bo Wielkanoc bez jajeczek jest jak tort, co nie ma świeczek.

 

Piosenka "Święta Wielkanocne"

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

 

ZAJĘCIE DYDAKTYCZNE – ZAJĘCIA RUCHOWE

 

Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem piłki tenisowej.

• Zapoznanie z przyborem jakim jest piłka tenisowa,

• Wdrażanie do umiejętnego posługiwania się piłką tenisową podczas ćwiczeń,

• Wzmacnianie mięśni ramion i tułowia.

Przybory: piłeczki tenisowe lub małe piłeczki gumowe, karteczki z ćwiczeniami, plastikowe jajka niespodzianki lub pudełeczka

do karteczek z ćwiczeniami.

 

Przebieg:

1. Rodzic wymyśla proste ćwiczenia i zapisuje na karteczkach, które chowa do plastikowego jajka niespodzianki lub plastikowego

   pudełeczka. Uczestnik zabawy losuje jedną karteczkę i wszyscy razem wykonują ćwiczenie (karteczkę z wykonanym ćwiczeniem

   odkładamy na bok).

 

Przykładowe ćwiczenia: 5 pajacyków, 5 podskoków w miejscu, bieg w miejscu, krążenia ramion, obrót wokół własnej osi,

5 przysiadów, 5 skłonów tułowia w przód, 5 skłonów tułowia na boki, krążenie bioder, itp.

 

2. Dzieci i rodzic biorą po jednej piłeczce - każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Pomoce: piłki

- Przekładamy piłkę z ręki do ręki z przodu i z tyłu,

- Przekładamy piłkę z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,

- Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem.

- W siadzie podpartym o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dzieci chwytają piłkę delikatnie obiema stopami unoszą ją w górę,

   następnie odkładają na podłogę.

- W siadzie podpartym o nogach ugiętych / między kostkami piłka.

 

Ruch: prostujemy i uginamy nogi w kolanach.

 - W siadzie rozkrocznym w prawej dłoni piłka.

 

Ruch:

1 - wykonujemy skłon tułowia do prawej nogi i staramy się dotknąć piłką palców u stóp,

2 - wyprost tułowia,

3 - wykonujemy skłon tułowia do lewej nogi i staramy się dotknąć piłką palców u stóp,

4 - wyprost tułowia.

Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.

 

ZABAWY ZGODNE Z ZAINTERESOWANIAMI DZIECI

 

„Świąteczne porządki” – zabawa z tekstem Bożeny Szuchalskiej (masażyk).

 

Na podwórzu zamieszanie gospodyni robi pranie - uderzanie dłońmi po plecach,

Wkłada w balię bluzkę, spodnie, które brudne są okropnie - uderzanie piąstkami po plecach,

Już wyprała rzeczy te, więc wykręca szybko je - ugniatanie, tak jak byśmy wykręcali pranie,

Spinaczami je przypięła - szczypiemy delikatnie po całych plecach,

A gdy wyschły - dmuchamy na plecy, robimy wachlarz z dłoni,

to je zdjęła - szczypiemy pod boczki.

 

„Pisanki” – słuchanie wiersza Anny Bayer.

• Kształcenie umiejętności dostrzegania humoru w wierszu.


     Leżą jajka na stoliku, kogut pieje kuku ryku,

     Kuku ryku, moje jaja, mazać jajek nie pozwalam!

     Z takich jaj mazanych w ciapki mogą się wykluwać kaczki,

     Wróble, gęsi i łabędzie, lecz kurczaków z nich nie będzie.

     Kogut wścieka się i złości, już pazury swoje ostrzy,

     Dziób otwiera bardzo groźnie, chyba zaraz kogoś dziobnie.

     Hej, kogucie nastroszony! To nie jajka twojej żony!

     Twoje smacznie śpią w kurniku, to pisanki, mój złośniku.

„Kto wykluwa się z jajek?” - rozmowa na temat wiersza.

 
„Kolorowe jajka” – rysowanie kolorową kredą na dużych arkuszach papieru.

• Rozwijanie wrażliwości na działanie linii,

• Kształtowanie uzdolnień plastycznych dzieci.

 
„Pisanki, kraszanki” – rozmowa połączona z pokazem.

• Bogacenie słownictwa dzieci wokół określonego tematu.

 

Zajęcia plastyczne dla wytrwałych:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/kolorowanki-do-druku/?fbclid=IwAR1YVs4b4ASlNHtP4IMkDje00YVcdOhB7LwSbVALVcKYGFR984syiOrQTrU

 

Zajęcia na 31.03.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIELKANOC

 Środa 31.03.2021 r.

 

Temat – WIELKANOCNE ŚNIADANIE

1. Zabawy konstrukcyjne klockami różnego rodzaju np. „Domek dla zajączka”, rozwijanie pomysłowości dzieci/. Dowolne zabawy i zajęcia dzieci w ulubionych kącikach zabaw.

 

2. „Kurczątko” - rysowany wierszyk.

/rodzic czyta dziecku wiersz i jednocześnie pokazuje, jak można samodzielnie narysować kurczaczka, dziecko rysuje samo, uczy się/.

„Kurczątko”    

Kurczątko z jajeczka się urodziło

Główkę najpierw wychyliło

Na dwie nóżki wyskoczyło

Czarne oczko otworzyło

Dziobek mały rozchyliło,

Że jest głodne zakwiliło.

/rysujemy jajko, a potem małe kółeczko - głowa, duże kółeczko - tułów, dwie kreseczki - nóżki, na głowie kropeczka - oczko, dziobek/.

Zabawę można powtórzyć kilka razy

 

3. Zabawa ruchowa poranna naśladowcza „Wielkanocne zwierzątka”- naśladowanie kurczaczka, kury, koguta, zajączka i baranka.

/mama mówi - baranek i dziecko naśladuje, kura itp.

 

4. „Wielkanocne śniadanie” 

Zapraszamy dzieci do wspólnego poznawania tradycji i obrzędów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

- poznajemy zwyczaj święcenia pokarmów na śniadanie świąteczne,

- poznajemy znaczenie - symbolikę pokarmów,

- poznajemy wygląd koszyczka do święcenia, dekoracje stołu.

 

Śpiewanie piosenki, która dzieci znają „Zajączek”.

 

Materiał pomocniczy dla rodzica - proszę wybrać, co przeczytacie dziecku

 

Symbole świąt Wielkanocnych:

 

Jajko

To symbol odradzającego się życie, uwolnienie ze skorupy lęku i nieszczęść. Symbol odradzającego się życia i zwycięstwa życia nad śmiercią. Wierzono, że podzielenie się jajkiem z bliskimi umacnia więzi rodzinne. Dotykanie zwierząt poświęconym jajkiem chronić je miało przed chorobami i złymi urokami.

Baranek
Nierozerwalnie z Wielkanocą związany jest baranek, czyli zwierzę niewinne i potulne, ale przede wszystkim bezbronne. Według przekazów biblijnych, jest symbolem ofiary, którą składa się Bogu na odpuszczenie grzechów, to symbol zwycięstwa nad śmiercią.

Chleb

Jest tym, co człowiek otrzymuje z płodów ziemi. Jako pokarm podstawowy jest również symbolem zaspokojenia codziennych potrzeb człowieka.

Wędlina

Jej obecność w koszyku  miała zapewniać płodność i zdrowie. Była symbolem dostatku, bo nie każdy mógł sobie na nią pozwolić. Od XIX wieku do koszyka wkłada się tradycyjną polską kiełbasę.

Ser

Jest w sensie pozytywnym symbolem zależności między człowiekiem a siłami przyrody. Jako że pochodzi od krów, owiec i kóz, ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych.

Sól

Życiodajny minerał. Uznawano ją za symbol oczyszczenia, za sedno istnienia i prawdy. Wierzono, że posiada właściwości odstraszania zła. Sól chroni mięso przed zepsuciem. Poświęcona, ma chronić przed złem i zepsuciem nasze dusze.

Chrzan          

Obrazował ludzką siłę i krzepę fizyczną. Miał również wspomagać skuteczność innych święconych pokarmów.

Pieprz

Odwołuje się do symboliki gorzkich ziół. Zazwyczaj święci się go w zmielonej postaci. Można posypać nim jajka, którymi podzielimy się podczas śniadania.

Ciasto

Do święconki ciasto zostało włączone jako ostatnie. Symbolizowało umiejętności i doskonałość. Najczęściej była to wielkanocna baba. Należało pamiętać, że nie może być to produkt kupiony, ale własnoręcznie upieczony. Osoba, która wkładała ciasto do pieca, przez cały czas pieczenia nie mogła usiąść, bo ciasto mogłoby opaść i wyszedłby zakalec.

 

Oprócz potraw, bardzo ważne jest również miejsce na bazie oraz bukszpan. Ich zielony kolor  odwołuje się do nadziei. Bukszpan to nadzieja chrześcijan na zmartwychwstanie i nieskończoność ich życia. Wierzbowe bazie wg pradawnych wierzeń zapewniają nagrodę w Niebie.

Woda

Woda, która święci się te wszystkie pokarmy jest symbolem szczególnych sił witalnych i znakiem życia nadprzyrodzonego. Zaspokaja nasze pragnienie i bez niej nie można żyć.

Zajączek wielkanocny

Zwyczaj, pochodzenia niemieckiego, obdarzania dzieci w święta Wielkanocy słodyczami i innymi upominkami. Początkowo występował na Śląsku i Pomorzu. Koszyczki z niespodziankami od zajączka i z kolorowymi jajami wielkanocnymi, łakociami, a później także prezentami rzeczowymi, chowano w ogrodzie lub w różnych skrytkach domowych, a dzieci szukały ich od wczesnego ranka w Niedzielę Wielkanocną. Z czasem zwyczaj dawania dzieciom różnych prezentów na Wielkanoc przyjął się w innych regionach Polski.

Stół Wielkanocny - wystrój

Gospodynie nie zapominały o wielkanocnym bukiecie. Od pokoleń na jego kompozycję składają się ulistnione gałązki brzozy oraz kwitnącej wierzby i leszczyny. Aby ozdobić bukiet kobiety kładły kwitnące gałązki forsycji.

Tak ozdobiony stół nawet przy najskromniejszym posiłku poprawił nastrój. Nie musiało być dostatnio, ale pięknie. Warto pamiętać, że dobór potraw w koszyku nigdy nie był przypadkowy. Od wieków każdy Boży dar symbolizował co innego, uznanego przez ludową, jak i chrześcijańską tradycję. Zestaw tych darów się zmieniał, ograniczano ich ilość, aż pozostało tylko sześć, by ostatecznie powiększyć do siedmiu. Ten zestaw, przyjęty w okresie wczesnego romantyzmu, obowiązuje do dziś. Potraw w koszyku może być więcej, ale tych siedem powinno się w nim znaleźć przede wszystkim. Symbolizują bowiem treść chrześcijaństwa.

Kolorowe jajka - pisanki

Malujemy je farbkami, flamastrami, barwimy na różne kolory, naklejamy wycinanki - zdobienie pisanek ma w Polsce bardzo długą tradycję i jest nieodłączną częścią przygotowań do świąt wielkanocnych. Jajko pomalowane na czerwono miało odwracać od człowieka złe siły.

Palma

Palma to pamiątka uroczystego wjazdu Chrystusa do Jerozolimy. Palmy miały chronić przed chorobami i zapewnić dobre plony. Obecnie palmy robi się z suszonych kwiatów, mchów, traw. Wykorzystuje się gałązki wierzby, bukszpanu, borówek, które są znakiem pokoju, przynoszonego przez Chrystusa. W Polsce borowinkę, bukszpan wkłada się do koszyczka zamiast gałązki oliwnej.

Święconka

Święcone, zwane też święconką, ma swoje prapoczątki w VIII wieku. Do Polski zwyczaj ten dotarł w XIV stuleciu. Najpierw do święcenia noszono tylko baranka z chleba, później dokładano kolejno: ser, masło, ryby, olej, mięso, ciasto, wino, jajka i inne pokarmy. Rodzaj święconych pokarmów był różny - w zależności od tradycji ludowych i chrześcijańskiej symboliki produktów, zmieniającej się na przestrzeni wieków. Teraz w zasadzie nie ma znaczenia, jakie pokarmy włożymy do koszyka. Ważne jest, żeby było w nim siedem podstawowych: chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto i sól.

5. Kolorowanie wybranego obrazka.

6. Zabawy i pląsy przy muzyce, muzykowanie, akompaniament własny.

7.  Spontaniczne zabawy dzieci, szanowanie zabawek i sprzątanie po sobie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia sprawnościowo - zdrowotne

Dzień dobry drogie przedszkolaki.

 

Pora na aktywność fizyczną,  dziś będzie rozgrzewka na wesoło:

 

KLIKNIJ

 

Brawo, brawo WY!!!

 

Teraz super zadanie, przepychanki  siłowanki  czyli Wy i rodzice:

 

KLIKNIJ

 

Świetnie wam idzie

To teraz

Super extra tor przeszkód:

KLIKNIJ

 

Jak się Wam podoba?

Mam nadzieję że ćwiczycie

To teraz relaxacja:

 

KLIKNIJ

 

I jak było, mam nadzieję że ok.

Pozdrawiam

Pani Bożena

Zajęcia na 30.03.2021r.

Wtorek 30.03.2021r.

Temat dnia: ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ

 

„Wielkanoc” – rozwiązywanie zagadek słownych Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak.

• Wdrażanie dzieci do rozumowania poprzez domyślanie się czegoś, kontrolowanie swoich wypowiedzi.

 
1. Co to za święto, zgadnijcie proszę, gdy wszyscy noszą pisanek kosze? (Wielkanoc)

 
2. Powiedz dziewczynko, powiedz chłopczyku, co będziesz święcić w swoim koszyku?  (jajka, kiełbaska...)

 
3. Co to za jajka? – są kolorowe, i mają wzorki czarne, różowe ... (pisanki)

 
„Kura i kurczątka” - zabawa ruchowo – naśladowcza.

Uczestnicy zabawy ustawiają się w rzędzie. Pierwsza osoba w rzędzie to kura, za nią podążają kurczątka. Kura porusza się w dowolny

sposób (podskakuje, skacze na jednej nodze, itp.). Kurczątka poruszają się w ten sam sposób.

 
ZAJĘCIE DYDAKTYCZNE – PLASTYKA

 

Pomysły na ozdabianie jajek: https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

 

„Wielkanocna pisanka” – oklejanie jajka drobnymi skrawkami bibuły.

• Zapoznanie dzieci z różnymi nazwami wielkanocnych jajek w zależności od sposobu wykonania,

• Kształcenie umiejętności przedstawianie różnymi środkami plastycznymi ciekawych układów kompozycyjnych,

• Wdrażanie do dokładności w wykonaniu pracy,

• Budzenie radości z samodzielnego przygotowania jajek wielkanocnych.

Pomoce: gotowe prace jako wzór, jajka styropianowe lub ugotowane, koszyczek do jajek, bibułka kolorowa, klej, pędzelki do kleju, szarfy.

 
„Pisanki” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.


     Kurki białe i brązowe, a tu jajka kolorowe.

     Różne gwiazdki i kropeczki, jak sukienka dziewczyneczki.

     W święta stół ozdobią cały i ten duży i ten mały.

 

„Wielkanocne jajka” – kończenie zdań.

     W jednym kolorze są …... (kraszanki)

     Gdy zrobisz wzory będą ...... (pisanki)

     Wzory drapane to są ...... (drapanki)

     Gdy coś nakleisz to ...... (oklejanki)

 

Oglądanie różnych jajek: (kraszanki, pisanki, drapanki i oklejanki) w Internecie lub w kolorowych czasopismach, kartkach świątecznych,

w domowych zbiorach ;-)

 

„Wielkanocne jajko” – oklejanie jajka.

Pomoce: drobne kawałkami bibuły (kasza, ryż) klej, jajka styropianowe.

Wykonanie:

– Smarowanie jajka klejem,

– Oklejanie jajka drobnymi kawałkami bibuły, materiałem lub kaszą /ryżem.

Praca indywidualna dzieci.

 

Święta tuż tuż - słuchanie piosenki w trakcie pracy

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

ZABAWY ZGODNE Z ZAINTERESOWANIAMI DZIECI

 
„Gołębie” - zabawa ruchowa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsa.

 
     Stał pod lasem domek mały - rysowanie oburącz przed sobą pięciokąt – „domek”,

     Nad nim gołębie fruwały - oburącz „fruwamy”,

     I wciąż „grugrugru” gruchały - „kłapanie” naprzemiennie prawą i lewą dłonią,

     Póki ziarna nie dostały - gest rozrzucania ziarna naprzemiennie prawą i lewą ręką,

     A wtedy śmiesznie cmokały - robienie ustami „dzióbka” i cmokanie,

     I się w kółko obracały - obracanie się.

 
„Idziemy do parku” – zabawa ruchowa.

• Kształcenie umiejętności szybkiego ustawiania się w pary.

Dzieci poruszają się po pokoju w dowolnym kierunku. Na sygnał słowny: idziemy do parku, stają parami z rodzicem.

 
„Wielkanocny quiz” – zabawa dydaktyczna.

• Utrwalenie wiadomości na temat Świąt Wielkanocnych.

Pomoce: narysowane dwie buźki: wesoła i smutna.

Dziecko otrzymuje na patyku dwie buźki: wesołą i smutną. Rodzic mówi zdania związane ze Świętami Wielkanocnymi, jeśli są prawdziwe,

dzieci podnoszą wesołą buźkę, jeśli fałszywe – smutną.

     - W czasie świąt wielkanocnych ubieramy choinkę.

     - Przed świętami malujemy jajka.

     - Symbolem świąt są pisanki.

     - Do wielkanocnego koszyczka wkładamy zabawki.

     - Pisanki to jajka pomalowane w różne wzory.

     - Wielkanoc jest zimą. itp.

 

„Znam tradycje świąteczne" – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po pokoju, na sygnał słowny przyjmują odpowiednią pozycję. Kiedy rodzic powie wyraz związany ze Świętami

Wielkanocnymi (np. jajka, kurczaczek, oblewanie wodą) dzieci stoją, kiedy inny wyraz (np. choinka, tort, lalka, miś) dzieci siadają na

dywanie.

 

„Świąteczne porządki” – prace porządkowo - gospodarcze.

• Zachęcenie dzieci do pomocy rodzicom przed świętami.

Dzieci wspólnie z rodzicem układają zabawki, segregują klocki (wyrzucają pęknięte), sprawdzają czy wszystkie gry są we właściwym

pudełku, ścierają kurz z półek, itp.

 

 

Zajecia 29.03.2021r.

W okresie od 29.03.2021r. do 09.04.2021r. zajęcia prowadzone  dla grupy dzieci, uczęszczającej do

przedszkola jednocześnie zamieszczać  będziemy na stronach grupowych  dla wszystkich  dzieci

przebywających na nauczaniu zdalnym.

 

"Świąteczny czas"

 

I. Ćwiczenia manualne:

Na dzień dobry poćwiczą nasze rączki i wymyślą piękny wzorek dla pisanki.

 

KLIKNIJ

 

II. Ćwiczenia ruchowe:

 A teraz rozgrzejemy całe nasze ciało w zabawie tanecznej "Taniec rozgrzewaniec"

KLIKNIJ

 

 

III."Idą święta" słuchanie wiersza

 

Idą święta wielkanocne wielkimi krokami.

A na niebie grzeje słońce swymi promieniami.

Będą babki wielkanocne i smaczne mazurki.

I pisanki kolorowe, z tych jajek od kurki.

 

IV. Rozmowa na temat wiersza:

 

- Jakie święta zbliżają się?

- Jaka pogoda towarzyszy zbliżającym się świętom?

- Jakie ciasta pojawią się w czasie Wielkanocy?

- Co można zrobić z jajek od kurki?

Ponowne wysłuchanie wiersza z wykorzystaniem obrazków. Rodzic mówi wiersz, demonstrując jednocześnie obrazki (słońce, babki wielkanocne, mazurki, pisanki).

    Słońce: KLIKNIJ

    Babki wielkanocne: KLIKNIJ

    Mazurki:  KLIKNIJ

    Pisanki: KLIKNIJ

 

 

V. Próby recytacji wiersza wspólnie z rodzicem.

 

VI. Tradycje świąteczne.

Dziecko wypowiada się na temat tradycji wielkanocnych, rodzic uzupełnia wiedzę dziecka na temat zdobienia jaj.

Jednym ze zwyczajów Wielkanocnych jest zdobienie jaj. Najstarszą i najbardziej popularną techniką zdobienia jest technika batikowa, która polega na naniesieniu wosku na jajko przy użyciu szpilki osadzonej na patyczku. Można też ozdabiać jajka wyskrobując wzory ostrym narzędziem lub malując różnego rodzaju farbami.

KLIKNIJ

 

VII. Zajęcia muzyczne:

Zapraszam Was do instrumentacji piosenki "Kurka" - przygotujcie dwie drewniane łyżki i grzechotkę, bądź butelkę wypełnioną ryżem ;)

KLIKNIJ

 

Dziękujemy za wspólną zabawę. Do zobaczenia jutro

 

strona:
O przedszkolu
Pokaż szczegóły »

Informacje dla rodziców
Pokaż szczegóły »

Procedury i regulaminy
Pokaż szczegóły »

Rada Rodziców
Pokaż szczegóły »