Dziś kochani gimnastyka korekcyjna z woreczkami
Ćwiczcie pilnie żeby mieć piękną postawę.
Pozdrawiam wszystkich serdeczn
Pani Bożena
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
K O L O R Y T Ę C Z Y
1. Przywitajmy się piosenką „Dzień dobry”.
Spróbujcie zaśpiewać razem z Misiem i Margolcią.
TEKST PIOSENKI
Dzień dobry Tato i Mamo kochana.
Dzień dobry wszystkim mówię już od rana.
Dzień dobry wołam do pana sąsiada.
Dzień będzie dobry nawet gdy deszcz pada.
Pogłaszczę pieska, przytulę też kotka.
Dzień dobry powiem, jeśli kogoś spotkam.
Pomacham ręką do pana sąsiada.
Już świeci słońce, deszczyk przestał padać.
2. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Słonko i deszczyk”.
Pada deszczyk,
świeci słonko,
będzie tęcza
ponad łąką.
Małe chmurki,
tany, tany,
tańczą skocznie
z promykami.
3. Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza.
Pytania pomocnicze:
- Co robił deszczyk?
- Co robiło słonko?
- Z kim tańczyły chmurki?
- Co pojawia się nad łąką, kiedy po deszczu zaświeci słonko?
4. „Tęcza” – praca z obrazkiem.
Proszę pokazać dziecku poniższy obrazek,
a następnie poprosić je o nazwanie wszystkich kolorów tęczy.
5. „Tańczące chmurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko biega po pokoju w tempie dowolnej piosenki.
Na hasło Rodzica: „Chmurki tańczą”
– staje w małym rozkroku i kołysze się w jedną i drugą stronę.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
6. Propozycje prac plastycznych:
7. „Deszczyk pada” – zabawa muzyczno-ruchowa.
Odtwórzcie piosenkę i poproście dziecko, by ilustrowało jej treść ruchem.
Piosenka dostępna tutaj: KLIKNIJ
8. „Kolory tęczy” – zabawa z piłką.
Dziecko staje naprzeciwko Rodzica. Rodzic mówi nazwę dowolnego koloru, rzucając jednocześnie piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica. Jeśli Rodzic powie „czarny”– dziecku nie wolno złapać piłki.
Jeśli to zrobi – daje fant. Na koniec zabawy fanty są wykupywane
– dziecko musi wykonać zadanie wymyślone przez Rodzica.
PROPOZYCJE DODATKOWE:
ZABAWY ODDECHOWE:
TĘCZOWE EKSPERYMENTY:
TĘCZA W KUBKU
TĘCZA Z LUSTERKA, PŁYTY CD I Z KROPELEK
Bajka o tęczy „Rodzina Treflików”
Pstt... Kto wie, może niedługo zobaczymy prawdziwą tęczę na niebie.
Wypatrujcie je uważnie
DZIĘKUJĘ ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ
POZDRAWIAMY WAS SERDECZNIE
PANI MARIOLA
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
NA WAKACJE RUSZAĆ CZAS
1. Dzisiaj na dzień dobry "Gimnastyka dni tygodnia" według I. Dziubak.
W poniedziałek dwa podskoki,
wtorek lubi kroki w boki.
Środa robi dwa kółeczka,
no a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
a sobota robi ślady.
2.Rodzic czyta poniższy wiersz ( po jednej zwrotce) a dziecko próbuje dopasować zdjęcie do każdej zwrotki.
Na wakacje ruszać czas
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
3. ,,Bezpieczne wakacje”- bajki edukacyjne o bezpiecznych wakacjach.
Proszę puścić dziecku poniższe bajki (1,5 min i 3,5 min) o bezpieczeństwie dzieci.
Bezpieczeństwo nad wodą:
Bezpieczeństwo w górach:
4.,, Bezpieczne wakacje”- piosenka.
Proszę puścić dziecku piosenkę aby utrwalić zasady bezpiecznego spędzania wakacji.
5. "Wakacyjne obrazki" - rysowanie na piasku.
Potrzebne będą:
♦tacka lub pojemnik
♦piasek lub mąka
♦małe karteczki z narysowanymi obrazkami (słońce, chmurka, fale, wiaderko, itp.)
6.,,Ruletka”- zakręć kołem i ćwicz.
Pozdrawiam cieplutko
Pani Mariola
Dzień dobry kochanie dzieciaki
Dziś Was zapraszam na ćwiczenia korekcyjne na stopy.
Mam nadzieję że wam się spodoba filmik i będziecie ćwiczysz.
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani BOŻENKA
KOCHAM MOJEGO TATĘ
Kształtowanie postawy miłości i szacunku wobec taty.
Dzień z tatą.
Kacper uwielbia grać z tatą w piłkę nożną. W sobotę, gdy jest ładna pogoda, idą naboisko
i razem z innymi dziećmi i rodzicami rozgrywają mecz. W tę sobotę padał deszcz i gra w piłkę
była niemożliwa. Tata powiedział:
– Kacperku idę do garażu, zrobię skrzynkę na narzędzia.
– Tato, czy mogę ci pomóc? – zapytał chłopiec.
– Oczywiście! Przyda mi się taki pomocnik.
Kacper podawał tacie wszystkie potrzebne narzędzia. Starał się, żeby tata był zadowolony z jego pomocy. Po kilku godzinach piękna drewniana skrzynka była gotowa. – Synku, dziękuję ci za pomoc. Po tej ciężkiej pracy należy nam się odpoczynek. Gdy wchodzili do domu, poczuli wspaniały zapach.
– Tato, mama chyba piecze ciasto z jabłkami! – zawołał Kacper.
– Też czuję ten zapach i aż mi zaburczało w brzuchu – powiedział tata, uśmiechając się.
Umyli szybko ręce i zasiedli do stołu. Mama ukroiła każdemu duży kawałek szarlotki i podając ciasto, zapytała:
– Czy skrzynka gotowa?
– O tak, miałem dobrego pomocnika, więc szybko poszło – powiedział tata. Wieczorem Kacper postanowił, że narysuje rysunek o dniu spędzony z tatą. Gdy
skończył, podarował go tacie. Prezent tak mu się spodobał, że tato powiesił go nad swoim biurkiem.
Rozmowa na temat opowiadania:
– Jaka jest ulubiona zabawa Kacpra z tatą?
– Co razem robili w sobotnie popołudnie?
– Czy tata cieszył się z pomocy syna?
– Jak Kacper podziękował tacie za piękny dzień?
Tata jest bardzo ważną osobą dla każdego. Tata ma swoje święto w czerwcu.
Tego dnia możemy pokazać tacie, jak bardzo go kochamy.
– W jaki sposób możemy pokazać tacie, że go kochamy?
– Jak możemy mu pomóc?
– Jakie słowa sprawią tacie radość?
Posłuchaj piosenki:
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!
DZIEŃ TATY
Książę z bajki (aut. M.Przewoźniak, fragm.)
Mamo, powiedz mi, dlaczego nie masz księcia bajkowego?
Co jest piękny i bogaty? Jesteś tylko żoną taty?
„Przecież tata nasz jest księciem!” – mówi mama
Ja z przejęcia aż przysiadłam na dywanie.
„Co nie wierzysz mi, kochanie?
Powiedz kto jest uśmiechnięty i przynosi nam prezenty?
Kto cię na barana nosi, kto nas na wycieczki wozi…
Kto wyręcza mnie w sprzątaniu, robi rano nam śniadanie
Budzi nas całusem właśnie, jak królewny śpiące w baśni?
Chcesz przykładów jeszcze więcej?”
„Mamo, nie! Tata jest księciem!
Wiem już teraz. Dziś z katronu zrobię piękną mu koronę!”
Opowiedzcie jaki jest wasz tata – mama może zapisać wasze wypowiedzi. Zróbcie koronę dla taty.
DZIŚ DZIEŃ TATY.
Zróbcie mu niespodziankę. Niech poczuje, że go bardzo, bardzo kochacie. Przygotujcie razem z mamą coś pysznego, powiedzcie mu do uszka coś miłego, przytulcie się do niego najmocniej jak potraficie i powiedzcie, że kochacie go nad życie. A na koniec wręczcie mu upominek (np. namalowany przez siebie obrazek albo piękną „koszulę z krawatem”)
Zaproście też tatę do wspólnych ćwiczeń i zabaw, np. takich jak te:
Możecie pobawić się też tak:
- „Postać taty” - tata kładzie się na podłodze a dziecko układa dookoła jego postaci klocki, sznurek lub paski papieru (w nietypowy sposób „tworzymy” kontur postaci taty)
- „Kalambury” - dziecko pokazuje tylko ruchem i gestem różne czynności, które może wykonywać tata (np. golenie się, wbijanie gwoździa, pompowanie koła, kierowanie samochodem, itp.). Oczywiście zadaniem taty jest zgadnąć o jaką czynność chodzi.
- „Tata król” – dziecko zakłada tacie koronę i wykonuje polecenia, które wydaje tata – król (np. klaśnij trzy razy w ręce, podskocz najednej nodze, zaśpiewaj piosenkę, podrap króla po brzuchu, rozśmiesz króla, uściskaj króla najmocniej jak potrafisz, itp.). Im śmieszniej, tym lepiej!
Niech to będzie wesoło i miło spędzony czas z tatą!!!
Na zakończenie piosenka, po wysłuchaniu której możecie narysować swojego tatę (przyjrzyjcie mu się dobrze).
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DRODZY TATUSIOWIE!!!
POZDRAWIAM!
Pani Maja
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
PRZYSZŁO DO NAS LATO
1. Gimnastyka poranna
Zapraszam was na poranną gimnastykę z Fruzią.
2. Słuchanie wiersza.
Przyszła ukochana przez wszystkich pora roku - lato - pełna słońca i zabaw na dworze, wspaniałych wycieczek, spacerów po górach, lasach i dolinach oraz letnich przysmaków...
Posłuchajcie wiersza "Za co lubimy lato?" E. Bełczewskiej.
Za co lubimy lato?
Za słońce, co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci,
Za leśne poziomki, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody,
Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,
Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,
Za żabki kumkające koncerty wieczorne,
Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,
Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.
I lato za to lubimy…
Że daleko jeszcze do zimy.
Propozycje pytań:
Jak nazywa się pora roku, o której mowa w wierszu?
Za co lubimy lato?
A co wy lubicie robić latem?
3. Zabawa "Mucha".
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki.
Na przerwę w muzyce kładzie się na podłodze, unosi ręce i nogi wysoko oraz mówi tekst:
Chodzi mucha po suficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/
Czy wy też tak potraficie /powoli, rytmicznie porusza rękami i nogami/
Bzz, bzz, bzz / bardzo szybko porusza uniesionymi w górze kończynami
4. "Czym różnią się obrazki?" - znajdź 5 różnic.
5. A teraz czas na piosenkę "Razem z latem".
6. Masażyk relaksacyjny.
Dziecko siedzi odwrócone plecami do rodzica. Rodzic recytuje wierszyk i postępuje zgodnie z instrukcjami:
Świeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)
Płynęła sobie rzeczka (masowanie całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)
Przeszły konie (stukanie pięściami)
Potem słonie (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)
Szła pani na szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)
Z gryzącym pieskiem (lekkie szczypanie)
Spadł deszczyk (lekkie uderzenia palcami)
Czujesz dreszczyk? (dotyk szyi).
7. Karta pracy - połącz paluszkiem kubek z odpowiednią słomką.
8. Rymowanki logopedyczne - ćwiczenie buzi i języka.
Piłka sama podskakuje, język piłkę naśladuje / wyciągamy język do przodu i kręcimy nim w górę i dół /
Otwórz buźkę i zamykaj tak jak pyszczkiem robi rybka /wysuwamy wargi do przodu, zaokrąglając je w kształt litery O i poruszamy ustami /
Dotknij swym językiem nosa, by nie siadła na nim osa / wysuwamy mocno język do przodu i próbujemy jego końcem dotknąć nosa /
Choć nie robi się już tego, język mlaska na całego / naśladujemy odgłosy mlaskania /
9. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Słońce-deszcz".
Dziecko biega po pokoju. Na hasło "Słońce!" staje i kieruje twarz w górę do słońca. Na hasło "Deszcz!" kuca i chowa głowę między kolana.
10. Dla chętnych propozycja pracy plastycznej "Lody dla ochłody".
MIŁEJ ZABAWY!
POZDRAWIAM WAS LODOWO-SMAKOWO
PANI MARIOLA
WITAM WAS MOJE JEŻYKI
CO FRUWA, PŁYWA, LATA
1„Skąd wyruszamy?” – łączenie nazw miejsc z odpowiednimi nazwami środków lokomocji.
Poniżej obrazki przedstawiające miejsca, z których można wyruszyć w podróż. Dzieci podają ich nazwy: dworzec, lotnisko, port, przystanek itp.
Następnie zwracamy się do dzieci:
Jestem na lotnisku (wskazujemy ilustrację). Czym wyruszę w podróż?.
Ze sylwet pojazdów dzieci wybierają odpowiednią np. lotnisko – samolot, port– statek.
Układają zdania typu: Z lotniska odlatujemy samolotem. Z portu wypływamy statkiem.
( zdjęcia wszystkie widoczne w pliku wysłanym mailem)
2.,,Bardzo głodna gąsienica”- uzupełnianie powtarzających się rytmów
3. ,,Taniec Zygzak”- zabawa ruchowa przy piosence.
4. Zabawy kształtujące orientację w schemacie ciała
Plecy, brzuszek
Plecy z tyłu, brzuszek z przodu,
Stopy w dole, głowa w górze.
Osiem kroczków zrób do tyłu,
Wtedy koło będzie duże.
Prostuj plecy, wciągnij brzuszek
I na jednej poskacz nodze.
Cztery razy stuknij piętą
Potem usiądź na podłodze.
Stuk-puk, lewa
Gdzie mam lewą stronę ciała,
Wiem naprawdę znakomicie.
Z lewej strony mego ciała
Serce puka całe życie.
Stuk-puk, lewa! Stuk-puk, lewa!
Tak serduszko sobie śpiewa.
Stu-puk, lewa, Stuk-puk, lewa!
Tak serduszko sobie śpiewa
5. ,,Różnice”- gra online z Rybką MiniMini.
Rozpoznawanie, który z obiektów pasuje do danego opisu.
MIŁEJ PRACY!!!
POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE
Pani Mariola
Nabożeństwo czerwcowe –
Litania do Najświętszego Serca Pana Jezusa
Serce Jezusa, w którym mieści się tyle miłości i dobroci, uwielbiane jest przez nas zawsze, ale
szczególnie w czerwcu. W świątyniach odprawiane jest wtedy nabożeństwo, podczas którego
modlimy się Litanią do Najświętszego Serca Jezusa. Pomódlmy się fragmentem tej modlitwy,
powtarzając: „Zmiłuj się nad nami”. Prosimy tymi słowami Jezusa, aby wybaczył nam to, że nie
zawsze chcemy Go naśladować.
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
Dzień dobry dzieciaki
Bardzo się cieszę że jeszcze nie znudziły się Wam ćwiczenia.
Wszyscy wiemy że są one bardzo, bardzo ważne dla naszego ciała
"W zdrowym Ciele zdrowy Duch"
Tak więc zapraszam Was do Ćwiczeń
No to pociąg dojechał do sytuacji końcowej.
Teraz się napijemy wody i możemy odpocząć
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Pani Bożena
Dziękuję Wam że ćwiczcie że mną
Pa pa
Podróże kosmiczne
Nasz Zdzisław pozazdrościł Elonowi Muskowi sławy i tym razem pokaże nam, że podróże kosmiczne to pestka. Nie potrzebny do nich żaden wymuskany Starship firmy SpaceX. Wystarczy trochę wyobraźni by nasz Imbrykship mógł wyruszyć z międzyplanetarną misją na planetę MuzaX. Przed Wami ważne zadanie. Nasz kosmiczny statek z napędem na dwie łyżki potrzebuje do lotu waszego działania. Okazało się, że jego paliwem jest wygrywany przez Was rytm. Pomożecie?
Piosenka na początek dnia
Zdzichu wybrał się z samego rana na samotny spacer po lesie nad jeziorem i tak zachwyciło go to, co zobaczył, że aż wymyślił piosenkę. Obudźcie się wszystkie śpiochy i leniuszki i zaśpiewajcie z nim wspólnie. Koniecznie rano, bo to piosenka na początek dnia, ciekawego dnia - dodajmy. Piosenka jest prościutka, ale dla ułatwienia - oto jej słowa:
Patrz zaczyna się nowy dzień.
Z łóżka wstaje nawet leń.
Słońce wchodzi już do góry.
Zaraz dotknie się do chmury.
Popatrz, popatrz ze mną,
na ten piękny świat
Co dzisiaj zobaczymy.
Któż by zgadł.
Muzyka i słowa: Zdzisław Smucerowicz
WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!
PODNIEBNE PODRÓŻE
Ludzie zawsze marzyli o tym, by latać jak ptaki i unosić się w powietrzu. Te marzenia się w końcu spełniły i możemy podróżować w powietrzu wygodnie, bezpiecznie i szybko. Rozwiążcie zagadkę, a dowiecie się czym możemy podróżować latając po niebie.
Lata na skrzydłach podniebnym szlakiem
Lata wysoko, choć nie jest ptakiem (samolot)
Dzięki nowoczesnym samolotom możemy zwiedzać cały świat. Takie maszyny, które latają w powietrzu nazywamy pojazdami latającymi. - - Jakie jeszcze pojazdy powietrzne znacie? (helikopter, szybowiec, lotnia, rakieta)
Lecimy samolotem (aut. K.Skafiriak)
Dziś lecimy samolotem, ale kto będzie pilotem?
Możę ty, może ja, już zaczyna się ta gra
Jeden, dwa i trzy i cztery – pilot musi siąść za stery
Pięć i sześć, siedem, osiem – nie mów, że jesteś nie w sosie
Dziewięć, dziesięć – już jest czas, abyś ty dziś zawiózł nas
Spróbujcie policzyć do dziesięciu i zamieniamy się w pilotów samolotu:
Start samolotu - dziecko powoli wstaje z przysiadu z rozpostartymi ramionami
Lot samolotu – dziecko porusza się po mieszkaniu z rękami rozłożonymi jak skrzydła samolotu
Lądowanie samolotu – dziecko powoli wraca do przysiadu
Samolot (aut. I.Salach)
Złożył Staś z papieru samolocik mały
W ogrodzie go puścił, aż się dzieci śmiały
Zamyślił się Stasio: Jak już będę duży
To polecę samolotem w dalekie podróże.
A teraz zamieniamy się w konstruktorów samolotów. Spróbujcie z pomocą rodziców wykonać samolot z papieru. Zobaczcie jak to się robi:
Wasze samoloty są na pewno fantastyczne. Spróbujcie nimi polecieć.
Zabawa „ Gdzie wylądował samolot?
Puszczamy w ruch samolot i określamy miejsce jego lądowania (np. na dywanie, pod stołem, obok kanapy, itp.)
A może mielibyście ochotę narysować albo skonstruować z klocków lub innych materiałów „latający pojazd przyszłości” – taki, którego jeszcze przed wami nikt nie wymyślił (każdy pomysł jest dobry!).
Gdy lecimy samolotem i spoglądamy przez okienko, to zobaczyć możemy… No właśnie co moglibyśmy zobaczyć? Spróbujcie to sobie wyobrazić i narysować lub namalować.
POZDRAWIAM WAS MOI MALI PILOCI!
Pani Maja
Witajcie moje Jeżyki
Dużo pojazdów dookoła.
1. Na powitanie wierszyk gimnastyczny
Ręce do góry, nóżki prościutkie. Tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie.
Teraz ramiona w dół opuszczamy i kilka razy tak powtarzamy.
Teraz się każdy robi malutki, to proszę państwa, są krasnoludki.
Następnie na jednej nodze stajemy, bo jak bociany chodzić umiemy.
W górę wysoko, piłeczki skaczą, takie piłeczki - chyba coś znaczą?
Powoli powietrze noskiem wdychamy i delikatnie ustami wypuszczamy.
2. Zapraszam do wysłuchania opowiadania “Mały samochodzik” U. Piotrowskiej.
Pewnego dnia zamieszkał w przedszkolu mały samochodzik Autoś.
– Misiu Anatolu, brum, brum – zawołał Autoś. – Marzę o dalekiej podróży, ale nikt nie ma czasu, żeby wybrać się ze mną.
– Ja mam czas – odpowiedziałem i usiadłem za kierownicą. I pojechaliśmy. Droga była prawie pusta. Autoś pozdrawiał mijające nas samochody, trąbiąc ze wszystkich sił.
W pewnym momencie wyprzedził nas ogromny samochód policyjny, który odezwał się:
– Słuchaj, brzdącu, nie wolno używać klaksonu bez powodu. Następnym razem będę ci musiał wypisać mandat.
– A mogę chociaż mrugać światełkami? – pytał prosząco Autoś.
– Nie możesz, bo każde mrugnięcie coś oznacza. I proszę wjechać na chodnik. Ulica to nie miejsce dla zabawek. Ojej, jak się obydwaj zawstydziliśmy. I samochodzik posłusznie jechał po chodniku, brum, brum, brum. Wtem w bocznej uliczce pojawiła się śmieciarka.
– Dzień dobry – zawołaliśmy równocześnie.
– Jestem bardzo zajęta – odpowiedziała śmieciarka. – I chociaż dzień jest rzeczywiście dobry, to nie mogę przerwać pracy. Trzeba pozbierać wszystkie śmieci i czym prędzej wywieźć z miasta. Nie wypadało przeszkadzać śmieciarce w pracy, więc brum, brum, pojechaliśmy dalej.
– Zobacz, misiuniu – szepnął Autoś. – Na poboczu stoi ktoś z mojej rodziny. Rzeczywiście. Samochód był bardzo podobny do Autosia, tylko sto razy większy. Podjechaliśmy powoli. Kuzyn Autosia pojękiwał cichutko.
– Co ci się stało, kuzynku – zmartwił się Autoś.
– Chyba zachorowałem – odpowiedział. – Boli mnie silnik.
I w tym momencie nadjechało auto, na którym był napis „Pomoc drogowa”. Kuzynek został dokładnie zbadany.
– Trzeba wyleczyć silnik – mówił samochód pomocy drogowej. – Gdybyś, kolego, tak nie pędził, wszystko byłoby dobrze. A teraz odwieziemy cię do warsztatu, gdzie podreperują twoje zdrowie. – Jak wyzdrowieję, to przyjadę do was w odwiedziny – obiecał obolałym głosem kuzynek.
– Będziemy czekać! – wołaliśmy.
Ledwo odjechali, rozległ się niebywały hałas. Zawyły syreny alarmowe. Jadące drogą pojazdy zjeżdżały na pobocze.
– Co to, co to? – pytaliśmy przerażeni.
– Pewnie gdzieś wybuchł pożar – wytłumaczył nam motocykl.
Wreszcie zobaczyliśmy piękne czerwone auto, które migotało światłami i mknęło z ogromną szybkością, a za nim pędziło mniejsze, białe i też migotało światełkami. Obydwa samochody wołały:
– Droga dla straży pożarnej, droga dla karetki pogotowia. I wszyscy słuchali i grzecznie ustępowali miejsca.
Nagle samochód straży pożarnej zmniejszył szybkość i powiedział do Autosia:
– Nie bój się, mały samochodziku. Nic się nie stało. Mamy tylko ćwiczenia, żeby swoje obowiązki wykonywać jak najlepiej. I już ich nie było. Wracaliśmy powolutku do przedszkola. Mały samochodzik Autoś przez całą drogę powrotną milczał. Dopiero gdy weszliśmy do sali, zaczął opowiadać. I opowiadał, ile pracy mają duże samochody.
– Wiesz, co ci powiem, misiu? – zawołał samochodzik. – Cieszę, że jeszcze jestem mały i mogę być w przedszkolu, brum, brum.
Ja też się cieszę, bo mały samochodzik Autoś jest bardzo miłym kolegą i lubię się z nim bawić.
Propozycje pytań:
· Jakie samochody spotkał Autoś?
· Co powiedział do Autosia samochód policyjny?
· Czym była zajęta śmieciarka?
· Co zrobiła pomoc drogowa?
· Jaki samochód jechał na sygnale do pożaru?
3. Zabawa orientacyjno-porządkowa “Samochody”.
Przygotowujemy dla dziecka kierownicę (talerzyk papierowy lub koło wycięte z kartonu). Podczas dowolnej muzyki dziecko jedzie samochodem, wymijając różne przeszkody, np. krzesła, itp. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
4. Obejrzyjcie teraz film edukacyjny “Pojazdy”.
Omawiamy wspólnie z dzieckiem wygląd różnych pojazdów. Określamy ich przydatność.
5. Karta pracy “Pojazdy i ich cienie”.
Połącz liniami lub wskaż pasujące do siebie obrazki.
6. Zagadki dźwiękowe - rozpoznawanie pojazdów po wydawanych odgłosach.
7. Praca plastyczna “Mój samochodzik”.
Moje propozycje:
8. Na koniec posłuchajcie piosenki “Rodzinna wycieczka”.
9. Dla chętnych zabawa “Wyścigi samochodowe”.
Rysujemy dwie drogi na dużym arkuszu (dla dziecka i rodzica) lub wyznaczamy taśmą papierową na podłodze. Przygotowujemy małe samochodziki i... do wyścigu, gotowi, start!
MIŁEJ ZABAWY!
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Mariola
Witam Was serdecznie drogie dzieci
Witam również Szanownych rodziców
Jest początek kolejnego tygodnia
Jest już ciepło, prawie lato
Wejdzmy w ten tydzień tanecznym krokiem, rozruszajmy się tanecznIe.
Tym razem zapraszam Was włącznie sobie poniższy załącznik i poruszajcie się w rytm muzyki z innymi ptzedszkolakami.
Ja już wypróbowałam te tańce jest super
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Pani Bożena
Dziękuję za Waszą uwagę
CHCĘ NAŚLADOWAĆ JEZUSA W DOBROCI I MIŁOŚCI
Uświadomienie prawdy, że Jezus kocha nas nawet wtedy, gdy o Nim zapominamy.
Prośba Jezusa
Ponad 300 lat temu żyła we Francji mała Małgosia. Od najmłodszych lat bardzo kochała Jezusa. Często z Nim rozmawiała. Podziwiała siostry zakonne, które spotykała. Widywała je modlące się w kościele i pomagające innym ludziom. Gdy miała 4 lata, obiecała należeć do Jezusa tak jak one. Gdy dorastała, miłość do Jezusa wypełniała całe jej serce. Tak jak obiecała, została siostrą zakonną. Najważniejszym wydarzeniem w jej życiu było spotkanie z Jezusem, podczas którego Jezus ukazał jej swoje Serce jaśniejące jak słońce. Mówił, że jest ono pełne miłości do wszystkich ludzi, nawet wtedy, gdy o Nim zapominają. Jezus prosił Małgorzatę, aby przez modlitwę i dobre czyny przypominała ludziom o przepełnionym miłością do nas Sercu Jezusa.
Od tej chwili Małgosia jeszcze więcej się modliła, opiekowała się chorymi, obdarzała
miłością wszystkich, którzy zwracali się do niej o pomoc. Starała się, aby jej serce było podobne do serca Jezusa.
Pytania :
– Jak miała na imię dziewczynka, która od najmłodszych lat kochała Jezusa?
– Kim została Małgosia, gdy dorosła?
– Kto był najważniejszy w życiu Małgosi?
– Co robiła Małgosia, aby jej serce stało się podobne do Serca Jezusa?
Posłuchajcie fragmentu Pisma Św.
„I obchodził Jezus całą Galileę, nauczając w tamtejszych synagogach, głosząc Ewangelię o królestwie i lecząc wszelkie choroby i wszelkie słabości wśród ludu. A wieść o Nim rozeszła się po całej Syrii. Przynoszono więc do Niego wszystkich cierpiących, których dręczyły
rozmaite choroby i dolegliwości, (...) a On ich uzdrawiał”. (Mt 4,23-24 )
Galilea - – to część Ziemi Świętej leżąca nad jeziorem. Kraj, w którym żył Jezus był bardzo suchy i pustynny, dlatego jezioro zwane Galilejskim było bardzo ważne. Łowiono w nim ryby, a nad brzegiem rosły piękne zielone drzewa i krzewy. Jezus często wędrował wokół jeziora ze swoimi uczniami, głosząc dobrą nowinę o Bogu, czyli Ewangelię.
Syria – tokrajsąsiadującyzziemiąJezusa,doktóregotakżedotarławiadomośćoJegowspaniałych czynach.
Synagoga –to miejsce modlitwy.
– Co Jezus robił, wędrując po ziemi? (nauczał, głosił Ewangelię, leczył, pomagał)
– O czym nauczał Jezus?
– Jak zachowywali się ludzie słuchający Jezusa?
– Co Jezus czynił, gdy przynoszono do Niego chorych i cierpiących?
– Jakie choroby leczył Jezus?
Jezus prosił siostrę Małgorzatę, aby naśladowała Jego dobroć i miłość do ludzi. Jezus prosi o to również każdego z nas. Chce, abyśmy stawali się coraz lepsi, i pragnie nam w tym pomóc. Zastanówmy się, w jaki sposób możemy naśladować Jezusa.
Pani Dorota
WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!
JEDZIE POCIĄG…
Zapraszam Was dziś do podróży pociągiem.
Dziś pociągami podróżujemy szybko i wygodnie. Zobaczcie.
Dawniej taka podróż trwała znacznie dłużej, bo pociągi wyglądały trochę inaczej niż dziś. Zobaczcie.
O takim pociągu opowiada wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”. Posłuchajcie uważnie i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej.
Zadania do wiersza:
- spróbujcie wymienić jak najwięcej przedmiotów i postaci, które podróżowały w wagonach
- zabawa ortofoniczna - naśladowanie dźwięków lokomotywy: to, to tak, to, to tak…(jak najdłużej); buch, buch, buch…(szybko, wolno); buuuuch (na wydechu, jak najdłużej)
- interpretacja ruchowa wiersza – słuchamy wiersza jeszcze raz i naśladujemy ruchami jego treść (każdy pomysł jest dobry!)
„Wagony” - zabawa matematyczna
Przygotujcie kilka (3-6 w zależności od możliwości dziecka) kartek formatu A-5 (każda w innym kolorze) – to będą wagony. Możecie też przygotować lokomotywę (narysować, wyciąć, itp.). Dziecko układa wagony za lokomotywą, a następnie przelicza ile jest wagonów. Teraz przeliczamy razem liczebnikami porządkowymi: pierwszy, drugi, trzeci… itd wagon.
Zadanie 1
- pokaż drugi wagon, pierwszy wagon, itp.
- jakiego koloru jest trzeci wagon, czwarty wagon?, itp.
Zadanie 2
- ukłóż na każdym wagoniku dowolną zabawkę
- co lub kto „jedzie” w pierwszym wagonie, w trzecim wagonie?, itp.
Zadanie 3
Dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera zabawkę z np. z drugiego wagonika
- co było w drugim wagonie?, itp.
Zadanie 4
- z pociągu wysiadły wszystkie zabawki. Spróbuj teraz poukładać je tak samo. Przypomnij sobie co było w każdym wagoniku.
Miłej zabawy!!!
POZDRAWIAM WAS! CIUCH, CIUCH!
Pani Maja
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
Pojazdy lądowe, wodne i powietrzne.
1. Na powitanie zabawa muzyczno-ruchowa "Hop, siup, dana, dana".
2. Posłuchajcie wiersza M. Berowskiej "Kto najszybszy, kto najważniejszy?".
W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.
Rozmowa na temat wiersza:
Jakie pojazdy występowały w wierszu?
O co sprzeczały się pojazdy?
Który pojazd jest najszybszy?
Jak poruszają się te pojazdy?
3. Zabawa naśladowcza "Samoloty".
A teraz czary-mary, fokus-pokus, zamieniam wszystkie dzieci w samoloty. Odbędziemy podróż nad naszym miastem (Jak nazywa się nasze miasto?).
Zapominamy pasy, spoglądamy przez okienko, odpalamy silnik i startujemy wysoko, wysoko. Uwaga, turbulencje - szszsz (Nie zapominamy wydawać dźwięków)!
Mijamy park, uwaga, stado kaczek! itd. Och, widać nasze przedszkole, plac zabaw i wszystkie panie, pomachajmy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, rozpinamy pasy i wysiadamy.
4. "Co pływa, co jeździ, a co lata?" - ćwiczenia klasyfikacyjne.
5. Zabawa ortofoniczna "Odgłosy pojazdów" - ćwiczenie narządów mowy poprzez powtarzanie zgłosek.
Naśladowanie za rodzicem odgłosów pojazdów:
pociąg - puf, puf, puf
samolot - szz, szz, szz
samochód - wrr, wrr, wrr
6. Teraz rozwiążcie zagadki:
Łatwo tę zagadkę zgadną wszystkie dzieci.
Chociaż nie jest ptakiem jak ptak w górze leci (samolot)
Cztery koła, kierownica,
szybko pędzi po ulicach (samochód)
Pędzi po szynach wielka maszyna,
mknie poprzez pola na stalowych kołach (pociąg)
Pływa po morzach i oceanach,
a na swym mostku ma kapitana (statek)
Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat!
Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr (żaglówka)
7. Zabawa do piosenki "Jedzie pociąg z daleka" - na pewno pamiętacie ją z przedszkola.
8. Praca indywidualna:
Pokoloruj obrazki - dorysuj elementy świadczące o sposobie poruszania się środków lokomocji (auto - droga, samolot - chmury, statek - woda).
9. Jak zrobić statek z origami? - film.
MIŁEJ ZABAWY!
POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE
PANI MARIOLA
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
1.Zapraszam do przypomnienia piosenki „Idziemy do ZOO”
Czy pamiętacie, jakie zwierzęta pojawiają się w piosence:
małpy,
papugi,
słonie,
hieny
Na początek troszkę się poruszamy do piosenki pt. „Idziemy do ZOO”
wersja w j. polskim
wersja w j. angielskim
2.Filmy edukacyjne: „Zwierzęta w Afryce” oraz „ Zwierzyniec Lulka”
Teraz usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie film przygotowany w formie bajki, dzięki któremu utrwalicie sobie zwierzątka egzotyczne, które żyją na Safari:
Po obejrzeniu filmu opowiedzcie rodzicom czym różnią się zwierzątka egzotyczne i jakie dźwięki wydają, możecie też wspólnie rozwiązać rymowanki:
3. Rysowanie żyrafy z wykorzystaniem odrysowanej ręki.
Na początek posłuchajcie piosenki o żyrafie. Przyjrzyjcie się uważnie jak wygląda oraz posłuchajcie, jakie ma zwyczaje.
A teraz do dzieła! Rysujemy własną żyrafę.
Będzie nam potrzebna kartka, kredki lub pisaki, może przydać się również brązowa farba.
I najważniejsze - potrzebna jest twoja ręka.
Schowaj kciuk i spróbuj odrysować swoją rękę na kartce - dłoń
z czterema palcami i fragment ręki - tyle, ile zmieści się na kartce. Odrysowana dłoń to głowa żyrafy, dwa wewnętrzne palce to różki,
a zewnętrzne to uszy. Twoja długa odrysowana ręka to długa szyja żyrafy. Teraz możesz narysować oczy, nosek i buzię. Pamiętaj, to ty decydujesz, czy twoja żyrafa będzie uśmiechnięta, smutna, zdziwiona, zła… Pokoloruj swoją żyrafę najpiękniej jak potrafisz i narysuj jej plamki- możesz użyć do tego farby i swoich paluszków jako stempelki. Żyrafa wygląda cudownie- prawda? Jeśli masz ochotę, dorysuj słońce, chmurki, trawkę, może kwiatka- co przyjdzie ci do głowy…
4. Zabawa „Słoń pije wodę”- picie wody przez słomki, powolne picie, burzenie wody itp.
5. Masaż do fragmentu wiersza B. Kołodziejskiego „Zoo”
Kochani, poproście mamę, tatę, starsze rodzeństwo i wykonajcie na ich plecach masażyk: jedno leży na brzuchu, drugie wykonuje masaż pleców wg słownej instrukcji. A może się zamienicie i Wam ktoś wykona masażyk???
Rodzicu, przeczytaj proszę dziecku krótki, rymowany wierszyk i wspólnie oddajcie się relaksacji.
Tu w zoo zawsze jest wesoło, (masujemy plecy otwartymi dłońmi)
tutaj małpki skaczą wkoło, (wykonujemy ruchy naśladujące skoki po okręgu)
tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskamy płaskimi dłońmi)
biegną zebry niczym konie, (lekko stukamy pięściami)
żółwie wolno ścieżką człapią, (powoli, lekko przykładamy płaskie dłonie)
w wodzie złote rybki chlapią. (muskamy raz jedną, raz drugą ręką).
Wskazówki dla Rodziców :
- na stronie KLIKNIJ można pobrać oraz wydrukować karty pracy z ilustracjami zwierząt
egzotycznych i podzielić na dwie i więcej części (w zależności od tego ile dziecko ma lat i jakie
są jego możliwości), takaby dziecko mogło poskładać w całość wg wzoru,
- piosenka „Idziemy do ZOO” w j. angielskim oraz rymowanki mogą Państwo potraktować, jako
propozycja dla chętnych dzieci po ułożeniu obrazka.
Mam nadzieję, że Wam się podobały zajęcia.
Pozdrawiam Was gorąco.
Pani Mariola
Witam Was serdecznie drogie dzieci
Dziś zapraszam Was na ćwiczenia poprawiające postawę
Mam nadzieję że znajdziecie chwilę na nie.
Więc do dzieła pod spodem załącz z ćwiczeniami
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Bożena
Każdy dźwięk składa się z tonów. Tony mogą mieć różną wysokość. Te niskie, to basy, te wysokie, to soprany, a te średnie, są po prostu
średnie. Dziś zobaczymy, że muzykę mozna tworzyć tylko przez zmianę rytmu i wysokości dźwięku. Przygotujcie sobie deskę (taką
najlepiej drewnianą), kubeczek porcelanowy, metalową miskę i łyżkę. Będziemy naśladować rytmy wygrywane przez Zdzicha. Kiedy
zabrzmią tony niskie - gramy łyżką na desce, kiedy wysokie - wygrywamy rytm na misce, a kiedy średnie - obijamy kubeczek.
I co i już? Tak! Razem stworzyliśmy melodię, po prostu "na wysokie C"*. Brawo!
*Psyt! Podpytajcie dorosłych co ten zwrot oznacza.
Pozdrawiam Was
Pan Zdzisiu
WITAJCIE MOJE JEŻYKI
KUZYNI KOTA I PSA
1.„Tygrysy, lwy, lamparty oraz hieny i szakale” – poznanie przez dzieci dalekich krewnych domowych kotów i psów na podstawie obrazków i zdjęć, rozmowa na ich temat.
Przykładowe pytania:
– Czym różni się kot od tygrysa, a czym od lwa?
– Czy psy są podobne do hien i szakali?
Tygrys
Lew
Lampart
Gepard
Hiena
Szakal
2. „Tygryski” – humorystyczny wiersz J. Papuzińskiej. Proszę przeczytać dziecku wiersz i porozmawiać na temat jego treści.
Tygryski
Moja piżama – cała w tygrysy.
A te tygrysy straszne urwisy,
A te tygrysy nie chcą spać nocą,
fikają kozły, skaczą i psocą.
Mama się gniewa: – Spać trzeba teraz!
Wszystkie tygryski z piżamy zbiera,
chowa do szafy, na klucz zamyka,
żeby już dzisiaj nie mogły brykać.
Rano do pracy spieszy się tato.
Otwiera szafę, wyjmuje palto,
Nagle wiatr dmuchnął, porwał tygryski,
jakby to były jesienne listki,
i z tygryskami za okno uciekł,
i po ogródku wszystkie rozrzucił.
Trzeba tygryski zebrać z powrotem.
O, ten na kwiatku usiadł jak motyl,
ten się na nitce pajęczej kiwa,
a ten biedaczek leży w pokrzywach.
A ten na ścieżce. A ten pod listkiem.
Czy to już wszystkie? – Tak, chyba wszystkie...
Koszyk tygrysków zanoszę mamie.
Mama układa je na piżamie.
Te na rękawach, te na kieszeniach...
ale jednego tygryska nie ma!
Nie ma w pokoju, nie ma w ogrodzie.
Mały tygrysku, gdzieś nam się podział?
Leci latawiec w górze, nad drogą,
ma kolorowy i długi ogon.
Może tygrysek chciał zwiedzić świat
i na ogonie latawca siadł?
A teraz leci, sam nie wie dokąd,
bardzo daleko, bardzo wysoko?
A może rzeka, co płynie obok,
wzięła tygryska w podróż ze sobą?
Może ta szybka, zielona woda
już mi tygryska nigdy nie odda?
Łaciaty kocur wskoczył na okno.
– Możeś ty, kocie, tygryska połknął?
Może myślałeś, że to jest myszka
i przez pomyłkę zjadłeś tygryska?
Aż wreszcie... tato przychodzi z pracy.
– Czemu, córeczko, tak na mnie patrzysz?
Czemu się ze mnie obie śmiejecie?
– Bo ty tygryska masz na berecie!
Bo nasz tygrysek nigdzie nie uciekł!
Bo on z tatusiem poszedł i wrócił!
I tak się dobrze skończyło wszystko
i dzień się kończy, wieczór już blisko,
wkrótce światełka w oknach zabłysną,
spać się zachciało moim tygryskom.
Przykładowe pytania:
– Gdzie mieszkały tygryski?
– Dlaczego mama schowała tygrysy w szafie?
– Z kim uciekły tygryski z domu?
– Co stało się z jednym z tygrysków? Czy się odnalazł?
– Jak myślisz, co czuł mały tygrysek, gdy się zgubił?
3. ,,Kocia rodzinka"- posłuchajcie i pobawcie się przy piosence
Proszę puścić dziecku piosenkę- jęśli ma ochotę jest bardzo łatwa do nauczenia a przy okazji powtórzymy wiadomości dotyczące nazw członków rodziny.
4. „Koty i myszka” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Układamy ze sznurka linię przez całą szerokość pokoju. Po jednej stronie ustawiamy „mysią norkę” (obręcz, dywanik), w której siada dziecko -„myszka”. a po drugiej stoi rodzic/rodzeństwo -„kot”. Na hasło: ,,myszki z norki"- myszki biegają swobodnie po pokoju, a na hasło: ,,kot idzie" myszki uciekają do norki. Jeśli kot złapie myszkę następuje zamiana ról.
5. Zabawa w teatrzyk skarpetkowy
Poproś mamę, tatę lub rodzeństwo, aby wyjęli z szafy/szuflady wszystkie twoje skarpetki. Może rodzeństwo pożyczy ci do zabawy również swoje skarpetki? Im więcej, tym lepiej. Przyjrzyj im się uważnie: jakie maja kolory, wzory… Teraz przypomnij sobie, jakie znasz zwierzątka egzotyczne oraz jak one wyglądają. Spójrz na skarpetki. Czy niektóre z nich przypominają ci zwierzątka?
zielona- może być krokodylem lub wężem
brązowa- małpką
żółta- żyrafą
szara –słoniem
pomarańczowa- lwem lub tygrysem
kolorowa- papugą
w paski- zebrą
Może masz jeszcze inne pomysły?
A może masz po prostu skarpetkę w zwierzątka?
Wybierz dwie różne skarpetki i załóż je na dłonie. Nazwij swoje zwierzątka. Przypomnij sobie, jakie wydają dźwięki. Spraw, aby zwierzątka ze sobą porozmawiały. O czym? To zależy od ciebie. Na początek niech się przedstawią, zaprezentują swój głos, powiedzą, co lubią robić… Pamiętaj o operowaniu natężeniem głosu- mów szeptem, cicho, głośno. Twoje zwierzątka są smutne, radosne, zdziwione, wystraszone- co czują?
Kiedy skończy ci się pomysł na rozmowę, wymień skarpetki na inne „zwierzątka” i baw się dalej.
Dziś swoje urodziny obchodzi Wasz kolega Karol. Prosimy bardzo o przygotowanie dla niego laurek i przesłanie do nas.
Pozdrawiam Was serdecznie
Pani Mariola
JEZUS ODWIEDZA MOJĄ MIEJSCOWOŚĆ
Poznanie prawdy, że Jezus odwiedza nas w procesji Bożego Ciała
Idzie Jezus razem z nami,
w procesji Go uwielbiamy.
"Kasia sypie kwiaty"
Wczoraj ja i Ewelina zbierałyśmy kwiaty na łące. Bardzo trudno jest uzbierać cały koszyk kwiatów, bo niektóre z nich są bardzo małe. Gdy wróciłyśmy do domu, Piotrek bawił się z Markiem na podwórku.
– Gdzie byłyście? – zapytali nas chłopcy.
Pokazałyśmy im nazbierane kwiaty i Ewelina dodała:
– To na jutrzejszą procesję.
– Aha, to już jutro jest Boże Ciało – przypomniał sobie Piotrek. – Muszę sprawdzić, czy
mama przygotowała mi białą albę, w której będę szedł podczas procesji.
Marek, który stał zdziwiony z boku i przysłuchiwał się rozmowie, zapytał:
– Co to takiego procesja Bożego Ciała?
Pytanie to usłyszała babcia Marysia, która właśnie przyniosła z ogrodu więcej kwiatów do
naszych koszyków. Podeszła do nas i powiedziała:
– Procesja Bożego Ciała to uroczysta wędrówka, w której wszyscy idą odświętnie ubrani,
a Jezus obecny w hostii wychodzi na ulice wsi i miast. Dziewczynki sypią przed Nim kwiaty, a ministranci niosą kadzidło i dzwonią dzwonkami.
– To ja też pójdę przygotować się do procesji – powiedział Marek i szybko pobiegł do domu.
Dzisiaj od rana cała moja rodzina szykowała się do przeżycia Uroczystości Bożego Ciała. Ja ubrałam się w moją nową, piękną sukienkę, a Piotrek włożył swoją komunijną, białą albę. W południe ruszyliśmy wszyscy do kościoła na Mszę Świętą. W kościele ksiądz mówił o dobrym Jezusie, który jest obecny wśród nas, bo bardzo nas kocha. Bardzo ucieszył mnie moment, gdy wyruszyliśmy z kościoła z procesją. Szłam tuż przed samą monstrancją niesioną przez księdza i razem z innymi dziewczynami sypałam kwiaty. Starałam się, najlepiej jak umiałam, sypać kwiaty, które niosłam w koszyku. Po drodze cała procesja zatrzymywała się przy czterech ołtarzach, na których ksiądz stawiał monstrancję z Jezusem i modlił się.
To był wspaniały dzień. W przyszłym roku też wezmę udział w procesji Bożego Ciała.
Pytania do opowiadania:
– Co dziewczyny robiły na łące?
– Dokąd poszła rodzina Kasi następnego dnia?
– Co ksiądz niósł na początku procesji?
– Kto jeszcze brał udział w procesji?
– Dlaczego ludzie szli uroczyście ubrani w procesji?
Zobacz film:
Z Panem Bogiem
Pani Dorota
WITAJCIE MOJE JEŻYKI!!!
W SYKOLANDII
„Wąż” (L.J.Kern)
Idzie wąż wąską dróżką
Nie porusza żadną nóżką
Poruszałby, gdyby mógł
Lecz wąż przecież nie ma nóg
Możecie nauczyć się tego wierszyka na pamięć lub powtarzać te trudne słowa za mamą (ćwiczenie poprawnej wymowy)
Posłuchajcie opowiadania „Kto zostanie mężem królewny Sykusi?”
Za górami, za lasami było królestwo o nazwie Sykolandia. Mieszkańcami tego królestwa były piękne zygzakowate węże. Pewnego dnia król ogłosił, że wąż, który w dniu 18 urodzin księżniczki Sykusi najładniej i najdłużej zasyczy, zostanie jej mężem. Od momentu, kiedy król ogłosił konkurs, pięciu młodzieńców wytrwale ćwiczyło swoje języki i oddechy. Gdy rozpoczęły się zawody, pierwszy długo i pięknie zasyczał: SSSSSA, drugi – SSSSSE, trzeci – SSSSSO, czwarty – SSSSSY, piąty – SSSSSU. Królewna nie mogła się zdecydować kto zostanie zwycięzcą. Rozstrzygnął to królewski mierniczy, który mierzył czas syczenia każdemu zawodnikowi. Zwyciężył dzielny i pracowity wąż Sygmalion, który zasyczał najdłużej i najpiękniej. I to on został mężem królewny Sykusi.
Przygotowujemy się do zawodów „Kto najdłużej zasyczy?”
Ćwiczenia narządów mowy:
- wyciąganie i chowanie języka
- „huśtanie” językiem
- wypychanie językiem dolnych zębów
Ćwiczenia oddechowe:
- stajemy w rozkroku, ręce na brzuchu, nabieramy dużo powietrza (ręce czują jak brzuch napełnia się powietrzem) i powoli wypuszczamy powietrze
- powtarzamy ćwiczenie, tym razem w czasie wydechu syczymy sssa, potem ssse, sssy, ssso, sssu (buzia uśmiechnięta, zęby razem – powoli jak najdłużej, dopóki starczy powietrza)
- Rysujemy dziecku literę S na całej kartce – dziecko wodzi palcem po literce.
- Zamieniamy literkę S w węża i kolorujemy, używając jak najwięcej kolorów
„Węże” – zabawy ze sznurkiem
- układanie węża w dowolny sposób
- taniec węża – dziecko porusza sznurkiem do muzyki
- spacer węża – dziecko chodzi po pokoju prowadząc sznurek po podłodze
- śpiący wąż – dziecko układa na podłodze sznurek w spiralę
„Rytmiczny wąż”
Z dowolnych klocków w dwóch kolorach dziecko układa węża zwracając uwagę na zachowanie rytmu czyli powtarzalność kolorów (np. klocek żółty – czerwony – żółty – czerwony - …itd). Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z dwoma kolorami, można wykorzystać trzy kolory klocków (np. żółty – czerwony – niebieski – żółty – czerwony – niebieski – żółty - …itd).
Ps. Jutro swoje urodziny obchodzi nasz kolego Karol. Prosimy bardzo o przygotowanie dlla niego laurek i przesłanie do nas.
Będzie mu miło kiedy tak jak niektórzy z Was, też otrzyma laurki z życzeniami.
POZDRAWIAM WAS SSSYCZĄCO!
Pani Maja
Witajcie moje Jeżyki
WYCIECZKA DO ZOO
1. Zapraszam na gimnastykę:
Linia
Rozkładamy na podłodze sznurek lub wstążkę, tworząc linię prostą.
Zadaniem dziecka jest przejście po wyznaczonym szlaku.
Następnie, możemy formować inne linie do przejścia:
falowane, zygzak lub wykorzystać dodatkowe kawałki sznurka.
2. Rozwiąż zagadki:
Wielkie łapy
Wielka głowa
Wokół głowy grzywa płowa
Kłopot musi mieć prawdziwy
Z uczesanej takiej grzywy (lew)
Jest szary, powolny i wielki
I uszy ma w kształcie wachlarzy,
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem
Je dużo i dużo też waży (słoń)
Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
Więc pewno nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste,
Wprost z drzewa zrywa liście soczyste (żyrafa)
3. Plastelinowe ZOO
Spróbujcie razem wykonać zwierzątko z użyciem plasteliny.
Można wybrać jedno z naszych zagadek lub te, które najbardziej chcecie.
Kto nie lubi plasteliny, mam inną propozycję:
4. Papierowe ZOO
Z użyciem papierowego talerzyka i kolorowego papieru możemy stworzyć własne ZOO.
Dzieci próbują wycinać pod czujnym okiem rodzica.
5. Rozwiąż kolejne zagadki:
Choć przypomina człowieka
Na drzewo chętnie ucieka
Banany zjada łapczywie
I wrzeszczy przeraźliwie (małpa)
W paski biało-czarne suknię założyła
i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:
już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim
bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem (zebra)
Kot ogromny, pręgowany
bywa w cyrku-tresowany (tygrys)
6. Zabawa ruchowa: „W ZOO”
· „Małe i duże małpki”- Skoki obunóż w miejscu: Duże małpki- wysoko, Małe małpki- nisko,
· „Wąż”- pełzanie na brzuchu bez użycia rąk,
· „Papugi”- naśladowanie ruchów dziecka lub rodzica,
· „Czapla” – chodzenie z wysoko uniesionymi kolanami,
· „Paw”- chodzenie w przysiadzie z rękami splecionymi na plecach,
· „Hipopotam”- wyczołgiwanie spod drugiej osoby,
· „Żółw”- przewracanie na boki, na plecy zwiniętej w kłębek osoby,
· „Kangury” podskoki w parach, trzymają się za ręce.
7. Kolorowa zabawa:
Zadaniem dziecka jest wskazanie przedmiotów w podanych kolorach:
· Znajdź coś czerwonego,
· Znajdź coś zielonego,
· Znajdź coś niebieskiego.,
· Znajdź coś żółtego
· Znajdź coś pomarańczowego itd.
Ten tydzień poświęcimy na naukę piosenki ,,Idziemy do zoo''.
Refren:
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
1 Zwrotka
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...
Refren:
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
2 Zwrotka:
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Refren:
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
...
Refren:
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Kiedy tylko będziecie mieli ochotę ćwiczcie piosenkę. Po powrocie do przedszkola wspólnie ją zaśpiewamy.
Pozdrawiam Was
Pani Mariola